Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Toyota Previa

Sorteer gebruikservaringen op:

Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Burstner

De ervaring van Danny met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Burstner Ventana 550 van 1470 kg geplaatst op 16-08-2016. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Auto heeft de tijd nodig om met de caravan op gang te komen, goed in de toeren blijven is een must, hij mist koppel. Eenmaal 80 km per uur kan ik 4 en soms 5 de snelheid behouden worden. Heuvels en inhalen geen probleem. Combinatie is stabiel genoeg mits de snelheid van 80 km niet overschreden wordt. Persoonlijk heb ik veel gewicht in de auto, om tot een mooiere verdeling te komen. De geadviseerde kogeldruk van deze website maakt een groot verschil in het rijgedrag.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Kip

De ervaring van Jan met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 950 kg geplaatst op 24-10-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 50%

De Previa heeft er totaal geen moeite mee om de caravan mee te trekken.
Ook de lange hellingen bij Kassel ging gemakkelijk in zijn 4 en dan met 100 km/h boven komen.
In Oostenrijk ook geen moeite om de berg op te komen, kortom een hele fijne combinatie.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een LMC

De ervaring van Gertjan met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een LMC Munsterland 495 E van 1400 kg geplaatst op 15-08-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 63%

Een heerlijke combinatie. Over het algemeen ruim voldoende trekkracht. De caravan heb ik beladen tot circa 1350 kilo. Op de auto zat nog een dakkoffer en we zaten met 6 personen in de auto. In de bergen heeft de auto snel de neiging tot spinnen maar eenmaal op gang gaat het prima. Verbruik met caravan 1 op 7, zonder caravan normaal 1 op 10. Heb een tempo 100 vergunning op de caravan voor de Duitse autobahn. Regelmatig 100 km per uur gereden en dat is de combinatie heel stabiel. Ben wel erg secuur met belading.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Hobby

De ervaring van Edwin met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Hobby Excellent 560 KMFe van 1584 kg geplaatst op 02-08-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 81%

Dit jaar voor het eerst op vakantie met een caravan. bijzondere ervaring. combinatie is verrassend snel. bergen in frankrijk gingen zonder probleem. enige punt is wegrijden op nat gras met een helling en grint. dan spint de boel nog wel eens
Benzine verbruik viel me niet tegen. 1 op 7. uiteraard voortent in een dakkoffer op het dak. en verder wat lossen spullen in de auto. al met al prima te doen. moet alleen wel een oplossing hebben als ik alle 4 de passagiers stoelen in gebruik heb. dan vraag ik me af of ik alles er nog in krijg. misschien een grotere dakkoffer.

enige punt is de belading. ondanks zorgvuldig plannen toch overgewicht. ben lang aan het puzzelen geweest. het reserwiel is wel een killer. ben benieuwd hoe andere het doen. het weegt op zichzelf allemaal niets, maar tel het op en je zit met een paar fietsen te snel boven het gewicht.

Stabiliteit op de snelweg was goed. tussen de 90 en 95 (op de GPS) is prima. boven de honderd wordt het niet comfortabel. maar dat zal ook gelegen hebben aan de belading.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Beyerland

De ervaring van Wim Groenewoud met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Beyerland Sprinter 420 LB Sport van 1160 kg geplaatst op 06-05-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 55%

Wij (gezin met drie pubers) zijn vier keer met de Previa + caravan (1100kg) op vakantie geweest naar Tsjechië, Oostenrijk en Zwitserland. Bij het wegrijden van huis begint de vakantie al, want de Previa had weinig moeite met het trekken. Wel op lange Autobahnhellingen terugschakelen naar de 4e versnelling en soms naar de derde, maar dan kon ik wel gewoon de berg op met 80 km/h. Ik moet er wel bij zeggen, dat we altijd te veel meenemen. Naast de caravan, die niet overbeladen was, had ik de auto wel goed volgepakt met de zware spullen. Tassen met kleren gingen mee in de 500-liter dakkoffer.
Eén puntje van kritiek: bij wegrijden op een helling hangt het maar net van de ondergrond af, of je überhaupt wel weg kan komen. De voorwielen slaan snel door en op grint (mag -als één van de weinige woorden in het Nederlands- zowel met een "d" als een "t" op het eind) is dat bijna onmogelijk.
Wel is de Previa -wij hadden een Linea Sol, dus met 6 aparte stoelen- een geweldige reisauto. Door de aparte stoelen heb je geen last van kinderen, die tegen elkaar aan zitten klieren en kun je dus ongestoord kilometers maken; de caravan heeft nauwelijks invloed op het rijgedrag van de auto.
Gemiddeld brandstofverbruik (bij een snelheid van 90 km/h): 12 liter/100 km.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Adria

De ervaring van vd zwan met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Adria Altea 430 PH van 1000 kg geplaatst op 11-01-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 51%

beren auto alleen bij de godhart in zwitserland liet hij het even afweten oververhitte koppelingsplaten even afkoelen en de zwitserse anwb deed een trukje en rijde maar weer reactie zwitserse anwb toyota kan niet kapot!

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i aut. met een Eifelland

De ervaring van René van Zantvoort met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i aut. (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1115 kg geplaatst op 16-04-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 56%

De trekkracht van de auto is ruim voldoende. De automaat doet bij het trekken van de caravan goed zijn werk; ook in bergachtig terrein. De rechtuitstabiliteit valt bij hogere snelheden tegen. Door de comfortabele vering van de auto worden uitslaande bewegingen van de caravan direct aan de auto doorgegeven, die dan in deze beweging kan worden meegetrokken en instabiel wordt. Al bij snelheden boven de 90 km p/u wordt dit voelbaar. Tijdens een vakantie verleden jaar (06) reden we bergaf (gas los, ± 105 km p/u) en kwamen we door het hiervoor beschreven effect in een gevaarlijke slingerende beweging van de combinatie terecht. Het is goed afgelopen, maar de schrik zat er goed in. Ik ga met mijn garage overleggen voor hulpveren of zwaardere schokbrekers voor de komende zomer. Progressieve schokbrekers schijnen voor de previa (origineel toyota) niet leverbaar te zijn.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Caravan

De ervaring van Michel Mooijer met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 20-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Ook als Tom rijd ik 3 jaar met deze combinatie en al heel veel landen doorkruist. In geen enkel land heb ik problemen gehad om bergen op of af te komen alsmede om met het verkeer mee te komen. Jammer dat de previa niet meer geimporteerd wordt en ik nu op zoek moet naar een vergelijkbare auto.

Bekijk berekening

x


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i met een Eriba

De ervaring van Tom Renckens met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1200 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Heb met deze combinatie nu 3 jaar gereden, tot alle tevredenheid. Kan eenvoudig meekomen met het verkeer en kort inhalen tot 120km/uur is geen probleem. Constant 100 km/uur (Frankrijk) geen enkel probleem.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Toyota Previa.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Toyota Previa - 2.0 D4-D met een Hobby

De ervaring van Callum met een Toyota Previa - 2.0 D4-D (85 Kw/116 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Hobby Prestige 560 UFe van 1570 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 86%

I'm towing a Hobby prestige 560 UFe with a 2005 2.0 D4d T2. tows fine but could do with a little bit more power , still gives reasionable fuel consumption if you take it sensable it will still turn in 30mpg.


Toyota Previa - 2.0 D4-D met een Compass

De ervaring van Eddie A met een Toyota Previa - 2.0 D4-D (85 Kw/116 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Compass Corona 472 van 1240 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 73%

Like the others, mine is the import version, a 1994 Estima Emina 2.2TD Automatic 4wd. It tows my 1999 Compass Rallye like it isn't there!. Sits all day at 60mph and is quite happy. Very stable outfit. As has been said, push it too hard and it drinks fuel.Only one notice: look after the cooling system ;-)


Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i aut. met een Lunar

De ervaring van Steve Pearce met een Toyota Previa - 2.4 16v VVT-i aut. (115 Kw/156 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Lunar Quasar 566 van 1345 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Hi, Just read the What Tow Car review for a unit I am thinking of buying. Although they do not list the caravan - Lunar Ultima 615L I used a similar caravan. Looking at the review I will not be using top gear unless on a complete flat / down hill run, This will make the fuel consumption really poor - I think my V8 Land Rover was cheaper to run. The review also says that this will be lively and at the top of a hill first - I cant do that without towing - I have towed caravans for about 20 years - and know what to expect - and this is not one! I have also converted the Previa to LPG and can not notice a performance reduction - only reduction is what you pay at the pump! My Previa is the fully loaded version - Front Climate / Rear AC / built in DVD / Sat Nav / Cruise / Leather / Twin Sunroof / Privicy Glass / and all that "nice to have" and is a real pleasure to drive. If buying one - be prepared to drive like an "old man on Sunday" it wont out run a snail - but you don't buy a MPV of this size for it's performance!
Overview:
Build Quality - Excellent
Looks - Great on the outside - typical Modern car on the inside - boring!
Reliability - One sensor failed in 20k miles - really good
Service interval - 10000 miles / 12 months
Fuel - LPG £25 for 200 miles on a run
LPG £25 for 180 miles Town
Petrol £70 for 225 miles on a run
Petrol £70 for 200 miles Town
Would I buy another - this is my second Previa - Superb vehicle for what I need - just dont expect to be the first to arrive!


Toyota Previa - 2.0 D4-D met een Caravan

De ervaring van Martin met een Toyota Previa - 2.0 D4-D (85 Kw/116 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Caravan 750 kg van 1100 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 60%

Like Eddie I tow with a Jap import this time the Estima Emina 2.2dt manual box this car tows well. I have Fleetwood Colchester 1500/5es (1100kg) and it will sit all day at 60mph road conditions permitting and goes up hills just as well (Garrowby Hill & Whitwell Hill A64 in third & fourth) and returns about 25mpg towing, 30mpg normal. only problem with this car is it has a low ratio box doesn't like anything above 70mph as the turbo really kicks in and drinks fuel like a artic.


Toyota Previa - 2.0 D4-D met een Lunar

De ervaring van eddie brown met een Toyota Previa - 2.0 D4-D (85 Kw/116 pk bouwperiode: februari 2001 - november 2005) en een Lunar Lexon 575 EB van 1410 kg geplaatst op 10-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

I actually use a japanese toyota lucida, 2.2l turbo deisel, and it tows the lunar as fast as it can go, without any sway, windy or not, and it is a superb towing machine, with every mod-con.


Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Persoonlijk advies
Van elke combinatie is een uniek 15 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien krijg je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op je vragen.

Nieuw website
De Caravantrekker website is compleet vernieuwd! Mocht je opmerkingen hebben of foutjes tegen komen zou ik het prettig vinden om deze van je te horen. Stuur een mail met de url van de betreffende pagina. Hartelijk dank!


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen