Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Mitsubishi Grandis

Sorteer gebruikservaringen op:

Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Kip

De ervaring van G Zonneveld met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Kip Celebration 47 van 1400 kg geplaatst op 09-11-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 74%

Mitsubishi Grandis 2,4 16v aut 165pk met een Avento 490 TEB van 1600 kg heerlijke stabiele combinatie om mee te rijden motor komt tekort in de bergen te kort vermogen bij lage toerentallen en hoog verbruik ga vaak over naar zelf schakelen om alles uit de motor te halen tank ook indien verkrijgbaar 102 Ron benzine met een zesbak of cvt aut zou deze motor beter kunnen presteren.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Solifer

De ervaring van R Wigger met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Solifer Artic 560 van 1400 kg geplaatst op 23-02-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 74%

Afgelopen jaar naar KroatiŽ geweest in de buurt van Split. Met deze combinatie heerlijk comfortabel. De caravan ligt lekker stabiel en heeft geen neiging tot slingeren. We rijden met een redelijk hoge kruissnelheid van 110 Km/h lekker op de cruise. De kogeldruk heb ik op 90-100 KG ingesteld waar eigenlijk een maximum van 85 KG voor staat. Bij deze caravan verwacht ik dat op kruissnelheid de kogeldruk 30-50 KG afneemt door de luchtweerstand van de caravan, er blijft dus nog voldoende druk op kogel over om een goede verbinding tussen de auto en de caravan te houden.
De auto lijkt er geen moeite voor te hoeven doen. Al schakelt de bak wel eens terug als we bergop gaan. Ik gebruik de verbruiksmeter om in te schatten hoeveel kracht de auto moet leveren. Soms geef ik halverwege de helling al een tikkie terug omdat ik soms vind dat de bak te lang de hoge versnelling vast houdt. We hebben met ons 6-en lekker de ruimte en de stroomvoorziening is voldoende voor de na mijn idee belachelijke hoeveelheid apparatuur die de kinderen nodig zijn.
Gemiddeld rijden we 1:5-7 op LPG, maar omdat het LPG is vallen de kosten mee. Wel moet je in Duitsland in de nacht veel moeite doen om een tankstation te vinden waar je 24h LPG kunt tanken. Gelukkig helpen de moderne app-jes je daar goed bij.
Heel tevreden zijn met onze Mits.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Hobby

De ervaring van D van Rhee met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 06-08-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Rij alweer 6 jaar in de Grandis en met de vakanties naar Frankrijk is het ontspannen rijden met de Hobby erachter.Met de stabiliteit zit het goed en met een verbruik van 1 op 6/7 schrik ik niet meer.Pas in de buurt van Limoge moet ik de automaat uitschakelen daar het toerental dan te lang laag blijft en de cruise control zich dan uitschakelt.Het is alleen het kraken van de stabilisatorkoppeling die mij erop benadrukt dat er een caravan achter hangt. Over de combinatie ben ik zeer tevreden.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Knaus

De ervaring van P. van Heukelom met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Knaus Sudwind 550 KU van 1500 kg geplaatst op 29-04-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Ik rijd een Grandis 2.4 benzine automaat uit 2004. Super trekauto. Bergop gaat prima; wel de automaat op manueel zetten in de 3de versnelling. Watertemperatuurmeter blijft altijd mooi in het midden. Bergaf hoef ik zelden bij te remmen; combinatie blijft stabiel (mede dankzij stabilisator). Verbruik is uiteraard hoog maar wat wil je met dergelijke gewichten. Al met al zeer tevreden over de Mitsubishi.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Dethleffs

De ervaring van F.vanOs met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Dethleffs Beduin 450 FL van 1250 kg geplaatst op 20-08-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Deze combinatie rijdt helemaal super ontspannend bij 100 Km/h 1:7 tot 1:8 (normaal is 1:10 bij 135 Km/h wintersport)
Boardcomputer geeft wel een veel te hoog verbruik aan ?
Je voelt alleen bij accelereren/inhalen dat er iets achter hangt , wegligging + remmen is fenominaal.
Advies : in de bergen OP + NEER wel op hand schakeling over gaan zonder Cruisecontrol = voor meer "gevoel"
Geen inklap problemen gehad met de extra spiegels
(getest tot 140 Km/h zonder Caravan) Vorig jaar met een 2 liter gereden met hetzelfde verbruik dus is zo slecht nog niet ! Veel andere auto's gereden maar bij deze JAPANNER met Automaat kan niks kapot als er maar olie in zit !!! (dan maar iets meer verbruik)

