De ervaring van William met een Ford Transit Custom 2.0 TDCi 170 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Dethleffs van 1464 kg geplaatst op 06-05-2022:
Sinds een paar weken hebben we deze Dethleffs 465 EL met totaalgewicht van 1800kg. Hiermee geen bergervaring. Hiervoor hadden we een Dethleffs 500 DB, 1500kg.
De ervaring met de 500DB was goed, auto heeft voldoende gewicht meer tov de caravan. Hiermee de Simpson Pass, Plockenpass en Fernpas gereden en heel veel diverse bergwegen. Door de lengte van de combinatie was het op de Plockenpass af en toe een beetje krap in de bochten met tegenliggers, maar combinatie hield zich goed op de hellingen.
Kogeldruk was rond de 75 kg, dit reed het lekkerste. De 5e versnelling gebruik ik niet tot nauwelijks, alleen op vlakke stukken. Dan kom ik te laag in de toeren en dan rijdt de auto niet lekker.
Ervaring met de 465 EL, caravan is 300 kg zwaarder en dat merk je wel. Door de verzwaarde as ligt deze beter achter de auto, hier wordt de 5e versnelling ook niet of nauwelijks gebruikt. Ingehaald worden door bestelbusjes/campers voel je nauwelijks.
Ik rijd wel met een hogere kogeldruk, rond 90kg. ook met 100 kg gereden, dan drukt de caravan wel wat meer op de auto. Gewicht van de totale combinatie was ongeveer 4650-4700 kg, denk dat het in de zomer rond de 4900 kg zou zijn dus aardig in de buurt van het treingewicht.
Ik heb wel een extra bladveer kort na aankoop, doordat het een dubbele cabine is ligt het standaardgewicht meer op de achteras en merkte je wel dat de vering aan de korte kant was. In het dagelijks leven ondervind ik geen last door de extra veer.
Brandstofverbruik ga ik bijhouden de komende periodes.
De ervaring van Richard Winkelman met een Ford Transit Custom 2.0 TDCi 185 (185 pk/136, Kw bouwperiode: 2019 - 2023) en een Eriba Exciting 535 van 1500 kg geplaatst op 09-08-2021:
Let op, ik heb een Ford Transit Custom Sport L2 H1 met 185 pk automaat, geen schakelbak, die kon ik hier nog niet kiezen.
Ik ben supertevreden met deze combinatie.
Ik moest bij deze combinatie wel rekening houden met het feit dat de motor de caravan te makkelijk mee neemt, dus bij het optrekken bij groen licht schoot de combinatie door de erg soepele automaat binnen een paar seconden weer op bijv 50, 60 of 100.
Ik heb nog geen bergervaring met deze combinatie maar daar maak ik me nu al geen zorgen over.
Het is mij opgevallen dat het weggedrag beter is dan een VW T6. Stabieler onderstel.
De ervaring van Jos Risselada met een Ford Transit (economy) 2.4 Duratorq 16v (75 pk/55, Kw bouwperiode: 1999 - 2004) en een Hobby Excellent 440 SF van 1200 kg geplaatst op 15-07-2019:
De berekening is een complete giller en klopt totaal niets van.
Ik ga al 13 jaar met mijn Ford Transit uit 2001 en 75 pk met mijn Hobby 440 sb (leeg 1010, max 1350 kg) caravan naar de Drome, onder Lyon, in Frankrijk.
Regelmatig gaan onze dochter en schoonzoon mee plus hun bagage. De bus trekt alles fantastisch en hoef maar een paar keer terug naar de derde versnelling. Lijkt mij niet meer dan normaal.
De bus en caravan liggen als een huis op de weg, maar de belading (als oud -trucker) is dan ook goed.
Normaal in Nederland zonder caravan ligt het gebruik van de Ford (diesel) op 1 : 12. Met caravan naar Frankrijk 1:10. Niet gek dacht ik zo.
Samengevat, een fantastische bus om de caravan te trekken! De berekening is dus te zot voor woorden en de bus is zeker WEL geschikt voor de bergen..
De ervaring van Wilhelmus van Zon met een Ford Transit Custom 2.0 TDCi 170 (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2018 - 2023) en een Caravan (bij passend) van 550 kg geplaatst op 17-03-2019:
Beste,
Mijn ervaring om met deze combinatie te rijden moet ik nog onder vinden.
Maar de Ford daeler verteld mijn dat ik geen schrik moet hebben om met deze combinatie te rijden.
Alles hang af van je rijstijl.
Ik denk toch wel dat de combinatie auto en caravan goed zit als ik de berekening maak, met de site van de ANWB. Daarmee geef je, je gegevens van auto en caravan in en het systeem reken voor jou alles uit met de uitleg of de combinatie goed zit.
Ik kom hierop terug en zal nadien mijn ervaring op de nieuws brief zetten.
Teken ik u met de meest vriendelijken groeten
Wilhelmus van Zon
De ervaring van Paul met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi [standard ratio] (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2007 - 2014) en een Trigano Rubis 420 van 1000 kg geplaatst op 20-09-2013:
Transit 140L260 2.2TDCI is echt een dijk van een trekauto Altijd genoeg power en trekkracht. We zijn er nog niet mee op steile hellingen geweest maar maken ons daar ook niet ongerust over als je gewoon op de cruisecontrol in de hoogste versnelling 100 kunt blijven rijden en met gas bij geven spurt de hele combinatie als het een beetje bergop gaat naar boven lijken echte bergen ook geen probleem. De Rapido 42 cp ligt zeer mooi achter de Transit hij is maar 2 cm breder als de auto wat zorgt dat je met behulp van de normale autospiegels ruim voldoende zicht hebt. We hebben de trekhaak van de auto in de laagste stand gemonteerd wat er voor zorgt dat de Rapido nagenoeg waterpas achter de Ford hangt.
We hebben een trip gemaakt van 640 km en het verbruik was 57 liter diesel wat neer komt op een verbruik van 1 liter per 11 km dit wijkt nauwelijks af van ons normale gebruik zonder caravan van 1 op 12.
kortom we verheugen ons al om volgend jaar met deze combinatie naar Kroatie te rijden
De ervaring van P. Salaets met een Ford Transit 2.0 tdi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2002 - 2006) en een Wilk S4-530 van 1480 kg geplaatst op 28-01-2013:
Ik ben nu (jan 2013) tweemaal met een Wilk 530MS (1500 kg) onderweg geweest. De eerste keer naar de Moezelvallei en de tweede keer naar Zuid-Tirol Italië. De combinatie heeft zich altijd voorbeeldig gedragen. Ook op bergpassen kon de Ford Transit met 'slechts' 100pk goed weg met de caravan. Zowel de Fernpas als de Reschenpas was geen enkel probleem qua trekkracht of vermogen. Het is wel nodig dat je het toerental in de juiste zone houdt. Het is echter nooit noodzakelijk zeer hoge toerentallen te maken. De motor heeft genoeg koppel bij normale toerentallen. Het verbruik ligt normaal op 8 liter per 100 km (= 1 op 12,5). Met de caravan was het gemiddelde rond 11 liter op 100 km (= 1 op 9). Ik heb nog nooit last gehad van instabiliteit. Het is me wel opgevallen dat je de kogeldruk beter naar 90 a 95 kg brengt dan naar de gewoonlijke 75 kg. Je voelt bij 95 kg bijna niets van de caravan. Ook bij 100 a 110 op de teller is de combinatie stabiel. Ik ben uiterst tevreden.
