De ervaring van r.w. jacobs met een Mazda MPV 2.3i (141 pk/104, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Hobby Excellent 495 UL van 1418 kg geplaatst op 01-04-2010:
rij sinds okt 2003 met een Hobby 495UL probleemloos.
verbruik solo 1:10 en met carav. 1:7,5
De ervaring van J.Kolen met een Mazda MPV 2.0 CiTD (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1455 kg geplaatst op 07-11-2008:
Ik rijd nu twee seizoenen met deze combinatie en heb zowat alle berggebieden in midden Europa bezocht.
Totaal zowat 13.000 km gereden. Ideale combinatie, wel wat traag in de lagere toerentallen. Eenmaal op gang merk je nauwelijks dat er zo'n zware caravan ac hter hangt. Op de Duitse autobahn is 100 km p/u geen enkel probleem (keuring) en een verbruik van 1 op 9 vind ik voor een combinatie van 3,5 ton zeer redelijk.
De ervaring van Rene met een Mazda MPV 2.0i (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2002) en een Adria Altea 461 van 1100 kg geplaatst op 11-08-2008:
Met de caravan via calais naar Dover door naar Schotland gereden. Heerlijke combinatie! Geen enkel probleem met trekken en toch spullen voor 6 man in de auto en caravan. Gemiddeld verbruik 1:8 en dat met constant 100 km/h. Wel af en toe een keertje terug naar de 3de versnelling in Schotland maar kon de combinatie toch op de 80 houden.
De ervaring van H.Laan met een Mazda MPV 2.0 CiTD (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Tabbert Vivaldi 495 HE van 1450 kg geplaatst op 20-07-2008:
Zijn deze zomer met Mazda MPV 2.0 CITD,op de testbank gemeten 136 PK en 328 NM koppel.
De Mazda bleek bij testrijden erg traag onder de 2600 toeren.
Na tunen kwam er 155 PK en 377 NM koppel te voorschijn,na een rit naar Macon bleek dat het gebruik van de 5 de versnelling niet te bebruiken was,alleen na 2400 toeren en dat gaf dan ruim 110 km snelheid wat niet verandwoord is.
Nu gaat de auto nogmaals terug naar de tune-speciaalist om het max.koppel z,n 300 toeren lager in te stellen wat een goed rijbare mazda moet opleveren.
De mazda leeg weegt 1800 kg. en onze Tabbet 495 met mover etc. weegt 1450 kg leeg.
Dus totaal zijn wij met z.n 3400 kg op de weg.
Boven de 2600 toeren waar hij z.n max koppel heeft trekt de Mazda als een beer, en is het een puikbeste reiswagen.
Met een lichtere caravan wordt het verhaal natuurlijk veel anders.
Wij rijden z.n 7500 km per jaar met de caravan. Nu na een jaar heeft het motor menagement zich blijkbaar aangepast,de Mazda na 7500 km trekt werkelijk prima.Ik rijdt de mazda boven de 2500 toeren wat de koeling en de smering van de versnellingsbak alleen maar ten goede komten op dat toerental zitten wij op het max. koppel.
De ervaring van Martin met een Mazda MPV 2.5 TD (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Fendt Saphir 490 Q van 1300 kg geplaatst op 24-10-2007:
We zijn met onze Mazda en Fendt Joker 495 vorig jaar naar Frankrijk (Vendee) geweest en dit jaar naar Duitsland (Harz) maar de combinatie is wel heel goed bevallen. Het verbruik lag bij 1op 9 redelijk normaal voor deze zware combinatie.
De ervaring van halekor .f.a. met een Mazda MPV 2.3i (141 pk/104, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Dethleffs Beduin 515 DB van 1470 kg geplaatst op 17-02-2007:
met de mazda mpv 2.3 i bouwjaar 2005 is mijn ervaring dat er genoeg kracht is om goed te kunnen rijden maar een probleem ir er dat de combinatie wel erg snel gaat slingeren ondanks de juiste kogeldruk
De ervaring van Johan Van den Bussche met een Mazda MPV 2.0 CiTD (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Eifelland Holiday 495 TF van 1350 kg geplaatst op 17-01-2007:
Zeer goede trekervaring met mijn MPV en mijn Eifelland Holiday van max 1350 kg. Je voelt nauwelijks de caravan die heel stabiel achter de wagen hangt. Ook bij voorbijstekend vrachtverkeer of bij het zelf voorbij steken van vrachtwagens of bussen blijft het geheel zeer stabiel. Ideale reis- en trekwagen !!!!
De ervaring van marc met een Mazda MPV 2.0 CiTD (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Adria Adora 462 PU van 850 kg geplaatst op 16-11-2006:
Ik kan mij geen betere wagen voorstellen voor onze jaarlijkse trip naar de ardeche , ook op de as brussel -luxemburg - ardeche en de as brussel - parijs - ardeche (platter ) is de combinatie tussen de twee ideaal .
Hernemingen zijn prachtig en ik ben altijd als eerste boven zonder de motor in toeren te jagen .Onze MPV gaat nu zijn 3e levensjaar in met net geen 60 000 km op de teller , kosten geen , behalve de nodige onderhoudsbeurten .
Je voelt niet dat je een caravan achter je aan sleept .
Ook in het dagelijkse leven met de 3e zetelrij die in de koffer wegzinkt is dit ideaal voor familie uitstapjes .
Dit is wel voor maximaal 6 personen maar net genoeg voor ons . En dan heb je nog een aanvaardbare koffer .
Je hoeft bij andere wagens niet je 3e zetelrij achter te laten . Spijtig dat de mpv niet meer wordt ingevoerd door mazda . De serie 5 van mazda is merkelijk kleiner .
Zal dan met pijn in het hart van auto-merk moeten veranderen .
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.