Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
BMW 1-serie

Sorteer op:


BMW 118i aut. met een Sprite

De ervaring van Lex Diederiks met een BMW 118i aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: juli 2021 - heden) en een Sprite Alpine Sport 440 MF van 1200 kg geplaatst op 27-01-2022:

Goede combinatie. De automaat schakelt perfect in overeenstemming met de omstandigheden. Wegrijden op steile hellingen is echt een verademing. De combinatie is stabiel, zakt ook nauwelijks in aan de achterkant. Wel lust de auto een slokje vooral bij tegenwind. Dan is 1 op 7 heel normaal. Anders is 1 op 9 a 10 wel haalbaar. Solo is de auto zuinig als je tenminste niet steeds vol accelereert, iets wat de auto overigens heel lekker doet. Al met al: nog nooit zo'n relaxte caravantrekker gehad. De volgende BMW (218 active tourer automaat) is al besteld.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 118i aut. met een Sprite

De ervaring van Erik Houweling met een BMW 118i aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: maart 2015 - 2019) en een Sprite Mondial 470 SE van 1385 kg geplaatst op 28-05-2021:

Wij rijden de M uitvoering met verlaagd adaptief sportonderstel. Ik rijdt al 25 jaar met een caravan en veel verschillende trekauto's, o.a.: Audi 100, Renault Espace II/III en Volvo S60.
Met de BMW hebben wij nog nooit zo'n goede caravantrekker gehad. Dit is mijn eerste automaat, deze 8-traps rijdt geweldig fijn met de caravan. De combinatie trekt lekker vlot op. Door de sportieve en lage vering is de combinatie zeer stabiel. De sportstand maakt hem zonodig nog een stukje stugger. De achterwielaandrijving is geweldig, geen helling te steil. Het verbruik ligt rond de 1:8

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 116i 2.0 met een Knaus

De ervaring van R.Pitters met een BMW 116i 2.0 (122 pk/90, Kw bouwperiode: maart 2009 - september 2011) en een Knaus Sport 450 FU van 1200 kg geplaatst op 01-07-2015:

Na 3 jaar jaar met de eerder beschreven sprite Musketier gereden te hebben, de afgelopen 4 weken met de knaus 450 FU naar Zuid Frankrijk gereden. En ondanks dat de Knaus 20 cm breder en 200 kg zwaarder is dan de Sprite kan toch nog altijd gesproken worden van een goede combinatie. Het voelt allemaal zeer stabiel en solide aan tijdens het rijden. Toegegeven, de motor van de BMW moet er wel harder aan werken en er dient sneller teruggeschakeld te worden naar de lagere versnellingen bij het klimmen van de wat steilere (tol) snelwegheuvels. Het verbruik bleef allerzins redelijk, 1;8,5 verbruik over 2800 snelwegkilometers. Reed veel op de cruise control met 95 km per uur.
Kortom, ondanks het hogere gewicht mijn inzien een prettige en verantwoorde combinatie. De BMW 116i mag maximaal 1200 kg trekken.
De grens is dus bereikt en dat is wel zo verstandig.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 120d aut. met een Adria

De ervaring van VAN DEN BRANDE M met een BMW 120d aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - februari 2015) en een Adria Action 361 LH van 1000 kg geplaatst op 15-02-2015:

Surplus aan vorige mail : verbruik zonder caravan (rijgedrag is aan de vlotte kant) 6.5l/100km en met caravan mag je hier een 2.5 a 3 l /100km bijvoegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 120d aut. met een Adria

De ervaring van VAN DEN BRANDE M met een BMW 120d aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: september 2011 - februari 2015) en een Adria Action 361 LH van 1000 kg geplaatst op 15-02-2015:

Ik rij sinds vorig jaar met deze combinatie en inderdaad dit rijdt zeer vlot. Moet zelfs oppassen dat het niet te snel gaat, daar motor en koppel (te)krachtig zijn en dit zich niet altijd laat voelen bij optrekken en rijden op autobanen. Voorzichtigheid is altijd de boodschap.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 116i 2.0 met een Sprite

De ervaring van R Pitters met een BMW 116i 2.0 (122 pk/90, Kw bouwperiode: maart 2009 - september 2011) en een Sprite Alpine Sport 440 MF van 1200 kg geplaatst op 10-08-2014:

zeer goede ervaring met rijden in het buitenland.
Caravan is een sprite musketier, leeg gewicht 800 kg en mag tot 1100 kg beladen worden.
Combinatie rijdt zeer stabiel. Achterwielaandrijving bevalt zeer goed als caravantrekker. Solo verbruikt de BMW 116i 2.0i 1 op 1 5. Met caravan 1 op 10. rijdt op de snelweg met caravan doorgaans 100 km per uur.
Auto kan mijn inzien zwaardere caravan aan. Kortom, zeer plezierige auto als caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 116i met een Burstner

De ervaring van Rene met een BMW 116i (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2011 - februari 2015) en een Burstner Belcanto 435 van 1200 kg geplaatst op 11-08-2013:

Zeer stabiele wegligging. Geen moment het gevoel gehad vermogen te kort te komen. Ook bij lage toerentallen 1300 - 1700 direct trekkracht beschikbaar. Veel in de vijfde versnelling gereden, bergop (snelweg) 4e versnelling. Keurig brandstofverbuik 1-8,5/9 met cruise control op 100 km/u. Al met al een fijne caravantrekker!

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 116i 2.0 met een Caravan

De ervaring van Paul Jongen met een BMW 116i 2.0 (122 pk/90, Kw bouwperiode: maart 2009 - september 2011) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 30-09-2010:

Goede ervaring met rijden naar noord frankrijk.Verbruik met caravan 10 l/100 km Hoogste versnelling is goed bruikbaar.Hellingen goed te nemen. Heel goede ervaring met de achterwielaandrijving. Wel dient opgemerkt te worden dat de caravan niet al te groot is.(Avento Master 385 TD 650 kg leeg)

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 118d met een Trigano

De ervaring van Wim Martens met een BMW 118d (143 pk/105, Kw bouwperiode: maart 2007 - september 2011) en een Trigano Silver 340 CP van 1020 kg geplaatst op 03-08-2010:

Normaal diesel gebruik: 5 l/100 km; bij kruisen met Trigano op 100 km/uur stijgt verbruik naar 7.5 - 8 l/100 km. Steile hellingen geen enkel probleem. Heeft TUEV 100 km sticker. Probleemloos en plezierig/comfortabel en veilig.

Bekijk berekening

Wijzigen


BMW 116i met een Adria

De ervaring van A.Ruijters met een BMW 116i (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Adria Adiva 462 PD van 1300 kg geplaatst op 18-02-2007:

de caravan ,beladen 1300 kg.op het kenteken van de caravan.
Allereerst,de BMW 316i 2002 mag op kenteken 1250kg !!aanhangewicht met rem. (automaat 1400kg) bij helling tot 8% 1600kg,met rem. (ook de automaat.) Mijn ervaring met het rijden van de combinatie BMW316i Adria,is goed tot zeer goed,ik kom in alle verkeer goed mee.Route's o.a frankr.Spanje,Zuid Duitsland,Zwitserland en Italië .
Ik ben een rustige zeer ervaren rijder.
Dus wettelijk niet de juiste combinatie, bij de aanschaf van de Adria niet erg goed opgelet,de gegevens op de papieren van de Adria,klopten later niet bij wegen na hebbes! De mover en accu bracht het gewicht ook direct bijna aan de limiet! Dus de volgende keer goed opletten.Bij twijfel ontbindende voorwaarden!!
Voor de rest,zeer tevreden met BMW en ook de caravan.Ik doe de caravan nooit overbeladen,zijn met twee personen.Volgende keer een iets meer trekvermogen of lichtere caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de BMW 1-serie.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


BMW 118d met een Bailey

De ervaring van Robert met een BMW 118d (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Bailey Ranger GT60 460/2 van 1177 kg geplaatst op 18-02-2007:

Having now done 5 trips with the outfit. I feel confident of towing it, averaging 43.5mpg mixed solo and towing. On a trip to Cornwall we seemed to have no trouble on A30 uphill grades in fact passing several units towed by 4x4 on these sections without exceding speed limit. If in windy conditions the slower limits need to be exercised to control a lightweight outfit


BMW 118d met een Knaus

De ervaring van jose manuel met een BMW 118d (122 pk/90 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Knaus Sudwind 400 FD van 1145 kg geplaatst op 18-02-2007:

Tengo realidad en el BMW 116 D 116 cv 2000cc en la ficha tecnica pone 1200kg de arrastre.podre arrastrar bien la Knaus 400fd.un SUDWIND saludo


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Wet- en regelgeving

Caravan (te?) zwaar

Donatie

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker