De ervaring van Arco met een Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir (150 pk/110, Kw bouwperiode: mei 2015 - 2016) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1350 kg geplaatst op 29-05-2024:
Intussen enige jaren ervaring met de Alfa en de Hobby 460 ufe max 1350Kg de auto is ondertussen gechiptuned waardoor nu 183 PK en belangrijker 287Newton trekkracht. Wat zijn deze auto's toch ondergewaardeerd als caravantrekker, natuurlijk met 1300kg trekgewicht wat beperkt maar wat is dit toch een beul met trekken, laatste vakanties Italie gedaan Brennerpas met 90 omhoog en kon nog versnellen. Wat wel de nodige verbaasde blikken opleverde bij de gerenomeerde trekauto's die dit tempo niet konden volgen. Fernpass geen probleem kon ook daar nog versnellen. In Italie steile hellingen gehad 0 problemen, en de stabiliteit is ook erg goed geen slingertje. gebruik bij 90Km harder wil ik niet 1 0p 10 gemiddeld met een 60 litertank houd de auto het langer vol als ik.uiteraard ook wat nadelen de turbo komt bij 2000 rpm pas assisteren dat is wel eens lastig als je van een steile helling moet wegrijden. verder super tevreden over deze auto volgens de berekening moet helling tot 18%haalbaar zijn maar Ik denk dat er dan heel veel wiel spin is gelukkig nog niet meegemaakt wel 14% was geen probleem.
De ervaring van Arco met een Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir (150 pk/110, Kw bouwperiode: mei 2015 - 2016) en een Hobby van 1530 kg geplaatst op 17-02-2021:
Na enkele jaren geen caravan meer gehad te hebben toch weer eentje aangeschaft Hobby 460 ufe.
Nu getrokken door Alfa Giulietta 1.4 multiair dit is geen enkel probleem zeker in Nederland waar wij tot nu toe gereden hebben. Acceleratie is prima zeker in Dynamic stand als je niet oplet vetrek je dan met gierende banden dat is de beste stand voor snelweg heuvels en bergen.
Gewoon op het vlakke stad en lichte heuvels is natural ruim voldoende. combinatie zeer stabiel totaal niet nerveus of iets dergelijks.
Ik vergelijk deze combinatie met de combi die ik eerder had een alfa 156 1.8 en een wilk 500 waar we door heel europa getourd hebben wat ook nooit problemen gaf maar,
Maar de combi met de giulietta is toch sterker en nog stabieler.
De ervaring van Kees Kiep met een Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir (170 pk/125, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1300 kg geplaatst op 10-06-2015:
Wij zijn de Guiletta 1.4MA naar de Costa Brava geweest, heen over Luik-Lyon, terug over Toulouse-Antwerpen. De caravan was een Hobby 495 Ufe uit \'01. Net als Paul zeer positief over de combinatie. Geen slingerneigingen, power te over. Over Lyon was het verbruik bij 95/100 km/h 1:7,5.
Over Toulouse kwam ik tot 1:8,5 bij 95 km/h. Hellingen/ inhalen/invoegen geen enkel probleem. Alleen bij de helling in Luik in D gereden, rest in N.
Belading caravan zo\'n 1350(heen)-1300(terug) kg,De kogeldruk iets zwaarder dan aangegeven.
Kortom super tevreden.
De ervaring van R.P.J. Faessen met een Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm (105 pk/77, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Knaus Sport 500 QDK van 1275 kg geplaatst op 02-08-2013:
Vorig jaar hadden wij nog een Eiffelland. Deze hebben wij verkocht en ervoor in de plaats een Knaus sport 500 QDK. Ook deze combinatie voelt stabiel aan en kan vlot mee gereden worden. Persoonlijk vind ik De Knaus beter achter de auto liggen. Ten opzichte van de revieuw met de Eiffelland heeft de auto nu 120.000 km gereden en is de auto wat zuiniger geworden. Het verbruik zonder caravan is 5.1l/100 km. Met de caravan was het verbruik 8.7l/km. We hebben dezelfde route gereden. Aan de hellingen kan het verschil in verbruik niet liggen. Ook deze combinatie voelt stabiel aan als de belading goed verdeeld is. In tegenstelling tot de Eiffelland moet je bij de Knaus goed opletten op de kogeldruk. Deze is al gauw te veel.
