Caravantrekker.nl Blog Gebruikerservaringen Tests Advies Vragen Menu ☰

Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Skoda Kodiaq

Sorteer op:


Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. met een Hobby

De ervaring van Ronny Van Camp met een Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: oktober 2016 - heden) en een Hobby De Luxe 540 KMFe van 1500 kg geplaatst op 26-10-2020. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 79%

Zeer tevreden met onze Kodiaq Scout 2.0TDI 150pk 4x4 uit 2019.
Geen enkele moeite met de Hobby Deluxe 440 uit 1997.
Gemiddeld verbruik van 8.2l/100km na 27000km waarvan 3000km met caravan. Zeer ruim, vele leuke(en nuttige?) accesoires, comfortabel en zalige reisauto, overzichtelijk en handige achteruitrijcamera! Goede verstelmogelijkheden van de achterbank(5zits). Een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT aut. met een Eriba

De ervaring van Ed met een Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT aut. (110 Kw/150 pk bouwperiode: oktober 2016 - 2019) en een Eriba Nova GL/SL 530 LE van 1600 kg geplaatst op 17-06-2017. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

Dit voorjaar voor de eerste keer op pad geweest met onze nieuwe Kodiaq 1,4 TSI 150 PK met DSG-6 versnellingsbak. Wij gaan al ruim 35 jaar op vakantie met de caravan. Onze huidige caravan is een Eriba Nova 530 met een leeg gewicht van 1400 kg. Wij beladen de caravan met 200 kg naar een totaalgewicht van 1600 kg. Gewoontegetrouw leggen wij altijd alle zware spullen in de auto. De Kodiaq (leeggewicht 1505 kg)is dan, met twee volwassenen en bagage, beladen met totaal 360 kg. Hij weegt dan 1865 kg. Dan de 80 kg kogeldruk eraf bij de caravan en erbij tellen bij de auto. De gewichtsverhouding is dan : Eriba 1520 kg en Kodiaq 1975 kg. Dat geeft dan een gewichtsverhouding van 77%.
Voorjaarsvakantie was dus in Zuid Limburg. Natuurlijk maar een paar honderd km gereden met onze nieuwe combinatie, maar hij voelde op de snelweg, op de bochtige landwegen en heuvelaf stabiel aan. We hebben ook wat Limburgse heuvels kunnen beklimmen..... Motorvermogen lijkt ruim voldoende. Hiervoor altijd ook auto's met automaat gereden. (7 stuks) Dit is wel onze eerste auto met een DSG-bak. Eerste indruk is dat alle voorgaande (conventionele automaten) beduidend meer vermogen beschikbaar hadden bij het wegrijden vanuit stilstand. Denk dat dat komt door het vrijwel ontbreken van een zogenaamde "slip" bij de DSG technologie. Ben benieuwd hoe dit deze zomer in de bergen zal zijn! Bij onze vorige auto's was wegrijden op hellingen van meer dan 20 % geen enkel probleem. Volgens deze site kom ik met deze DSG-bak al in de problemen bij helingen van rond de 11% ??!! Ik laat het u na de zomer weten ! Verder SUPER tevreden over de Kodiaq en de Eriba.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

De reis een last?

Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier.
Volg een praktische caravancursus. De Op Maat cursus is er al v.a. € 169,-

Trekadvies

Lees de achtergrond en de uitleg die we geven om de trekkrachtberekeningen beter te gebruiken.

Elektrisch trekauto's

Bekijk het overzicht van elektrische auto's die heel goed een caravan kunnen trekken. De trekkracht kunnen we tegenwoordig berekenen en ook de (beperkte) actieradius.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Abnormale bandenslijtage

Caravanbanden

Hoe meer PK's, hoe beter?

Maximaal trekgewicht

Rijbewijs B of BE?

 

© 2004-2020 Caravantrekker