De ervaring van A. Verhaaf met een Peugeot 5008 1.2 PureTech 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: maart 2017 - 2021) en een LMC Sassino 460 E van 1113 kg geplaatst op 26-08-2021:
Afgelopen zomer met dit span naar het zuiden van Frankrijk geweest en een week naar Luxemburg.
De caravan weegt inclusief bepakking 1240kg en de auto met alles erin circa 1900kg.
Op de snelwegen 95 a 100km/u gereden in de 5e versnelling met 2300 toeren. De combinatie lag met deze snelheid prima achter de auto. Het gemiddelde verbruik was 1:10.
De heuvels en andere beklimmingen die wij tegen kwamen waren geen probleem voor de auto, wel tijdig terugschakelen naar de 4e versnelling.
De spiegels die wij gebruiken zijn Emuk XL spiegels. Deze zijn nagenoeg trilling vrij en het zicht is in combinatie met de autospiegels uitstekend.
De ervaring van Ed met een Peugeot 5008 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een TEC Travel Active 510 TE van 1318 kg geplaatst op 25-05-2018:
Bijzonder prettige combinatie. Stabiel en auto heeft voldoende vermogen. In ons geval betreft het een 5008 1.6 benzine 120 pk en Tec travel King 530K1. Kogeldruk = 100 kg
En boodschappen slepen wij niet mee, die zijn overal te koop !
De ervaring van jim met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Knaus Sport 450 QU van 1300 kg geplaatst op 19-08-2015:
Na 6 jaar Citroen C5 Brk 2.0 Hdi met 136pk (2005) dit jaar voor de eerste keer met de 5008 op stap. Mis wel de hydro-vering; de 5008 is wel stugger. De combinatie staat mooi horizontaal met 75 a 80 kg kogeldruk en 350 kg in de auto.. Rijden gaat soepel, meestentijds in 5 richting Tirol via A61/A8/A7 ( 90 a 95 kmh) en Fernpas. Bij inhalen gaat het vlot naar de 110 zonder dat de combinatie/caravan zoekerig wordt. Verbruik rond 10-10.5 ltr. De 5008 heeft een iets kortere versnellingsbak en meer vermogen (vgl met C5 ), daardoor kan er iets vaker in 6 gereden worden met 90-95 kmh
De ervaring van tonnie met een Peugeot 5008 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een HomeCar Racer 43 Champ van 1280 kg geplaatst op 19-08-2015:
Deze vakantie 3800 km gereden door duitsland ,oostenrijk,slovenie en kroatie.
Peugeot 5008 16vti en home car met beladen gewicht van 1300kg.
Kon goed rijden alleen bij sommige steile hellingen terug naar de 4 of 3 versnelling.Maar over het algemeen 95 km/ph op de cruise control in de 5 versnelling gereden.Goede trek auto met zeer veel ruimte en goede zitplekken.
verbruik met caravan 1 op 9
De ervaring van Edgar met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Hobby Excellent 495 UL van 1349 kg geplaatst op 03-08-2015:
Prima trekauto, inmiddels 3e maal naar Hongarije gereden. Ervaringen met vorige auto 308 sw was ook prima. De 5008 is echter een slag groter, luxer ruimer en een prima hoge zit. Ik maak veel gebruik van de head Up display, en de cruise control. Zowel door Duitsland Oostenrijk als door Tsjechië en Slowakije gereden, met flinke lange heuvels geen centje pijn gemakkelijk boven komen. Gemiddeld verbruik ca 11/100 bij een normale gemidde
De snelheid van 81 kmh. Ik ben zeer tevreden, slechts een minpuntje, bij files in combinatie met warmte krijg ik al snel een oranje lampje motormanagment, de oplossing is even 5 minuten in de schaduw de motorkap open en de storing is weer weg. Inmiddels al 2x uitgevoerd. Tijd tussen de storingen ruim 9 weken. Verder een geweldige wagen, ik heb 7 zitplaatsen maar gebruik ze zelden. Heb er nu een hobby 495 UL uit '13 er achter hangen en heb het laadvermogen met 100kg verminderd zodat je met een B Rijbewijs mag rijden.