Inhalen is geen probleem. De auto versneld goed van 95 km/h naar 100 - 105 km/h waardoor je een vrachtwagen snel voorbij bent.
Deze combinatie is door iemand die ervaring heeft met het rijden met caravans goed te rijden. Wel doet er goed opgelet te worden op een juiste belading. Door de grote ruimte onder het vast bed is men snel geneigd om er teveel in op te slaan waardoor de kogeldruk te hoog wordt. Door de kleinere ruimte onder het stapelbed is dit niet altijd de corrigeren!
Door het extra koppel, 320 Nm is de dynamic stand heeft de auto meer dan voldoende trekkracht vanaf een 1250 toeren. Door ronde de 2000 toeren de rijden maakt de auto weinig geluid en heb je meer dan voldoende koppel.
De Alfa is een goede trekauto, al is het leeg gewicht ten opzichte van de caravan wat aan de lage kant,
De ervaring van Paul Erhardt met een Alfa Romeo Giulietta 1.4T MultiAir (170 pk/125, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een HomeCar Racer 45 FHU van 1210 kg geplaatst op 04-08-2012:
We zijn met de Giulietta 1.4 Multiair naar Italië geweest met de Homecar 45 Spirit aan de knop en ik ben zeer positief over deze combinatie! Je hebt vermogen ten over (zeker in de D stand) en je kan in Duitsland continue rijden in de 5e versneling, en heel soms moet je terug naar de 4. Verder is de combinatie stabiel en je kan er gemakkelijk 100 km/h mee rijden om even in te halen. Tip: Bij het wegrijden op een steile helling moet je het DNA systeem in de D stand zetten, anders kom je moeilijk weg.
De ervaring van R.P.J. Faessen met een Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm (105 pk/77, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Eifelland Holiday 500 TK van 1225 kg geplaatst op 23-07-2012:
Afgelopen week teruggekomen van een vakantie in Italie. Wij zijn over Zwitserland gereden en hebben de Gothardtunnel genomen.
De auto trek de caravan makkelijk en is vlot op snelheid.
De stabiliteit van de combinatie is dik in orde. Voor inhalen heb ik regelmatig de grens van 100 km/h overschreden op de snelheidsmeter. Met een cruise snelheid van 95 km/h op de snelheidsmeter is de auto in z'n 5e versnelling prettig om mee te rijden. Het toerental ligt dan rond de 2000 toeren en er is voldoende trekkracht aanwezig om te versnellen.
Het verbruik van de auto zonder caravan is 5,2l/100km, met caravan is dit 9,2l/100km. Helling op is een makkie voor deze combinatie. Je hoeft weinig te schakelen en de auto valt bijna niet terug in snelheid. Bij het dalen voelde de combinatie stabiel aan en kon er op een normale snelheid naar beneden worden gereden.
Op de terugreis hebben wij voor de Gothardtunnel in de file gestaan. Het stilstaan en helling op wegrijden is ook geen probleem. Je kan de auto in z'n eerste versnelling omhoog laten rollen op een stationair draaiende motor.
Vooraf had ik mijn twijfels of de combinatie prettig te rijden was. Ik had hiervoor een 159 met een 1,9 liter diesel en 120 pk. Ik kan alleen maar aangeven dat deze combinatie in de bergen vlotter te rijden is.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Alfa Romeo Giulietta.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van richard sheppard met een Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2010-2016) en een Caravan as an example van 1250 kg geplaatst op 23-07-2012:
I have had the Alfa for a year now and it is faultless, I used to have company cars cars and I have been through all the big brands, This is my own car and none of the others even come close. I have a Conway folding camper I believe 850kg and the Alfa tows it as though its not even on the back. The economy is excellent 320 miles to West Wales with the camper and 4 people in the car averaged 60mph and returned 52mpg. Mine is the Veloce model has loads of kit as standard it looks fantastic and everyone admires it, the car is fun to drive and very comfortable on a motorway it soaks up the miles and you still feel fresh at the end of a long journey.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.