De ervaring van marijnissen met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2006 - 2014) en een Adria Adora 563 PU van 1623 kg geplaatst op 08-11-2012:
Mijn ervaring met de nieuwe transit met 110 pk motor ben ik zeer goed over te spreken . Wij hebben een Adria 563 up met een totaal gewicht v 1700 kg ook heeft de transit een hulp systeem met het weg rijden wat te gunste komt met aanhanger of caravan weg te rijden.Het verbruik zonder aanhanger is 1op13/14 met caravan 1op10 met een gemiddele snelheid v 100/110km op de Duitse auto baan. Ook licht de caravan als een blok achter de auto je merkt haast niet dat er een caravan achter hangt.Ook het rijden in de bergen is zeker geen probleem voor deze transit ook niet met de caravan.We rijden al jaren transit ook het oudere type transit uit 2002 100 pk was een geweldige auto/trekker daar hebben we met een caravan een rond reis gemaakt naar Sweden/Noorwegen totaal 6000km afgelegd zonder problemen.kortom de Ford Transit is voor ons een geweldige auto/trekker met weinig problemen en een gunstig verbruik .
De ervaring van Eddy van Haren met een Ford Transit 300 (rwd) 2.4 TDCi [standard ratio] (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2006 - 2007) en een TEC Weltbummler 470 TE van 1327 kg geplaatst op 26-02-2012:
Ik heb al 25 jaar ervaring met bestelwagen/terreinwagens gebruikt als trekker van aanhangers. Wij hebben een TEC caravan van 1100 kg. Wat opvalt aan deze Transit 2.4 Tdi 101 pk motor met achterwiel aandrijving is dat hij volstrekt onverstoorbaar zijn werk verricht. Moeiteloos neemt het heuvels, in de hoogste versnelling met 50 km/uur door stad het maakt allemaal niets uit. Je hebt niet het gevoel dat de Transit iets trekt. Dankzij de breedte van de Transit zijn caravan spiegels niet noodzakelijk. De combinatie geeft een gevoel dat je elke situatie comfortabel, veilig en stabiel aan kan. Vrachtwagen met veel zijwind met 120 + km inhalen, geen punt. Door obstakels manoeuvreren en accelereren moeiteloos. Naast de Opel Campo is het onze fijnste vakantie trekauto welke wij hebben en hebben gehad. Het dieselverbruik is onder normale omstandigheden 1:10, met de caravan er achter 1:8.
De ervaring van Ray met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi [standard ratio] (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2007 - 2014) en een Chateau Cantara CT 520 van 1450 kg geplaatst op 19-08-2011:
Transit 140L280 2.2TDCI is echt super. Wat een sleurbeest is dat! Altijd genoeg power en trekkracht. Ideale caravantrekker ook op steile hellingen.Zijn 6 is goed bruikbaar en cruise van 100 is geen enkel probleem.Verbruik is wel 1 op 8 !
De ervaring van Eric met een Ford Transit (w.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 18-01-2011:
Wij gaan al een aantal jaren naar croatie met deze combinatie. Dit gaat super een echte krachtpatser hebben we in ons bezit. de caravan vol beladen en de ford natuurlijk ook. aangezien we met een aantal gezinsleden doen duiken hebben we deze spullen ook bij ons inclusief flessen en loodgordels. we rijden deze rit in een keer en tot nu toe zonder problemen. Wij vetrekken in de middag en zijn dan in de loopp van de ochrend op plaats van bestemming. Soms valt hij terug un snelheid maar als je dan op d kaart kijkt en ziet welke pecentage wat je omhoog bent gereden is dat niet gek. Daarbij houd ik altijd het verbruik bij en ik ben nog nooit onder de 1:8.5 geweest en we rijden echt niet langzaam. ons motto is cruisecontrol erop(100/110 km/h) en niet meer vanaf en dat doet hij super.
