Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Audi A6

Sorteer op:


Audi A6 55 TFSI Quattro met een Kip

De ervaring van John met een Audi A6 55 TFSI Quattro (340 pk/250, Kw bouwperiode: april 2018 - heden) en een Kip Hyline 50 TRZ van 1470 kg geplaatst op 12-11-2018:

Alles is relatief, maar tot nu toe de beste combi waar ik mee heb gereden. De brenner over was een genot, ff een VA inhalen ging fluitend. Zo ook de Simplon en de rest van de heuvels ;) de avant beladen met m/v en 3 kids en de laadruimte overvol.
In alle gevallen de snelheid in de gaten houden want het rijd vaak te snel. Vlakke weg en wat heuvelachtig terrein is de automaat goed te gebruiken, bergen op handbediening wat dan zelfs schakellui te rijden is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 1.9 TDI met een Knaus

De ervaring van Bas met een Audi A6 Avant 1.9 TDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2001) en een Knaus Sudwind 500 FSK van 1430 kg geplaatst op 14-04-2016:

Fijne combinatie, genoeg vermogen auto is wel geknipt naar 136pk. Verbruik klopt bij normale snelheid

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 1.9 TDI met een Knaus

De ervaring van Bas met een Audi A6 Avant 1.9 TDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2001 - 2001) en een Knaus Sudwind 500 FSK van 1430 kg geplaatst op 14-04-2016:

Al 2 jaar met deze combinatie naar zuid Frankrijk, bergen geen probleem, verbruik bij normale snelheid 90km goed. Wel goed beladen anders slingert de caravan makkelijk als vrachtwagens in de buurt komen

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 3.0 TDI Quattro C7 aut. met een Kabe

De ervaring van herbert met een Audi A6 3.0 TDI Quattro C7 aut. (313 pk/230, Kw bouwperiode: 2011 - 2016) en een Kabe Onyx GLE/GXL van 1505 kg geplaatst op 16-11-2013:

ik heb een net nieuwe Audi A6 avant 3.0 quattro met 313 pk. ik ben in de herfst vakantie naar zuid-duitsland geweest. het rijden ging heel fijn. ik reed eigenlijk constant 105 km/h. hoogste snelheid met caravan was 125 km/h ook toen was de caravan nog best rustig.
verbruik solo:1 op 11
verbruik met caravan:1 op 6

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.7 TDI met een Tabbert

De ervaring van Leijenaar met een Audi A6 Avant 2.7 TDI (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Tabbert Comtesse 560 van 1600 kg geplaatst op 14-09-2013:

Caravan opgehaald en de eerste ervaring goed, maar lege caravan. Wel stukken van 130 km/u gereden en zeer tevreden er over.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 3.0 TDI Quattro [S tronic] met een Fendt

De ervaring van Pierre Van Nechel met een Audi A6 3.0 TDI Quattro [S tronic] (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2011 - 2016) en een Fendt Saphir 495 SFB van 1480 kg geplaatst op 30-04-2013:

Koppel op overschot... relax rijden met cruise control op 100km/u... zelfs op steile hellingen geen probleem. Verbuik solo : 1/15.4 (gemiddelde 10.000km). Met caravan : op snelweg : 1/9.1. Andere wegen gemiddelde : 1/7.8
Weinig wind, geen stabiliteitsproblemen

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. met een Boottrailer

De ervaring van Hulsbos met een Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. (224 pk/165, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Boottrailer 1500 kg van 1600 kg geplaatst op 18-10-2012:

Met een boottrailer van 1600 kg naar Italie geweest. Geen enkel probleem door de Gothardtunnel. De automaat (tiptronic) wel in de tip-stand laten staan om het heen en weer pendelen van de bak te voorkomen. Verbruik was 1:8 a 1:9. Wat de andere gebruiker schrijft mbt de spiegels is een waar punt. Ik neem aan dat bij gebruik van een caravan opzetspiegels nodig zijn die dit voorkomen. Bij onze boot is dit niet nodig omdat ik onder de boot doorkijk. Blijft een apart iets om door smalle heen-en-weer straatjes te rijden met zo'n combinatie met links en rechts uitstekende muurtjes en ook tegenliggers. Auto voldoet prima op hellingen, is niet "zwabberig" naar beneden. Je moet rekening houden met het feit dat je niet te HARD gaat ( omhoog geen punt, omlaag een mogelijk risico ! ). Heerlijke bolide om mee te reizen. Onze uitvoering is ook Quattro uitgevoerd.

Dit jaar (2013) naar Kroatie (Tisno) gegaan. Ondertussen is de auto getuned naar 270 pK / 580 Nm. Een heerlijke opwaardering van de motor. We konden de hele weg in "5" blijven rijden zonder terug te hoeven schakelen ( ook niet vekeerd met een tiptronic ). Auto heeft ca 1:9 gereden met een trekgewicht van 1600 kg erachter. Nog steeds een aanbeveling !

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.0 TDI met een Hobby

De ervaring van Wim met een Audi A6 2.0 TDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2004 - 2011) en een Hobby Exclusive 495 van 1400 kg geplaatst op 12-06-2012:

Uiterst goede combinatie, hiervoor laguna automaat 2.2 dci, maar de audi 2.o tdi valt zeker niet tegen. Ervaring aan allen nog in Nederland. Fluitend op de cruise 110 km/u, het verbruik valt ook wel mee 7.9 op 100 km. Maar het gemak en de souplese van de Audi ben ik zeer content mee. Ben benieuwd wat de reis naar Italie gaat worden. Laat het wel weten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.0 TFSI [Multitronic] met een Eriba

De ervaring van Leo plasman met een Audi A6 2.0 TFSI [Multitronic] (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Eriba Nova 495 van 1500 kg geplaatst op 22-04-2012:

Ik heb nu 2 jaar ervaring met deze combinatie en ik moet zeggen dat het prima rijden is. Reizen naar zuid Frankrijk op de snelweg is 110 km goed aan te houden. Passeren van vrachtverkeer b.v. Gaat heel goed bij een snelheid van rond de 100 is 115 zo bereikt. Ook in bergverkeer met hellingen tot 10% geen enkel probleem. De stabiliteit ervaar ik als buitengewoon goed. Kortom een heerlijke reiscombinatie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. met een Knaus

De ervaring van Ronald0181 met een Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. (224 pk/165, Kw bouwperiode: 2004 - 2006) en een Knaus Azur 450 FU van 1350 kg geplaatst op 05-02-2012:

Persoonlijk ben ik niet kapot van de combinatie A6 en een caravan, ik miste vooral "overzicht" daar ik afgelopen jaar mijn E rijbewijs moest halen om met de combinatie te mogen rijden, en dit plaatsvond in een "hoge" auto, vond ik die combinatie vele malen prettiger, en voelde ik me vele malen zekerder als ik door smalle straatjes of drukke straten reed.

Een A6 is naar mijn idee gemaakt voor solo rijden en om snel en comfortabel van a naar b te komen, maar met een caravan naar mijn idee niet.....aan kracht uiteraard geen probleem met 100km/h de bult van Luik op, met menig andere caravanner verbaast op zijn eigen kilometerteller kijkend..............maar zodra je de snelweg afgaat vind ik vooral het overzicht drama, de eigen spiegels zijn erg klein, en naar mijn idee gebruik je die toch het meest, en de zit van de A6 3.0TDI is laag, gezien deze standaard is verlaagt, ik vond het ook beetje vreemd gezicht een laag strijkijzer met een enorme bult achter zich hangen...

Stabiliteit geen klagen over,niet zo gek natuurlijk eigen gewicht is al dik 1750kg plus inzittende en wat bagage zit je snel tegen de 2 ton aan, verbruik solo varieert bij mij, korte ritten 1 op 11 en lange ritten 1 op 14, met caravan was verbruik zo rond de 1 op 7 a 8

Ik ga met pijn in het hart afscheid nemen van mijn A6 en utkijken naar een SUV, deze hebben grote eigen spiegels, en het overzicht is gewoon vele malen groter/prettiger, en aangezien we toch van plan zijn veel opstap te gaan is een overstap naar een andere auto, in mijn geval een "must"

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.0 TFSI met een Hobby

De ervaring van joosten met een Audi A6 2.0 TFSI (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1375 kg geplaatst op 11-11-2011:

Ik ben met deze combinatie naar Zuid Frankrijk geweest. 3 wielrenfietsen op het dak en flink beladen. De auto trekt het voortreffelijk. De combinatie ligt vast op de weg en slingert niet. Ik heb grote stukken 120 km/h gereden maar dan is het verbruik 1 op 6. De caravan ligt als een blok. Bij 110 km/h verbruikt hij 1 : 7. Bij 100 km/h is het verbruik 1 : 7,5 en als je langzamer rijdt zal het nog wel zuiniger zijn maar dat schiet niet op. Zeer tevreden, behalve met het benzine verbruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 1.9 TDI [5MT] met een Tabbert

De ervaring van Frank Dijkstra met een Audi A6 Avant 1.9 TDI [5MT] (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Tabbert Baronesse 570 DV van 1700 kg geplaatst op 27-10-2011:

De caravan is een Tabbert Comtesse 570 tandemasser bj 1993. Met een max gewicht van 1600 kg. Door iets overbelading zaten we zeker op 1750 kg.

Zeer goede ervaring met deze combinatie.

We zijn op vakantie geweest naar Medulin in Kroatie.
De Audi reed het fijnst in de 4e versnelling met een max van 100 km/u op GPS dus c.a. 110 km/u op de teller. Boven deze snelheid merkte je wel dat de combinatie begon te slingeren. Door even kort en krachtig het rempedaal in te drukken was dit snel verholpen.

Het verbruik van de Audi lag rond de 1 op 9.
De lange heuvels in Duitsland en de stijle hellingen vlak over de grens van Slovenie naar Kroatie waren voor de 130pk TDI geen enkel probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.7 TDI [Multitronic] met een Burstner

De ervaring van Alexander Smit met een Audi A6 2.7 TDI [Multitronic] (180 pk/132, Kw bouwperiode: januari 2006 - januari 2011) en een Burstner Premio 435 TS van 1040 kg geplaatst op 19-10-2011:

Combinatie dit jaar getest en we zijn met de combinatie naar Karinthie geweest inderdaad was het zeer relaxed rijden en geen enkel keer het gevoel gehad dat we vermogen te kort kwamen. voornamelijk vanuit het noorden via de o.a. de A7 richting Munchen gerden en dan via Salzburgh door Oosterijk gereden.
Hellingen en vals plat gen probleem verbruik kwam op 1:10

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.7 TDI met een Fendt

De ervaring van R. A. met een Audi A6 2.7 TDI (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Fendt Topas 520 TFB van 1678 kg geplaatst op 27-06-2011:

De combinatie licht uitstekend op de weg. Iets waar ik een beetje bang voor was, was dat de auto behoorlijk door zijn veren zou zakken, maar totaal niet gebeurd. Isabella Penta met salen frame volledig in de kofferbak gelegd en 85 kilo op de kogel en de auto was mooi stabiel en de caravan hing er recht achter.

Voor wat betreft het rijgedrag: Perfect. De 6e versnelling heb ik niet gebruikt, het verbruik in 5 of 6 bleef gelijk. En in zijn 5 met 100km/h draaide de motor 2000 toeren, waardoor gelijk een grote trekkracht aanwezig is als het nodig is. Alleen de hele steile hellingen (Zoals bij luik) moest er terug geschakeld worden naar 4 en dan wist de auto het te presteren nog weer te versnellen. Met 100 km/h naar boven was geen probleem.

Verbruik solo: 1:14
Verbruik met caravan: 1:7,5 bij stevig doorrijden. Wanneer je 90 gaat rijden zakt het verbruik naar 1:9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. met een Fendt

De ervaring van Huizing met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Fendt Saphir 550 TFK van 1680 kg geplaatst op 16-09-2010:

Ondanks de zware caravan (dankzij mover + airco) wel een heerlijk combinatie om mee te rijden. Nu heeft de A6 al genoeg power van zichzelf. Echter na het tunen is de krachtstoenname geweldig. Zelfs als je je klem rijd achter vrachtwagens (met 30km op een helling van 11%) kanje gewoon volstaan met botweg op het gas stampen en weg ben je. Wat een soeplesse en kracht. Kortom tunen is geen must, maar man wat een lol kan je daarna hebben..

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.4 [Multitronic] met een Chateau

De ervaring van jan joost met een Audi A6 2.4 [Multitronic] (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2004 - 2011) en een Chateau Calista 430 TZF van 1200 kg geplaatst op 30-05-2010:

prima combinatie. gebruik solo 1 op 12, met de caravan 1 op 8. (met airco aan nog niet geprobeerd). electrische parkeerrem is ook ideaal bij de hellingproef.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.4 [Multitronic] met een Burstner

De ervaring van Peter met een Audi A6 2.4 [Multitronic] (177 pk/130, Kw bouwperiode: 2004 - 2011) en een Burstner Ventana 460 van 1350 kg geplaatst op 15-05-2010:

Caravan (ruim) maximaal beladen,kogeldruk ruim 80 kg. Geheel rijdt perfect, caravan ligt prima achter de auto ook bij wat hogere snelheden.
Multitronic geeft extra rijcomfort.Verbruik ca 1 op 7 voor een rit naar Gardameer bij een snelheid van
ca 95 km / uur (echte km´s).
Hellingen van 12 % geen probleem, wel komt door de manier van beladen (ook auto vol beladen) de neus van de auto wat "omhoog". Geen tractieproblemen ervaren.
Auto is ondanks volle last supercomfortabel en een prima "trekker".

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. met een Knaus

De ervaring van Willem Poot met een Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Knaus Azur 500 EU van 1520 kg geplaatst op 09-02-2010:

Prima auto als trekker voor de caravan met een beladen gewicht van 1500kg.
Ook de boot op de trailer met een totaal gewicht van 1800 kg is geen enkel probleem.
Door de 4 wiel aandrijving zijn boothellingen met groene aangroei onderwater onder de achterwielen ook geen probleem.
Bijzonder fijne reis auto.
Verbruik met caravan gemiddeld 11.5 L/100km, met losse auto 7.8 L/100km gemiddeld.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. met een Hobby

De ervaring van P.J. Vonk met een Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Hobby Excellent 540 UL van 1463 kg geplaatst op 14-11-2009:

de audi is van jan. 2000 oorspronkelijk 150 pk
op gekieteld naar 190 pk
verbruik solo ( thuis) 1:10 ( heel veel korte afstanden en flink door trappen. )
verbruik op de lange afstand 1: 14
verbruik met de hobby in frankrijk 1:7 bij een snelheid van continu 110 km ( ook de steilste hellingen en wil je dan effe inhalen geef je gewoon gasbij:-)))
heeft ruim 250.000 km gelopen en gebruikt geen spat olie.

lange afdalingen ( zoals o.a. bij luik ) gewoon 100 blijven rijden met de cruise op 100, door de hoge snelheid en rijwind hoef je niet te remmen, na controle tijdens een stop waren de remmen van de caravan net hand warm.

algemene tip, bij het wisselen van rijbaan zeker bij hoge snelheden heel rustig en gecontroleerd van rijbaan wisselen , bij het inhalen van grote lange vrachtwagencombinaties zover mogelijk links gaan rijden op het moment dat je er naast komt gas geven , en pas los laten als je er ruim voorbij bent, dan voel je geen enkele rare beweging van de caravan achter je.

ben je bang voor hoge snelheden , blijf dan rustig 90 rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. met een Delphin

De ervaring van PAM van Oorschot met een Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. (190 pk/140, Kw bouwperiode: oktober 2008 - september 2011) en een Delphin 6000D van 1650 kg geplaatst op 01-11-2009:

Heb zeer slechte ervaringen met Audi A6 2.7TDI Quattro Multitronic, bouwjaar 2005 in combinatie met Eriba Troll 550GT (max. 1200 kg) De A6 mag op kenteken 1900 kg geremd trekken. Valt in de heuvels steeds in noodloop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. met een Eriba

De ervaring van Geert Cottyn met een Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Eriba Sporting 465 van 1500 kg geplaatst op 09-10-2009:

Ik heb die wagen pas geprobeerd met de caravan in de omgeving van de moesel en het eifelgebergte.Met hellingen van 14%, kon je bijna niet geloven dat er om en bij de 1500 kg aan de wagen ging.Op de snelwegen had ik een verbruik van 13 L per 100 km.Solo in stedelijke omgeving met stoppen en optrekken, kom ik ook dat verbruik uit.Met zijn luchtvering is dat een echte comfortabele wagen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 4.2 FSI Quattro aut. met een Burstner

De ervaring van met een Audi A6 Avant 4.2 FSI Quattro aut. (350 pk/257, Kw bouwperiode: juni 2006 - september 2011) en een Burstner Belcanto 535 TL van 1700 kg geplaatst op 25-08-2009:

Met deze combinatie is het goed rijden. Ruim voldoende kracht. Verbruik zonder caravan circa 1 op 9 met (afhankelijk van snelheid) circa 1 op 6.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. met een Hobby

De ervaring van bok met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Hobby De Luxe 495 UK van 1400 kg geplaatst op 07-08-2009:

brandstofverbruik valt tegen 1:8

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. met een Hobby

De ervaring van bok met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Hobby De Luxe 495 UK van 1400 kg geplaatst op 07-08-2009:

rijdt zeer goed 120 km/u berg op je hebt echt het gevoel dat er een auto voor staat kogeldruk 70kg of meer super combinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. met een Eriba

De ervaring van J. Vercoulen met een Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een Eriba Nova GL/SL 530 LE van 1510 kg geplaatst op 09-11-2008:

vooral door combinatie quattro en automaat rijdt de combinatie geweldig. je rijdt gewoon met het verkeer mee, ook berg op.
de berekening van de maximumsnelheden in de diverse versnellingen kloppen niet. In de 6e versnelling heb ik 130 km/uur gereden, en toen was de koek nog niet op.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.4 Quattro aut. met een Boottrailer

De ervaring van Hulsbos met een Audi A6 Avant 2.4 Quattro aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Boottrailer 1500 kg van 1400 kg geplaatst op 26-10-2008:

Met deze auto naar Kroatie gereden via Oostenrijk / Slovenie. Alle wegen dus tegengekomen. Het was een plezier om met deze combinatie te rijden. Wel is deze auto uitgerust met TipTronic wat ik ook gebruikt heb ipv de automaat. Hierdoor kan je langer doortrekken in de versnelling die je kiest om dan naar de volgende versnelling door te "tippen". Ook met het terugschakelen in de bergen (remmen op de motor) kan je zo versnellen door eerder naar een lagere versnelling terug te schakelen.
Vanuit Kroatie een bergweg over de pas genomen om bij een andere snelweg te komen. Steile hellingen wat resulteerde in warme olie (dus denken aan extra oliekoeler) maar genoeg trekkracht over. Later bleek deze weg op de ANWB-kaarten te staan met een rood caravennetje erbij. Niet geschikt voor caravans dus........Door de quattro-uitvoering nagenoeg geen last van sporing / vrachtwagenwind (komt ook door de boot-vorm uiteraard ). In Oostenrijk alleen maar regen maar ook dan spoort de combinatie nog perfect. Verbruik is uiteraard een ander verhaal. Door de permanente 4WD en de automaat is het gemiddelde verbruik ca 1:7 normaal. Wel is mijn rijgebied 50% bebouwde kom, 50% snelweg. RIjdt ik alleen maar snelweg met een normale snelheid dan rijdt ik ca 1:8.5

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.0 TFSI [Multitronic] met een Chateau

