Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blog Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Avento

De Avento 465 (uit 1999) van Max Huizinga

Dit jaar met onze avento 1300 kg en een 308 sw 1.6 HDI met hulpveren ca 3000 km in Frankrijk gereden. Met snelheden tot 120 km/h bij het in halen van vrachtwagens. Vermogen genoeg.
Prima gereden maar bij vol optrekken slaat de Peugeot in de spaarstand. Hij geeft dan een motorstoring. Lekker vlak voor Parijs.
Op de terugreis nogmaals bij 4000 toeren weer motor storing. Als de auto geherstart wordt gaat het weer. Een gevaarlijke eigenschap.
Hiervoor met 20 jaar met Duitse auto’s gereden zonder enig probleem.

x


De Avento 420td Excellence (uit 2003) van Hans

Na jaren met plezier een avento 420td avance (2002) gereden te hebben (degelijk en goede wegligging) nu met een vergelijkbare 420 td excellence uit 2003 op stap. Zelfde ervaring; degelijk, goede materialen, nauwelijks slijtage te zien anders dan lichte gebruikssporen.
De extra's, vloerverwarming, boiler en grote disselbak zijn zeer welkom gebleken.
In combinatie met een skoda superb II 1,4 tsi gr tech(2012)een prima combinatie.

x


De Avento 395 TD exclusive (uit 2001) van A. Hiemstra

Goede caravan die het nog uitstekend doet zonder problemen. Goede materialen/netjes afgewerkt. Wel onderhoudsbeurten bij dealer laten doen, en waar nodig onderdelen vervangen zoals banden, gasslangen , gasdrukregelaar etc. Hoop er nog een aantal jaren gebruik van te kunnen maken, en de gemonteerde mover van Simpark heeft er geen enkel probleem mee

x


De Avento Ava Grande (uit 2007) van J. Walpot.

De eerste jaren hadden we veel problemen met deze door "Vakmensen met liefde voor caravans" gebouwde caravan. O-ring van de boiler kapot doordat deze niet in de kamer zat. Schot achter toilet losgeraakt doordat de schroeven slechts 3 mm door de plaat heen kwamen. Scharnieren bovenkastjes los doordat schroeven dol waren gedraaid. Kookstel kwam bij warm worden omhoog doordat een bevestigingsschroef naast het hout zat enz.
Na 20000 km waren de wiellagers versleten.
Nu na 35000 km zijn de as rubbers en schokdempers versleten. De binnenkant van de linker band zo ver weggesleten dat het staal erdoor komt. Je prijst je dan gelukkig dat er niets ernstigs is gebeurd maar het is diep triest. Voor wij op stap gaan wegen we de caravan en van overbelading is geen sprake. Wij hadden, zeker gezien de prijs, aanmerkelijk meer kwaliteit verwacht.
Groeten, Jan.

x


De Avento Avance Esclusivo 465 TF (uit 2007) van Chiel Smits

Deze caravan mag max. tot 1500 kg beladen worden. Dat is vrij veel. Leeg is hij 1210 kg. Heb ik nagewogen.

Er zitten twee open kastjes in. Dat moet niet, want alles valt eruit als je rijdt.

Daarom hebben we daar bij IKEA wat opbergdoosjes gehaald die precies erin passen en dus klem staan met de inhoud.

Binnenwerk: Goed afgewerkt. Stroomdraden keurig in gootjes. Plafonddelen netjes aanelkaar geplakt met goed plakband in de juiste kleur. Deurtjes en hang en sluitwerk zit allemaal zonder piepen op de goede plek, hoewel soms een kastdeurtje iets hoger zit dan een ander deurtje. Als je dan de kwaliteit van zo''n deurtje vergelijkt met een andere caravan, dan kan Avento ruim de toets der kritiek doorstaan.

Vloer is perfect gemaakt en afgewerkt met een ingebouwde vloerverwarming. Je wilt niet weten wat dat voor een gas scheelt. Zeg maar: voeten warm alles warm.

Enige minpunt zijn de kastjes boven het Franse bed. Deze zijn nogal lastig (ver weg) te bereiken. Moet je wat oefening in krijgen om alles eenvoudig te bereiken.

Buitenwerk: Goed afgewerkt en kit naden goed afgestreken. Deurtjes sluiten goed (en waterdicht).

Rijeigenschappen: Door lange dissel is dit een rustige caravan. Die ook makkelijk achteruit te rijden is. Vraag wel even of iemand kijkt want met dissel is de caravan toch ruim 6,7 mtr. Met een fietsenrek wordt dat snel 7 mtr. De auto erbij van zeg 4,5 mtr dan is de achterkant ver weg.

Er is een smalle binnenkast tegen de klerenkast aan. Wij hebben er alle houdbare levensmiddelen staan goed overzichtelijk ingedeeld. Met een anti-slip matje van (weer) IKEA eronder blijft alles keurig staan gedurende de reis. Dat betekent dat
vering en schokdempers goed hun best doen.

Kortom, een niet goedkope maar zeer fijne caravan! We hebben er inmiddels al 8500 km mee gereden!

x


De Avento 470 TCB Grand Turismo (uit 2007) van B. Kuijl

Maart 2007 opgehaald bij dealer, inmiddels voorzeizoen zeeland, en vakantie zuid Frankrijk als ervaring opgedaan. conclusie perfecte combinatie. Caravan is voorzien van mover(Truma) en heeft hierdoor kogeldruk van ca. 80 kg. Met 2 fietsen achterop caravan - en caravan normaal geladen nog steeds kogeldruk van ca. 75 kg. Vloerverwarming en Truma ultra heat zijn een genot in voor/na zeizoen en zullen zeker in de winter periode een groot voordeel hebben.

x


De Avento 445TF Jubile (uit 2004) van Paul Janssen

Zeer comfortabel op de camping, achter de auto zeer goede wegligging, blij met vloerverwarming En op maat geleverde Walker voortent. Avento ? 1 miljoen punten !

x


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Waarom slingeren?

Waarom gaat een caravan slingeren? Dat is bijna altijd een combinatie van meerdere oorzaken. Bekijk hier alle aspecten die van invloed zijn bij het slingeren van een auto met caravan.

Trekkrachtberekening?

Lees de achtergrond en de uitleg die we geven om de trekkrachtberekeningen beter te gebruiken.


 

Veel gelezen

Rijbewijs B of BE

Maximaal trekgewicht

Maximum snelheid en verkeersregels in Europa

Fietsen mee

Belading en kogeldruk

 

 

© 2004-2019 Caravantrekker