Caravantrekker.nl Blog Gebruikerservaringen Tests Advies Vragen Menu ☰

Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Renault Captur

Sorteer op:


Renault Captur TCe 155 aut. met een Knaus

De ervaring van meijer met een Renault Captur TCe 155 aut. (113 Kw/154 pk bouwperiode: januari 2020 - heden) en een Knaus As good as Gold 400 van 1080 kg geplaatst op 18-09-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 72%

hiervoor had ik een captur met 120 pk en nu een met 155 weer een automaat maar deze heeft een sportstand en dat werkt perfect,hij schakelt op bij 3000 toeren en onder de 2200 terug je kunt zelf op of terug schakelen met de flippers als je dat nodig vind.We hebben nog niet veel km gereden maar volgend jaar komen er hopen wij veel bij.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 90 met een Sterckeman

De ervaring van G.G Gorter met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: juni 2017 - 2019) en een Sterckeman Starlett 410 van 900 kg geplaatst op 24-08-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

op ëen vlakke weg is het geen enkel probleem. Gisteren voorbij Luik richting Luxemburg toch wel wat problemen. Terug schakelen naar de derde versnelling en hooguit 65 km per uur.
Benzine verbruik is ook erg hoog, normaal rij ik ca. 1 op 18 en met caravan 1 op 8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 90 met een Kip

De ervaring van Ruud Joosten met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Kip van 895 kg geplaatst op 07-08-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 65%

Wij hebben een 90pk Captur uit 2015. Hier hangt een Kip Shelter aan uit 2020 welke beladen en net voor vertrek 860kg weegt.
Ik vind dat de motor flink moet werken op snelwegen in Nederland. Zolang het vlak is gaat het allemaal prima maar bergop is het echt behelpen. De Kip is smal en laag (hefdak) maar toch vind ik het tegen vallen. De combinatie is wel super stabiel, wat dat betreft niets te klagen!

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 120 aut. met een Burstner

De ervaring van Douwe met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Burstner van 1175 kg geplaatst op 23-07-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Een paar keer naar Spanje gereden met een caravan van 1200 kg,heeft totaal geen moeite met de bergen,de automaat rijd meestal in de 6e versnelling in de bergen kom ik goed weg in de 5e versnelling. ik ben een rustige rijder en rijd met deze combinatie 1 op 10 km . De auto is een Renault Captur 1200 cc 4 cilinder met turbo. Het gemak waarmee deze auto over de Pyreneeën rijd heeft mij verbaast. Ben zeer revreden over de Renault Captur.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 130 met een Caravelair

De ervaring van Gerrie met een Renault Captur TCe 130 (96 Kw/131 pk bouwperiode: januari 2020 - heden) en een Caravelair Antares 390 Style van 1000 kg geplaatst op 04-07-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Na de caravelair twee jaar met een huyndai kona getrokken te hebben wat prima ging, nu een nieuwe captur voor de caravan. De captur heeft 130 pk en een koppel van 240 nm. Solo is de captur erg zuinig en is 1 op 20 halen vrij makkelijk. Met de caravan verdubbelt het gebruik naar gemiddeld een 1 op 10. In mijn beleving heel netjes. De capur trek de caravan ook heel gemakkelijk en heeft voldoende overgewicht waardoor de caravan stabiel is. De auto is verder heel stil, ook bij een helling en zwaarder trekken. Wij hebben een handgeschakelde captur en hij mag 1200kg trekken. In automaat uitvoering mag hij zelfs 1500 kg trekken maar dat vind ik wel heel positief. Qua gewichtsverhouding zal je dan niet meer goed uitkomen. Een 1300 kg zal prima gaan in mijn beleving.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 120 aut. met een Kip

De ervaring van dtc met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 950 kg geplaatst op 30-04-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 68%

de captur is een fijne trek caravantrekker geen problemen gehad rijd fijn in de bergen

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 90 met een Adria

De ervaring van Nico Van Egmond met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Adria Altea 390 PS van 863 kg geplaatst op 26-03-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 62%

Heb voordat ik onze Adria 360 Unica van 1996 kocht eerst de dealer gevraagd en ook caravantrekker geraadpleegd i.v.m. trekkracht van onze Renault Captuur TCE 90. Beide lieten ons weten dat dit zeker geen problemen op zou leveren. Maar toch, een drie cylinder motor met 90 pk. Nou deze combinatie levert dus geen probleem. Juist de turbo maakt het rijden gewoonweg leuk om te doen. Ik stond versteld van de trekkracht vanaf stilstand maar ook het hellingwerk (richting Luxemburg).
Stabiliteit is prima. Tijdens het reizen vele vrachtwagens ingehaald maar zelf ook door vrachtwagens ingehaald. Aandacht wel voor de kogeldruk omdat de Captuur hoger ligt dan andere auto`s is het mogelijk dat de caravan iets achterover held. Benzine verbruik 1 op 10. Ik zelf reed bijna constant in de vierde versnelling maar bij een snelheid van 90 a 95 km per uur met wind mee of een helling af weg is het goed mogelijk om zelfs in de vijfde versnelling te rijden. Let erop als je dit doet om op de gem. verbruiksmeter brandstof te kijken. Het is een goed hulpmiddel om te bepalen of de motor er moeite mee heeft. Als deze gemiddelden aangeeft die hoger zijn dan 1 op 10, moet je terugschakelen. Maar over deze theorie kan Caravantrekker zijn oordeel geven.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 120 aut. met een Knaus

De ervaring van Dennis met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Knaus Sport 450 FS van 1230 kg geplaatst op 10-05-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Afgelopen mei vakantie met de Renault Captur Automaat uit 2014 en Knaus Sport 450 FU op vakantie gegaan met mijn vrouw en 2 dochters van 14 en 16. We kozen Luxemburg als bestemming om te testen hoe de combinatie zich gedraagt in de bergen. De combinatie is goed bevallen.
De caravan as niet zwaarder belast dan 1150 kg. De zware delen in de auto gepakt om de gewichtsverhouding rond de 70% te houden. De kogeldruk op 60 kg gehouden.
In Nederland alles op de Cruise-control gereden in de 5e versnelling. Als je de bak in D laat staan schakelt deze naar de 6e versnelling maar maakt dan maar 2000 t/min bij 90 km/u. Ik had het gevoel dat de motor beter liep in zijn 5e versnelling bij een kleine 2500 t/min. Voor het benzine verbruik maakte het op de boordcomputer geen verschil. Waarde rond de 9,8l/100 km.
In de Belgische en Luxemburgse heuvels op de steilste hellingen op de snelweg bij Luik teruggeschakeld naar zijn 3 en dan kon je de combinatie volgas met 100 km/ u omhoog rijden. Was erg leuk om de grootste zware trekauto's in te halen. (Brandstof verbruik dan 29,5l/ 100 km bij volgas). Dus geen belemmering met het rijden in de bergen. Het voordeel van de EDC (DSG) automaat is ook dat als je ziet dat de snelheid terugloopt je zonder aandrijfverlies kan terugschakelen. Dit werkt super.
Heuvel af moet je goed op de snelheid letten als de snelheid zonder gas geven boven de 90 km/u kwam begon de combinatie wat onstabiel aan te voelen. Maar ook dan is de EDC automaat ideaal omdat je altijd kan proberen terug te schakelen. Als de elektronica meet dat de snelheid te hoog is schakelt de bak niet terug. Is de snelheid ok dan zorgt de automaat voor tussengas en schakelt in hoge toeren terug.
Als Caravanspiegels heb ik de Milenco opzetspiegels gebruikt. Er was geen verlenging van de stang nodig. Het zicht was goed.
Al met al super tevreden en op naar Zuid Frankrijk deze zomer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 90 met een Beyerland

De ervaring van Ren met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1000 kg geplaatst op 21-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Ik moet zeggen dat ik het best spannend vond om met een driecilinder 900 cc auto onze 1000kg Beyerland uit 1997 te gaan trekken. Dat bleek echter een verrassend goede keus. De turbo voegt veel koppelkracht toe waardoor het rijden met deze combinatie erg goed is bevallen. Beter zelfs dan met de 1.6 Renault Megane Estate die ik hiervoor had.
Bij het inhalen van vrachtauto's blijkt hij snel door te kunnen trekken van 90 naar 110 km p uur. Wel in 3e of 4e versnelling. De 5 heeft weinig kracht maar is vaak nog wel te gebruiken op de vlakke weg als de wind een beetje gunstig staat. Wegrijden vanuit stilstaan gaat perfect. Hellingen geen probleem. Geluidniveau is zeer acceptabel. Motortype laat zich simpel wat verder doortrekken in de toeren. Stabiliteit als zeer goed ervaren, ondanks de fietsen achterop. Verbruik met caravan naar Dordogne op en neer ca. 1 op 10 liter. Lege auto tussen 1 op 15 en 1 op 16. Heb wel ervaren dat je de hete motor beter nog even kunt laten draaien bij een (tussen-) stop om de turbo iets te laten afkoelen. Automatische ecostop dus beter uitzetten. Heb alles gereden met ECO stand uit. Samenvattend wij zijn heel tevreden met deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur TCe 120 aut. met een Hobby

De ervaring van Rene met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1163 kg geplaatst op 20-06-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Hier een ervaring van een tevreden Captur rijder met aan de haak een Hobby 400 de luxe bjr 2012 leeg 920 kg gevuld tot ongeveer 1200 kg
Voor het eerst op pad geheel binnendoor naar de cote azur
Op cruisecontrol door belgie en luxenburg snelheid 98 km
Daarna alles route nationaal zeer stabiel en geen krimp met vrachtverkeer wat tegemoet komt
Alles perfect iets nerveus met schakelen ( automaat) maar voor de rest alles goed gebruik solo met nog weinig km op de teller net 2000 km 1:13. Met caravan. 1:8,5.

Bekijk berekening

Wijzigen


Renault Captur DCi 90 met een Kip

De ervaring van out p.a.m. met een Renault Captur DCi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Kip Vision 41 ETD van 1125 kg geplaatst op 30-05-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

we zijn voor het eerste keer met deze combinatie naar omgeving Bordeaux / dordogne geweest in mei 2015
renault captur 1.5 diesel met kip 40 EK 1990 totaalgewicht 1100 kg
ik ben zeer tevreden over de captur diesel
stabiele combinatie ik kon goed meekomen met overige verkeer .
ik rij veel op cruisecontrole snelheid 104 km per uur.
bij hellingen afhankelijk van % terug naar 3/4 versnelling snelheid 85 km per uur.
verbruik solo 1: 22 met caravan 1:13

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Captur.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Renault Captur DCi 90 met een Coachman

De ervaring van Sidney Webb met een Renault Captur DCi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Coachman Amara 380/2 van 1195 kg geplaatst op 30-05-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 104%

I have towed a couchman Amara 380 wondere with my Renault Captur 1.dci all the way up to Kendal in June this year with great success and only slightly less fuel mileage.used.


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Alle Plug-in Hybrides

Juist een (Plug-in) Hybride is ideaal als caravantrekker. Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride auto's en maak hier een berekening met je caravan.

Trekkrachtrapport

Voor een goed trekadvies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-


 

Over Caravantrekker

Lees meer over Caravantrekker en de visie van deze website.

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Rijbewijs B of BE?

Bandenspanning

Maximaal trekgewicht

Abnormale bandenslijtage

Caravanbanden

 

© 2004-2020 Caravantrekker