Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Blog Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Beyerland

De Beyerland 546b vitesse (uit 2003) van M J Grip

Vw golf 7 1.6 TDI bm H5
Caravan mag 1400kg trekken en de auto 1500. Wettelijk mag dit dus.
Omdat ik een ervaren bestuurder ben is dit goed te doen. Echter heeft de motor weinig reserves en moet je goed opletten met inhalen etc.
De kogeldruk heb ik tegen de 80 kg aan gehouden. Bij 60 kg gaat de caravan enorm slingeren.
De extra opties van de golf: lane assist, cruise c, aanhanger assist etc etc maakt t rijden wel relaxter.

x


De Beyerland 490TKM (uit 2004) van Joost

Zeer fijne caravan. Licht (leeg 1000 kg) voor de ruimte die je krijgt. Stroomlijn is optimaal, hangt als een huis achter de wagen. Jammer dat het merk niet meer bestaat en dat het lastig zal zijn specifieke onderdelen te verkrijgen.

x


De Beyerland Sprinter 390 DV (uit 2006) van Jan Beyerland

Voor ons (nog met zijn tweeen) is het de ultime tourcaravan; er zit niks te veel of te weinig op.
Er is helemaal niks negatiefs op te merken over de kwaliteit of het weggedrag, dat best wel superieur genoemd mag worden. Vermoedelijk komt dat mede door de behoorlijk gestroomlijnde voorkant.
Bovenop het leeggewicht van 815 kg kan tot 1300 kg geladen worden. Bij ons blijft de weegschaal meestal net onder de 1000 kg steken.
Ik vermoed dat wij deze caravan nog vele jaren in ere zullen houden.

x


De Beyerland Vitesse 400DV (uit 2001) van Rico

Een lekkere caravan. Heeft achter een Citroën Berlingo 2.0 HDI en een gechipte Opel Vivaro 1.9 DTI gehangen. Hing er mooi rustig achter.

De kwaliteit is redelijk in orde. Wel wat lekkages gehad. Het ontluchtingskoepeltje op het dak lekte water. Opnieuw afgekit. Later begon het bij de rangeerhandgrepen in de achterwand te lekken. Ook dat is gerepareerd. Gelukkig geen problemen gehad met het ABS-voorfront. Wel een gescheurde knuststof vloer in de toilerruimte. Dit is onder coulance vervangen, bleek verkeerd gemonteerd te zijn.

Ondanks deze gebreken denken we toch met plezier aan deze caravan terug.

x


De Beyerland Vitesse 430TM (uit 1995) van Jan@

Een kleine 10 jaar hebben we met deze caravan gedaan.Het gewicht was gemiddeld met (max.beladen) 1050 kg. De caravan was zeer stabiel achter onze diverse auto's (Scorpio,Mondeo,Zafira wat het rijden ermee tot een waar genoegen maakte. Van de grote zithoek(voorin) een vast bed gemaakt met 2x binnenveringsmatras van thuis. Bleef over de treinzit waar je met een los stoeltje of uitgeklapte éénzits(bestemd voor het extra bed achterin) net met z'n vieren kan zitten.Wij hebben er onderweg altijd confortabel met z'n vieren ingeslapen.Een minpuntje is de zwakke voorkant van de caravan waar makkelijk haarscheurtjes in komen, die overigens prima zijn gerepareerd door de dealer.Verder probleemloos mee gekampeerd in Frankrijk/Spanje en Belgie/Ned al die jaren.
Vorig jaar ingeruild voor een caravan met twee aparte lengtebedden en grotere zithoek.

x


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken (met een B-rijbewijs).

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Uitgebreid trekadvies

Van elke combinatie is een uniek bijna 30 pagina's tellend rapport te downloaden met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan. Tevens staan daar tips in voor een veilige en comfortabele reis.

Waarom slingeren?

Waarom gaat een caravan slingeren? Dat is bijna altijd een combinatie van meerdere oorzaken. Bekijk hier alle aspecten die van invloed zijn bij het slingeren van een auto met caravan.


 

Veel gelezen

Rijbewijs B of BE

Maximaal trekgewicht

Maximum snelheid en verkeersregels in Europa

Fietsen mee

Belading en kogeldruk

 

 

© 2004-2019 Caravantrekker