Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Mazda 323

Sorteer gebruikservaringen op:

Mazda 323 - 1.6 16v met een Caravan

De ervaring van H.Bakker met een Mazda 323 - 1.6 16v (72 Kw/98 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Caravan van 950 kg geplaatst op 12-03-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 71%

Wij hebben een mazda 323 f van 1993, heeft een 1,8 liter motor, iets van 106 pk
Vorig jaar hebben we caravan gekocht, Avondale, is engels kwalitatieve goede caravan
Ledig gewicht 700 kg en belaadbaar 300 kg
In kenteken staat dat ik met de mazda 1200 kg mag trekken
Er zijn mensen die zeggen... je mazda is te licht en te laag. kortom je hebt geen massa?
wij zijn al vaak mee op uit geweest en geen centje pijn...mijn mazda 1.8 lacht erom. voelt als of we niks achter de mazda hebben, kan er mee scheuren met caravan erachter.merk er weinig van laat ik het zo zeggen
Waarom zegt men dat combinatie niet klopt?
Is dit jaloezie? bangmakerij?
ik weet ook wel hoe meer massa hoe beter,
Mazda weegt 1020 kg en beladen mimimaal 1400 kg of misschien wel meer

Graag je mening want word soms gek van die verhalen

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - 1.8 met een Adria

De ervaring van Henk met een Mazda 323 fb - 1.8 (84 Kw/114 pk bouwperiode: augustus 1998 - januari 2001) en een Adria Aviva Lite 350 L van 965 kg geplaatst op 24-01-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

Wij rijden een mazda 323f van 1993 1.8 liter (74 kw 106 pk) en hebben caravan van 700 kg, te beladen tot 1000 kg
onze mazda weegt ledig gewicht 1020 kg en mag 1200 kg trekken... geremd
Ik moet zeggen dat de auto totaal geen moeite heeft om de caravan te trekken, pk genoeg
stabiliteit en veligheidsreserve is niet genoeg lees ik en daar maak ik me zorgen over?
Houd dit in dat de auto te licht is qwa gewicht, te weinig massa?

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - DiTD met een Hobby

De ervaring van H.Rodenhuis met een Mazda 323 fb - DiTD (74 Kw/101 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1260 kg geplaatst op 01-03-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 87%

Hobby 440 SF.Goede combinatie. Ervaring met de Bielsatunnel (Spanje - Frankrijk) en Somporttunnel (Frankrijk - Spanje). Op de snelwegen 100 km/u. Verbruik is 1:10 ipv 1:17. Hellingen gereden van max 12% Laatste stukje naar een pas wil de temperatuur nog wel eens oplopen, maar is met de kachel aan snel verholpen.

Bekijk berekening

x


Mazda 323 - 1.6 16v met een Hobby

De ervaring van J.W. met een Mazda 323 - 1.6 16v (72 Kw/98 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1141 kg geplaatst op 23-11-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 84%

Wij zijn dit jaar met een mazda 323 fb bj 2003 en hierachter een hobby classic uit 1994 nnar de moezel geweest, op het vlakke stuk geen problemen omhoog in de 3 of soms de 2 ging ook nog wel maar boven de 80 km naar beneden was bijna niet te doen.
toen op plaats van bestemming lag onze camping nog eens 800 m hoger dus met het zweet in de handen de auto in z'n 1 omhoog nee voor mij niet weer ik ga zsm een andere auto zoeken

Bekijk berekening

x


Mazda 323 - 1.6 16v met een HomeCar

De ervaring van A. van der Vliet met een Mazda 323 - 1.6 16v (72 Kw/98 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een HomeCar Racer 35 ATF van 900 kg geplaatst op 23-04-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

We rijden zelf met een 323F 1.6i uit 1994! en erachter een Homecar Rally 422 uit 1985!!! en elke keer hebben we het prima naar onze zin, de combinatie ligt als een blok op de weg. Zelfs met 2 (aluminium) fietsen achterop. Het leeggewicht van de caravan is dan ook maar 706 kg/1200 kg toelaatbaar. Kom daar tegenwoordig maar eens om (eerder 1200 kg leeg???)

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - DiTD met een Kip

De ervaring van H.de Ridder met een Mazda 323 fb - DiTD (66 Kw/90 pk bouwperiode: augustus 1998 - januari 2001) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 850 kg geplaatst op 25-09-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 55%

heb een kipkompact met hefdak van max.850 kg,bj 1993 voor de mazda geen enkel probleem om te trekken we zijn naar de ardeche geweest,naar spanje door de pyreneen,rijdt echt perfekt ondanks zijn 90 pk.op de vlakke weg alleen in de vijfde versn.gereden,tot ongeveer 120 km/uur (mits goed beladen)en goede bandenspanning.Je rijdt bijna alle andere caravans voorbij is geen stoere taal maar een feit.(ik ben zelf een voorzichtige caravanrijder).Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - DiTD met een Beyerland

De ervaring van Francis met een Mazda 323 fb - DiTD (74 Kw/101 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Beyerland Quartz 440 van 1050 kg geplaatst op 16-03-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 67%

Beperkte ervaring - tot nu toe ;-) - op vlakke wegen, inclusief snelwegen. Onderschrijf de beoordeling qua trekkracht en acceleratie volmondig: je moet oppassen dat je niet te hard rijd en inhalen van vrachtauto's (die rijden toch 80 KM/U ?) gaat soepel. Ik heb niet geprobeerd wat de maximum snelheid van de combinatie is. Ook weet ik geen brandstofverbruik en wil dat misschien ook helemaal niet weten!
Praktische noot: het reservewiel van de Mazda (thuiskomertje) heeft dezelfde "boutmaten" als de Beyerland; 4 x 100 steek! Wiel uit disselbak thuislaten scheelt gewicht (en kogeldruk) en ruimte.

Bekijk berekening

x


Mazda 323 - 1.6 16v met een Kip (2000)

De ervaring van T.Meeuws met een Mazda 323 - 1.6 16v (72 Kw/98 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Kip (2000) Star-line 41 EKL van 1150 kg geplaatst op 03-12-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 85%

Ik rijd al 4 jaar met de kombinatie Mazda 323F en KIP Starline 41 EKL tot grote tevredenheid. We gaan jaarlijks naar de zuidelijke Provence en hebben nergens problemen. Het verbruik in die vakanties is gemiddeld 1 op 10 à 11. We nemen bij voorkeur de péages en ik rijd daar gemiddeld tussen de 90 en 100 km/u. Ook in de 5e versnelling heb ik bij die snelheden geen probleem. In de bergen tijdig terugschakelen en het rijdt als een trein!

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - 1.5 met een Sterckeman

De ervaring van a.roumen met een Mazda 323 fb - 1.5 (65 Kw/88 pk bouwperiode: augustus 1998 - februari 2001) en een Sterckeman Starlett Evolution 420 van 1000 kg geplaatst op 25-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Onze ervaring is in tegenstelling met de verontstellingen op trekauto.nl veel positiever !!!, onze combinatie is onder normale omstandigheden goed te rijden!!

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - DiTD met een Hobby

De ervaring van F.C van der Wal met een Mazda 323 fb - DiTD (66 Kw/90 pk bouwperiode: augustus 1998 - januari 2001) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1350 kg geplaatst op 07-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Het valt mij niet tegen,we hadden hier voor een maatje kleinere caravan ook een Hobby 4.00 m bouwjaar 2000, maar hij trekt deze caravan beter en dat merk je ook met optrekken bij een verkeerslicht (stilstaat) en daar heb ik ook wel een verklaring voor dat komt namelijk dat deze caravan gestroomlijner is en het grootste voordeel zijn de banden deze caravan zitten namelijk hogedruk banden onder en die andere caravan gewone auto banden en door de druk van de caravan zijn die banden platter en dus minder rolweerstand.
En de auto kan hem goed trekken ook in het buitenland in de bergen.En heeft een goede weg ligging.

Bekijk berekening

x


Mazda 323 fb - DiTD met een Fendt

De ervaring van K. Stigter met een Mazda 323 fb - DiTD (74 Kw/101 pk bouwperiode: februari 2001 - oktober 2003) en een Fendt Saphir 450 Q van 1240 kg geplaatst op 07-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Bruikbare combinatie. Vijfde versnelling is al heel snel niet bruikbaar, vooral bij tegenwind. Brandstofverbruik verdubbeld bijna. (normaal 1:19 met caravan 1:11

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mazda 323.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mazda 323 fb - 1.5 met een Avondale

De ervaring van steve met een Mazda 323 fb - 1.5 (65 Kw/88 pk bouwperiode: augustus 1998 - februari 2001) en een Avondale Argente 480-2 van 1300 kg geplaatst op 07-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 120%

Iiv had no problems with my mazda 323 1.5 towing my avondale 1300kg loaded.Flat roads 5th gear no problem you dont know your towing. Hills 3rd and 4th gear the car doesnt struggle if i use my gears correctley and i am patiant avarage speed i get using my gears correctly is between 55mph and 60mph .Hill start no problem. Down hill no problem It just plods along steady


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Nieuw website
De Caravantrekker website is compleet vernieuwd! Mocht je opmerkingen hebben of foutjes tegen komen zou ik het prettig vinden om deze van je te horen. Stuur een mail met de url van de betreffende pagina. Hartelijk dank!

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen