Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Jeep Compass

Sorteer op:


Jeep Compass 1.4 Multiair 4x4 met een Burstner

De ervaring van Erik met een Jeep Compass 1.4 Multiair 4x4 (170 pk/125, Kw bouwperiode: september 2017 - 2020) en een Burstner Premio 490 TS van 1420 kg geplaatst op 16-05-2018:

Onze ervaring met de Jeep compass 4 x 4 multiair zijn goed in combinatie met de Burstner van beladen 1500 kg...het wegrijden op wat voor wegdek of helling is nooit een probleem..ook het op zijn plek zetten caravan is goed te doen...Op snelweg zet ik de automatische 9 traps automaat in zijn manuele 6e versnelling rijdt het zuinigst en het rustigst..bij heuvels of bergen terug in automaat...Brandstof gebruik is behoorlijk..Je hebt wel BE nodig want combi max beladen is 3587 kg...let daar wel op...Heerlijke auto

Bekijk berekening

Wijzigen


Jeep Compass 2.4 16v met een Fendt

De ervaring van J. Randsdorp met een Jeep Compass 2.4 16v (170 pk/125, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1470 kg geplaatst op 19-08-2014:

Ik moet helaas bekennen dat het rijden met deze auto en de fendt tendenza geen onverdeeld succes is. De auto trekt voor geen meter , dat geldt met name voor het rijden van bergen. Het benzineverbruik is hoog ( op 6/7 is normaal). Op een normale weg zoals de route soleil is het overigens prima rijden; je kunt niet hard (wil ik ook niet) en daar heb je nauwelijks last van enig klimwerk, maar zodra heuvels in zicht zijn is het afzien. Om deze reden vermijden we meestal de route clermont ferrand naar beziers en hebben we "problemen" in spanje dwz veel schakelen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Jeep Compass 2.0 CRD met een LMC

De ervaring van co met een Jeep Compass 2.0 CRD (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2006 - 2011) en een LMC Ambassador 520 TE van 1466 kg geplaatst op 17-10-2008:

beste lezer

De trekkersscore voor de Jeep Compass - 2.0 CRD met een LMC Ambassador 520 TE:

het is misschien niet te geloven , maar het is echt waar.

ik heb sinds een jaar de compass crd limitid en bevalt mij prima.

Ik heb er nu zo'n 30.000 km mee gereden en ik moet zeggen dat de aangegeven verbruiks tabel niet klopt.
De auto is veel zuiniger.
In de meeste gevallen rij ik 6.5 / 6.8 liter per 100 km
bij normaal gebruik.
Het verrassende is dat het rijden met de caravan nog veel beter gaat. (gewicht caravan +/- 1500 kg )
als eerste het lange stijgende trjaject van Luik richting Luxemburg gaat als een tein.
Gewoon op cr controle in z'n 5 naar boven met 100 km per uur , echt lachen je stevend iedereen voorbij .
Verder naar metz redeijk vlakke weg makkelijk 120 km , zonder dat de auto maar een krimp geeft en let wel in de 6e versnelling op cr controle.
De reis gaat verder richting Basel - Gothard tunnel - Milano en als eindstation het dorpje Garda aan het Gardameer .
Nu komt het verrassende ::: gemiddeld verbruik over een afstand van 1146 km 10.7 liter per 100 km .
Conclusie::: een geweldige auto om zo mee te rijden , maar ook om mee te trekken van mij krijgt hij een 10

Dit is de ervaring die ik heb gedaan in het jaar dat ik deze auto heb.
Ik hoop dat lezers er iets aan hebben , en misschien wel tot de aankoop van zo'n auto overgaan .

groeten van Co

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Jeep Compass.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Jeep Compass 1.3T met een Caravelair

De ervaring van Threedee met een Jeep Compass 1.3T (131 pk/96 Kw, bouwperiode: v.a. 2020) en een Caravelair Alba Style 497 van n.b. kg geplaatst op 17-10-2008:

El coche se comporta muy bien, en autovía sin pendientes puedes ir en sexta marcha sin problemas, pero si hay pendientes de montaña ir en quinta marcha el coche irá más cómodo. En pendientes de 6% de inclinación o más la 4 marcha es necesaria o el coche irá demasiado bajo de revoluciones. En general la conducción se puede hacer entre 1.800/2000 rpm a 90km/h. Por lo que en caso necesario podrás hacer adelantamientos a 110 km/h con cuidado. El coche responderá muy bien. Me he llevado una grata sorpresa con él. El consumo oscila entre 13-14l cada 100km (en un trayecto de 600km entre autovía llana y puertos de montaña). Estoy satisfecho con el conjunto…


Jeep Compass 2.1 CRD [4WD] met een Bailey

De ervaring van Jake met een Jeep Compass 2.1 CRD [4WD] (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2011-2017) en een Bailey Ranger 550 van 1278 kg geplaatst op 17-10-2008:

quick update. i put my awning and its poles in the boot of the compass. i put everything dense in the car. including bottled water, beer, food, cool box, my 5 year old sons bike to weight the vehicle down. towed my van 100+miles and back.

compass returned 28.8mpg and handled much more sure footed than before.


Jeep Compass 2.1 CRD [4WD] met een Bailey

De ervaring van Jake met een Jeep Compass 2.1 CRD [4WD] (163 pk/120 Kw, bouwperiode: 2011-2017) en een Bailey Ranger 550 van 1278 kg geplaatst op 17-10-2008:

Since there are no reviews on here I thought I would add one. I have only seen one other compass towing a caravan. I am new to towing a caravan with a car so not sure what is good or bad.
The compass has a tow ball weight of 100kg which I believe to be high. I load my van 80kg max on the nose. Progress is easy there's plenty of power and torque from the merc engine to pull the van up motorway slopes keeping to the speed limit in 6th. Exceeding the uk limit is easily possible although I would imagine it is. Unnerving. The brakes seem to stop the outfit well. I have found that the ruts left by HGVs in the inside lane pull the outfit about as do side winds and the drafts from HGVs I think that the compass could be heavier. I am new to caravanning so this could be normal. at 1685kg the compass is heavier than the Tiguan for example but lighter than the antara. I can't imagine a lighter car being more stable.So far I have achieved 29mpg best 28 worst. The compass costs £200/year to tax and for 2009 outlander money, a fully loaded 4x4 CRD limited can be bought. Hope this review is useful


Jeep Compass 2.0 CRD met een Bailey

De ervaring van M. Hopper met een Jeep Compass 2.0 CRD (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Bailey Ranger 510 van 1235 kg geplaatst op 17-10-2008:

Excellent towing match. The Jeep Compass is remapped for more torque. Now returns an average of 28 mpg to Spain. Easily gets it over the Pyrenees. All over, a good easy combination for relaxed towing.


Jeep Compass 2.0 CRD met een Swift

De ervaring van Geoffrey Leather met een Jeep Compass 2.0 CRD (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2006-2011) en een Swift Charisma 220 van 1180 kg geplaatst op 17-10-2008:

I have excellent towing with jeep it tends to us fuel quite frugal I get over 25. mls to a gallon. The caravan responds to the `every move it makes on the road. All round it is a good match.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Wet- en regelgeving

Caravan (te?) zwaar

Donatie

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker