De ervaring van Rens met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Sprite Europa 490 van 1430 kg geplaatst op 07-07-2021:
Caravan is Super Sprite 490/2 van 2001 met een leeggewicht van net geen 1.000 kg en max. beladen 1.350 kg.
Wat een gemak! Caravan voel je wel achter de auto vanwege het formaat, zeker ook bij het inhalen van vrachtwagens op snelheid. Maar door de combinatie vermogen/koppel en het eigen gewicht van de auto dat het dubbele is van de caravan, een ontzettend fijne combinatie.
Ook op hogere snelheden top! Verbruik is +/- 1 op 8 bij een kruissnelheid van ongeveer 110-115.
De ervaring van Jan D'haese met een Landrover Range Rover Sport Td V6 3.0 (245 pk/180, Kw bouwperiode: oktober 2009 - november 2012) en een Hobby Premium 560 UL van 1735 kg geplaatst op 09-02-2014:
Ook het verbuik is best positief te noemen voor een dergelijke combinatie. Op een reis naar Zuid Frankrijk kwalm ik als gemiddelde niet boven de 11.5l. per 100km., zonder de zondagsrijder uit te hangen , een snelheid van 115 km./u op de snelweg is zeker niet uitzonderlijk bij diot verbruik.
De ervaring van D'Elfant met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Kabe Royal 590 Kingsize van 1700 kg geplaatst op 10-12-2012:
Wij hebben een combinatie Range Rover Sport V6 diesel en
een Fendt 560 SG. ( 1700 kg )
Geweldig span, zeer stabiel en aan vermogen geen gebrek. Zowel bergop als bij passeren zo nodig. Verbruik 1 op 8.
De ervaring van Jo Halfens met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Wilk S5-491 van 1370 kg geplaatst op 17-03-2008:
Bovengenoemde combinatie is een dijk van een combinatie. Op de franse snelwegen blijft hij op de cruise-control zijn snelheid houden waardoor bergaf gasgeven voorkomen wordt en gaat de combinatie met dezelfde snelheid naar boven als naar beneden. Op bergachtige wegen in Zuid-Frankrijk ervaar je nauwelijks dat er een caravan achter zit. Trekkracht is enorm en je hoeft niet bang te zijn ergens vast te lopen mede door de lage giering. Een gemiddeld gebruik van 1 op 8 is goed te realiseren. Combinatie trekt veel bekijks op de campings en dat is niet voor niets.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Landrover Range Rover Sport.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van John Kane met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Boottrailer 3500 kg van n.b. kg geplaatst op 17-03-2008:
Massive machine great pull, constantly broken though. My buddys Navara did 250klm towing in 2 year and is far superior. Mitsubishi Pajero of the same era is the vehicle to have for this job
De ervaring van James Hi met een Landrover Range Rover Sport 3.0 SDV6 (292 pk/215 Kw, bouwperiode: 2013-2017) en een Swift Challenger 580 van n.b. kg geplaatst op 17-03-2008:
Perfect combination don’t even feel like a caravan is attached perfect.
De ervaring van PETER PHILLIPS met een Landrover Range Rover Sport Td V8 (272 pk/200 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Elddis Crusader Zephyr van 1800 kg geplaatst op 17-03-2008:
ELDDIS CRUSADER ZEPHY WICH IS A HEAVY TWIN WHEEL VAN THE RANGE ROVER SPORT 3.6 V8 TDI AUTO PULL THIS VAN AS IF ITS NOT ON THE CAR CAN CRUISE 60 70 MPH WITH NO PROBLEM AT ALL UP HILLS AND VERY STEEP HILLS THIS ACCELERATES WITH NO PROBLEM RETURNES ABOUT 18MPG 20-22 ON STRAIGHT MOTOWAYS THIS CAR COMES WITH FANTASTIC VISABILTY ALL ROUND 5 STAR COMFORT A DREAM TO DRIVE WHEN TOWING LOADS OF LUGGAGE SPACE 5 STAR WOULDNT USE ANYTHING ELSE FOR THIS TYPE OF CARAVAN
De ervaring van G Parvin met een Landrover Range Rover Sport Td V6 3.0 (245 pk/180 Kw, bouwperiode: 2009-2012) en een Bailey Pegasus 534 van 1466 kg geplaatst op 17-03-2008:
I have had the new 2010 Range Rover sport 3litre tdi now for 5 months and have done two trips to Scotland and one to Windsor. Something like 1300 miles of towing. The performance is exhilerating ! On motorways it can easily cruise in excess of 60mph. On the twisty 'A' class roads it is a pleasure to drive, the torque is so good you do not need to flatten the accelerator pedal, ever, and climbing hills is just unbelieveable. I went up a long hill which steepened to a 1 in 4 towards the last couple of bends and I had to slow down for the bends but then it could accelerate out and over the top.
It sounds like I drive madly but I don't, just finding out what the outfit will do. Usually I motor and cruise to maximise mpg. I was disappointed to get 20mpg on the first trip to Scotland, driving modestly. Now I can get 22mpg. Solo touring I got 36mpg over 320 miles. Handling of the car is excellent, it goes round corners like it's on rails, I had tried the previous model and found the steering and suspension made it more like a boat in water with slow steering response and a lot of body roll.
I anticipated doing about 9000 mile p.a but I have enjoyed driving it so much I have done 9000 in less than 6 months.I guess the Discovery 4, 3 litre will be similar to drive and tow. I heartily recommend the car and the Pegasus.
De ervaring van Philip Reid Esson met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Swift Conqueror 580 van 1527 kg geplaatst op 17-03-2008:
Well what can I say about the Range Rover Sport?? For a premium car it certainly lives up to its reputation. Have covered about 3000 miles through the summer towing the van and its never missed a beat yet. Fuel econmy is returning around 22-24mpg depending on terrain and running solo has been as high as 37 mpg!! Who could complain at that from a car that has tackled every motorway hill thrown at it in top gear up to now!! Love to see how the V8 performed with the van on the back!!
De ervaring van Neil Forde met een Landrover Range Rover Sport Td V6 (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bessacarr Cameo 635 van 1775 kg geplaatst op 17-03-2008:
Range Rover Sport what can I say ! perfect for the job 1500 miles to France and back without missing a beat. auto with the sport box standard spec overtaking the numptys going to slow, and they pick on caravaners not so when you have a Sport towing your van . It looks the part it's a sexy looking car people will comment that it looks good great in black that is able to work hard pulling the caravan or my boat next time might get the supercharged
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.