De ervaring van Huub met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Knaus Sudwind 450 LU van 1200 kg geplaatst op 25-11-2010:
Afgelopen zomer 2010, zijn we voor het eerst met een Transit 2.0 tdci 125 pk naar Noorwegen geweest. Op de binnenwegen en ook op de snelweg bereik je snel je kruissnelheid. De Transit heeft geen problemen met het trekken van de caravan. In de bergen hebben we over het algemeen ook geen last gehad, voldoende trekkracht, alleen soms leek het wel dat we bij de ene bergweg makkelijker omhoog klommen dan een andere. (Dit probleem heb ik met meerdere auto's ervaren)
Het verbruik is bij normaal gebruik 1:12. Met de caravan erachter reden gemiddeld 1:8,5. Prima combinatie. Volgend jaar (2011) gaan we richting Oostenrijk. Hiervoor haden wij een Mitsubishi L400 (zie gebruikerservaring van de L400 elders op deze topic)
De ervaring van marko met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een LMC Ambassador 560 D van 1500 kg geplaatst op 16-08-2010:
prima combi trekt goed ook bij stevige klimmen.
5 de versnelling goed bruikbaar en anders de 4 gebruiken echt een werkpaard. klim van 5%geen probleem gewoom naar boven met 100 km/h
verbruik met de combi ligt op +/- 1 op 8,5 dit in combi met een tempo 100 voor Duitsland.
helemaal top dus
De ervaring van Tom van der Sommen met een Ford Transit (w.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Burstner Ventana 530 van 1500 kg geplaatst op 04-01-2010:
Ik heb een Ford transit cool edition 92 KW uit 2003 met daar achter een Burstner ventana 530 TK leeg gewicht ongeveer 1250 kg. In de caravan laden wij alleen in de kastjes ( kleren en eten voor 2 a 3 dagen . de rest gaat in de bus incl. een rubberboot met 50 pk buiten boordmotor . dus voor de bus kom je aan een lading van 400 kg excl 2 volwassenen en 2 kinderen 10 ja. Wij zijn al 2 keer naar zuid frankrijk gereden met deze combi . gaat goed alleen in bij Luik zakt de combi terug tot 60 km verder rijden wij lekker door ( 110 km pu op de Navigatie af en toe zakt hij iets terug maar we komen niet onder de 85 km per uur
dus best acceptabel
verbruik op deze rit is 1 op 6,5 wat best hoog is
zou de bus willen chippen om wat meer koppel te krijgen.
Topsnelheid is meer dan voldoende.
heeft iemand hier ervaring mee ?
De ervaring van jerry met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een HomeCar Rally 45 FHU van 1265 kg geplaatst op 05-10-2009:
een ford transit 2.0 tdci kan het makkelijk doe met een home car rally 45 hij kan de meeste bergen in de 3 of in de vier doen bij luik moet de ford transit even wat klim werk verrichten maar in de bekende route de solei kan de ford transit het wel doen ik ben dit jaar voor het eerst op vakantie gegaan naar blanes in spanje de ford transit moet wel wat klimwerk verrichten in de bergen de ford transit heeft een goed koppel en een redelijk sterke moter de auto is vrij zuinig om met een caravan terijden het brandstof verbruik is ongeveer 1 op 13/14
De ervaring van ger met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een HomeCar Rally 45 FHU van 1265 kg geplaatst op 03-10-2009:
Een ford transit 2.0 tdci heeft met een caravan van 1560kg en heeft hier geen enkel probleem mee. Deze auto trekt de caravan op de helling bij Luik (ca. 5%) makkelijk in de vijfde versneling. Deze ford bussen staan er ook om bekend dat ze gegarandeerd nog pk's over hebben. Deze auto's zijn de echte krachtpatsers. Tevens is de ford onderhoudsvriendelijk, er komen nooit elektronische storingen in voor. Wat wel belangerijk is voor de ford transit om twee keer per jaar een dieselfilter te vervangen. Deze filters zijn zo ongeveer 45 per stuk en de ford transit word er ook een stuk beter van zo behoudt de auto zijn pk's en het kost u lang niet zo veel aan onderhoud. PS. Pas op met het chiptunnen daar zijn deze auto's gevoelig voor bijvoorbeeld de nossels in de diesel pomp gaan snel kapot als de ford transit gechipt tunnend is.
De ervaring van petro met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi (86 pk/63, Kw bouwperiode: 2006 - 2014) en een Wilk S3-460 van 1235 kg geplaatst op 12-09-2009:
hiervoor hadden wij een transit 100 pk nu een met 85 en waren dus wat huiverig, maar het rijdt uitstekend, tegen de wind, auto volgeladen kunnen we prima in de vijfde versn. rijden, het optrekken gaat ook perfect
De ervaring van Jan met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi [short ratio] (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2007 - 2014) en een Knaus Sudwind 650 FDU van 1745 kg geplaatst op 11-09-2009:
Deze combinatie rijdt moeiteloos, maar wordt boven de 100 snel instabiel. Zeker bergafwaardsrijden vergt aanpassing van snelheid, terwijl wegrijden op een naar boven hellende weg gaat, maar zeker niet van harte. In de zomermaanden, op een hete snelweg, heb je een probleem als er in de file bergopwaards gereden wordt. De koppeling is daarbij het zwakke punt
De watercan is tijdens het rijden leeg. De ruimte onder het bed is leeg. De achterste bank is leeg en het reservewiel ligt in de auto. Voor ons de ideale belading om veilig rond te rijden.
De ervaring van Michael met een Ford Transit 2.5 TD (86 pk/63, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Fendt Diamant 510 TG van 1498 kg geplaatst op 20-01-2009:
We zijn diverse keren met onze volgeladen Transit uit 2000, 86pk, richting Italie geweest. Fendt Diamant erachter met een totaal gewicht van ongeveer 1550kg. Dus een totaal gewicht van het hele spul van 3750kg. Werkelijk geen enkel probleem. Tot Zwitserland in zijn 5 met 100km/u. Harder wilde ik niet rijden. Daarna toch wel geregeld terug naar zijn vierde versnelling. Maar de derde versnelling bijna niet hoeven gebruiken in de klim.
De ervaring van W.Wols met een Ford Transit 2.0 tdi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2002 - 2006) en een TEC Weltbummler 510 van 1490 kg geplaatst op 06-10-2008:
Rij regelmatig met bovengenoemde combinatie.
Alleen Nederland en meestal vlakke weg.
Kan goed meekomen met het verkeer.
Moet tijdig schakelen.
De ervaring van W.Wols met een Ford Transit 2.0 tdi (101 pk/74, Kw bouwperiode: 2002 - 2006) en een TEC Weltbummler 510 van 1490 kg geplaatst op 06-10-2008:
Rij regelmatig met bovengenoemde combinatie.
Alleen Nederland en meestal vlakke weg.
Kan goed meekomen met het verkeer.
Moet tijdig schakelen.
De ervaring van Bommenberend met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi (131 pk/96, Kw bouwperiode: 2006 - 2007) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1400 kg geplaatst op 22-09-2008:
Combinatie rijdt als een duivel. Met 130 over de autobaan is geen probleem.
De ervaring van Heijnen R. met een Ford Transit 2.5 TD (86 pk/63, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een Eriba Nova GL 490 van 1350 kg geplaatst op 09-04-2008:
Ik ben in het bezit van een Eriba Nova 490 GL. Onze Transit met dubbelcabine van 1999 met 2.5 l turbodieselmotor bracht ons probleemloos naar Hongarije (via Dld en Oostenrijk). Het is een trouw onvermoeibaar 'werkpaard' dat iedere berg moeiteloos neemt. Je kunt bergop lekker tussen de vrachtwagens mee omhoog met een snelheid van ongeveer 85-90 km/u en bergaf kun je de stoet vrachtwagens makkelijk passeren om bij de volgende berg weer in te voegen. De caravan ligt als een blok achter je auto en heeft geen of nauwelijks last van rijwind. De transit was beladen met 6 personen en veel vakantiemateriaal en was dus behhorlijk beladen. Het verbruik ligt rond de 1 op 10.
De ervaring van C. Goemans met een Ford Transit 2.5 TD (86 pk/63, Kw bouwperiode: 2000 - 2002) en een HomeCar Rally 52 EU van 1390 kg geplaatst op 25-03-2008:
De transit 2.5 turbo met 63 kW en 85 pk brengt ons comfortabel door heel Europa. Op de vlakke weg tot en met windkracht 3.5 Beaufort in Nederland is 85 km op de cruisecontrol in de 5 - ook met bootje en 2 surfplanken op dak en laadruim vol - geen probleem, omdat bij dat toerental de maximum trekkracht vrijkomt. In de Ardennen is (bij goede belading en weinig wind) ons maximum bergaf 110 en erop met dat gangetje vaak 90-100, waarbij terugschakelen van 5 naar 4 nodig is om toeren en de gang erin te houden. De rotzak bij Luik en gelijksoortige stukjes - veelal met kruipstrook - kan in de 3 met zo'n 60km.
De ervaring van Hans met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Caravelair Antares Luxe 486 van 1250 kg geplaatst op 22-05-2007:
Alleen maar goede ervaringen met het rijden met de caravan. Voldoende vermogen en snelheid om ook nog makkelijk een vrachtwagen die zelf 110 km/h rijdt in te halen. Geen enkel probleem met hellingen; zoals ook uit de berekening naar voren komt. Alleen de neiging tot voorwielslip bij het wegrijden.
De ervaring van Treb met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: 2006 - 2014) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 09-01-2007:
Mijn ervaring komt absoluut overeen met de uitkomsten van uw theoretische berekening, chapeau! De nieuwe Transit met deze motor (110 pk) trekt onze Tabbert perfect, hoewel op echt steil de voorwielaangedreven versie wat handigheid vereist. Voorheen waren we met een aanzienlijk lichtere combinatie op pad en wat tegenviel met deze combi was het acceleratievermogen, vooral vanaf hogere snelheden. Bij nadere bestudering van het trekkrachtrapport bleek dat ook wel. Van 0 - 100 in dik 35 sec. is niet echt vlot te noemen. Niet erg hoor, we hebben vakantie! Jammer wel dat dit aspect niet echt goed in de compacte conclusie naar voren komt.
De ervaring van Leo met een Ford Transit (s.r.) 2.0 TDCi (125 pk/92, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1500 kg geplaatst op 01-11-2006:
Naar mijn mening een ideale combinatie, ruim voldoende snelheid en van de caravan merk je niets, ook niet bij inhalen of ingehaald worden door bv. vrachtwagencombinaties. Enige neiging tot voorwielslip bij wegrijden is wel aanwezig.
Ook met een tandem-as boottrailer + zeilboot van totaal 1800 kg heeft de Ford absoluut geen problemen
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Ford Transit.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van paddy tompson met een Ford Transit (power) 2.4 Duratorq TDCi (137 pk/101 Kw, bouwperiode: 2004-2006) en een Fendt Brillant 700 TFD van 2310 kg geplaatst op 01-11-2006:
i tow caravans evryday for a living and i think that my tranni van is a very good tow car/van its a very good workhorse and towed this fendt like there were nothing there spot on
De ervaring van tom doy met een Ford Transit 260 (fwd) 2.2 TDCi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2006-2007) en een Sterling Europa 530 van 1413 kg geplaatst op 01-11-2006:
ours is the tourneo 8seater style transit 56 plate new shape and it tows really well solid stable and quite economical been to croma derbyshire and the east coast so far never misses a beat got the 2.2 tdci engine 130bhp drives just like a big car with a better view of the road will do 45mpg on a run solo and 25 ish towing our caravan
De ervaring van caravannmann met een Ford Transit 2.0 tdi (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 2002-2006) en een Freedom Microlite Discovery LE van 770 kg geplaatst op 01-11-2006:
i own many cvans and this performance is not accurate i managed to achieve 90 mph for 5minutes on the A40
(Comment Webmaster: not accurate? We predict 84 mph. Did you consider possible backwind and calibrate your speedometer??)
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.