Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Opel Mokka

Sorteer op:


Opel Mokka 1.2 Turbo 130 met een Hobby

De ervaring van Richard met een Opel Mokka 1.2 Turbo 130 (131 pk/96, Kw bouwperiode: oktober 2020 - heden) en een Hobby van 1530 kg geplaatst op 04-08-2022:

Sinds 5 weken rij ik met een Opel mokka 1,2 130pk.

Met de caravan hobby 400 mee naar Italië geweest verschillende passen gereden en veel binnendoor tot wel 11%. De motor is sterk genoeg ook heb je genoeg koppel en rijd daarom ook erg fijn. Op de autobahn kan hij goed meekomen tot max 100km. Kwa brandstof gebruik doet hij ongeveer 1op 11/1/12 dat vindt ik erg gunstig. Bij een terrein gewicht van ongeveer een 2600kg.

Stabiliteit is goed al moet je niet met fietsen achterop de caravan rijden. Caravanspiegels zijn wel een dingetje ik gebruik wat oudere types de spiegelkap loopt namelijk erg rond en vraagt wel wat aandacht op te installeren.

Ik ben best tevreden over deze Opel mokka.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka X 1.4T aut. met een Caravelair

De ervaring van paul met een Opel Mokka X 1.4T aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: juli 2016 - 2020) en een Caravelair van 1165 kg geplaatst op 29-06-2022:

Heb nu een jaar deze mokka x 1.4 automaat . Heb ook al meerdere vakantie ritten gemaakt in Belgische en ook Franse Arsennen en ook Luxemburg. Heuvel op en af gaat prima en de automaat weet heel goed zelf de juiste stand te nemen . Zelfmet de hand schakelen is niet nodig . Gaan de toeren iets te hoog naar mijn idee dan minder ik wat snelheid en de automaat schakelt vanzelf iets terug en is weer rustig. Ben ook in de Provence geweest zonder probleem met mijn 1100 kg achter mijn auto .

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo aut. met een Hobby

De ervaring van r smits met een Opel Mokka 1.4 Turbo aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2016) en een Hobby De Luxe 380 TB van 1152 kg geplaatst op 16-01-2022:

we hadden voorheen een Tucson v6 automaat maar zijn zeker net zo tevreden met de mokka rijden op kroes controle 90 km en met een gemiddelde van 1 op 13.5 de caravan is beladen tot 1200 kilo .we gaan ieder jaar naar Kroaten gemiddelde van zoon 1400 km we komen relaxt aan omdat we op de rechter baan blijven rijden is lekker ontspannen ook vertrekken we om 2.00 uur snags zo dat we de grootste drukte in Duitsland roergebiet voor zijn en we rijden dan tot 17.00 uur met om de 200 km een pouze en wisseling van bestuurder en hebben dan zoon 1100 km er op staan als alles mee zit en hoeven dan de volgende dag nog maar zoon 2 tot 300 km tot de bestemming dit is wel een aanrader geniet van de rijs en neem op tijd je rust groetjes en veel rij plezier

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo met een Kip

De ervaring van Tom met een Opel Mokka 1.4 Turbo (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2013 - 2016) en een Kip Vision 41 TVB van 1100 kg geplaatst op 17-08-2020:

We hebben met de Mokka 1,4 T de eerste twee jaar nog met de KIP kompact uit 1997 gereden (vastdak). Dit was natuurlijk een combinatie waarbij je het gevoel had dat je zonder caravan reed.
Laatste twee jaar met een kip Vision gereden. Ook deze combinatie was erg fijn. De verhouding gewicht caravan en auto was erg prettig. Eigenlijk hebben wij altijd alles in de caravan liggen en liggen in de auto alleen de regenjassen en wat te eten voor onderweg. Dat kon prima. De auto is van zichzelf al zwaar genoeg.

Ook in de 6 reed de auto veelal prima, bij inhalen of bij hellingen terugschakelen naar 5 of soms naar 4 was geen probleem.

Een combinatie die aan te bevelen is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka X 1.4T aut. met een Sprite

De ervaring van Gerard Schaareman met een Opel Mokka X 1.4T aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: juli 2016 - 2020) en een Sprite Super 450 CF van 1300 kg geplaatst op 28-07-2019:

De Mokka X Turbo en de Sprite 450 Super zijn een ideale combinatie in een bergachtige omgeving. Geweldige ervaringen in Duitsland, Oostenrijk en Frankrijk als het voor de meeste combinaties 'wat lastiger wordt."
Soepeltjes schakelen vanuit de automaat naar manual en weer terug maakt van het rijden een 'feestje'! Hoe kan het ook anders met 141PK en en 1200 kg beladen caravan achter de trekhaak!

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo met een Hobby

De ervaring van r.smits met een Opel Mokka 1.4 Turbo (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2013 - 2016) en een Hobby De Luxe 380 TB van 1152 kg geplaatst op 18-08-2018:

Dit jaar voor het eerst met de opel en caravan naar kroatien . Voorheen reden we met de tucson 4wd 2.7 v6
De caravan zal ongeveer een 1250 kilo hebben gewogen. wij hebben +- 90 kilometers op de teller en veel in de 6 de versnelling kunnen rijden,maar ook wel zo nu en dan eens ff terug naar de 5de versnelling.
we hebben zoon 3500kl met de combinatie gereden met een gemiddelde verbruik van 1 op 13.2.Dit was verrassend zuinig .het toeren tal zat meestal op de 1900.ook verrassend was de stabielietijd daar wij dachten dat die ten wensen over zou laten tegenover de tucson maar niets dan minder waar .rijd zeer stabiel genoeg vermogen rilex op vacanti en weer terug.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka X 1.4T Bi-Fuel met een Caravan

De ervaring van H Oosterveen met een Opel Mokka X 1.4T Bi-Fuel (140 pk/103, Kw bouwperiode: juli 2016 - 2020) en een Caravan van 980 kg geplaatst op 15-03-2018:

zeer goede combinatie mokka x op lpg,de auto trek zeer goed je merkt niet dat er iets achter hangt.we zijn er mee naar de middellandse zee geweest via binnenwegen en tolweg,je moet er wel rekening mee houden dat als je op lpg rijd je om de 275km moet tanken á 72ct per liter.de trekkracht met 2e bikes voorop en een gemiddelde van 100km pu gaat goed in zn vijfde versnelling.veelal met cruisecontrol kunnen rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka X 1.6 CDTi aut. met een Hobby

De ervaring van Huib Derksen met een Opel Mokka X 1.6 CDTi aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: juli 2016 - 2020) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1275 kg geplaatst op 04-10-2017:

Sinds deze zomer in het bezit van Opel mokka diesel automaat. Heerlijke auto om te rijden
Solo verbruik rond de 1:20 en met de Hobby 440sf rond de 1:13. Auto is zeer stabiel, geeft weinig hinder bij passeren vrachtauto's . Kortom een ondergewaardeerde auto. Helaas mogen de benzine versie weinig trekken deze diesel mag 1500kg trekken. Onze Hobby is beladen tot 1350kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka X 1.4T 4x4 aut. met een Dethleffs

De ervaring van Gerrit met een Opel Mokka X 1.4T 4x4 aut. (155 pk/114, Kw bouwperiode: juli 2016 - 2020) en een Dethleffs Nomad 450 DB van 1277 kg geplaatst op 23-07-2017:

Wij zijn voor het eerst met de Opel Mokka 1400 turbo 6 traps automaat met 4 wiel drive en155PK naar Frankrijkrijk geweest . 3000km over autowegen en gewone wegen.
Ik sta versteld van de trekkracht berg opwaarts. Ik heb nog geen ervaring met de bergwegen maar dat zal geen probleem opleveren gezien de trekkracht op de Autoweg Het is een prettige combinatie bij een snelheid rond de 95 echte navigatie km .Licht lekker stabiel op de weg 100km /h vind ik persoonlijk te snel, uiteindelijk hebben we vakantie.
Wij hebben een caravan die tot 1350 kg beladen mag worden. Wij hebben twee fietsen met trapondersteuning samen 50 kg achter op de caravan, zware mover en dak-luifel . De caravan heeft A.T.C. dus als hij gaat slingeren wordt het gecorrigeerd . Volgens mij heeft hij nog niet in hoeven grijpen Het brandstofverbruik is+- 1op7

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 met een Burstner

De ervaring van Kees met een Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: november 2012 - 2016) en een Burstner Premio 450 TS van 1200 kg geplaatst op 27-05-2017:


Leuke auto trekt de 450 ts goed rijd beter als de tucson 2.0 die ik hiervoor had en een stuk zuiniger.
Wel meer schakelen boven de 2000 toeren houden bij 95 in de 6e versnelling komt dit eronder dit is lastig.
Bij heuvelachtig terrein terug naar 5e versnelling.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 met een Eriba

De ervaring van de Swart met een Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: november 2012 - 2016) en een Eriba Touring Triton 420 van 1000 kg geplaatst op 22-02-2017:

Mokka Cosmo 4X4 met touring Triton 420 is een prettig rijdende combinatie. Heb voorop een gewone fiets en achterop een elektrische fiets staan wat nauwelijks merkbaar is.
Bij een snelheid van 95Km/h heb ik enkele keren meegemaakt dat de combinatie in een lichte slingering ging, gas los en dit was verdwenen.
In heuvelachtig terrein heb je soms het idee dat er te weinig motorvermogen voorhanden is maar dat licht misschien aan een passieve rijstijl. Verbrede buitenspiegels heb je in principe niet nodig, maar geeft wel meer zicht vlak achter de caravan. Verbruik in heuvelachtig terrein met caravan ca. 1/10 zonder caravan ca. 1/12.
Een prettig te rijden combinatie, die voorspelbaar is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.6 CDTi 4x4 met een Caravelair

De ervaring van Paul met een Opel Mokka 1.6 CDTi 4x4 (136 pk/100, Kw bouwperiode: januari 2015 - 2016) en een Caravelair Allegra 400 van 1110 kg geplaatst op 26-06-2016:

Prima stabiliteit, de combinatie rijd relax ook bij vrij veel wind ligt deze nog goed op de weg.De trekkracht is meer dan voldoende en voelt gemakkelijk aan, meestal blijf ik in de vijfde versnelling maar op de autostrade is de zesde ook mogelijk.Verbruik rond de 8 liter, solo 5,5 liter. Voor mij een prima trekauto voor deze gewichtsklasse.De 4x4 geeft op de campings een extra voordeel bij minder goed weer zeker op gras of modderig terrein.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo met een Chateau

De ervaring van Koenen met een Opel Mokka 1.4 Turbo (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2013 - 2016) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 14-07-2015:

Net terug met deze combinatie.
Heerlijk rijden met een beladen caravan van 1000 kg met 2 fietsen voorop.
Een konstante snelheid van 100 kilometer is makkelijk te doen.
De motor maakt dan ongeveer 2250 toeren we rijden dan in de 5de versnelling.
Inhalen van vrachtwagens gaat makkelijk even terug naar de 4 en je bent er zo voorbij.
Ik heb totaal 3500 gereden naar split via Salzburg en terug naar gardameer via Brennerpas en Innsbruck terug.
Op snelwegen met 5 a 6 procent makkelijk 90 te rijden.
De Brennerpas konstant 90 kunnen rijden.
De meeste tijd heb ik gereden met de cruise controle.
Kom ik onder de 2000 toeren dan terug schakelen naar zijn 4.
Op een steil stukje moest ik terug naar de 3de versnelling dat was in de buurt van koblenz.
De hele vakantie gereden met een verbruik van 1 op 10.
Solo rijdt de mokka 1 op 15 dan rijdt ik op de snelweg 110.
Een zeer fijne en stabiele combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 met een Chateau

De ervaring van Klinkenberg met een Opel Mokka 1.4 Turbo 4x4 (140 pk/103, Kw bouwperiode: november 2012 - 2016) en een Chateau Calista 390 HU van 1185 kg geplaatst op 26-02-2015:

Na twee volledige vakanties in Frankrijk (in diverse gebieden en terreinen) met deze combinatie kan ik slechts bevestigen dat dit een zeer prima combinatie is. Vooral de stabiliteit is uitmuntend. Voor de Mokka reden wij een zafira (2009) 1.8 maar het rijden met caravan in combinatie met de Mokka is niet alleen zuiniger maar ook prettiger en dat met betere prestaties.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Opel Mokka.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Opel Mokka 1.6 CDTi met een Sprite

De ervaring van M Henderson met een Opel Mokka 1.6 CDTi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2015-2016) en een Sprite Alpine 4 van 1234 kg geplaatst op 26-02-2015:

Just done 500 miles towing a baily discovery 516 and was so pleased with the cars towing ability .no problems at all on all kinds of roads.


Opel Mokka 1.6 CDTi met een Sprite

De ervaring van Andy King met een Opel Mokka 1.6 CDTi (136 pk/100 Kw, bouwperiode: 2015-2016) en een Sprite Alpine 4 van 1234 kg geplaatst op 26-02-2015:

Ive recently changed car to the Vauxhall Mokka 1.6 CDTi 136 bph with a maximum towing weight of 1500kg, just returned from a maiden voyage 600 mile round trip towing a Sprite Alpine 4 1200kg laden and was delighted with its performance, felt very stable and plenty of power rarley coming out of 6th on the motorway only to engage 5th when overtaking giving instant acceleration, all this and still returned 40 mpg, so very please with the Mokka


Opel Mokka 1.7 CDTi met een Bailey

De ervaring van bigT met een Opel Mokka 1.7 CDTi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2012-2015) en een Bailey Ranger GT60 460/2 van 1177 kg geplaatst op 26-02-2015:

My mokka has done 984 miles it is doing 55.5 mpg with out the caravan and 53.2 mpg with the caravan on It cruises at 60 mph on dual carriageway with out any problems some gear changing required up hills on slower A and B roads.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Over gewichten

Genuanceerd advies

Gastenboek

Wet- en regelgeving

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker