Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Renault Captur

Sorteer gebruikservaringen op:

Renault Captur TCe 90 met een Adria

De ervaring van Nico Van Egmond met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Adria Altea 390 PS van 863 kg geplaatst op 26-03-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 62%

Heb voordat ik onze Adria 360 Unica van 1996 kocht eerst de dealer gevraagd en ook caravantrekker geraadpleegd i.v.m. trekkracht van onze Renault Captuur TCE 90. Beide lieten ons weten dat dit zeker geen problemen op zou leveren. Maar toch, een drie cylinder motor met 90 pk. Nou deze combinatie levert dus geen probleem. Juist de turbo maakt het rijden gewoonweg leuk om te doen. Ik stond versteld van de trekkracht vanaf stilstand maar ook het hellingwerk (richting Luxemburg).
Stabiliteit is prima. Tijdens het reizen vele vrachtwagens ingehaald maar zelf ook door vrachtwagens ingehaald. Aandacht wel voor de kogeldruk omdat de Captuur hoger ligt dan andere auto`s is het mogelijk dat de caravan iets achterover held. Benzine verbruik 1 op 10. Ik zelf reed bijna constant in de vierde versnelling maar bij een snelheid van 90 a 95 km per uur met wind mee of een helling af weg is het goed mogelijk om zelfs in de vijfde versnelling te rijden. Let erop als je dit doet om op de gem. verbruiksmeter brandstof te kijken. Het is een goed hulpmiddel om te bepalen of de motor er moeite mee heeft. Als deze gemiddelden aangeeft die hoger zijn dan 1 op 10, moet je terugschakelen. Maar over deze theorie kan Caravantrekker zijn oordeel geven.

Bekijk berekening

x


Renault Captur TCe 120 aut. met een Knaus

De ervaring van Dennis met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Knaus Sport 450 FS van 1230 kg geplaatst op 10-05-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Afgelopen mei vakantie met de Renault Captur Automaat uit 2014 en Knaus Sport 450 FU op vakantie gegaan met mijn vrouw en 2 dochters van 14 en 16. We kozen Luxemburg als bestemming om te testen hoe de combinatie zich gedraagt in de bergen. De combinatie is goed bevallen.
De caravan as niet zwaarder belast dan 1150 kg. De zware delen in de auto gepakt om de gewichtsverhouding rond de 70% te houden. De kogeldruk op 60 kg gehouden.
In Nederland alles op de Cruise-control gereden in de 5e versnelling. Als je de bak in D laat staan schakelt deze naar de 6e versnelling maar maakt dan maar 2000 t/min bij 90 km/u. Ik had het gevoel dat de motor beter liep in zijn 5e versnelling bij een kleine 2500 t/min. Voor het benzine verbruik maakte het op de boordcomputer geen verschil. Waarde rond de 9,8l/100 km.
In de Belgische en Luxemburgse heuvels op de steilste hellingen op de snelweg bij Luik teruggeschakeld naar zijn 3 en dan kon je de combinatie volgas met 100 km/ u omhoog rijden. Was erg leuk om de grootste zware trekauto's in te halen. (Brandstof verbruik dan 29,5l/ 100 km bij volgas). Dus geen belemmering met het rijden in de bergen. Het voordeel van de EDC (DSG) automaat is ook dat als je ziet dat de snelheid terugloopt je zonder aandrijfverlies kan terugschakelen. Dit werkt super.
Heuvel af moet je goed op de snelheid letten als de snelheid zonder gas geven boven de 90 km/u kwam begon de combinatie wat onstabiel aan te voelen. Maar ook dan is de EDC automaat ideaal omdat je altijd kan proberen terug te schakelen. Als de elektronica meet dat de snelheid te hoog is schakelt de bak niet terug. Is de snelheid oké dan zorgt de automaat voor tussengas en schakelt in hoge toeren terug.
Als Caravanspiegels heb ik de Milenco opzetspiegels gebruikt. Er was geen verlenging van de stang nodig. Het zicht was goed.
Al met al super tevreden en op naar Zuid Frankrijk deze zomer.

Bekijk berekening

x


Renault Captur TCe 90 met een Beyerland

De ervaring van René met een Renault Captur TCe 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1000 kg geplaatst op 21-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Ik moet zeggen dat ik het best spannend vond om met een driecilinder 900 cc auto onze 1000kg Beyerland uit 1997 te gaan trekken. Dat bleek echter een verrassend goede keus. De turbo voegt veel koppelkracht toe waardoor het rijden met deze combinatie erg goed is bevallen. Beter zelfs dan met de 1.6 Renault Megane Estate die ik hiervoor had.
Bij het inhalen van vrachtauto's blijkt hij snel door te kunnen trekken van 90 naar 110 km p uur. Wel in 3e of 4e versnelling. De 5 heeft weinig kracht maar is vaak nog wel te gebruiken op de vlakke weg als de wind een beetje gunstig staat. Wegrijden vanuit stilstaan gaat perfect. Hellingen geen probleem. Geluidniveau is zeer acceptabel. Motortype laat zich simpel wat verder doortrekken in de toeren. Stabiliteit als zeer goed ervaren, ondanks de fietsen achterop. Verbruik met caravan naar Dordogne op en neer ca. 1 op 10 liter. Lege auto tussen 1 op 15 en 1 op 16. Heb wel ervaren dat je de hete motor beter nog even kunt laten draaien bij een (tussen-) stop om de turbo iets te laten afkoelen. Automatische ecostop dus beter uitzetten. Heb alles gereden met ECO stand uit. Samenvattend wij zijn heel tevreden met deze combinatie.

Bekijk berekening

x


Renault Captur TCe 120 aut. met een Hobby

De ervaring van Rene met een Renault Captur TCe 120 aut. (87 Kw/118 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1163 kg geplaatst op 20-06-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Hier een ervaring van een tevreden Captur rijder met aan de haak een Hobby 400 de luxe bjr 2012 leeg 920 kg gevuld tot ongeveer 1200 kg
Voor het eerst op pad geheel binnendoor naar de cote azur
Op cruisecontrol door belgie en luxenburg snelheid 98 km
Daarna alles route nationaal zeer stabiel en geen krimp met vrachtverkeer wat tegemoet komt
Alles perfect iets nerveus met schakelen ( automaat) maar voor de rest alles goed gebruik solo met nog weinig km op de teller net 2000 km 1:13. Met caravan. 1:8,5.

Bekijk berekening

x


Renault Captur DCi 90 met een Kip

De ervaring van out p.a.m. met een Renault Captur DCi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Kip Vision 41 ETD van 1125 kg geplaatst op 30-05-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

we zijn voor het eerste keer met deze combinatie naar omgeving Bordeaux / dordogne geweest in mei 2015
renault captur 1.5 diesel met kip 40 EK 1990 totaalgewicht 1100 kg
ik ben zeer tevreden over de captur diesel
stabiele combinatie ik kon goed meekomen met overige verkeer .
ik rij veel op cruisecontrole snelheid 104 km per uur.
bij hellingen afhankelijk van % terug naar 3/4 versnelling snelheid 85 km per uur.
verbruik solo 1: 22 met caravan 1:13

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Renault Captur.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Renault Captur DCi 90 met een Coachman

De ervaring van Sidney Webb met een Renault Captur DCi 90 (66 Kw/90 pk bouwperiode: april 2013 - 2017) en een Coachman Amara 380/2 van 1195 kg geplaatst op 30-05-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 104%

I have towed a couchman Amara 380 wondere with my Renault Captur 1.dci all the way up to Kendal in June this year with great success and only slightly less fuel mileage.used.


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen