Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Chrysler Voyager

Sorteer op:


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een TEC

De ervaring van Joep met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een TEC Travel King 510 TDF van 1500 kg geplaatst op 17-02-2012:

Sinds een jaar een TEC travelking 510TDF saphir uit 2000. Het leeggewicht is 1110 Kg met een totale toegestane massa van 1500Kg. Auto is getuned van 110 Kw naar 135 Kw. Combinatie rijdt fantastisch. In bergen beter om in lagere versnelling te rijden met meer toeren dan laag toerental in hogere versnelling. Loopt met caravan wel snel warm in de bergen. Niet schrikbarend, maar je ziet de temperatuurmeter dicht naar het rode gaan. Caravan ligt als een huis achter auto, voelt er bijna niets van. Door getunde motor, merk je dat de auto met caravan vanuit stilstand beter weg komt. Hebben achter wel hulpveren laten zetten vanwege doorzakken met caravan erachter. Dit beinvloedt het rijgedrag positief. Wij zijn uiterst tevreden over deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 3.3 SE met een Beyerland

De ervaring van Henk Teunissen met een Chrysler Voyager 3.3 SE (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Beyerland Vitesse 490 van 1300 kg geplaatst op 17-09-2011:

Voyager 2003 automaat 3.3 liter op LPG met Bijerland Vitesse 490 ruim 1500 kg. Doet het prima vrijwel de hele rit in 3e versnelling 105 kmh bij 3000 rpm loopt het echt geweldig ruim voldoende koppel voorhanden in z,n 4 loopt i echt met te lage toeren kan wel op vlakke weg, wind mee en zeker boven de 100 rijden Verbruik op LPG tussen de 1 op 4/5 kogeldruk zeker boven de 80 kilo ligt er prima achter en zeer stabiel. Spiegels vastgeplakt met ducktape anders klappen ze om. Kortom prima trekauto en zeker reisauto

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Fendt

De ervaring van Erkens E met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 05-01-2011:

Ik heb een voyager diesel 2.4 van 1998. ik ben in 2005 met een Fendt platin 470 TFB naar Andelusie gereden.
Toen had hij 120.000 km gelopen.op terugreis cilinder koppen gescheurd. reperatie van €. 3500,- Nu rij ik nog met zelfde combinatie, Bij lange hellingen loopt de temperatuur behoorlijk omhoog.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Eifelland

De ervaring van van Groos met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Eifelland Holiday 495 TF van 1505 kg geplaatst op 17-05-2010:

Uitstekende trekauto ook naar Italië. Tijdens de zomermaanden en bij lange klim wil de motor nog wel eens knap warm worden. Airco-uit, verwarming aan voorkomt oververhitting.
Het rijden met de cruisecontrol is perfect. Bij klim schakelt hij automatisch terug - indien nodig. Hetzelfde geldt bij de afdaling. Er zit wel een marge van circa 10 km/uur voordat hij automatisch bijstelt. Met mijn caravan (Beyerland 470T), incl. 6 inzittenden in de auto, haal ik gemiddeld 1:9 terwijl in het dagelijks leven zonder caravan ik gemiddeld 1:11,5 haal. Verschil lijkt mij aanvaardbaar.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Adria

De ervaring van Gerard N met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Adria Adiva 462 PD van 1300 kg geplaatst op 25-12-2008:

Ik heb eveneens goede ervaring met mijn auto, deze heet dan Dodge RamVan 2,5 CRD maar is uiterlijk en innerlijk precies hetzelfde als de Voyager 2,5 CRD.. Alleen is die van mij van bouwjaar 2004 en gewicht iets lager nl 1810 kg.
Fijne reisauto en een heerlijke caravantrekker. Bij 1800 toeren zit je al op max trekkracht.
Ik heb er een Adria Adiva 462 achterhangen. Geen enkel probleem. Het gebruik op de snelweg viel mij ook heel erg mee. En de trekkracht is zeer goed.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Sterckeman

De ervaring van Robin met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Sterckeman Starlett 476 van 1100 kg geplaatst op 14-08-2008:

Wat een verbetering, met mijn vorige auto (Daewoo Tacuma 1.8) had ik steeds het idee dat mijn caravan de auto de baas was. Dat is helemaal over. Heerlijk stabiele combinatie. Qua prestaties niet overdreven sterk, maar met verstand bereden kan er heel veel. Door de lange eindreductie is 5 overbodig (2500 tpm in 4 bij 90) en schakel je eerder terug.
Dit lees ik ook in andere beoordelingen, het klinkt vreemd, maar je moet vaak een versnelling kleiner schakelen dan in andere auto's. Dat dus door de lange eindreductie.
Als ik het vermogen aanspreek wordt-ie dorstig (1:7), maar op vlakke wegen haal ik 1:9 (normaal 1:11) en daar ben ik heel tevreden over.
De kofferrruimte houdt niet over, als je 4 kinderen hebt. Staat tegenover dat onder de bank en tussen de stoelen plaats genoeg is voor vanalles.
Kortom; fantastische reisauto, heerlijk stabiele trekauto, maar niet heel sterk. Met name wegrijden op steile hellingen doet de V6 of diesel veel beter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 3.3 SE met een Knaus

De ervaring van J.Hoogers met een Chrysler Voyager 3.3 SE (174 pk/128, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Knaus Sudwind 500 FDK van 1455 kg geplaatst op 28-02-2008:

Fantastisch met de caravan. Met name door veel laadvermogen van de auto hoeft er maar weinig in de caravan die daardoor voorbeeldig spoort en stuurt/remt. Enige gemis is achterwielaandrijving; we gaan nl. ook met het spul op wintersport en de combinatie heeft op sneeuw/ijs nauwelijks grip. Dus vanuit stilstand bij de minste helling kansloos. Met kettingen gaat wel goed. Kan niet wachten op de zomervakantie naar Spanje! O-ja auto is op gas en automaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Eriba

De ervaring van Marcel met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Eriba Living pulse 465 van 1290 kg geplaatst op 11-02-2008:

Met deze combinatie heb je constant wat over; Trekkracht, massa (caravan domineert de auto niet) en als het nodig is iets meer snelheid. Het zou niet juist zijn om te stellen dat je niet merkt dat je een caravan trekt. De Voyager maakt het wel een stuk gemakkelijker. Er hoeft weinig geschakeld te worden. Het rijdt rustiger en het brandstofverbruik viel mij niet tegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Burstner

De ervaring van Jos met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 27-10-2007:

Ik heb verschillende jaren rondgereden met een 2,4 l, zowel automatisch als handgeschakeld. Op vlakke wegen is deze combinatie een droom mee te rijden. Snelheden tot 120 kunnen (mogen wel niet) en vermogen genoeg om de gebruikelijke hellingen op autowegen te nemen. Problemen zijn er pas als je vanuit (bijna) stilstand een steile helling op moet. Dan heb je niet genoeg koppel in die lage toeren om vlot te kunnen vertrekken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Eriba

De ervaring van Hendriks met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Eriba Living pulse 465 van 1340 kg geplaatst op 05-09-2007:

Wij hebben deze auto zelfs ingeruild daar hij niet lekker kon meekomen met de caravan ( eriba Swing 465 1350 kg beladen) Nu ben ik wel gewend altijd met een diesel te rijden en valt dit tegen. Ik ben van mening dat hij zelfs op de vlakke weg moeite heeft. Er moet vrij snel worden geschakeld.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Eriba

De ervaring van Gijs met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Eriba Nova GL/SL 545 van 1500 kg geplaatst op 03-09-2007:

3-09-'07, Ga binnenkort weer voor enige tijd richt. zuiden . Ik heb zeer goede ervaringen met deze diesel, de carr. is een Moving uitvoering (div. paketten) plus nog een airco op het dak en een mover onder de bodem,kortom nogal zwaar. Er gaat dan ook veel lading in de Voyager, ook de fietsen. Mijn normale snelheid ligt rond de 100km/h, een mooi snelheidsverschil met het vrachtverkeer ik haal ze vlot in.Ook in de bergen ruim voldoende trekkracht. Heb bewust voor deze comfortabele diesel gekozen i.v.m. trekkracht , acceleratie en het comfort van veel ruimte , ben zeer tevreden met deze Chrysler Voyager.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Kip

De ervaring van Hans Lommerde met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Kip Grey Line 47 TDB van 1460 kg geplaatst op 06-07-2007:

Ik ben zojuist terug gekomen met deze kombinatie uit Spanje. Ik heb een Chrysler Voyager 2.4I Buisines edition van mei 2007 en een Kip greyline special 47 TDB uit 2003.
Inderdaad, bergopwaarts is het niet echt geweldig rijden met deze combinatie.Ook bij het inhalen heeft de chrysler veel moeite om op gang te komen.Ik had eigenlijk wel iets meer vewacht van een 2.4 motor. Op de rechte weg gaat het wel een stuk beter.Ik denk dat een diesel uitvoering stukken beter zal trekken. Ook het brandstof verbruik is enorm hoog, het is een behoorlijke benzine slurper. Daar staat wel tegenover dat je een behoorlijk comfortabele auto hebt met enorm veel bergruimte. Volgende keer verkies ik dus de diesel i.p.v. een benzine motor.
Hiervoor had ik een Volkswagen Touran 2.0 TDI (136 PK) deze auto had veel meer koppel dan de 2.4I motor uit de Voyager. Ik kon zelfs met gemak in de 6e versnelling rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Hobby

De ervaring van herman lier met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Hobby Excellent 540 UL van 1391 kg geplaatst op 15-06-2007:

De auto 2.4 i is bergopwaarts niet sterk. Bij de gotthart heb ik moeite om zijn derde versnelling vast te houden.Bij steile stukjes moet ik constant terug naar de tweede versnelling. Veel schakelen dus.

Ook het benzine verbruik loopt sterk 1 op 7 a 1op 8 zuiniger lukt niet.

De combinatie is op de vlakke weg prima. De trekkracht is dan wel gering ,de combinatie licht heel mooi stabiel en op snelheid zo rond de 95 km per uur rijdt hij als een zonnetje. Ook het gebruik is dan reeel 1 op 9 1 op 10.

Ik heb een relatie met een 3.3 benzine en zelfde caravan en dat is een ander verhaal. dat gaat echt heel soepel bergop!

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Hobby

De ervaring van Hans met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1522 kg geplaatst op 05-06-2007:

Voor het gebruikelijke verkeer een hele goede combinatie. Wilt u bv in Frankrijk wat sneller rijden (110) dan lukt dat alleen op vlakke wegen in z'n 4e versnelling.
Het terugschakelen naar de 3e en het toerental vind ik dan storend

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Caravan

De ervaring van hammer met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2008) en een Caravan van 1200 kg geplaatst op 10-05-2007:

hele plezierige auto om met caravan te rijden
solifer 540 1989

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.4i met een Hobby

De ervaring van Kees van der Meijden met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Hobby De Luxe 540 UK van 1500 kg geplaatst op 09-01-2007:

Mijn ervaring sluit aan op de conclusie die uit de trekkrachtberekening naar voren komt. Op de vlakke weg is het geen probleem om met het verkeer mee te komen, steile hellingen echter zoals op de Brennerpas zijn niet aan te raden. Het is mij overkomen dat ik zelfs terug moest naar de tweede versnelling om een klein beetje snelheid te behouden.
Voor de rest voldoende gewicht voor je caravan om lekker stabiel te kunnen rijden, maar een diesel of zwaardere uitvoering is zeker aan te raden!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Sprite

De ervaring van Rokus van Stuyvenberg met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2001 - 2008) en een Sprite Super 390 van 1125 kg geplaatst op 08-11-2006:

Zojuist 4 weken weggeweest naar Frankrijk en Spanje.
Met de combinatie Voyager CRD en Sprite heb ik geen problemen ondervonden, ook niet in de bergen. Is prima trekauto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Chrysler Voyager.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Swift

De ervaring van Neil Anyon met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Charisma 555 van 1519 kg geplaatst op 08-11-2006:

Best towcar I've ever owned. Cruise control and automatic box make it mega-relaxing and it is massively stable with never a hint of the caravan trying to take over. Very, very practical. Seven spacious seats and still room in the back for a big dog. Cavernous load space and great easy-stowing seats.

HOWEVER

I am starting to get fed up of living with it for the 45+ weeks of the year when I'm not towing.

Battery drain problems are common. OEM battery (AGM Type) £200-£400. Better to spend £45 on a standard design (get best CCA figure you can physically fit in) and change it every 18 months!

Thirsty for every day use 22-28. 30-34 on a run. 20-22 towing.

Not great to park if you have no parking sensors (and towbar interferes with rear ones anyway).

Parts not the cheapest but better than some.

Overall Verdict. If you do a lot of towing and don't mind the cost of diesel year-round then it's definitely very capable. Unfortunately I don't tow often so I'll go back to my previous Galaxy and drive a bit more carefully.


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Coachman

De ervaring van Gary Oldfield met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Coachman Laser 655/6 van 1900 kg geplaatst op 08-11-2006:

Great car for towing, stable, positive and returns 21 mpg on a run.
Long hills, run at 2500 rpm and she will not overheat. Use the cruise control at 58 mph and sails along. Accelerate at 3000 rpm max for good pulling power.
We have had the Coachman for 4 years from new in April, big heavy van and I really rate the Voyager. I have never experienced the rig step out of line in any condition and I have been towing for 30 years. Been all over the UK and Europe. You will not go wrong for weight, space and comfort?
Next tow car will be the Disco 4 money permitting!


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Compass

De ervaring van Lee Morrell met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Compass Rallye 524 van 1260 kg geplaatst op 08-11-2006:

This is our second voyager 2.5crd we have owned, after swapping and changing various cars over the last few years we couldn't find a car that satisfied us with performance and economy when towing,we've had laguna ate the clutch, frontera diesel(don't even go there)kia sedona auto, nice car but you have to thrash it to get up hill then it becomes thirsty, and nissan x-trail we found thirsty and i was less cofident on motorway found it a bit twitchy otherwise not bad.
back to the voyager...These give excellent comfort space for family, performance is great on motorways round town, & hills. Fuel consumption is around the best we've had on any of the cars mentioned upto 30-32mpg and even better when not towing excellent for size of car, one of the main reasons for retuning to a voyager, my only critisism is the clutch can be a bit of a tire on your leg in traffic, but if you go for the auto you sacrifice economy.another luxury is cruise control , on motorway if you get a clearish road this makes the journey tireless, set at 55mph and its great.
parts can be a pain to obtain but if you look you will find,
would reccommend to anyone good car ignore critics...


Chrysler Voyager 2.4i met een Abbey

De ervaring van Mr perry met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Abbey GTS 420 van 1489 kg geplaatst op 08-11-2006:

Total rubbish and hard work don't buy one


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Bailey

De ervaring van darren met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Ranger 550/6 van 1258 kg geplaatst op 08-11-2006:

Brilliant tow vehicle, averaged 25mpg whilst towing my Bailey ranger 550/6.
This Vehicle is very comfortable for long journeys with dvd screen for the kids in the pack and plenty of boot space for the dog.
Hills are never a problem, stick the cruise control on at 60mph and just sit there all day .


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Sprite

De ervaring van Wendy met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sprite Major 6 van 1375 kg geplaatst op 08-11-2006:

Have had my voyager for 3 years towed all over Devon and Cornwall no problems just come back from towing in Spain and oil light also comes on when going over the mountains and have to slow down to 15mph which is slightly annoying has anyone a managed to find out a way to stop this :)


Chrysler Voyager 2.4i met een Bailey

De ervaring van ivorbennett met een Chrysler Voyager 2.4i (147 pk/108 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Bailey Senator Arizona van 1464 kg geplaatst op 08-11-2006:

hard work lacks power


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Sterling

De ervaring van trevor lewis met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sterling Europa 540 van 1452 kg geplaatst op 08-11-2006:

The Chrysler isn't the most power to weight car i own, but tows the sterling with confidence and no tail wagging the dog which i have experienced with my Peugeot. Ave 22 MPG whilst towing which isn't that much worse than the 30 mpg when not. Again the 407 drops from 47 to 27 under similar conditions. Th erecommendation in the handbook is if the engine keeps hunting betewwen 3rd and top put it in 3rd hold. Haven't experienced this but could see a need on particularly hilly countryside.


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Bailey

De ervaring van SHERIDAN met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Pageant Bretagne van 1458 kg geplaatst op 08-11-2006:

pULLED MY BAILEY BRETAGNE LOADED FROM NORWICH-DEVON 800 MILES PULLED LIKE A DREAM, UPHILLS AND OVERTAKING WAS NO PROBLEM FOR THIS COMBINATION JUST COST ME £220 FOR DIESEL TO DO 800 MILES VERY THIRSTY INDEED!!


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Bailey

De ervaring van Vince Taylor met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Pegasus 624 van 1750 kg geplaatst op 08-11-2006:

caravan is the bailey pegasus 646 2010 model, have entered details manually to get figs, supprised as I thought the bigger the car the better for towing, felt voyager struggled on inclines revs between 500 -700 more than normal thought that was a bit high ?, used lot of fuel, was loaded up with 5 kids 2 adults & 1 large dog. dont know what I could change to as need the 7 seats with the large boot : (


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Swift

De ervaring van steve met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Swift Conqueror 645 van 1732 kg geplaatst op 08-11-2006:

car has loads of power but when driving on m/way be aware the voyager refuses to use top gear due to the way the gearbox is set up so it can be heavy on fuel


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Avondale

De ervaring van Sam met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Avondale Dart 510-5 van 1180 kg geplaatst op 08-11-2006:

Fantastic towing, very smooth and great on inclines, again only gripe is the mpg, the voyagers are thirsty but the smooth ride outweights that.


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Abbey

De ervaring van Lancs met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Abbey Aventura 330 van 1423 kg geplaatst op 08-11-2006:

Been towing with this combination for 5 years now - and its fantastic. Can even see past the caravan using the car's own mirrors! Feels very sturdy and plenty of power.


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Hobby

De ervaring van Paul met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Hobby La Vita Veneto 400 SF van 1880 kg geplaatst op 08-11-2006:

Great, no problems, easy acceleration felt very steady.


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Elddis

De ervaring van Tim Breeze met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2008-2010) en een Elddis Avante 626 van 1660 kg geplaatst op 08-11-2006:

Tows great!! but have a problem with the oil warning light coming on when going up hill, garage say this is because of the gradient of the hill and not a problem, anyone having the same problem


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Sterling

De ervaring van Robert Holmes met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Sterling Eccles Coral van 1500 kg geplaatst op 08-11-2006:

Great car for towing, was towing with a Land-rover befor and the wobble scared the hell out of me every time a van went past, this vehicle hold the road perfectly and pulls well and due to the low ride and wide wheel base you never have to worry about the caravan losing control, great car perfect for towing. although if you can afford to buy a newer Auto 2.8 i would advise, the Autos are much easier than the manuals


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Bailey

De ervaring van Stuart met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Bailey Pageant Bretagne van 1458 kg geplaatst op 08-11-2006:

Brillant car for towing and cruising along the Motorway. Keeps the kids happy with the DVD player playing which is important when you have 5 brats in the back! Very comfortable. Only gripe is the fuel consuption, I agree with Iain, Im getting about 24 combined and only about 22 when I towed it steady about 55mph up to Scotland from Hampshire. The wifes got a heavy right foot so she only gets about 18mpg when driving around toon. Reliability has been excellent, I know there has been problems wih the manual gearbox but the 2.8 with the auto gearbox is a good. Only thing Ive had to replace was the battery. Think the only reason the weights resticted to 1600kg is the rear leaf springs wouldnt take anything higher.


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Lunar

De ervaring van Karl Richard Norman met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Lunar Quasar 615 van 1450 kg geplaatst op 08-11-2006:

2.5 crd lx, FANTASTIC, cannot fault this whatsoever, 27-29 mpg, stacks of space, clutch started slipping after 1,000's of miles in tow, probably my fault, £1600 for new,traded in for A6 which is just as good if not better but wish I still had the chrysler.


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Dethleffs

De ervaring van Chris Hill met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Dethleffs Camper DL 520 van 1500 kg geplaatst op 08-11-2006:

Does tow well, but I have been experiencing overheating problems with my 2.8 CRD. Had to back off the power significantly last summer in France on any sort of incline, even on the motorway. Radiator replaced since, but I have since small increases in temp over our Easter trip. Have no confidence that the problem is corected for this summers trip. Personally I think the cooling system for the transmission and engine is not up to the job. Therefore I plan to change cars. However, it's a shame, as otherwise this is a great tow car, with LOADS of space for the family and all of our stuff.


Chrysler Voyager 3.3 SE met een Elddis

De ervaring van Darren Todd met een Chrysler Voyager 3.3 SE (158 pk/116 Kw, bouwperiode: 1996-1998) en een Elddis Avante 534 van 1375 kg geplaatst op 08-11-2006:

We have used the voyager to take the Avante to southern France, switzerland, Luxemberg and Belgium on several occassions. We havent had any trouble with hills or even overtaking, the car pulls like it hasnt got the van on the back and sometimes you can forget its there.
We had to emergency stop once and the car and van didnt snake or fishtail and stopped shorter than i expected it too. economically its not so hot but then it is a big engine in a big car and towing almost 1500kgs does consume the fuel. All in all very happy with the outfit.


Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD met een Elddis

De ervaring van G BAUCKHAM met een Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Elddis Crusader Hurricane van 1400 kg geplaatst op 08-11-2006:

thank you i am thinking about getting grand voyager and this has helped me make say yes to this car thank you


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Swift

De ervaring van R Harris met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Swift Challenger 530 van 1545 kg geplaatst op 08-11-2006:

A lovely car to drive but very thirtsy when towing, especially on inclines if you maintain speeds. Reliability is questionable, particularly gearbox issues on both manual and automatic vaiants


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Geist

De ervaring van Bill Hindley met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Geist Xklusive 565 van 1480 kg geplaatst op 08-11-2006:

Great car for pulling caravans especially the Geist


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Compass

De ervaring van Iain met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Compass Corona 556 van 1414 kg geplaatst op 08-11-2006:

voyager tows amazingly well, compass chassis heaps better than our previous ace award, tons of power and excllent uphil torque. Only gripe is the mpg, 24 round town and about 20 towing, how on earth does andy get 37 from a 2.8 that weighs 2 ton?


Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. met een Sprite

De ervaring van andy met een Chrysler Voyager 2.8 CRD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2008) en een Sprite Quattro FB van 1518 kg geplaatst op 08-11-2006:

no problem tows really well ,surprised chrysler only has 1600kg tow i think it would tow more ,had the 2.5 that was ok now got 2.8 much better 27mpg towing 37 not towing 10/10


Chrysler Voyager 2.5 CRD met een Coachman

De ervaring van Jim Kennedy met een Chrysler Voyager 2.5 CRD (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2001-2008) en een Coachman Amara 560/6 van 1530 kg geplaatst op 08-11-2006:

The chrysler is the 2.8 Diesel automatic, 54 reg, the perfomence is great on a good day but when fighting against the wind the fuel consumption get a bit high.
hill starts are great no problems, an all round good car for seven people and luggage







Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Over gewichten

Gastenboek

RDW auto

Donatie

 

©2024 Caravantrekker