Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Kia Joice

Sorteer gebruikservaringen op:

Kia Joice - 2.0 16v met een Beyerland

De ervaring van A.Dijkink met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Beyerland Wenge 450 TF van 1260 kg geplaatst op 19-04-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Ben al verschillende keren met de Kia Joice en onze Beyerland Wengé Gewicht 1270 kilo naar Italiën geweest via de Europa brug en de brenner pas, op tijd terug schakelen en niet bang zijn om toeren te maken dan heb je geen problemen wel veel schakelen.
Alleen het stuk autobahn Innsbruck naar de Europabrug in zijn 2 omhoog.Verbruik ongeveer 1: 6,6 tot 7.
Ook dit jaar 2013 weer naar Italie geweest zelfde weg gereden alleen wat rustiger aan gedaan dan in 2012 niet boven de 3000 toeren schakelen, behalve bij het klimmen, en 95 km/u het verbruik van de Kia heen was 1:8 en terug 1:8.6 viel mij niet tegen.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Chateau

De ervaring van J. Weetzel met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Chateau Calista 450 FTU van 1115 kg geplaatst op 10-05-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Ik ben in het bezit van een KIA Joice van 2000 en een caravan Chateau 450 (965 KG). In Nederland heb ik weinig problemen met deze combintaie en gedragen ze zich zeer voorbeeldig. Verleden jaar met deze combinatie naar Duitsland (zwartewoud) en ook de hellingen zoveel mogelijk vermijden, het noodlot sloeg toe door een weg omligging en moest een helling gaan nemen van 15% en dat kon de KIA moeilijk trekken, het gehele traject van ongeveer 3 kilometer omhoog in de 1e versnelling, de 2e versnelling kon ik niet gebruiken omdat het toerental dan lager licht en dan geen juist koppel heeft (circa 3300 rpm nodig). Dus inderdaad is de KIA geen klimgeit. Het verbruik van de KIA (solo) is ongeveer 1:10 en met de caravan zo rond de 1:7,5, (redelijk duur)
Ik heb ooit overwogen om de KIA te laten tunen, want ik geloof niet dat de KIA de 139 pk heeft die omschreven wordt in de technische omschrijving.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Wilk

De ervaring van J Bouwknegt met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Wilk S3-450 FS van 1295 kg geplaatst op 13-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Heb deze Joice van 2003 (dus één van de laatst gefabriceerden) nu een keer of 7 meegehad in Nederland met een Wilk 440 van 1999. Tot op afgelopen vrijdag geen problemen gehad. Op de terugweg vanaf Eersel naar Tiel vlak boven Eindhoven begaf mijn koppeling het. We zijn daar toen weggesleept en met een autoambulance naar huis gebracht. Ik denk dan ook dat de trekkracht van 1.500 kilo (volgens de handleiding van de auto) in de praktijk behoorlijk lager uitvalt, want onze caravan is hooguit 1.300 kilo bepakt. Misschien moet ik toch uitzien naar een betere trekauto.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Caravan

De ervaring van m kortsmit met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 05-10-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 49%

heb auto vanaf 2000 (nieuw), ieder jaar weer met caravan en volle bepakking op stap (6 personen!). Joice is inderdaad geen klimgeit en op toeren houden is van belang. Nog nimmer problemen gehad, vakanties o.a. zuid duitsland en meerdere malen (zuid) frankrijk. Verbruik 1:7 a 8

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Solifer

De ervaring van rob rademakers met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Solifer Artic 520 van 1370 kg geplaatst op 16-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 82%

De motor kan het allemaal wel aan, maar niet de koppeling(is een nieuwe) Bij warm weer gaat de koppeling vanaf een bepaald moment slippen. Veel in z´n 4 rijden helpt en uiteindelijk afkoelen, maar dat schiet niet op. Dit gaat over autosnelwegen. Steile hellingen mijd ik sowieso uit slechte ervaringen. De auto zit met 5 pers, bagage , dakkoffer en caravan over zijn max.(de koppeling dus) Helaas. Op het vlakke gaat het redelijk tot goed.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Adria

De ervaring van w v d minkelis met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Adria Adora 502 van 1294 kg geplaatst op 02-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

ik ben met de kia joice 2.0 en adria 502 hp 1300kg van noord naar zuid door luxenburg en in frankrijk via autoroute en routnat naar de ardech geweest jemoet zeer allert zijn en optijd schakelen dan trekt hij je goed over de bergen enkan je vlot op schieten ik ben wel int nat chauffeur geweest dat scheeltwel denk ik het gebruik is aardig hoog gemiddelt een op zes a zeven maar zoek maar eens een jongere vervanger in dat segment dat valt niet mee km stand is 130000km

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Adria

De ervaring van Jaap van Krimpen met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Adria Altea 502 DT van 1200 kg geplaatst op 07-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Ik heb recent een minder goede ervaring met de KIA Joice 2.0. Ik trek een Adria Unica B520UP met een vermeld ledig gewicht van 980kg. Deze komt in uw lijstje niet (meer) voor, helaas. In Frankrijk, 45 km west van Parijs kreeg ik schakelproblemen (midden in een druk plaatsje) en een paar kilometers verderop een hevige knal en veel stank en bleek (in de garage) de transmissie naar de versnellingsbak (demareur) geknapt te zijn. Een en ander had tot gevolg dat ook de startmotor (kit embrayage) beschadigd werd. Hoewel ik bijna zeven jaar (en nog) met ontzettend veel plezier de KIA Joice heb gereden begin ik toch te twijfelen aan haar trekcapaciteiten. Ik rij jaarlijks zo'n slordige 5000 km met de caravan en de teller van de KIA staat op bijna 113000 km. Vanaf heden zal ik inderdaad grotere hoogteverschillen moeten vermijden. Helaas.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Delta

De ervaring van Jaap Dekker met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Delta Euroliner 4100 LB van 1140 kg geplaatst op 21-09-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

De Kia Joice is beslist geen klimgeit, dus met vakantie mijd ik de hoogte. De berekeningen worden gemaakt op basis van 139 pk, echter mijn Joice is een 2.0 i van 2001 en heeft een 88 kw/120 pk motor, misschien dat die motor ook bij de hr. Elmendorp onder de kap ligt.
Groetjes.

Bekijk berekening

x


Kia Joice - 2.0 16v met een Hobby

De ervaring van Cor Elmendorp met een Kia Joice - 2.0 16v (102 Kw/139 pk bouwperiode: december 1999 - november 2003) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1150 kg geplaatst op 28-12-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Gedurende 1,5 jaar tijdens de vakanties met deze Kia en de Hobby erachter door Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Italie gereden. Op de vlakke weg een prima combinatie, mooi stabiel, goed gebruik van de "5" en redelijk benzine verbruik. De problemen komen bij steile hellingen. Met koude motor is de combinatie op hellingen haast niet weg te krijgen, rokende banden, slippende koppeling het helpt allemaal niet. Meerdere keren hulp nodig gehad van helpende handen bij het wegkomen op een camping waar richting uitgang een helling lag.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Kia Joice.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen