Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Citroen Jumpy

Sorteer op:


Citroen Jumpy HDi 180 (Spacetourer M) met een Lunar

De ervaring van Harrie Smits met een Citroen Jumpy HDi 180 (Spacetourer M) (177 pk/130, Kw bouwperiode: september 2019 - heden) en een Lunar Quasar 452 van 1249 kg geplaatst op 23-04-2024:

Perfecte combinatie. Vergeet bijna dat er nog een caravan achter de auto hangt. Mijn spiegels Repusel Alufor. Trillingvrij en nog nooit eraf gevallen. Wat eerder met zuignapspiegel wel gebeurde.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 2.0 Hdi aut. met een Caravan

De ervaring van jan willemsen met een Citroen Jumpy 2.0 Hdi aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2012 - 2017) en een Caravan (met adviesgewicht) van 1525 kg geplaatst op 25-08-2016:

Gereden met Beyerland 430 tm. De rij-stabiliteit is prima; extra caravanspiegels zijn niet nodig. Ruim voldoende trekkracht. De automatische versnellingsbak handmatig bediend in de bergen en bij Autobahn stijgingen. ( 5e versnelling ipv 6).

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 2.0 HDI met een Eriba

De ervaring van arendk met een Citroen Jumpy 2.0 HDI (94 pk/69, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Eriba Nova GL 390 van 1200 kg geplaatst op 29-12-2015:

12 jaar ervaring met de Jumpy en caravan. De laatste jaren met een Eriba/Hymer 390. Fantastische en zeer betrouwbare reisauto. Jumpy heeft in combinatie met Hymer nog nooit een moment van instabiliteit getoond. Bij een gemiddelde snelheid verbruik 1:10. Veel vakanties in Frankrijk gereden. Fietsen en andere belading in de Jumpy. In de bergen is de combinatie geen enkel probleem. Ook bij afdaling zeer stabiel. Grappen soms: "Kijk eens of de caravan er nog achter hangt?" Van mij mag de combinatie nog 10 jaar mee.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 1.9 D met een Predom

De ervaring van All met een Citroen Jumpy 1.9 D (69 pk/51, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Predom 126 E van 730 kg geplaatst op 29-03-2015:

De Citroen Jumpy - 1.9 D met een beladen Predom 126 E van 730 kg met een gewichtsverhouding van 40%, is een prima combinatie met gemiddelde prestaties.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 2.0 16v met een Knaus

De ervaring van Jan Geutjes met een Citroen Jumpy 2.0 16v (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2007 - 2017) en een Knaus Sudwind Exclusive 500 FU van 1420 kg geplaatst op 15-03-2013:

Fijne en stabiele combinatie, ook bij afdalingen blijft de combinatie rustig.
Brandstofverbruik solo gemiddeld 10,5 l/100 km (1:9,5)
Brandstofgebruik met caravan gemiddeld 12 l/100 km (1;8,5)
Snelheid combinatie rond 90 km/uur

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 2.0 Hdi met een Burstner

De ervaring van Peter met een Citroen Jumpy 2.0 Hdi (128 pk/94, Kw bouwperiode: 2007 - 2017) en een Burstner Premio 485 TK van 1290 kg geplaatst op 22-06-2012:

Wij huren nu reeds 2 jaar deze auto (4 à 5 weken per jaar). Het is een verlengde versie dus met 5 personen aan boord massa's bagageruimte. Altijd 2 fietsen in de koffer zonder demontages. Comfort is prima alsook stabiliteit. Rijd nooit zo heel snel; de auto nodigt er niet toe uit. Het gaspedaal dient voor snel rijden zeer diep ingetrapt te worden. Op gang komen met deze combinatie vind ik moeilijk gaan. De versnellingsbakverhoudingen zijn te lang. Hebben ook al eens een vito van mercedes gehuurd en met hetzelfde vermogen en koppel veel veel vlotter op gang te krijgen (bij 80 al in 6e). Wel heel prettig bij de citroen is de cruise control die per km sneller/trager ingesteld kan worden. Samen met het momentaan verbruik kan men zo zien wanneer er teruggeschakeld dient te worden. Verbruik valt goed mee voor zo'n grote auto; meestal 10,7 l. De motorkoeling doet het ook goed; lange helling van route Napoleol bij Grenoble in 2e met 50 km naar boven bij 35 graden geen probleem. Hopen dat het volgend jaar een nieuwe wordt! Kan trouwens huren heel sterk aanraden als je 3 kids hebt; grote auto, trekt het goed, geen mogelijke hoge vervangkosten koppelingsplaten of andere problemen. Rijd zelf met een zuinige auris hybrid en daar passen voor gewone verplaatsingen 3 kids prima op achterbank.

Bekijk berekening

Wijzigen


Citroen Jumpy 1.9 D met een Eriba

De ervaring van maarten met een Citroen Jumpy 1.9 D (69 pk/51, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 740 kg geplaatst op 09-12-2007:

De eriba pan(familia) ligt zeer stabiel achter de Jumpy (de afstand tussen de achteras en trekhaak is zeer gering). Geen slingeringen. De combinatie voldoet goed met name omdat we onze fietsen, bagage en hondjes zo gemakkelijk kwijt kunnen in de Jumpy. Gewichtsverhouding is daardoor uitstekend (het ophangen van fietsen aan de caravan maakt combinaties instabieler).
Minpunt is de kracht van de motor. Wanneer je met de stroom mee wilt, wordt het toerental gauw te hoog, wat te belastend kan zijn voor zo'n dieseltje. Bij hellingen (bijv.op de autobaan bij Luik) loopt de snelheid van de combinatie vervelend terug. En moet er teruggeschakeld worden van de vijf via de vier naar de drie. Vrachtwagens gaan je dan inhalen. Dat is vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid niet prettig. Een jumpy met een hdi-motor zal het oveigens prima doen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Citroen Jumpy.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Citroen Jumpy 1.6 Hdi met een Swift

De ervaring van John met een Citroen Jumpy 1.6 Hdi (90 pk/66 Kw, bouwperiode: 2007-2017) en een Swift Challenger 560 van n.b. kg geplaatst op 09-12-2007:

The 1.6hdi Dispatch tows my Swift Challenger comfortably. It does require good gear shift control on the steeper inclines. Has great stopping ability and keeps the caravan in a straight line. Stability and towing comfort seems to be better with more weight on towball rather than less, so good loading of caravan essential. Better to have passengers in front of van for better traction.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

Voorbeeld Trekrapport

Wet- en regelgeving

Genuanceerd advies

 

©2024 Caravantrekker