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Hobby

De ervaring van R.Ligtvoet met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Hobby Exclusive 540 UL van 1439 kg geplaatst op 24-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Een uitstekende combinatie met onze Hobby 540 UL Exclusive, uiterst stabiel en veel trekkracht . De grands is een Instyle automaat.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Beyerland

De ervaring van J. Broeder met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Beyerland Vitesse 480 EB van 1270 kg geplaatst op 26-05-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

Combinatie rijdt erg ontspannen. Verbruik sterk afhankelijk van windrichting en snelheid. Tot 90 km/h rond 1:8, 1:9. Bij tegenwind of hogere snelheid of binnenweg loopt het verbruik snel op. Geen inklappende spiegels. Door hoge zit is binnenspiegel door caravanramen heen bruikbaar. Weinig last van inhalend verkeer. Aanrader!
Aug 2013:
Zojuist terug uit Italie. Auto geeft geen krimp. Helling op gereden met handbediening ipv automaat,met wat meer toeren (boven 3000 rpm) om de gang er in te houden. Verbruik bij snelheid tot 100 km/u is 1:7 met volle bepakking en 5 personen aan boord. Cobmi blijft zeer stabiel, ook bij ongewenst plotseling uitwijken.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Fendt

De ervaring van Ron de Gans met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Fendt Saphir 490 Q van 1280 kg geplaatst op 22-10-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

Geweldige combinatie die zich makkelijk laat sturen. Ook bij plotseling uitwijken blijft de auto goed stabiel (inmiddels ervaringsdeskundige) Het verbruik hangt sterk af van de rechtervoet. Dit varieert van 1:8/9 bij 90 km/uur tot 1:6/7 bij 110 km/uur.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Avento

De ervaring van K. Toppen met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Avento Avance Esclusivo 445 van 1240 kg geplaatst op 17-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Mijn brandstofverbruik is aanzienelijk hoger. Normaal 1 op 9 Met caravan 1 op 7. Ik heb een automaat. Hoe bevalt dat in de bergen rijden ?

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Fendt

De ervaring van Twan Straver met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Fendt Platin 510 TG van 1538 kg geplaatst op 19-08-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Vorig jaar met de caravan naar SloveniŽ geweest en de auto heeft het prima gedaan, het verbruik is aan de hoge kant en elke 250km konden we weer een volle tank benzine pakken, dit heeft het voordeel dat je dan weer genoeg rust pauze's hebt ! verbruik dus aan de hoge kant maar verder een prima reisauto met voldoende vermogen en ruimte.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Eriba

De ervaring van Hans met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Eriba Living pulse 440 van 1340 kg geplaatst op 18-07-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

Al 3 jaar met combinatie Mitsubishi Grandis 2.0 Di-D (chip-tuning) + Eriba Living Pulse 440 (1350kg) naar Zuid-Frankrijk. Zeer comfortabel, weinig schakelen, makkelijk klimmen en zeer stabiel. Brandstofverbruik solo 1:15, met caravan 1:8. Gemiddelde snelheid met caravan 100km/uur. Gezin: 2 volwassenen + 2 kinderen (13 & 15 jr.)

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Chateau

De ervaring van Peter met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Chateau Caratt 480 KMU van 1225 kg geplaatst op 13-09-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

Wij hebben zelf weinig problemen gehad met de grandis.
Oke het brandstof verbruik is wat te hoog, maar trekkracht vonden wij prima.

Over de spiegels die soms inklappen had ik ook last van maar een binnenband van een fiets kapot geknipt die tussen de auto en de spiegel gedaan en geen last meer van gehad en ook geen beschadigingen hierdoor!

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Chateau

De ervaring van AP met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Chateau Caratt 390 van 1080 kg geplaatst op 28-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 53%

Na enkele jaren met een Space Star nu met een Grandis naar Italie gereden. Een heerlijke reisauto en een ontspannen reis gehad, de auto trekt de caravan makkelijk in zijn 5 en klimmen is geen enkel probleem, de chip is wel een aanrader.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Knaus

De ervaring van Martin S met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Knaus Sport 450 (2,3) van 1350 kg geplaatst op 27-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

Deze combinatie rijdt zeer ontspannen, enkel eens bij een helling terug naar 5 (steilere 4), maar meestal in 6 met zo'n 110 km/h naar boven. Men geeft wel tip dat dit niet zo best is voor de versnellingsbak, ivm met de tuning (400Nm). Deze chiptuning (170 pk)is een aanrader (motor loopt veel mooier en er kan vroeger overgeschakeld worden), gebruik brandstof solo tussen 1:14 a 15, met caravan en 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen 10-12 jr)tussen 1:8 a 9 met flink doorrijden, in Frankrijk 110-115 km/h constant op de teller.
Helaas door matige isolatie wel veel warmtedoorgifte van motor door schutboord, dus airco vaker inschakelen, ook als buitentemperatuur rond 18 a 20 graden ligt.
Wel zeer positeif is de stabiliteit, welke ik nog heb verbeterd door de standaard 14 inch wielen (banden 195/70r14)van de caravan te vervangen door lichtmetaal 15 inch met de bandenmaat 195/65r15 RF (Continental).
De auto staat op bandenmaat 225/50r17 Dunlop Sport 01.
Wanneer ik de stabilisator niet gebruik doet zich geen slingernijgingen voor tot 110 km/h.
Met fietsen achterop ligt deze snelheid ongeveer bij 90 km/h.
Let op, het betreft hier een Grandis die standaard 140 pk heeft met standaard roetfilter, deze komt niet in de lijst voor van Caravantrekker!

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een HomeCar

De ervaring van Pieter met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een HomeCar Racer 48 KMU van 1245 kg geplaatst op 02-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Met onze grandis voor een homecar 480 kmu is het goed rijden! Ik twijfel op de vlakke weg met een snelheid van rond de 100 of ik in 4 of 5 moet rijden. Ik heb het idee dat ik daarmee het verbruik beÔnvloed (1:6). Prestaties zijn keurig, zeker in een iets hoger toerental. Spiegels zijn een drama; ben er laatst eentje verloren doordat ie vanzelf inklapte....

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Adria

De ervaring van Henk met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Adria Adora 552 UK van 1471 kg geplaatst op 24-06-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 72%

Deze combinatie is zeer goed. Op de Autobahn A-3 in het Siebengebirge (Keulen-Frankfurt) in de 4e versnelling, met 100 km/uur op cruisecontrol helling op. Heerlijk stabiel. Wel moeten de achterbanden op 2,6 ŗ 2,7 bar staan. De chiptuning naar 163 pk is een aanrader. Wij rijden met 2 volwassenen, 5 kinderen + skibox en vanzelf de caravan

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Wilk

De ervaring van G.Posthuma met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Wilk S4-560 (2,3) van 1430 kg geplaatst op 02-02-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 74%

Deze combinatie is heel ontspannen te rijden zowel op snelwegen als binnen door.Ook in bergachtig terrein gedraagd hij zich prima. Prima auto met prima caravan.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Dethleffs

De ervaring van van den Berg met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Dethleffs Camper 500 TK van 1350 kg geplaatst op 31-12-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Wij hebben onze Dethleffs 500 TK getrokken met de Grandis, ongeveer 3500 km gereden, en dit vergeleken met onze eigen V50. Wat een wereld van verschil. Weinig vermogen over, de Grandis, op wat hellere wegvlakken, zeer hoog benzine verbruik en onrustig. Hebben de hele vakantie het gevoel gehad dat de auto TE hard moest werken.
Vooral het vermogen wat je overhoud laat wat ons betreft te wensen over.
Wij zijn dan eigenlijk wel verbaasd dat je via dit programma vijf groene sterren krijgt en bij onze auto oranje sterren. Daarom ook de Grandis geleend om de vakantie te doen. Achteraf waren we dus met onze eigen auto beter af geweest.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Hobby

De ervaring van Geerlof den Hartogh met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Hobby De Luxe 450 UF van 1200 kg geplaatst op 12-10-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Ik ben 4x met een Hobby 450 1250kg op vakantie geweest.Brandstof verbruik is gemiddeld 1:6,5
Boven de 100 km wordt de combinatie wat zenuwachtig.
Soms gaat het goed en kan er 110 km/u gereden worden
Klapspiegels los ik op door er tape op te plakken.

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Tabbert

De ervaring van boreux met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Tabbert Vivaldi 450 TD van 1370 kg geplaatst op 15-08-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Ik ervaar de Grandis ook als een zeer plezierige reisauto.Wat mij echter wel erg tegengevallen is tijdens de afgelopen vakantie, met beladen caravan van ca. 1.400 kg. en snelheid rond de 105 km/u is het brandstofverbruik van 1: 5,2 km!!!!

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. met een Knaus

De ervaring van Mark van Doeveren met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v aut. (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Knaus Sudwind 550 KU van 1500 kg geplaatst op 10-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Dit jaar voor het eerst met deze combinatie naar Oostenrijk geweest. Een super combinatie die zeer gemakkelijk rijdt. Er is meer dan voldoende vermogen aanwezig. De bergen oprijden is geen enkel probleem en accelereren gaat ook super. Wij zaten met z'n 5-en in de auto en de caravan is goed gevuld. Voor mij is deze auto echt een aanrader. Gemiddeld verbruik ongeveer 1:6 - 7

Bekijk berekening

x


Mitsubishi Grandis - 2.4 16v met een Eriba

De ervaring van Anton van Dijk met een Mitsubishi Grandis - 2.4 16v (121 Kw/165 pk bouwperiode: april 2004 - 2011) en een Eriba Nova GL/SL 540 LE van 1495 kg geplaatst op 04-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

ben sinds 3 jaar eigenaar van een grandis. Heb zo'n 10000 km afgelegd met mijn NOVA 540.Trekkracht is ruim voldoende. Zeer plezierige reisauto. Moet wel op toeren worden gehouden. Benzineverbruik met caravan tussen 1 op 7 en 1 op 8. Op vlak terrein is de 5e versnelling goed bruikbaar. In de bergen terug naar 4 en soms naar 3 . Enige probleem tot nu toe .. de spiegels. Die klappen op smallere wegen waar tegenliggers voorbijkomen regelmatig in.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mitsubishi Grandis.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Elddis

De ervaring van Mike Craven met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Elddis Avante 626 van 1660 kg geplaatst op 04-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 94%

Big car hidden under small car looks, Very capable of pulling our Elddis 646 (1700kg) with ease, and 5 Children in car ! Bit thirsty when towing, but whats to be expected? Only thing would change is 1st gear could have been smaller bit of clutch slip when on hills fully loaded with 7 bikes and large awning with 2 weeks of gear. But for 7 seats and still has a boot large enough for my electric wheelchair ! No power loss as yet 8k miles done. Very happy.


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Bailey

De ervaring van gordon mackay met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 04-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

we have a grandis that kept losing power. Like the coment above it was back to garage about seven times. They fitted a new turbo. With the new turbo fitted we did about 600 mile round trip back in oct hols, car never lost power once. We were delighted at last SORTED thanks to our local mitsibushi garage


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Ace

De ervaring van Ibailey met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Ace Jubilee Equerry van 1635 kg geplaatst op 04-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 92%

When it was new it towed very well, having now done 90k miles I wish I'd not chosen it, it struggles on all inclines, there must be a fault but garage can't ascertain what the fault is. after towing for a couple of hours it loses power and the only fix is to pull over start the engine up and carry on, until it happens again, sbout every 45 mins. Nut much fun when driving from the midlands to Brittany via the tunnel!! would not reccommend this car for a heavy van like mine.


Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D met een Coachman

De ervaring van phil paskell met een Mitsubishi Grandis - 2.0 DI-D (100 Kw/136 pk bouwperiode: september 2005 - 2011) en een Coachman VIP 520/4 van 1590 kg geplaatst op 04-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 90%

towed well on motorway with cruisecontrol at 60mph,fuel was very good.country lanes you took corners wide but pulled well. over all very happy made towing a joy


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen