Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Ervaringen Tests Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Audi Classic

Sorteer op:


Audi V8 3.6 V8 32v aut. met een Chateau

De ervaring van Jan Roxs met een Audi V8 3.6 V8 32v aut. (184 Kw/250 pk bouwperiode: februari 1989 - augustus 1991) en een Chateau Cantara CT 520 van 1590 kg geplaatst op 02-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Beste redactie,
Deze zomer van 5 juli tot 29 juli 2007 hebben mijn vrouw en ik met onze Audi A8, 4.2 liter, V-8, uit 1999, met daar achter een splinternieuwe Chateau Cantara 5.20 EU, een zeer "bijzondere" vakantie-trip van Groningen naar Monaco gemaakt. Tot Monaco ging de reis en de "combinatie" voorbeeldig de bergen op en af, zonder enig probleem. Betreffende trekkracht hebben we niets te klagen! Helaas ging in Zuid-Tirol de olie-drukmeter kapot, waardoor we minstens 2 liter olie verloren hadden! Toevallig bij een koffie-stop bemerkte ik de lekkage. Een naburige "garage" (zo'n adres waar alles tegelijk gerepareerd kan worden èn in elk merk auto is men gespecialiseerd!), had binnen een paar uur de diagnose en de hele klus geklaard, en meteen maar even een nieuw olie-filter plus volledig nieuwe olie "geplaatst" op mijn verzoek!. Zo'n klus kost èn duurt hier in Nederland minstens het 3- voudige! Daarna vrolijk onze reis vervolgd richting het zonnige, en warme Zuid- Frankrijk, eerst nog even via Venetie en Cremona Italie! Omdat de dissel/ trekhaak zo'n krakend geluid maakten hadden we er "erg stom achteraf" een beetje Nivea-creme op gesmeerd!!!! U begrijpt het mogelijke gevolg: "slingeren van de caravan"!!! Inderdaad en dat deed hij ook op weg van Cremona naar Genua. Dit liep gelukkig wonder boven wonder goed af zelfs na vijf (5) flinke slingerbewegingen. Dit hebben we waarschijnlijk te danken aan het relatieve overgewicht van de auto! Mijn handelswijze was op dat moment: zó min mogelijk sturen alleen maar proberen de Audi recht te houden en toen het eigenlijk niet echt vlot ophield heb ik als laatste geprobeerd gas bij te geven, dit is echter geheel tegen je gevoel in! Dit is te vergelijken met bij gladheid niet remmen ,maar de wielen laten rollen, zodat de auto nog bestuurbaar is. Diezelfde dag eindigde onze vakantie in Monaco omdat de "fan" kapot ging en de watertemperatuur van de auto 120 graden Celsius aangaf! Als klap op de vuurpeil ging waarschijlijk geheel toevallig ook nog de stuurbekrachtiging stuk! U begrijpt dat we toen niet verder konden. Het resultaat is dat we nu met een franse huurauto thuis zijn en dat de Audi en de Chateau Cantara nu nog in Nice bij de Dépannage staan. Wij hadden dit jaar voor het eerst een reis en krediet plus brief van de ANWB dus die kwam in ons geval goed van pas.
Ik zal U niet vertellen van de bijwerkingen van zo'n vakantie, maar de emotionele gevolgen zijn veel groter dan de materiele gevolgen.
Conclusie: Audi A-8, 4.2 liter, V-8, gecombineerd met een Chateau Cantara 5.20 EU is een super-duet als de auto inorde blijft!
Groeten Jan Roxs, Paterswolde, 2 augustus 2007.



(Opm. webmaster: volgende keer niet afwachten bij ernstige slingeringen, maar meteen remmen, want de snelheid moet eruit. U heeft geluk gehad!)

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Trekkrachtrapport

Voor een goed trekadvies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Alle Plug-in Hybrides

Juist een (Plug-in) Hybride is ideaal als caravantrekker. Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride auto's en maak hier een berekening met je caravan.

Elektrisch trekauto's

Bekijk het overzicht van elektrische auto's die heel goed een caravan kunnen trekken. De trekkracht kunnen we tegenwoordig berekenen en ook de (beperkte) actieradius.


 

Hier zit een heel verhaal achter

Er is veel mee te vertellen over een combinatie dan in een simpele online berekening! Neem rustig de tijd om alle aspecten te bestuderen in een gemakkelijk te printen advies van bijna 30 pagina's.

 

Lees ook:

In de bergen naar beneden

Rijbewijs B of BE?

Hoe meer PK's, hoe beter?

AL-KO wijzigt service-intervallen

Bandenspanning

 

© 2004-2020 Caravantrekker