De ervaring van René met een Peugeot 5008 1.6 THP aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: april 2010 - 2016) en een Wilk S4-490 van 1450 kg geplaatst op 23-07-2015:
Dit jaar voor het eerst met de 5008 op benzine met onze Wilk op pad. Hiervoor een 307 sw diesel gehad. Wij reizen samen en hebben meestal 3 fietsen mee. 1 elektrisch ondersteunde op de dissel, een racefiets op het bed in de caravan en een mountainbike in de kofferbak. Probleemloos op deze manier. In de kofferbak en op de achterbank verder nog wat zware spullen.
De automatische versnellingsbak (met koppelomvormer) is geweldig, wat is het rijden hiermee ontspannen zeg. Wel zorg ik ervoor dat de motor tijdens klimmen wat meer toeren maakt dan de automaat kiest. Bij gematigde snelweghellingen blijft hij namelijk lang in de 6e versnelling, ca 90 km/u met 2000 toeren. Dan kies ik zelf liever voor de 5e versnelling met ca 2500 toeren. Bij wat steilere hellingen kan pendelen tussen 4e en 5e versnelling optreden en dan kies ik handmatig voor de 4e. En alles onderweg in de Sport-stand gereden. Daarin maakt de motor bij het optrekken wat meer toeren en afremmen op de motor gaat vanzelf.
Het brandstofverbruik en bijbehorende actieradius was wel even slikken na 12 jaar dieselen. Over de hele vakantie, ongeveer 3200 km, was het 1 op 7.7. Heenweg rond de 95 km/u met stevige tegenwind, ongeveer 1 op 7. Terugweg wat rustiger aan gedaan, rond de 88 km/u. Toen tegen de 1 op 9 aan gereden. De afgelegde afstanden tussen de tankbeurten lag tussen de 300 en 450 km.
Het lijkt me wel dat de door de boordcomputer opgegeven actieradius is berekend zonder de reserve hoeveelheid in de tank. Een keer doorgereden tot de BC 0 km resterend aangaf, maar toen brandde het brandstoflampje nog niet, vandaar.
Op twee uitzonderingen na is de hele reis de koelwatertemperatuur strak op de 90 graden gebleven. Een keer ging de airco even uit, verder teruggeschakeld en snelheid verminderd was voldoende. Moet wel hierbij vermelden dat we temperaturen van boven de 40 graden hadden onderweg.
Als spiegels gebruiken we de Milenco opzetspiegels met bol glas. Heb de indruk dat ze op deze auto ietsje meer trillen dan op de 307. Verder prima spiegels en zeer makkelijk te bevestigen.
Op de terugweg ineens melding dat het olie niveau gecontroleerd moest worden. Bijna 1,5 liter olie bij kunnen vullen!
Daarna olie-lekkage met af en toe een blauwe walm achter ons. Het bleek dat er ergens olie naar buiten lekte en op of rond de motor werd verbrand. Voorzijde caravan en achterzijde auto zaten onder de olie-spetters, dus niet alle olie werd verbrand.
Contact gehad met de ANWB en al oliepeil controlerend naar huis gereden vanaf Millau in Zuid-Frankrijk. In totaal 3 liter olie erin gedaan, erg veel dus.
Bij de garage bleek later dat er een bout van de turbo aan het uitlaatspruitstuk was afgebroken. Hierdoor was er lekkage van uitlaatgassen met een lekkage van de klepdekselpakking tot gevolg.
De auto is goed bevallen als caravantrekker. Stabiel, ruim en voldoende kracht om overal boven te komen. En op de snelweg dus voldoende kracht om de 6e versnelling te gebruiken.
Inmiddels net terug van een kampeerweekend Overijssel. Bijna 300 km gereden, gemiddeld 11.6 lt / 100 km, 1 op 8,6 dus. Is toch een stukje zuiniger dan naar Zuid-Frankrijk op en neer.
Aanvulling juni 2017.
Vorig jaar juni zomervakantie en wederom zo'n hete motor dat het kleppendeksel weer smolt. Nu ook bedrading aangetast. Auto afgesleept. Blijkt dat de waterpomp van de turbo niet goed werkte, vorig jaar dus ook al en niet goed gerepareerd. De auto heeft met een korte onderbreking bijna 9 maanden in de garage gestaan. Eerst de aangetaste onderdelen vervangen. Auto teruggekregen maar er bleven meldingen verschijnen mbt elektronica-problemen. Daarna is de gehele kabelboom, diverse sensoren en de computer vervangen. Nadat wij de auto voor de 2e keer terug kregen toch al snel weer foutmeldingen en niet willen starten. Uiteindelijk auto ingeruild. Ene kant jammer omdat het een ontzettend fijn rijdende ruime auto is. Andere kant blij omdat we eindelijk van de problemen af zijn.
Bij dezelfde garage in moeten ruilen om nog een behoorlijk bedrag voor de Peus terug te krijgen. Daarom wat beperkte keus, nu een Renault megane 1.5 dci estate. Terug naar een diesel dus en geen MPV meer, dus wennen aan laag zitten. En de megane is veel lichter, dus ik zal spullen uit de caravan moeten verplaatsen naar de auto.
De ervaring van tonnie met een Peugeot 5008 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een HomeCar Racer 43 Champ van 1180 kg geplaatst op 14-04-2015:
Nu alleen nog mee in nederland 500 km gereden.
Goede combinatie .
Meeste tijd 90 km/h op cruisecontrol gereden,alleen in de heuvels van Valkenburg soms moeten terugschakelen naar de 4 de versnelling.
Verbruik solo 1 op 11.
Verbruik 1 op 8 met caravan .
De ervaring van Hans met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Eriba Living pulse 440 van 1350 kg geplaatst op 12-08-2014:
Zomer 2014 voor de laatste maal met Peugeot 5008 2.0 HDi met Eriba Living Pulse 440 (1350 kg) naar Zuid-Frankrijk geweest. Wederom geen redenen tot klagen. Auto heeft inmiddels 176.000 km op de teller staan en wordt in september 2014 vervangen. Een enkel klein minpuntje dit jaar was t.h.v. Dordogne. Hier liep de motortemperatuur ineens snel op naar kookpunt. Door opschakelen was dit probleem snel weer de wereld uit. Al met al heeft deze Peugeot mij tijdens de vakanties met de caravan niet teleur gesteld. Toch wordt de volgende auto geen Peugeot meer vanwege fiscale bijtelling. Ik heb gekozen voor een Opel Zafira Tourer 1.6 Diesel (136 pk / 340 Nm). Ook hierover zal ik ervaringen gaan publiceren.
De ervaring van Marco met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Beyerland Vitesse 460 van 1300 kg geplaatst op 11-08-2014:
Goede trekauto maar mijn vorige 308sw thp trok beter Ik heb de auto nu 4 weken en ben er mee naar zuid frankrijk geweest Auch benzine verbruik was tussen de 1 op 6 a 7 met 100 a 110 km per uur dit was met de 308 1 op 10 dus schrok wel even van het verbruik Ik heb 4000km gereden met en zonder caravan en kwam op 1 op 11 uit Ik heb ook veel door de pyreneen gereden dus in nl zal het verbruik beter zijn Hierbij wil ik wel nog even melden de airco continu heeft aangestaan Maar ondanks dit verbruik ben ik over de auto zeer te spreken en een aanrader
De ervaring van Paul Posthoorn met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1470 kg geplaatst op 13-07-2014:
Kan alleen maar positief zijn over de 5008. Hiervoor jaren een C5 gereden met de zelfde motor en de zelfde positieve ervaring. Toen de C5 niet meer met de hydraulische vering te leveren was ben ik weer bij mijn eerste Frans automerk terecht gekomen.
Wat mij als meest verrassend opviel waren de lage onderhoudskosten. Net zo gunstig als bij mijn eerst 405. Ik ken geen ander merk die dit kan evenaren.
Het brandstofverbruik is inderdaad wat aan de hoge kant en de brandstoftank aan de kleine kant.
De ervaring van jeroen met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Hobby Prestige 560 KMFe van 1483 kg geplaatst op 30-09-2013:
Afgelopen zomer met deze combinatie naar oostenrijk geweest. Genoeg vermogen, ook in de 6e versnelling. Maar alles op de cruisecontrole in de 5 gereden. het verbruik ging hierdoor omlaag van 14 liter op 100 km in de 6 naar 11.5 liter in de 5. Kogeldruk rond de 80 kilo was het fijnst om mee te rijden.
De ervaring van Van den bussche met een Peugeot 5008 1.6 VTi (120 pk/88, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Eifelland Holiday 395 H van 1175 kg geplaatst op 03-07-2013:
Naar zuid Frankrijk gereden met combinatie Peugeot 5008 1.6 VTI en Eifelland Holiday 395 H 1075 kgr totaal gewicht . Kon vlot doorrijden bijna altijd in 5de enkel op een paar hellingen naar 4 , aan +/- 95 km/h Zeer tevreden van deze trekwagen , gaf geen krimp . 2860 km gereden , gem verbruik 10,6l/ 100 km . kijk al uit naar volgende reis met deze combinatie
De ervaring van Hans met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1350 kg geplaatst op 31-07-2012:
Na 1 jaar de caravan uitgeprobeerd hebben in Nederland dit jaar (juli 2012) naar zuid frankrijk (Sarlat) de heuvels op de tolwegen met groot gemak genomen geen enkel moment het gevoel gehad dat de Peugeot trekkracht tekort kwam. ook de afdaling gedaan met de motorrem in 3e en 4e versnelling. verbruik met caravan bij 90-95 Km/uur 12L/100Km gereden in 5e versnelling. maar tijdens beklimming heb ik ook wel het maximale verbruik van 30L/100Km gezien. gemiddeldverbruik gedurende gehele vakantie (2800 Km ook zonder caravan) 10,5L/100Km. heb ook nog een stuk zonder ingeschakelde stabilisator gereden en daarbij ook nog vrachtwagens ingehaald +100Km/uur. maar geen moment gehad van instabiliteit.
De ervaring van Willem met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Swift Challenger 490 van 1250 kg geplaatst op 22-09-2011:
We zijn de laatste week van augustus teruggekomen uit Frankrijk na in totaal 2500 km te hebben gereden met een Swift Toscane 490 (staat niet in de lijst van de website). De caravan is beladen rond de 1300 kg. Het rijden is makkelijk; ruim voldoende kracht en souplesse, veel in de 6e versnelling kunnen rijden op de cruise-control en 100 km p/u. Het verbruik is dan rond de 1:9. Dit viel mij wat tegen, ik heb met mijn vorige auto (Avensis D4D 126 pk) wat zuiniger kunnen rijden; 1:11.
Dit zal met het totaalgewicht en weerstand te maken hebben. Mijn conclusie: volgend jaar weer!
De ervaring van René met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Caravan leeg: 750 kg van 750 kg geplaatst op 22-08-2011:
Nu 3 weken terug uit Zuid Frankrijk met de combinatie Peugeot 5008 2.0 HDI (handgeschakeld) met een Knaus Wolf Jet 380 (1978) van max. 750 kg. Als reisauto is de 5008 geweldig, echter als trekauto valt hij mij zwaar tegen. Brandstofverbruik van gemiddeld 1:6 bij 110 - 115 km/uur terwijl de cruisecontrol de ingestelde snelheid niet vasthoud bij een stijgingspercentage vanaf 4%. Terwijl de auto solo een keurig brandstofverbruik heeft van gemiddeld 1:17. Op vlakke wegen en als de snelheid niet al te hoog is acceleert de 5008 zeer goed, ook in de bergen.
Wat vermogen en brandstofverbruik betreft kan de 5008 niet tippen aan onze vorige auto, VW Touran 2.0 TDI DSG met 140 pk. Ook de dealer was erg verbaasd over het hoge brandstofverbruik en het wegzakken van de snelheid. Mogelijk is een technische mankement de oorzaak. Dat hoop ik althans want volgend jaar gaan we met een Hobby 430 van 1000 kg naar Italië en om de 300 - 350 km tanken wordt dat een lange en dure reis.
De ervaring van GdW met een Peugeot 5008 1.6 THP aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: april 2010 - 2016) en een Caravan van 1350 kg geplaatst op 09-08-2011:
Afgelopen zomer met deze combinatie (Hobby Classic 510, stond niet in de lijst) naar Italië geweest en mij meerdere malen verwonderd hoeveel vermogen er uit dit 1.6je geperst wordt.
Van te voren toch een beetje getwijfeld of de motor niet te licht zou wezen voor een grote caravan, maar dit bleek onterecht. Vrijwel continue op cruisecontrol gereden, waarbij de automaat meestal doorschakelde naar de 6e versnelling. De meeste heuvels en bergen werden genomen in de 5e en soms 4e versnelling. Cruisecontrol i.c.m. een automaat rijdt heerlijk, de cruisecontrol 'schiet' er niet af omdat er moet worden geschakeld. De automaat regelt alles zelf. Een enkele keer moeten ingrijpen omdat de automaat bergop ging fladderen tussen de 4e en 5e versnelling. In het 4e verzet versnelde de auto, waardoor de automaat opschakelde naar 5, maar deze versnelling was op de betreffende helling net 'te zwak'. De automaat naar Manual gezet in de 4e versnelling en met 100km/u naar boven gekacheld. De Brennerpas gewoon over 'gescheurd' :-). Verbruik is wel een tikkeltje ongunstig dan, de boordcomputer stond strak op 30.0liter/100km. Hoger kan die niet, dus in de realiteit wordt er nóg meer verstookt. Maar goed, geen één auto rijdt voordelig tegen een bult op en bergaf wordt er wel weer iets goedgemaakt. En hoewel filerijden nooit leuk is, deze auto i.c.m. automaat doet het fluitend, zelfs bergop. Geen getob met slippende koppeling en warme motor, temperatuur de hele reis strak op 90gr (net als zonder caravan). Ook manoeuvreren op de camping gaat uitstekend, je kunt heel gedoseerd en rustig rijden zonder de motor naar hoge toerentallen te jagen. Gewoon lichtjes het gas beroeren en de caravan kan heel rustig zonder zwetende oksels elk hellinkje opgetrokken worden.
Gemiddeld verbruik tijdens de reis 13,5l/100km bij een kruissnelheid tussen de 95 en 105km/u. 1 op 7,5 dus, in mijn ogen met een caravan van 7mtr incl. dissel niet onaardig. Wel ronduit onnozel om in een dergelijk grote auto een 60liter tankie te plaatsen. In die nieuwe 508 ligt dezelfde motor, is bijna 100kg lichter, verbruikt ietsje minder (wat gezien de bouw ook te begrijpen is) en heeft wél een fatsoenlijke tankinhoud van 72liter. Het is niet zo dat je bij elk tankstation naar de kant moet, maar niemand rijdt door tot het reservelampje. Dus om extra tankstops te voorkomen heb ik bij vrijwel elke stop om de benen te strekken gelijk de tank weer volgegooid, ook al zat deze nog voor de helft vol. Een 5008 is gewoon een grote en zware auto, daar hoort een bijpassende tankinhoud bij.
Trouwens bergaf van de Brennerpas door een iets te hoge snelheid, een bocht en een grote bestelbus die met 160 inhaalde in een slingering gekomen die een beetje spannend was, maar het advies wat op deze site staat werkt echt: Gewoon even fors remmen en de boel rijdt weer recht.
Al met al een heerlijke wagen om een caravan mee te trekken en voor de familie een prima reiswagen.
De ervaring van Hans met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Eriba Living pulse 440 van 1340 kg geplaatst op 08-08-2011:
Bijna 1 jaar een Peugeot 5008 2.0 HDi met 150 pk en handschakeling en recent met Eriba Living Pulse 440 van 1350 kg naar St. Cyprien in Zuid-Frankrijk geweest. Ervaring met deze combinatie is zeer positief. Verbruik bij gemiddelde snelheid van 69 km/uur (vlgs. boordcomputer over heel de reis) is 1 op 9. (snelheidspieken met caravan op Franse snelwegen 115 km/uur) Soms wat last van slingerbewegingen bij rukwinden rond Orleans en boven Parijs. Wel geeft de afneembare Thule trekhaak veel "kreun"-geluid door aan interieur van auto. Verder zeer tevreden met motorvermogen welke vlot accelereert en zoals Beno al beschrijft probleemloos lange maar ook korte steilere hellingen trekt in 4 en soms 5 zonder snelheidsverlies. Een tevreden Peugeotrijder dus die voorlopig nog 3 jaar door kan dieselen
De ervaring van Beno met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Wilk S4-530 HTD van 1403 kg geplaatst op 19-06-2011:
Pas terug uit Noorwegen, kan ik alleen maar erg positief zijn. Door zoveel als mogelijk is op cruise control te rijden, merk je goed hoe sterk deze auto is. Bergop trok hij de caravan zelfs in de vierde versnelling probleemloos naar boven op een helling van 8 procent, zonder snelheid (80) te minderen. Van slingerbeweging was zelfs met een zijwind van kracht 4 niet veel te merken. Het rijcomfort is subliem!
De ervaring van Hans met een Peugeot 5008 2.0 HDi (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2009 - 2016) en een Eriba Living pulse 440 van 1340 kg geplaatst op 06-09-2010:
Sinds 2 weken in het bezit van een Peugeot 5008 2.0 HDi met 150 pk en handschakeling. Ik heb nu alleen nog maar ervaring in NL met Eriba Living Pulse 440 van 1350 kg maar die is tot nu toe zeer positief. Vlot accelereren naar in NL verboden snelheden. Brandstofverbruik in NL rond 1 op 10 bij 90 km/uur. Gaat naar 1 op 8 bij 110 km / uur. Heb op snelweg > 100 km / uur wel wat slingerende bewegingen gevoeld, maar dit kan ook veroorzaakt zijn door een mogelijk iets te lage kogeldruk (65-70 kg). Niet zo dat caravan met auto aan de haal ging, goed te corrigeren. Ga dit jaar niet meer naar buitenland met caravan maar ik zal zeker volgend jaar verslag doen van mijn ervaringen in het gebergte en op snelwegen.
De ervaring van Ca met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1141 kg geplaatst op 10-08-2010:
In 2010 met de combinatie Peugeot 5008 1.6THP en Hobby 400 KB naar Toscane en Oostenrijk gereden. Prestaties zijn prima. 6e versnelling is bruikbaar maar het brandstofverbruik is bij 100 km hoger dan in z'n 5. Gemiddeld verbruik bij snelheid 95 - 100 km/h is 11,2 liter/100 km.
De ervaring van P.F.M. Grondman met een Peugeot 5008 1.6 HDi (109 pk/80, Kw bouwperiode: oktober 2009 - juli 2011) en een Kip Kompakt MK 37 EK/37 EKV van 885 kg geplaatst op 03-08-2010:
Geheel eens met uw bevindingen.
Wat betreft het brandstofverbruik (diesel) :
solo = 6,5 / 100, met de caravan = 6,7 / 100.
Let wel op bij het manoeuvreren indien de dissel is voorzien van zo'n rode plastic zekering op de trekhaakbal. De afneembare trekhaak is nogal kort, bij scherpe hoeken naar links (vooruit) raakt die plastic hendel snel de bumper.
Kortom: 'n tevreden mens.
De ervaring van Kees met een Peugeot 5008 1.6 THP (156 pk/115, Kw bouwperiode: oktober 2009 - februari 2016) en een Kip Sky Line 44 TDB Special van 1260 kg geplaatst op 05-07-2010:
Het rijdt uitstekend. De reis naar Carthagena (2300 km) werd in drie (lange) dagen zonder problemen afgelegd. Cruise control op 100 ging uitstekend op de autoroute en de zesde versnelling was prima bruikbaar. Op hellingen soms terug naar vijf of indien steil naar vier maar niet lager.
Verbruik 1:6 tot 1:7 over de A75 langs Clermont Ferrand en ook in Spanje en met een tank die echt geen zestig liter bevat maar eerder 55, betekent dat vaak tanken. Bij 90-95 en door het Rhone dal gaat het verbruik richting 1:8. Solo verbruik ca 1:12
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 5008.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van George Ferme met een Peugeot 5008 2.0 BlueHDi aut8. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2017-2021) en een Lunar Quasar 544 van 1340 kg geplaatst op 05-07-2010:
This car made short work of pulling the Lunar, adequate power and very stable. I haven't had the car very long but have towed the van from Lincoln to Teversal and to Scarborough without any issues at all. The Peugeot has a trailer stability control system as standard which is very reassuring but has never been necessary. The automatic 'box does a good job in all traffic conditions but haven't pulled up a really steep incline yet but I'm sure it'll cope well enough. Nose weight isn't an issue if you're sensible enough.
De ervaring van George Ferme met een Peugeot 5008 2.0 BlueHDi aut8. (180 pk/132 Kw, bouwperiode: 2017-2021) en een Lunar Quasar 544 van 1340 kg geplaatst op 05-07-2010:
This Peugeot tows very well so far,not had it long.but on dual carriageways and B roads its very stable with bags of power when pulling up long inclines.
De ervaring van Clive met een Peugeot 5008 1.6 e-THP aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2017-2018) en een Coachman Pastiche 470 van 1320 kg geplaatst op 05-07-2010:
Follow-up to earlier review. Have covered over 1000 miles since first issues experienced and pleased to report all is good with no further problems. Fuel consumption has improved slightly on motorways and at 60mph returning 27mpg with no air con running, this is improved further when on A class roads at 40-50 mph returning 30mpg. I have noticed it's a little twitchy when towing at speed in high winds but then many outfits are.
De ervaring van Clive met een Peugeot 5008 1.6 e-THP aut. (165 pk/121 Kw, bouwperiode: 2017-2018) en een Coachman Pastiche 470 van 1320 kg geplaatst op 05-07-2010:
Early findings having only been out on three occasions and covered circa 300 miles.
First time with caravan and within several miles noticed a burning smell. This has not been repeated so working under the premise that the car being one year old, low milage and never under load before was burning off some new car smells.
The second outing was uneventful but reassuring as it towed very well on a wide range of roads in largely heavy traffic.
The third trip went well for the first 100 miles and then an engine ‘stutter’ resulted in red spanner symbol and engine management warning to seek assistance. The code was identified as ‘fuel rail sensor/system low pressure warning’. In fairness this was a very hot day with air con running at high speed.
A Peugeot dealer carried out investigation and was unable to find a fault. With the system reset the following 100 miles solo has not seen any issues.
The positives of this vehicle are its size and practicalities for two persons, two large dogs and awning. Elevating the low payload of the caravan.
The challenges are to get the nose weight down to 72kgs and being a 1.6 petrol automatic fuel consumption is lower than hoped for or expected at 25mpg.
De ervaring van DREW met een Peugeot 5008 2.0 HDi aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Elddis Affinity 540 van 1475 kg geplaatst op 05-07-2010:
WATCH THE NOSE WEIGHT, OTHERWISE FIRST CLASS
De ervaring van mark yates met een Peugeot 5008 1.6 HDi (112 pk/82 Kw, bouwperiode: 2011-2016) en een Lunar Venus 490/4 van 1185 kg geplaatst op 05-07-2010:
Can some one please explain why this combination of vehicle and type of caravan are not compatable ??? Your data states that although in the Netherlands the towing capacity is lower for the vehicle is the 5008 Peugeot where as in the u.k as stated on the v5 vehicle documents it states Max towing weight for as braked trailer is 1200 ???? Please explain.thank you.
De ervaring van DREW met een Peugeot 5008 2.0 HDi aut. (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2009-2016) en een Elddis Crusader Hurricane van 1437 kg geplaatst op 05-07-2010:
PREVIOUS CAR WAS A PEUGEOT 407 HDi AUTO, WHICH WAS AT ITS LIMIT PULLING THE ELDDIS UPHILL.
THE 5008 FDi AUTO IS IN ANOTHER LEAGUE. BAGS OF PULLING POWER AND IS STEADY IN WINDY CONDITIONS. THE CRUISE CONTROL IS GREAT WHEN TOWING.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.