Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Mitsubishi Pajero

Sorteer gebruikservaringen op:

Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D met een Knaus

De ervaring van J.L. Verver met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Knaus Sport 500 van 1500 kg geplaatst op 19-02-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Met Knaus 500 FDK 2006 beladengewicht 1500 KG en een Pajero LB 3.2 Di-D GLS hand 5 versn. Naar Split op en neer zonder een centje pijn. Gem. kruis sneldheden autoweg 10okmp p/u geeft een fantastisch confort en een stabiele combinatie bij een verbruik van 1 op 8,5 tot 1 op 9 (terwijl het gewone verbruik zonder aanhanger of caravan gem rond de 1 op 10 is) Draaicirkel is voor een 4WD kort te noemen en de combinatie laat zich overal goed in manouvreren, hellingen zijn geen probleem en lage gering niet nodig geweest. Conmfortabele reisgenoot.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Boottrailer

De ervaring van R.Kok met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Boottrailer 3500 kg van 3300 kg geplaatst op 27-06-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 135%

zeer goede ervaring met combinatie, gaat als een beest, alleen last van hoge trucks, rijdt er mee naar zuid frankrijk, snelheid ongeveer 100/105 km, s' nachts op cruise control niet veel inhalen solo 1:9 met boottrailer 1:5

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Kabe

De ervaring van Jan W. Moed met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Kabe Royal 780 GLE van 2000 kg geplaatst op 06-01-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Ook hier weer komplimenten voor uw duidelijke en korrekte met ervaring kloppende cijfers. Goed dat u ook de mogelijkheid aanstipt van wegrijden en manoevreren in low-gear. De grotere Kabe is onverwacht véél gevoeliger voor juiste belading (zoveel mogelijk op de as, vermijd zware belading aan voor en achterkant) dan de kleinere Hobby. Niet korrekte belading gaf al slingerneigingen boven de 90 km/h. Denk er ook aan dat u niet welkom bent in de U.K. met grotere breedte dan 2.30m !

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Hobby

De ervaring van Jan W. Moed met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 06-01-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 55%

uw trekkrachtrapport is zeer gedetailleerd en volledig in overeenstemming met mijn ervaringen. (o.a. enkele malen heen en terug van Finland naar zuid-Spanje) Op wegen waar dit is toegestaan (payage in Frankrijk) moeiteloos kruisen met 130km/h

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] met een Eriba

De ervaring van Erick van Klinken met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Eriba Nova GL 480 van 1500 kg geplaatst op 29-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

Onze Eriba 475 Moving uit 2001 was veel te zwaar geladen (bleek later) toch merkte je niet dat je een caravan van ca 1800kg!! trok! Bergen in Frankrijk, Peage op snelheid van ca 120 km alles ging TOP! Is nu weer op goede gewicht!

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Caravan

De ervaring van R.Prinsen met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Caravan van 1525 kg geplaatst op 11-07-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Mijn pajero long body en een tabbert Junesse van lengte 700 cm, gewicht leeg 1250 kg. plus belading 350 kg.
totaal dus 1600 kg,Niet dat ik dat meeneem,maar de as van de caravan is berekend op 1600 kg.
Auto en caravan zijn gekeurd in duitsland, voor de TUV inzake de 100 km regeling op de duitse autobaan,.
Ik rij dan ook met deze combinatie 100 km of meer, soms 110,en het span is zeer strak te sturen,het verbuik is wel wat hoog, dan rij ik gem. zo'n 1 op 7.5.
het verbruik daalt gelijk als ik plm 95 km rij,Dan is het verbruik van plm, 1 op 8 km..
Al met al, een zeer fijne en degelijke auto,rijdt echt super, en geen gekke dingen kwa onderhoud,dus ik ben zeer content, de auto is nu 5 jaar ,en heeft plm 150.000 gelopen,en nog steeds als een zonnetje.dus echt een aanrader ,voor mensen die willen opschieten bij lange reizen ,b.v. naar Barcelona,Split,Zuid frankrijk,etc.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Jurgens

De ervaring van Rik Kiene met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Jurgens Xplorer van 1350 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 51%

Ik heb zeer goede ervaringen met deze combinatie. Ieder weg en helling is te berijden. Het enige dat opvalt is het toegenomen verbruik, van 1:10 naar 1:7.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mitsubishi Pajero.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Coachman

De ervaring van jake met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Coachman Amara 570/6 van 1585 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

i have a MK4 2014 shogun 3.2 Di-D (198bhp/441NM) but its not listed here....

i must be hyper sensitive because i can definitely tell i have a 1600kg 7.5m long box dragging behind me. OK its not as noticeable as my previous car (outlander) but i still know its there, irritates me when caravanners boast "tows like the caravan isnt there" because common sense tells you the additional weight and wind resistance is going to have an effect on the performance (of course this is common sense and that doesn't really come into caravanning does it ha ha).

back to the review

good points: tows absolutely rock solid which takes a lot of the stress out of the towing experience. the Gadget spec in my SG4 keeps my sons so happy they dont want to get out of the car when we arrive and dont complain "are we nearly there yet". for me its compertable and it can carry a lot of stuff or 6 passengers if required.

bad points: fuel consumption is dreadful 19mpg towing 32 on a long trip 30mpg round town (on a good day). costs £90 to fill with diesel and will burn that in 300 miles towing which makes for an expensive weekend away (compared with driving a small car to a hotel)

Auto box is shockingly bad, at 60mph on cruise switches between overdrive and 5th regularly when a small ammount of additional power required and it cant be manually overridden. the engine sits at 2500rpm when not in overdrive so makes it noisy. the old school torque converter seems to slip most of the time as well the car would be so much nicer with a 6 speed manual or a DSG type auto.

the shogun really is a Utility vehicle with some nice refinements in the cabin but it drives and feels like an agricultural vehicle.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Avondale

De ervaring van Jock met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Avondale Dart 510-5 van 1225 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 58%

Superb all rounder *****


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D met een Jurgens

De ervaring van D vo0n Benecke met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Jurgens Oryx van 978 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 54%

Auto tows like a dream. Always enough power and torque for any hill. Diesel cunsumption not that good when towing at about 95 km/h = 18mpg


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Caravan

De ervaring van julian redgrave met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 22%

Mit. Shogun LWB 3.2 did. Super tow vehicle. Will tow anything. We have a twin axel Ace supreme twinstar. Drove 1500 miles all over France. 20 to the gallon !! Brilliant mpg for such a heavy outfit. I have a front tow ball. Well woth the effort making it. I would like movers though.Just for the added convenience.


Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD met een Swift

De ervaring van kev met een Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD (73 Kw/99 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Swift Challenger 470 van 1292 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Excellent - Dont know its on the back- Total confidence.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Geist

De ervaring van RichM met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Geist Xklusive 630 van 1770 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

Excellent tow car (Shogun LWB auto 2012)pulls with ease in all conditions. Stable and comfortable tug. Will handle any caravan perfectly.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] met een Elddis

De ervaring van D Gray met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Elddis Odyssey 634 van 1725 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Shogun and elddis odyssey 634 2010 go together brilliantly pulls and stops has though you are pulling a lighter van


Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD met een Hobby

De ervaring van stewart hills met een Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD (73 Kw/99 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Hobby Premium 720 UML van 2120 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 116%

93 pagero 2.5 swb auto towing a bessecar 550 (1345) lands end to john o groats over 3 years hardly knew it was on the back best towcar i have ever had


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Swift Conqueror 655 TA van 1680 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

I recently towed the van to Spain and back. Great performance - hardly knew the van was there! Full av 25mpg - not bad considering the wife "packed" her summer outfits.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D met een Abbey

De ervaring van DAVY-GRAVY met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1445 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

MY SHOGUN DRIVES AS THOUGH THERES NOTHING HITCHED UP BEHIND,AND RETURNS VERY GOOD FUEL CONSUMPTION EVEN ON THE HILLY BITS..NO MORE SMELLY CLUTCH!


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] met een Elddis

De ervaring van Kev met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Elddis Crusader Cyclone van 1820 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 90%

Brilliant car for towing, doesn't feel like anything is on the back of the car.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Swift Conqueror 655 TA van 1680 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 84%

Awesome. Never falters tows with ease.


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Swift

De ervaring van Tim met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

GREAT!! I have yet to do a long journey but quite honestly you forget that the van is on the back. Highly recommend


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] met een Coachman

De ervaring van John met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Coachman Laser 590/4 van 1755 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

Mitsubishi is a brilliant tow car. reliable to a fault. Pulls the coachman with no problems. Don't really notice the van's on the back at all. Consumption down to the teens when towing but good when solo.


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] met een Hobby

De ervaring van Rich met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [5AT] (118 Kw/160 pk bouwperiode: maart 2003 - februari 2007) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1600 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Ive not towed far yet but have drove on all roads and the outfit is very stable


Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD met een Compass

De ervaring van Bert met een Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD (73 Kw/99 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Compass Omega 432 van 1260 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

We have taken our caravan all around the hills of Ireland and it has been pleasant,with the Pajero more than capable


Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. met een Compass

De ervaring van Colin Jessop met een Mitsubishi Pajero IV [long body] - 3.2 Di-D aut. (125 Kw/170 pk bouwperiode: februari 2007 - heden) en een Compass Rallye 634 van 1889 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 84%

the mitsubishi is a perfect tow car and ideal for this compass caravan infact it could be considered too good as at times you forget that it has a caravan attached to the back, we have been all over england with our car and caravan and never encounted a single problem a abosolute joy, we only get upset at the end of our trips and spend the days counting down to our next trp away


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] met een Swift

De ervaring van doug met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D aut. [4AT] (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Swift Charisma 550 van 1383 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

brilliant tow ,dont even feel the caravan is there,fuel consumption is not much less than solo


Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD met een Caravan

De ervaring van jack met een Mitsubishi Pajero [short] - 2.5 TD (73 Kw/99 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 12%

it is just great up hill and down dale it does not know it pulling 2500kg of caravan


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D met een Elddis

De ervaring van T Boucher met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Elddis Avante 534 van 1425 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Superb tow car. rarely out of 5th gear.on long run. Up hills superb


Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D met een Hobby

De ervaring van kenny met een Mitsubishi Pajero [long body] - 3.2 Di-D (121 Kw/165 pk bouwperiode: mei 2000 - maart 2003) en een Hobby Prestige 650 KFU van 1742 kg geplaatst op 06-06-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 88%

excellent lots of power both up hill and motorway can stay on 2w drive


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. € 169,-

Nieuw website
De Caravantrekker website is compleet vernieuwd! Mocht je opmerkingen hebben of foutjes tegen komen zou ik het prettig vinden om deze van je te horen. Stuur een mail met de url van de betreffende pagina. Hartelijk dank!


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen