Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Lynk-Co 01

Sorteer op:


Lynk-Co 01 Plug-in Hybride met een Caravan

De ervaring van H.de Beer met een Lynk-Co 01 Plug-in Hybride (261 pk/192, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 11-11-2023:

Goede ervaringen met de Lync na mindere ervaringen met een tucson PHEV die teveel toeren maakte van meer als 4000 r.p.m bij lichte hellingen daar te lang in bleef hangen is de lync een verademing een veel hoger Max trekgewicht van 1850 k.g is een voordeel en ook het hoge gewicht van ruim 1800 k.g is met het trekken van een last alleen maar een voordeel.
De lync heeft geen moeite met gewicht tegen de Max en doet dit moeiteloos. Ook handig is dat als je vertrekt met trailer of caravan hij deze automatisch detecrwert en je allee simpel met o.k op je stuur hoeft te bevestigen zelfs tijdens het rijden Met de tucson moest je daar helemaal hetmenu voor induiken om dan 5 min later pas te kunnen gaan rijden.
Kortom een practische prima plug in hybrid caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lynk-Co 01 Plug-in Hybride met een Hobby

De ervaring van Roel van der Meulen met een Lynk-Co 01 Plug-in Hybride (261 pk/192, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1350 kg geplaatst op 28-12-2022:

Ik heb inmiddels veel ervaring met diverse combinatie's, van benzine tot diesel. Nu de eerste ervaring met deze PHEV.

Wat een geweldenaar!! Wat een enorme trekkracht. Geen enkele helling vormt ook maar een enkel probleem, hij doet alles fluitend. Helling van 6% op de snelweg gewoon met 110 km/u door blijven rijden en gewoon nog reageren op het gaspedaal!!

Bij normale vlakke weg hoofdzakelijk op de hybride stand gereden, bij hellingen in de powerstand. Bij dit laatste heb je gewoon alle kracht beschikbaar welke erin zit. En dat is flink.

Verbruik op een afstand van circa 3000 km circa 8 ltr p/100km. Met een snelheid van circa 100. Bij een snelheid van 110 gaat het verbruik flink omhoog richting de 10 ltr per 100km.

Enige "nadeeltje" is de relatief kleinere tankinhoud en de minder secure berekening qua af te leggen kilometers van de boordcomputer wat het regelmatig tanken noodzakelijk maakt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lynk-Co 01 Plug-in Hybride met een Dethleffs

De ervaring van Huub Metzemaekers met een Lynk-Co 01 Plug-in Hybride (261 pk/192, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Dethleffs van 1464 kg geplaatst op 01-12-2022:

Het rijden met deze combinatie is een feest!
Ondanks een gewicht van 1500 kg is het voor de Lynk&Co 01 nooit een probleem om de combinatie onder allerlei omstandigheden de baas te blijven.
De adaptieve cruise controle zorgt voor een evenwichtige rit en het rijden wordt hierdoor heel ontspannen.
Op een tocht naar Zuid Frankrijk had de auto een gemiddeld verbruik van ruim 1 op 10. Uiteraard hebben we steeds geprobeerd om het stroompotje op de camping te vullen, zodat de eerste kilometers (ongeveer 40)elektrisch konden worden gereden.
Mijn enige minpuntje is toch wel het feit dat er maar slechts 42 liter benzine kan worden meegenomen.
Maar al met al, een super fijne auto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Lynk-Co 01 Plug-in Hybride met een Hobby

De ervaring van Martijn met een Lynk-Co 01 Plug-in Hybride (261 pk/192, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 18-11-2022:

Afgelopen zomer voor het eerst met de 01 naar Oostenrijk en Slovenie geweest (2 losse trips). We hebben de Lynk & Co 01 bewust aangeschaft (dus niet gehuurd, wat voor sommigen ook een aantrekkelijke optie is) als caravantrekker.

We hadden ook wat benzine alternatieven op de korrel (o.a. Volvo XC40, VW Tiguan & Seat Ateca), maar het PHEV gedeelte heeft ons overgehaald om toch de sprong in het diepe te maken met een Lynk & Co. Het feit dat hij technisch gezien sterk verwant is aan de XC40 T5 Recharge (en service bij Volvo) heeft voor ons de doorslag gegeven. Daarnaast biedt hij iets meer interieur ruimte doordat hij in totaal iets langer is als zijn broer. De bouwkwaliteit is des Volvo's. Het ontwerp is heel eigen, ik hou ervan.

Als caravantrekker is de 01 net als de XC40 een dijk van een auto. 1850 kilo leeg, in combinatie met 260 PK maakt onze Hobby 400 SF een heel handelbare compacte caravan. Op de snelweg heeft de auto overmacht op de caravan (mag ook wel met dat gewicht) en is een kruissnelheid van 100 geen enkel probleem. Het verbruik ligt dan rond de 1:10-10,5 zonder de accu te laden (dat is zinloos op lange reizen, duurt te lang bij auto's zonder DC snellaad mogelijkheid).

De terugweg hebben we vanuit Slovenie zelfs in 1 dag afgelegd omdat het zo voorspoeding ging en onze zoon op de achterbank het prima naar zijn zin had. 1100 KM. Dat is nu het voordeel van PHEV rijden tov EV.

In het dagelijks gebruik rijden wij de 01 hoofdzakelijk op de elektromotor (90% van de tijd). Als ik geen caravan hoefde te trekken zou ik direct een EV genomen hebben. Tijdens vakantie profiteer je nu van de actieradius van de benzinemotor (wel elke 300 km tanken ivm kleinere benzinetank, voor ons geen probleem, tanken, toiletbezoek, kopje koffie & door).

De Lynk & Co 01 is voor ons de komende jaren een fijne caravan trekker. De opvolger zal een EV worden over een jaar of 6-8. De actieradius van de huidige generatie betaalbare consumenten EV's (< 60K) is nog niet toereikend (in mijn mening) om een caravan zo ver op 1 acculading te trekken zonder al te veel aanpassingen in reisstijl (bijv. XC40, C40 of Polestar 2 EV zitten rond de 130-180 KM incl caravan). Dat zal over een aantal jaar ongetwijfeld beter zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Lynk-Co 01 Plug-in Hybride met een Knaus

De ervaring van Luuk met een Lynk-Co 01 Plug-in Hybride (261 pk/192, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Knaus Sport 500 FDK van 1350 kg geplaatst op 02-05-2022:

Wauw, in een woord geweldig!

Met een Knaus 500FDK (beladen ca. 1.400 kg) een stabiele combinatie. 425 Nm trekkracht op steile hellingen beschikbaar. Gereden in de hybride- benzinestand om de accu niet volledig elektrisch leeg te rijden.

In het algemeen ben ik echt een rustige rijder, maar met deze auto is het toch echt oppassen geblazen. Alleen kijkend in de spiegels doet je beseffen dat de caravan er nog altijd achter hangt! Je zou het haast vergeten...

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Wet- en regelgeving

RDW auto

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker