De ervaring van Ricco met een Seat Cordoba 1.9 SDI (47 Kw/64 pk bouwperiode: januari 2003 - maart 2006) en een Bagagewagen (achter normale personen auto) van 650 kg geplaatst op 19-02-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:
De trekkracht berekening en de algemene conclusie van de site komen overeen met de werkelijkheid.
Zowel door de bergen van Oostenrijk, als die van Zwitserland, is terugschakelen van zijn 5 naar zijn 3 noodzakelijk om de berg op te komen.
Vertrekken vanuit stilstand op een helling van ruim 14%, leverde een penetrante rubberlucht op.
Verder is het rijden in combinatie met een vouwwagen op de vlakke stukken zeer prettig en haal deze combinatie makkelijk 120km/u (in Frankrijk was dit toegestaan).
De ervaring van Wim Eijsvoogel met een Seat Cordoba Vario 1.6 (74 Kw/101 pk bouwperiode: januari 1998 - januari 2003) en een Biod 300 (bruine band) van 750 kg geplaatst op 19-06-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:
Mijn ervaring is in grote lijnen zoals beschreven in Uw relaas. De auto trekt de caravan met gemak en ik heb niet het gevoel dat hij er veel moeite mee heeft. Rustig met de combinatie rijdend is het brandstofverbruik nagenoeg 1: 12 onder gunstige omstandigheden
De ervaring van W.Vink met een Seat Cordoba 1.4 16v (74 Kw/101 pk bouwperiode: oktober 1999 - maart 2006) en een Caravan van 900 kg geplaatst op 01-02-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:
mijn ervaring in lange klims (zoals de ardennen) is, voor de klim in de derde versnelling met +/- 80 km en 4000 > toeren aan de klim te beginnen. Terug schakelen tijdens de klim lijdt tot een slakkegang .Solo verbr. +/- 1:15.5 met carv. +/- 1:10.5,meestgunstige was 1:12 met wind mee op lang traject .
De ervaring van J. Feitsma met een Seat Cordoba 1.9 TDI (96 Kw/131 pk bouwperiode: maart 2006 - april 2009) en een Adria Adora 482 PS van 1200 kg geplaatst op 06-05-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
Fantastische trekauto!
De eerste dag onderweg naar italie schrok ik mij wild, wat slingerde deze caravan achter mijn auto! Daar had ik met mijn vorige caravan absoluut geen last van. (Delta Euroline, ook 1200 kg) en deze had niet eens een stabilisatorkoppeling. Tijdens mijn dag van angstzweet en nadenken kwam ik op het idee dat het hier wellicht aan kon liggen. Achteraf bleek dat ik eerst de hefboom naar beneden had geduwd en daarnaa het wieltje aangedraaid, dit moet uiteraard andersom. De tweede dag en de rest van de vakantie geen probleem meer.
Vrolijk fluitend de Fernpass en Brennerpas over. Mijn zwager in zijn Zafira zwaar balen, uit frustatie zijn Zafira direct na de vakantie ingeruild tegen een dikke Vectra en zelfs deze heeft moeite om ons bij te houden.
Helaas loopt het leasecontract voor deze auto eind van het jaar af en zal ik een andere auto uit moeten zoeken, deze uitvoering wordt in Nederland niet meer geleverd. Ik kan dus a.s. vakantie nog een keer genieten van deze combinatie, dit keer naar Hongarije. Maar ja, een nieuwe auto is natuurlijk ook wel weer leuk, mijn gedachte gaat uit naar een citoen C4 Coupe HDI 110PK met gerobbottiseerde versnellingdbak.
De ervaring van w.s met een Seat Cordoba 1.4 TDI (55 Kw/75 pk bouwperiode: september 2005 - maart 2006) en een Predom N-126nt van 750 kg geplaatst op 11-03-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:
Ik ben vorig jaar naar de Dordogne geweest en dit was voor mij de eerste keer met een caravan een Predom. auto SEAT cordoba 1.4 55kw
Behalve op hellingen heb ik constant in de 5 é versnelling gereden.verbruik 1 op 14 dit jaar heb ik een Rapido 31club dl . bij het op halen wordt ik gewaarschuwd door mijn echtgenoot dat ik te hard rijd .
Hij trekt goed in de 5 en wijnig wind gevoelig.
Selecteer eerst een auto voor een trekkrachtberekening.
Bekijk het overzicht van alle Plug-in Hybride en Elektrische trekauto's en maak een berekening met je caravan.