De ervaring van petalo met een Audi A6 Avant 2.0 TFSI [Multitronic] (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 21-08-2008:

combi gaat prima. Lekker de cruisecontrol op 120 en maar knorren. Gelukkig heeft de auto een tank van 80 ltr. kun je nog zo'n 350 km rijden tot de volgende pomp.
zaakje rijdt ca 1 op 5

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.0 TFSI [Multitronic] met een Avento

De ervaring van erik met een Audi A6 2.0 TFSI [Multitronic] (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Avento Avance 395 TLH van 1285 kg geplaatst op 11-08-2008:

dit is ook een heel mooie combi

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.7 TDI met een Tabbert

De ervaring van EA van Dijk met een Audi A6 2.7 TDI (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Tabbert DaVinci 540 DM (2,30) van 1540 kg geplaatst op 06-05-2008:

De combinatie ligt prima op de weg. Het optrekken en accelereren gaat ook uitstekend. Zo nu en dan hebben we last van slippende voorwielen wegens de voorwielaandrijving. Met een auto van dit kaliber en deze grootte van caravan ware achterwielaandrijving beter; of nog liever de 4 wiel aangedreven versie. Zoals te verwachten valt het verbruik zeker bij stevig doorrijden enigszins tegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro met een Caravelair

De ervaring van Richard met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Caravelair Osiris 470 van 1300 kg geplaatst op 16-03-2008:

Zeer goed combinatie. In alle gevallen veel reserve. Hoge stabiliteit. Lange stijgingen vormen geen probleem, ook niet bij hoge buitentemperaturen en airco

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 2.7 TDI met een Knaus

De ervaring van Edwin met een Audi A6 2.7 TDI (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1405 kg geplaatst op 11-02-2008:

Ik ben er nu enkele keren mee naar Italie gereden en het was helemaal geen probleem. Het rijdt heerlijk, meer dan voldoende kracht en ook in de bergen omhoog ruim voldoende kracht over om ook in te kunnen halen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 3.0 TDI Quattro met een Eriba

De ervaring van kees met een Audi A6 3.0 TDI Quattro (233 pk/171, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een Eriba Nova GL/SL 530 LE van 1500 kg geplaatst op 30-08-2007:

In 2,5 jaar ca. 10.000 km met deze combi gereden. Caravan in moving uitvoering met verzwaarde as weegt in beladen toestand tussen de 1650 en max.1700 kg. Ervaring op de Franse route-soleil en via Duitsland, Zwitserland naar Italie. Voor Duitsland 100km stikker. Op de cruise-control is deze 100km (ook hellingen) een makkie, inhalen met 120 geen enkel probleem. Kortom een ijzersterke combinatie met een perfecte wegligging en een veilig gevoel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro aut. [Abt tuning] met een Fendt

De ervaring van Treeg met een Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro aut. [Abt tuning] (272 pk/200, Kw bouwperiode: 2006 - 2008) en een Fendt Diamant 590 TF van 1800 kg geplaatst op 12-08-2007:

Ik rijd zelf met deze combinatie en kan alleen maar zeggen dat behalve verbruik (maar ja wat kun je verwachten) het super rijdt. Geen enkel moment kracht tekort. Acceleratie zodanig dat menige automobilist verbaasd kijkt dat ik even snel weg ben als het moet. Enig nadeel 2.50 breed en 13mtr lang betekent dat je toch wel van tevoren op de kaart kijkt en niet de routeplanner laat bepalen hoe je rijdt!.
Het rijdt prettiger in handgeschakelde modus dan in de D stand op de secundaire weg maar op de autosnelweg in bv Frankrijk gewoon in zijn 6 op cruisecontrol ca. 95 a100km/uur bij 1700 toeren!

Gewoonweg super!

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. met een Eriba

De ervaring van w van breukelen met een Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. (180 pk/132, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Eriba Living 530 van 1250 kg geplaatst op 07-01-2007:

normaal zeer goede ervaring. wel opletten met zijwind.
bij veel tegenwind vanaf windkracht 4 zakken de prestaties aanzienlijk

Bekijk berekening

Wijzigen


Audi A6 Avant 1.9 TDI [6MT] met een Eriba

De ervaring van geert met een Audi A6 Avant 1.9 TDI [6MT] (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2001 - 2004) en een Eriba Nova GL 490 van 1390 kg geplaatst op 12-11-2006:

mijn eriba nova 465 heeft een verzwaarde as en mag 1500 kg tot.wegen.met 130pk&310nm is het een plezier om mee te rijden,zelfs op zware hellingen heeft die 1.9 tdi geen enkel probleem.(machtige wagen)kogeldruk 85kg

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Audi A6.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Audi A6 50 TDI Quattro met een Elddis

De ervaring van Paul Hart met een Audi A6 50 TDI Quattro (286 pk/210 Kw, bouwperiode: v.a. 2018) en een Elddis Affinity 574 van n.b. kg geplaatst op 12-11-2006:

This combination is great tows better with a bit of weight in the van car has loads of torque so towing isn’t an issue also the all wheel drive is great getting it off muddy fields


Audi A6 3.0 TDI quattro aut. met een Sprite

De ervaring van Andy H met een Audi A6 3.0 TDI quattro aut. (272 pk/200 Kw, bouwperiode: 2016-2018) en een Sprite Major 4 SB van n.b. kg geplaatst op 12-11-2006:

Morning all .
I tow with a 2016 audi A6 272 3.0 V6 TDI estate.
The power is great and will pull the sprite Major 4sb with ease. Make sure you have the gear box in auto ! I fitted spring tensioners to the rear and found this was the better drive when towing. Also make sure you have 75 kg on the tow hitch.

Great towing car when hitched and loaded correctly with the power to get you out of trouble plus 4x4 ...

Regards Andy H


Audi A6 2.0 TDI aut. met een Fendt

De ervaring van Svend met een Audi A6 2.0 TDI aut. (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2016-2018) en een Fendt Bianco 515 SG Selection van 1600 kg geplaatst op 12-11-2006:

A6 Avant with a total load weight of about 2200 kg is an excellent match to the caravan’s total of about 1750 kg, allowed max is 1800 kg. Driving at 80 - 100 km/h on highway in D6, occassionally D7. Uphill 5 -7% in D5 at maintained speed, in D4 when accellerating from 80 to 100 is no hazzle.


Audi A6 3.0 TDI quattro aut. met een Coachman

De ervaring van Paul Harrison met een Audi A6 3.0 TDI quattro aut. (272 pk/200 Kw, bouwperiode: 2016-2018) en een Coachman VIP 460 van 1415 kg geplaatst op 12-11-2006:

Hi,

Only had one outing with the outfit but very impressive. No movement even in side wind. Averaged 26.4 mpg over a 140 mile run. The car has so much power I had to keep on looking in the mirror to make sure the caravan was still there.
The only downside I have found up to now is that the cars13 pin plug is a little awkward to connect. I had to go on one knee to connect it.


Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. met een Elddis

De ervaring van Phil met een Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2008) en een Elddis Avante 636 van 1657 kg geplaatst op 12-11-2006:

This car was my tug for 14,000 miles in 2014 around Spain with a big twin axle van.
It was the SE model with a factory fitted towbar and all round air suspension.

The quattro 4WD kept things in order but I did notice that the tailgate had started to rub marks onto the boot lip where the body had been flexing. I think the 75kg nose weight was too low for a big twin axle.

The car had very little problems taking the van where I pointed it, up steep hills and on twisty bumpy roads. It was pretty unremarkable to be honest, it did the job with no drama.
Free from the van it was very nice to drive and possibly something I could consider owning as a year round driver.

Fuel economy was not bad towing, around the late 20\'s to early 30\'s and solo typically above 45mpg.

Its a very nice and reliable car, but for a big twin axle, its Achilles heal is its low nose weight allowance. The allroad is a better bet.


Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. met een Geist

De ervaring van David met een Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Geist Xklusive XK555 van 1533 kg geplaatst op 12-11-2006:

I have used a 2007 TDI 2.7 Audi A6 Le Mans Quattro to tow the Geist LV555 for the last few years and it is incredibly good at towing this heavy caravan. very stable, plenty of power with no stability issues. It makes for very relaxed towing especially using the cruise control on long motorway sections, highly recommended


Audi A6 2.0 TDI met een Compass

De ervaring van Dave Hulbert met een Audi A6 2.0 TDI (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Compass Corona 540 van 1450 kg geplaatst op 12-11-2006:

A6 2.0 TDI saloon 58 plate + Corona 540 - Perfect match, happily tow above "speed limit" & pass all lorries on motorway. Very stable, very comfortable driving, 30 + mpg


Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. met een LMC

De ervaring van ant downey met een Audi A6 2.7 TDI Quattro aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een LMC Ambassador 560 RBD van 1689 kg geplaatst op 12-11-2006:

very good tow car with this size caravan and more have been all over /netherlands/spain/switzerland/belgium/france/italy and so on and it has been 100% 5 star


Audi A6 Avant 2.0 TDI met een Compass

De ervaring van ken foster met een Audi A6 Avant 2.0 TDI (177 pk/130 Kw, bouwperiode: 2011-2016) en een Compass Rallye 524 van 1527 kg geplaatst op 12-11-2006:

been towing 10 years with audi a6,and compass rallye 524.very stable and matched outfit even if it is at 89% weight ratio.always level and smooth.would recomend this car for caravan of 1527kgmax for this car would be 1600kg.and what other car would tow this van and give 35mph?


Audi A6 Avant 1.9 TDI [5MT] met een Abbey

De ervaring van Allan Lowson met een Audi A6 Avant 1.9 TDI [5MT] (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Abbey Vogue 470 van 1310 kg geplaatst op 12-11-2006:

We have owned the Audi and Abbey for 5 years now and the car has pulled us all over with out any problems up hill down dales and to France 3 times now thinking of getting another as it has now got 120000 on clock i get 30MPG with van on back solo average is 52MPG great car dont see many towing van and i dont know why very stable outfit


Audi A6 2.0 TDI [Multitronic] met een Elddis

De ervaring van Gerry met een Audi A6 2.0 TDI [Multitronic] (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Elddis Odyssey 534 van 1490 kg geplaatst op 12-11-2006:

This car tows with ease and sits easily at a steady 60MPH (with cruise control on) on motorways and dual carriageways. I used the tiptronic on hills and on twisty roads. I have many years towing experience and find this car on the best i have had for comfort and ease of driving. If fuel economy is a big issue with you STOP TOWING CARAVANS ! ! 21 MPG avarage whilst towing caravan was more than acceptable to me !


Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. met een Bessacarr

De ervaring van Huw Morris met een Audi A6 Avant 2.7 TDI Quattro aut. (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2008-2011) en een Bessacarr Cameo 550 van 1699 kg geplaatst op 12-11-2006:

I tow a Bessacar Cameo 550GL(1800kg) with a 2011 model yearAudi A6 Avant Quattro(last of old model) and find it can be a little tail happy if the car is not loaded sufficiently.The gear ratios are also more suited to sporty driving rather than towing. Not as good a towcar as the VW Touareg 3.0 Altitude I drove previously which was a superb towcar except for towing consumption of 20mpg compared to Audi's 24mpg. Suggest you stick to 85% rule if using this towcar.


Audi A6 2.7 TDI [Multitronic] met een Sterling

De ervaring van IAN CREDLAND met een Audi A6 2.7 TDI [Multitronic] (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Sterling Europa 550 van 1470 kg geplaatst op 12-11-2006:

Have found that my care tows this caravan with ease and its not the quattro model.


Audi A6 2.0 TDI met een Bailey

De ervaring van I Pritchard met een Audi A6 2.0 TDI (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Bailey Pageant Moselle van 1337 kg geplaatst op 12-11-2006:

In low gears you wouldn't know that you were towing. Pulls really well and acceleration is good. Can cruise at 60mph using cruise control in 6th gear and achieve approximately 35mpg. Towing is also stable thanks to the alko stabliser. Only been towing a year and very pleased with this combination.


Audi A6 3.2 FSI Quattro aut. met een Fendt

De ervaring van Josep met een Audi A6 3.2 FSI Quattro aut. (256 pk/188 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Fendt Saphir 510 TK van 1488 kg geplaatst op 12-11-2006:

El conjunto fenomenal el coche va de maravilla, solo puedo decir que muy bien, unicamente el consumo se va a 17 litros de gasolina.


Audi A6 2.0 TDI met een Compass

De ervaring van J. Wood met een Audi A6 2.0 TDI (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Compass Omega 524 L van 1475 kg geplaatst op 12-11-2006:

I find the Audi A6 TDI SE a very good stable towing vehicle and very comfortable ride with my Compass Omega 524,. compared to a 4x4 which I had before.good full consumption average 33mpg


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. met een Geist

De ervaring van leonard askew met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Geist LV550 van 1490 kg geplaatst op 12-11-2006:

must be the ideal outfit for todays conditions.


Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. met een Bailey

De ervaring van ant burrows met een Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. (233 pk/171 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Bailey Senator Wyoming van 1635 kg geplaatst op 12-11-2006:

a6 tdi le mans quattro auto. new for 38K. 42 mpg solo,24 mpg min towing.the gearbox is fantastic and works well with the paddle shift when towing.sat nav isnt the best but the mmi system is easy to use.massive boot.must agree with the above that the dealer network can be shocking to deal with.recently went to px for a q7 but there didnt seem as much space across the cabin. my a6 does everthing i want and it tows very well.


Audi A6 Avant 1.8T Quattro met een Bjolseth

De ervaring van Tore M met een Audi A6 Avant 1.8T Quattro (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Bjolseth 550 van 1300 kg geplaatst op 12-11-2006:

this car and a bjølseth 530 boggi is ok, the total weight was 3260kg. I didnt need to use 3 gear driving upp hills. on the flats i cruised at 5 gear at 80-90 km\h. fuel consumption is also good, 13L\100km


Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. met een Sterling

De ervaring van Ben Gill met een Audi A6 Avant 2.5 TDI aut. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Sterling Europa 540 van 1452 kg geplaatst op 12-11-2006:

Tows ok, but Audi developed fault whilst towing over the alps and ended up with 2k Audi repair bill.

Now considering changing car for a 4*4


Audi S6 Avant 5.2 FSI V10 Quattro aut. met een Swift

De ervaring van Richard Padmore met een Audi S6 Avant 5.2 FSI V10 Quattro aut. (435 pk/320 Kw, bouwperiode: 2006-2015) en een Swift Challenger 520 van 1391 kg geplaatst op 12-11-2006:

Clearly more than enough power to pull any caravan. The S6 is effortless whether towing or not. We average 21mpg motorway driving solo and around 17mpg with the caravan. It feels very solid and composed when towing. With the Avant the in-car storage space is great and there's a full size spare. We're planning on switching caravans soon to a twin axle.


Audi A6 Avant 2.0 TDI met een Abbey

De ervaring van Mike B. met een Audi A6 Avant 2.0 TDI (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2008) en een Abbey Vogue 520 van 1372 kg geplaatst op 12-11-2006:

The 2.0 TDi A6 is stable and pulls the van easily once moving, can sometimes struggle pulling off from standstill uphill due to front wheel drive traction and limited torque below 1800 rpm. Non-Audi factory fit towbar wiring with model specific electronics can create ESP faults when the electronics are energised. This requires reprogramming to reactivate ESP with the towbar option enabled (£150). Alternativly use the cheaper option of installing conventionally wired electrics. On the whole a good tow car for a medium size / weight van.


Audi A6 3.2 FSI Quattro aut. met een Swift

De ervaring van Jim Abbott met een Audi A6 3.2 FSI Quattro aut. (256 pk/188 Kw, bouwperiode: 2004-2011) en een Swift Conqueror 645 van 1690 kg geplaatst op 12-11-2006:

Outfit works well. The car is petrol and has plenty of power but sometimes changes down from 6th on inclines. Boot and interior are big and auto box can be used as a manual. Fuel economy is 18-20 towing (focuses the mind!), 25-30 solo. The towing figure is the penalty for towing a heavy caravan with larger petrol engine I guess and a classic case of buying a car before I got into caravanning. I use a stableliser but as this is my first outfit I can't comment on how much difference this makes.


Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. met een Swift

De ervaring van Willy Wilson met een Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. (233 pk/171 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Conqueror 655 TA van 1680 kg geplaatst op 12-11-2006:

Bought this "car" on the advice of the salesman that it would be an "ideal towcar" He really should boe up on his figures again. I have never driven such a noisy, uncomfortable, uneconomical car in my life!! It isnt even that good pulling up hills. The economy is down to 18mpg towing and struggles to rise much above 30 on a long motorway run. Best figure achieved 34 at 60 on A roads. Went to dealer to enquire if there was a problem with it and was given the cold shoulder and at one point told I was naive to expect more from such a big car. Audi customer services never even replied to my complaint. I can think of a lot better ways to waste 41000 pounds than to spend it on a new one of these. Will never purchase Audi again and am returning to BMW which is on order just now.


Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. met een Swift

De ervaring van Phil Esson met een Audi A6 3.0 TDI Quattro aut. (233 pk/171 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Conqueror 580 van 1527 kg geplaatst op 12-11-2006:

What can I say..... Audi A6 3.0tdi Quattro!! What a complete waste of 32000 quid. Its uncomfortable, noisy, harsh to ride in, auto box is ridiculously slow to change and thats with the "sports paddle shift" option!! What a joke!! Only thing thats sporty about this vehicle is the fuel economy!! 19.5mpg streching to a lofty 31 running solo!!!! Vorsprung durch garbage would be better tag line for them!! Dealer in Aberdeen even worse. Sales manager was abusive when I had the cheek to complain about it!Never will I darken the door of an Audi dealership again!!!


Audi A6 Avant 1.9 TDI met een Sterling

De ervaring van Roger Coalter met een Audi A6 Avant 1.9 TDI (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2001-2001) en een Sterling Europa 520 van 1400 kg geplaatst op 12-11-2006:

Car has plenty of power to cope with this caravan, pulls well in all gears although i like to drop down to 4th gear when the revs drop below 1900 as to keep up the torque. on a journey recently i averaged 32 mpg towing.
The car is very stable and i feel happy towing consistantly @ 55mph and at time was at more but i do not make a habit of going harder as a safety point of view, the only time you feel unsteady is with gusts of side winds.
At time of purchase the van was loaded badly and did feel a bit unsteady but the nose weight was over 95kg when i checked it AND with the 75kg nose weight it was totaly fine.
I am very happy with the combination !


Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro met een Bailey

De ervaring van Graham Robinson met een Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2001-2004) en een Bailey Pageant Auvergne van 1385 kg geplaatst op 12-11-2006:

An excellent outfit. The audi gives the normality of a car, with the benefits of a 4x4. Have been to France many times, and bobbed along at 80mph (permitted over there), and been v. stable. All the traction and pull needed in a 5 year old car. The Auvergne is lovely - why have they stopped making it? 2 double beds and when needed, one lounge, one playroom when wet with the kids. Lots of space, kit is great.


Audi A6 2.7 TDI met een Swift

De ervaring van Rob Fletcher met een Audi A6 2.7 TDI (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Swift Charisma 620 TA van 1615 kg geplaatst op 12-11-2006:

The outfit tows like a dream plenty of power and stability it is even better than my old Abbey 21' 2 berth to tow.


Audi A6 Avant 2.7 TDI [Multitronic] met een Avondale

De ervaring van gary waller met een Audi A6 Avant 2.7 TDI [Multitronic] (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2006-2008) en een Avondale Argente 550-4S van 1431 kg geplaatst op 12-11-2006:

suspension a bit choppy?apart from that perfect


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Over gewichten

Hoe meer PK's, hoe beter?

Gastenboek

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker