Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Nissan Qashqai

Sorteer op:


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Knaus

De ervaring van Piet met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Knaus Sport 460 EU van 1300 kg geplaatst op 30-03-2024:

Deze combinatie rijd perfect. De Qashqai is van 2017 en een 1.6 motor met 163PK vermogen. Ik rijd meestal met 100Kg op de kogel aangezien er twee fietsen op de dissel staan. Die 100Kg is bij mijn trekhaak toegestaan. Gezien het bouwjaar van 2017 wordt de auto dit jaar 7 jaar oud.Wel kijk ik af en toe al wel eens rond voor een andere auto. De hybride Qashqai met 1.3 motor en een CVT automaat geven mij niet direct het gevoel, mede gezien een aantal tests, om hiertoe over te gaan. Experts waren lang niet altijd tevreden over die CVT-automaat. Ik ben mij dan ook aan het beraden wat te doen. Wel hoor ik graag reacties van rijders met caravan en een Qashqai 1.3 CVT-automaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Knaus

De ervaring van Hans met een Nissan Qashqai 1.6 (117 pk/86, Kw bouwperiode: juli 2010 - januari 2014) en een Knaus Yaseo 340 PX van 1100 kg geplaatst op 18-03-2024:

Trekvermogen van de Nissan Qashqai1.6 is er erg teleurstellend snap niet hoe caravantrekker daar zo positief over is? Ben op zoek naar een grotere caravan maar durf het niet aan de auto heeft al moeite met Kip Shelter geladen 900 kg.
De auto komt dan moeilijk op toeren en veel schakelen is dan nodig en heel vermoeiend. Het advies van caravan trekker klopt niet met de werkelijkheid heb meer gelezen over de zelfde klachten.. Jammer fijne auto maar het is geen caravantrekker..

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 met een Dethleffs

De ervaring van Jan Alb Tuinenburg met een Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 (158 pk/116, Kw bouwperiode: januari 2021 - heden) en een Dethleffs c'go 475 FR van 1260 kg geplaatst op 17-11-2023:

De Nissan Digt 1,6 inmiddels ingeruild voor de mild hybrid 158 pk. De caravan nog steeds de Dethleffs C-go belastbaar tot 1350 kg. Ondanks wat minder pk' s en cc' s is deze auto (net als de vorige trouwens) een uitstekende caravantrekker. Eind augustus geleverd en begin september naar het Gardameer gereden, Geen enkele moeite met de Alpen en ook nauwelijks last gehad van inhalende voertuigen. Het motorgeluid is minder en door een iets hogere nm-waarde (260 0m 240nm) is de acceleratie iets beter. In Zwitserland op de klim voorbij Belinzona een keer terug moeten schakelen naar de drie, maar toch nog ruim boven de 80km kunnen houden.
Benzineverbruik wel iets hoger, tussen 1 op 8 en 1 op 10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T met een Caravan

De ervaring van Hugo met een Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Caravan van 1000 kg geplaatst op 01-08-2023:

Deze zomer met onze net aangeschafte Nissan qashqai naar zuid Frankrijk gereden. Auto rijdt super met onze caravan. ( caravelair bamba 416, max gewicht 1000 kg) . Qua trekkracht ruim voldoende, hele tijd 100 gereden in de 5e versnelling. Bergop heeft die het wat zwaarder, maar 80 km per uur in de 4e versnelling is ook prima. Auto heeft mij aangenaam verrast.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 aut. met een Dethleffs

De ervaring van Ed Lansdorp met een Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 aut. (158 pk/116, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Dethleffs Camper 460 EL van 1437 kg geplaatst op 12-05-2023:

Qashqai van augustus 2022 158pk cvt met beladen caravan en 2 fietsen op de dissel 1550kg. Wij rijden met twee personen in de auto en houden de kogeldruk rond de 80kg. De auto ligt goed op de weg en heeft ruimvoldoende trekkracht en souplesse. Toerental van de motor blijft rustig laag ook heuvel op. Caravan volgt goed ook bij inhalen en ingehaald worden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Hobby

De ervaring van R Schrijen met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Hobby Excellent 460 UFe van 1380 kg geplaatst op 22-09-2022:

Prima combinatie en rijcomfort in combi met ALKO ATC systeem.

Opvallend op de wegen in het bergachtige...... Op tijd terug schakelen om voldoende vermogen te houden. Hou hierbij rekening met het Turbogat beneden de 3000 rpm.

Verder is ie op hellingen lichtvoetig op de voorwielen en spint makkelijk/weinig grip.

Grtz Rogér

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 aut. met een Knaus

De ervaring van Erik van de Scheur met een Nissan Qashqai Mild-Hybrid 158 aut. (158 pk/116, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1400 kg geplaatst op 12-09-2022:

Qashqai is van augustus 2022 en mocht met 600 kilometer ervaring met de caravan op stap (1.500kg max) naar Frankrijk. Totaal toegestaan trekgewicht is 1800kg, maar dat kan ik niet aanbevelen met deze auto. De auto was gevuld met 2 volwassenen en 3 pubers + een dakkoffer.

Motorisch is de auto me enorm meegevallen, ik ben gewend om te dieselen met caravans en dit is pas mijn 2e ervaring met een benzinemotor. Zeker in combinatie met de CVT automaat werkt de motor prima, ook bij heuvels en kleine steile weggetjes kon de motor het gewicht van de caravan goed aan. Tot zover de positieve ervaringen.

Minder positief ben ik over de stabiliteit. De Nissan mag 100kg kogeldruk hebben, maar met de drie pubers (in totaal circa 170kg), zakt de vering al fors in. Daarom de kogeldruk beperkt op 80kg. De caravan ligt tijdens het rijden best rustig achter de auto, maar zodra ik ingehaald wordt door een auto voel ik onrust op de achteras. Zelfs mijn vrouw op de passagiersstoel viel dit op. Het heeft geen gevaarlijke situaties opgeleverd, maar enigszins vermoeiend vind ik het wel.

Al met al vind ik de combinatie voor deze auto te pittig en dat heeft wellicht ook te maken met het relatieve lage leeggewicht van deze auto. Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen en/of tips van andere Qashqai rijders.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Hobby

De ervaring van Chris met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Hobby van 1530 kg geplaatst op 08-07-2022:

Na 5 jaar de qashqai 1,5 diesel nu de 1,6 163 pk benzine versie gereden. HOBBY 460ufe met 1350 kg .ligt door de bredere en grotere velgmaat wat stabieler op de weg , prima snelheid mogelijk tot 110km/u.
Verbruik 8,5 l per 100km ( 1op11,5)

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 160 met een Adria

De ervaring van J.Nabuurs met een Nissan Qashqai DIG-T 160 (160 pk/118, Kw bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een Adria Altea 462 PU van 1287 kg geplaatst op 24-05-2022:

Nissan Qashqai DIG-T 160 (2018) en Adria Altea 462 PU (2018) met totaal gewicht van 1400 Kg. Vorig jaar heen en weer naar Spanje Salou gereden. Beviel erg goed met rustig thempo ( 90 km/u ) over Route Soliel. Dit jaar op de zelfde rit in de Ardenne rook ik de koppelingsplaten in de klim. Later niet meer geroken. Ben benieuwt hoe het mij de terugweg vergaat.

In 2023 2x naar Spanje gereden. Geen problemen gehad. Denk nu dat ik me voor niets ongerust heb gemaakt en dat de lucht vsn verbrande platen van een andere weggebruiker kwam.🤭

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 140 met een Kip

De ervaring van Ard Gielissen met een Nissan Qashqai DIG-T 140 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een Kip Grey-line Special 44 EKL van 1335 kg geplaatst op 11-04-2022:

Heerlijke caravan om mee te rijden. We beladen deze caravan niet helemaal tot het "gaatje" maar laden de zware dingen in de auto. Meestal gaat de reis naar Spanje over de snelwegen. Het beste rijdt de auto dan in de vijfde versnelling. Heeft dan de meeste kracht/koppel en rijdt niet "onder zijn toeren". Verbruik komt uit op pm. 11,5 liter per 100 km. Alleszins heel acceptabel. We zijn heel tevreden met de combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Hobby

De ervaring van Chris met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Hobby La Vita Bionda 460 UFe van 1338 kg geplaatst op 26-11-2021:

De qashqai 5 jaar en 20000km vakanties door Europa gereden met de hobby 460 Ufe van 1350kg. Inclusief de nodige bergpassen
Prettige combinatie met 250kg beladen auto en 80kg kogeldruk goed te rijden op de snelweg met 100km/u .
Verbruik 1op12 diesel.
Op snelweghellingen wel snelheid houden , anders met veel toeren weer naar boven..
Met veel plezier mee gereden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 140 met een LMC

De ervaring van Eric van Os met een Nissan Qashqai DIG-T 140 (140 pk/103, Kw bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een LMC Sassino 460 E van 1113 kg geplaatst op 25-08-2021:

Een bijzondere positieve ervaring. Nadat wij eerst een Nissan Pulsar hadden, die ook bijzonder goed beviel is de Qashqai een verademing. Wegrijden geen enkel probleem, alsof er niets achter hangt. Op de snelweg naar de 90 tot 100 in zijn 6 cruise control erop en gaan zonder enig probleem. Als het teveel wordt gaat de cruise control er vanzelf af. Helemaal geen last van slingeren oid en voldoende vermogen over om nog redelijk vlot in te kunnen halen en als het snel moet even terug naar zijn 5 en gas geven.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. met een Swift

De ervaring van Paul T. met een Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. (160 pk/118, Kw bouwperiode: januari 2019 - 2021) en een Swift Challenger 480 van 1441 kg geplaatst op 23-06-2021:

Sinds vorige week voor het eerst echt op stap met de combi, daarvoor nog een week in NL.
Hiervoor hadden we een Skoda Octavia 2.0 TDI die onze combi dit Europa heeft getrokken, dus ik was erg benieuwd.
Ongelooflijk wat er uit zo'n klein motortje kan komen. Je moet het eerst nog maar ervaren 159pk met 260 Nm koppel, maar wonderbaarlijk net zo makkelijk bij Luik en Nancy omhoog als de veel stekkere Skoda.
Ook dat was een automaat en die moest ik eerder corrigeren door eens trapje gas te geven om eerder terug te schakelen. De QQ voelt dat sneller aan. Zelfs op zijn Cruise control deed ie het wonderbaarlijk goed. Vanaf midden NL tot een camping boven Luxemburg 1:8,5 en vandaar naar een camping in Beaune 1:9,6. Met een gemiddelde snelheid van 92km p/u.
Ik heb de rugleuningen weggeklapt om meer ruimte te creëren. Vouwfiets luifel, windscherm en nog wat zware spullen achtertuin en ruim 90kg op de haak. Onze caravan heeft ATC dus ook strak achter de auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. met een Burstner

De ervaring van Hugo Castermans met een Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Burstner Averso 430 TS van 1300 kg geplaatst op 04-05-2021:

Prima ervaring met deze combinatie. Heb veel plezier van de 4x4.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 160 met een Eriba

De ervaring van H.F. van Bergen met een Nissan Qashqai DIG-T 160 (160 pk/118, Kw bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een Eriba Feeling 425 van 1200 kg geplaatst op 30-03-2021:

De eerste ervaringen met de Nissan Qashqai DIG-T 160 pk Tekna+ met onze Eriba Feeling 425 (hefdakcaravan). Voorlopig alleen in Nederland gereden.
Op vlakke wegen trekt de Qashqai perfect. Hoofdzakelijk in de 5e versnelling, maar de 6e zou ook kunnen hoewel ik dan het toerental te laag vind.
De trekkracht is het grootst rond 2500 toeren.
Het verbruik solo ligt tussen 1 L op 15 à 16 km. Bij lange afstanden zelfs nog beter. Met caravan zakt dit terug naar ca. 1 L op 12 km.
In de Limburgse heuvels zie je het verbruik toenemen. De trekkracht is echter formidabel! Ook bij lange hellingen kan je de 5e versnelling blijven gebruiken. Alleen bij inhalen terugschakelen naar de 4e versnelling.
Ik ben erg benieuwd wat de auto tijdens onze vakantie naar de Dordogne gaat presteren. Ik houd u op de hoogte.
Vooralsnog zijn de ervaringen erg positief.

Aanvulling n.a.v. de vakantie in Frankrijk
We zijndit jaar voor het eerst met deze auto naar Frankrijk geweest (Dordogne, Corrèze, Loirestreek) In totaal ca 2500 km met caravan gereden.
Opgemerkt moet worden dat de auto solo in NL steeds zuiniger is gaan rijden. Nu ben ik geen harde rijder: rond 100 km/uur is snel genoeg voor mij. De auto haalt met gemak 1L op 18 km. Op lange stukken soms boven 1L op 20 km.
Met caravan haalt de auto 1L op 12 km. Dat is mooi.
Inrijd bijna alles met de adaptieve cruisecontrol op 90 km/uur. Als je harder rijdt, neemt het verbruik flink toe en je bent nauwelijks eerder op je bestemming.
Zowel bergop als bergaf is zo rijden een verademing. De auto blijft zich keurig aan de ingestelde snelheid houden; ook bergaf. Heel prettig.
Kortom een perfecte caravantrekker

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Dethleffs

De ervaring van Jan Tuinenburg met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Dethleffs van 1330 kg geplaatst op 12-11-2020:

De combinatie Nissan Qasqai/Dethleffs bevalt uitstekend. Ik ben in de bergen op de snelwegen nergens kracht tekort gekomen en desnoods in de derde versnelling kon ik de snelheid altijd boven de 80km per uur houden. Ook op de binnenwegen trok de auto de caravan gemakkelijk naar boven. Verder had ik weinig last van slingeren, ook niet bij ingehaald worden door hoge auto´s+ meestal campers, want vrachtauto´s hebben mij niet ingehaald, behalve dan in file.
Ik kan deze combinatie alleen maar aanbevelen. De caravan is overigens een Dethleffs C/go, lengte 6.86m. en gewicht beladen 1350kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Knaus

De ervaring van jan brouwer met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Knaus Sport 460 EU van 1300 kg geplaatst op 19-10-2020:

De afgelopen 30 jaar nooit meer met een caravan gereden maar bij de pensionering hoort een sleurhut en dus met onze handgeschakelde Qashqai 1.6 Dig-T 163 pk en onze Knaus sport 460 in geladen toestand ongeveer 1300 kg, vers uit de verpakking, naar de Franse Alpen getogen. De rit over snelwegen en routes national was probleemloos. 100 km op de snelheidsmeter van de Qashqai bleek op de gps 93 en net onder de honderd konden we achter een ‘snelle’ vrachtwagen gaan hangen en kalmpjes in de 5e versnelling met ongeveer 1:9 op de verbruiksmeter kalmpjes koersen. Op de hellingen van de autoroute konden we de vertragende vrachtwagen dan inhalen soms in de vierde versnelling en met 110 op de teller. Nooit enige last van rijwind vlagen gemerkt. Omdat de auto relatief licht is voor de caravan had ik een alko atc bij de caravan gekocht. Die heb ik alleen voelen ingrijpen bij het nemen van een rotonde en bij dwars kruisen van spoorwegovergangen wanneer 1 wiel schever komt te staan dan het andere. Nou dan voel je wel dat er goede remmen onder de Knaus zitten. Grote slingeringen van de caravan heb ik nooit gevoeld maar in de slipstroom van een hoge vrachtwagen voelde ik de caravan ‘waggelen’. Misschien ligt dan een de caravanbanden. Het zijn 17 inch personenautobanden die maar 3.5 atmosfeer aankunnen met hele zachte wangen. De 19 inch van de Qashqai zijn lager en harder. Ook wanneer een hoge bestelbus met hoge snelheid inhaalde voelde ik een opdoffer in het stuur maar de combinatie werd nooit opzij gedrukt. Alleen tegenwind of wind in de rug scheelt wel een slok op een borrel. Bij tegenwind zie je het verbruik oplopen naar 1:6,5 (au) en bij een lekker windje in de rug met die 98 op de teller zo maar 1:12. Het enige probleem van de caravan vind ik betalen bij de tolpoortjes van de autoroute. Wat zijn die dingen eng small en dan blijken ook nog mijn armen te kort om het kaartje uit de automaat te trekken of de betaalkaart ertegen te houden. Volgende keer maar een telepeage ding aanschaffen.
Ook hebben we nog een echte bergpas, de Col de Lautaret van 2000 meter hoog gereden. Is een prachtige route, niet erg steil en met hele ruime haarspeldbochten. Bergopwaarts meestal in de derde versnelling. Bij de eerste bocht had ik voorzichtig snelheid geminderd en vergeten terug te schakelen. Nou dan zit er geen porrie in de Nissan. Later bleek de truuk om gewoon snelheid te houden en eventueel voor de bocht even in de tweede gang te gaan. Meestal hoefde ik niet te schakelen. Bij de afdaling moest ik wel vaak in de tweede versnelling. Alleen voor de bochten geremd en dan weer met een beetje gas de oplooprem losgetrokken. Ging prima. Na de pas bleken de remmen handwarm. Er zitten zelfs koelvinnen op de trommels. Helaas heb ik wel een paar keer de koppeling laten stinken bij het van een steile campinguitgang de weg opdraaien vanuit stilstand. De truuk bleek om de antislip module van de auto even uit te schakelen en dan met een dot gas de wielen te laten slippen en zo met enige rookontwikkeling spectaculair de weg op te schieten. Het kost wel wat aan bandprofiel maar banden zijn een stuk goedkoper dan een koppeling toch.
Al met al bleek de Qashqai met Knaus Sport 460 een probleemloze combinatie waar we met veel plezier mee gereisd hebben. Vooral de stilte waarin de motor werkt bij 100 op de teller in de vijfde versnelling is heerlijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. met een Hobby

De ervaring van Arie.R met een Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. (160 pk/118, Kw bouwperiode: januari 2019 - 2021) en een Hobby Ontour 460 HL van 1276 kg geplaatst op 17-10-2020:

Helaas door het corona gebeuren slechts 360 km met deze combinatie
gereden, het bevalt mij geweldig. Schakelt mooi trekt geweldig snel op
toerental komt tijdens het rijden bij 90 km snelheid niet boven 2200 t .
gebruik volgens de computer 1;10. Ben dik tevreden over deze combinatie, had hiervoor een Qashqai cvt en Qashqai 2.0 handschakeling, ook goede trekkers zonder meer!

Het betreft een 1.3 DIG.T DCT 7 traps autom,koppel260nm-2000tm

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Fendt

De ervaring van Andy Nuberg met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Fendt van 1460 kg geplaatst op 13-07-2020:

Mijn ervaring met deze combinatie is boven alle verwachtingen. De auto trekt met gemak met 85 km/h de caravan over een 4,2% helling over de route de soleil. Over vlakke stukken rijd je gemakkelijk en rustig 110km/h in de zesde versnelling. Het verbruik dat ik gereden heb is 1:17 met een diesel in de zesde versnelling. Het schetste mijn verbazing hoe zuinig ik met deze combinatie gereden heb. Nog nooit heb ik zo zuinig met een combinatie gereden.

Alleen de stoelen van de Quasqai? Een drama en geen comfort.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Eriba

De ervaring van Peter met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Eriba Exciting 485 van 1497 kg geplaatst op 07-05-2020:

Super caravantrekker en fijne stille , auto ook verbruik valt mee in Nederland zo rond de 1 op 9

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Burstner

De ervaring van paul boerefijn met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Burstner Ventana 435 van 1200 kg geplaatst op 26-10-2019:

Fijne combinatie, ook in de bergen. Op lange stukken in de 5e versnelling op laag toerental, voldoende kracht onderin om de gang erin te houden. Tot 90km/h is het verbruik acceptabel, zo'n 1:10 met een actieradius van 500km. Daarboven loopt het verbruik hard op. Tegenwind drijft het verbruik op.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Fendt

De ervaring van Elzo Ritsema met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Fendt Bianco 450 SQB Sportivo van 1390 kg geplaatst op 27-02-2019:

Met deze combinatie verschillende vakanties in het buitenland genoten.
Zowel in Oostenrijk Italië Luxemburg QQ gaat er prima mee om.
Goede trekkracht en zeer acceptabel verbruik, deze gaat zuiniger met de brandstof als mijn vorige auto Opel Astra 1.4 T en prestaties zijn ook beter.
Al met al een fijne trekauto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Hobby

De ervaring van Toine van Gils met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Hobby De Luxe 440 SF van 1295 kg geplaatst op 15-08-2018:

Caravan weegt met mover vaste dakluifel accu en belading maximaal 1350 kg.In de auto maximaal 250 kg aan spullen inclusief 2 volwassenen.
Auto rijdt op het vlakke uitstekend in 5 of 6 zelfs .
Bij hellingen van 8% bij Luik op cruisecontrol in 5 soms 4 omhoog.Kogelvrij 85-90 kg.
Gemiddeld brandstofverbruik 1 op 10.
Bij 12% helling in 4 omhoog maar beter in3 doen. Wat wel opvalt dat je bij hellingen op tijd moet schakelen.Doe je dat te laat dan valt vermogen snel terug.
Al met al dik tevreden.En nooit harder dan 90 is mijn advies want dan kleine slingerneiging niet uit te sluiten.Deze auto heeft eenmaal op snelheid het gevoel nog wat harder te kunnen maar wij zijn toch maar voor de advies snelheid.Van passerende bussen of vrachtwagens bij 90 km geen last van slingeren. Bovendien heeft deze auto zelf veel opbergmogelijheden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Chateau

De ervaring van Sidney met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Chateau Calista CT 450 UMF van 1270 kg geplaatst op 10-09-2017:

Wij hebben deze combinatie al een flink aantal jaren en is altijd geen enkel probleem. Waar dan ook. Nu net weer terug uit Frankrijk. Op vlakke stukken meestal in de 6e versnelling met de cruisecontrol op 115 soms nog wat sneller. Afhankelijk van weer, weg en drukte. Bij klimmen naar 5 en heel soms naar 4. Dit bij een lagere snelheid. Bij een goede kogeldruk, belading en gebruik van de Alcoa-koppeling is de combinatie bijzonder stabiel. Gebruik gemiddeld 8,1 liter/100 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een HomeCar

De ervaring van onno Bokhove met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een HomeCar Racer 45 UF van 1210 kg geplaatst op 12-08-2017:

Met de Nissan Qashqai en de 1300 kg wegende caravan net terug uit Kroatie. Heen en terug 3100 km gereden waar wij 428,68 liter benzine hebben verbruikt. Een verbruik van 1 op 7,23 Best wel een hoog verbruik maar de QQ heeft er ook flink aan moeten trekken. In het algemeen in zijn vier gereden en soms terug moeten schakelen naar zijn drie. Ondanks het verbruik een prettige combinatie om met een caravan te rijden. Je moet wel oppassen bij rechte stukken zit je zo op de 130 km per uur.! Het verbruik algemeen op de Nederlandse wegen is 1 op 10. Deze QQ 2.0 benzine staat niet bekend om zijn zuinigheid echter zolang wij de caravan hebben blijft het voor ons een fijne auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Caravan

De ervaring van Paul met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 12-08-2017:

Deze week terug gekomen van een vakantie naar Toscane en de combinatie Qashqai 1.6 DIG-T & Knaus 420 Sport 1300 kg is zeer goed bevallen.
De auto had geen enkele moeite met het trekken van de caravan, ook niet op de steile hellingen van de Apenijnen naar camping toe. Het grootste deel van de reis in de 5e en 6e versnelling kunnen rijden. Waarbij de cruisecontrol was ingesteld rond de 97 km/h.De Fernpass en Brenner werden genomen in de 4e en af en toe de 3e of 2e versnelling. De wegligging van de caravan was stabiel, ook bij het inhalen van vrachtwagens (max 115 km/h). Het verbruik was voor de gehele vakantie (3900 km) 1 op 10.9, wat mij is meegevallen. Kortom top.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T met een Hobby

De ervaring van Dirk met een Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (116 pk/85, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Hobby De Luxe Easy 440 SF van 1200 kg geplaatst op 04-08-2017:

Net terug van een reis door Duitsland, Oostenrijk, Slovenie en Italie. Bij vertrek had de auto pas 4000 km op de teller. Trekkracht en stabiliteit ver boven verwachting. In de bergen blijft de auto gemakkelijk op snelheid. Meestal kan op de snelwegen in de 5e versnelling worden gereden. Op lastige plaatsen met steile hellingen geen enkel probleem ondervonden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Delta

De ervaring van Izaäk Melse met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Delta Euroliner 4700 EB van 1280 kg geplaatst op 14-06-2016:

Zojuist zijn wij terug van een trip van 4300 km door Frankrijk en Spanje. De Qashqai 1.6 dci heeft geen enkele moeite met onze Delta Euroliner van geladen ca 1400 kg. Een verbruik van 1 op 11 - 12 met caravan is goed haalbaar. Boven de 100 km p. uur iets meer. Ook geen enkele slingerneiging waargenomen. Kortom een kloeke caravantrekker!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Hobby

De ervaring van Walther de Bruin met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Hobby Excellent 455 UF van 1270 kg geplaatst op 11-07-2015:

Wat een geweldige combinatie is dit! Auto is makkelijk in het optimale toerenbereik tussen 2.000/3.500rpm te houden. T/m 5e versnelling zeer goed bruikbaar. Doordat de turbo erbij komt als je op lange hellingen terugschakelt, kun je zelfs weer versnellen. T/m 105km. blijft de combinatie stabiel, daarna wel wat instabieler. Met gemiddeld 95-100km. een verbruik gehaald van 1:11. Wel wat beter dan met mijn vorige trekauto: Kia Sportage 2.0 AWD. Die trok slecht en haalde 1:7 maximaal. Deze Quashqai is zeer als trekauto aan te bevelen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Fendt

De ervaring van de Vries met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Fendt Topas 510 TFB van 1500 kg geplaatst op 03-07-2015:

Indien de belading goed op orde een prima combinatie, ook in de bergen geen probleem, kunt rustig in de 4de of 5e versnelling rijden..Kogeldruk op 85kg gehad. Benzine verbruik rond 1 op 9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 DIG-T met een Caravelair

De ervaring van Gerrit met een Nissan Qashqai 1.6 DIG-T (163 pk/120, Kw bouwperiode: november 2014 - 2018) en een Caravelair Antares 460 van 1162 kg geplaatst op 01-07-2015:

Deze combinatie is gewoon weg top .
Ligt stabiel op de weg en voldoende trekkracht over.
Benzine verbruik meet ik niet , kan dan beter thuis blijven

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Hobby

De ervaring van J.E. Semmelink met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Hobby Excellent 440 SFr van 1288 kg geplaatst op 24-06-2015:

Dit jaar +/- 3000 km gereden. De vakantie was in Oostenrijk. De combinatie is een Nissan Qashqai 1.5 dci en een Hobby caravan 4.40 SF beladen tot ongeveer 1300 kg. De Nissan heeft geen enkele moeite met het trekken van de caravan op vlakke en heuvelachtige wegen (cruise-control vaak in de 6e versnelling). Kruissnelheid zo veel mogelijk tussen de 90 en 95 km.. Bij lange hellingen moest er af en toe teruggeschakeld worden naar de 4e of 5e versnelling. De combinatie Nissan met Hobby vind ik zeer goed en stabiel.
Het verbruik viel zeer positief uit.(1 op 13/14).

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Hobby

De ervaring van bpvanlier met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96, Kw bouwperiode: januari 2014 - 2018) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1459 kg geplaatst op 19-04-2015:

Goede trekauto heb een caravan van 2009 tot 1500kg afgelopen jaar met deze combi in geiranger noorwegen geweest voldoende trekkracht en brandstof gebruik valt ook mee zelf op de terug weg van af middelfart tot klazienaveen een verbruik gehad van 1 op 14,3

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD met een Hobby

De ervaring van Etienne Claeys met een Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - juli 2010) en een Hobby De Luxe 495 UFe van 1400 kg geplaatst op 21-07-2014:

Mijn combinatie is zoals opgegeven. Die rijdt uitstekend en zeer vlot, je moet inderdaad opletten voor topsnelheden. Dus snelheid onder controle houden, cruiscontrole is een hulpmiddel. Opgelet in het afdalen, zeer vroegtijdig terugschakelen, langzaam steile hellingen afrijden, anders heb je heet lopende remmen! Algemeen verbruik aan cruisesnelheid van 100 km/u, 9,5 liter diesel voor 100 km. Of 1/10,5. Niet teveel kogeldruk, 65 kg max. anders krijgen de voorwielen minder grip op de weg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD met een Hobby

De ervaring van Etienne Claeys met een Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - juli 2010) en een Hobby De Luxe 495 UFe van 1400 kg geplaatst op 21-07-2014:

Mijn combinatie is zoals opgegeven. Die rijdt uitstekend en zeer vlot, je moet inderdaad opletten voor topsnelheden. Dus snelheid onder controle houden, cruiscontrole is een hulpmiddel. Opgelet in het afdalen, zeer vroegtijdig terugschakelen, langzaam steile hellingen afrijden, anders heb je heet lopende remmen! Algemeen verbruik aan cruisesnelheid van 100 km/u, 9,5 liter diesel voor 100 km. Of 1/10,5. Niet teveel kogeldruk, 65 kg max. anders krijgen de voorwielen minder grip op de weg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een TEC

De ervaring van Henk met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een TEC Travel Active 470 TE van 1285 kg geplaatst op 05-04-2014:

reactie op Hub. De genoemde 1285 kg komt niet bij mij vandaan. Onder de caravan zit een 1500 kg as. Neem ook fietsen mee (dissel). Geen idee wat de caravan weegt als ik alles bij mij heb. Denk rond de 1400 kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Eriba

De ervaring van F. Bothoff met een Nissan Qashqai 1.6 (117 pk/86, Kw bouwperiode: juli 2010 - januari 2014) en een Eriba Touring Puck 230 van 790 kg geplaatst op 18-03-2014:

De Qashqai 1.6 (bj juni 2012) met een Rapido Club 31T van 550 kg erachter komt als laatste bij Luik boven. Je kan hooguit in zijn 2 rijden en moet af en toe terug naar zijn 1. Had deze site geconsulteerd voordat ik de Nissan kocht maar ben inmiddels bezig met een andere auto. Waarop dit resultaat gebaseerd is mag Joost weten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een HomeCar

De ervaring van G.J. Schuurmans met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een HomeCar Racer 43 Champ van 1180 kg geplaatst op 06-01-2014:

Hallo ik ben G. Schuurmans en al 5 jaar in het bezit van een Nissan Qashqai 2.0 AWD Teckna, mijn caravan is een Home Car 430 Champ racer 930kg leeg gewicht. Ben op dit moment al aan het zoeken naar een opvolger voor de qashqai maar ik weet nu al dat dit een moeilijk verhaal wordt om de volgende redenen. Deze auto is zo ongelooflijk goed in het trekken van de caravan, ik heb passen in Zwitserland, Italy en Oostenrijk gereden en deze combinatie van trekker-caravan geeft alles wat je hart maar kan wensen, comfort, trekkracht, stabiliteit en boven al betrouwbaarheid. Wij zijn zo ongelooflijk tevreden dat ik alleen maar loffelijk kan spreken. Het verbruik is naar verhouding neem ik aan afhankelijk van de gereden snelheid en tegenwind. Enige probleem was een klapband van de caravan welke ik niet eens opmerkte bij (110 km p/u) in het rijgedrag, maar door een rookwolk in mijn spiegel. Update 18-6-2015 Ondertussen een Mazda cx5 2.5 GT-M aangeschaft en deze overtreft al het bovenstaande maar het is natuurlijk wel een ander prijs kaartje.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Fendt

De ervaring van Jos Dijkhuis met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Fendt Bianco 390 FH van 1260 kg geplaatst op 05-11-2013:

Deze zomer (2013) 2500 km afgelegd naar Oostenrijk met de Nissan Qashqai 2.0 en een Knaus Sport caravan 4.50FS beladen tot ongeveer 1300 kg. De Nissan heeft geen enkele moeite met het trekken van de caravan op vlakke wegen (ook met cruise-control in de 6e versnelling), echter bij lange hellingen moet veelvuldig worden teruggeschakeld naar de 4e of 5e versnelling en dan is dit goed te doen. Ook moet de auto in de bergen op toeren worden gehouden. De auto met de Knaus vind ik een stabiele combinatie.
Alleen het verbruik viel mij wat tegen n.l. 11,5 L/100km. Toch ben ik tevreden met deze auto.
Volgend jaar een review met de combinatie Nissan Qashqai 2.0 en mijn nieuwe Fendt Bianco 3.90 FH Sportivo met een leeggewicht van 1060 en 1300 beladen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Dethleffs

De ervaring van E.Klaassens met een Nissan Qashqai 1.6 (114 pk/84, Kw bouwperiode: februari 2007 - juli 2010) en een Dethleffs Camper 450 DB van 1177 kg geplaatst op 30-09-2013:

Dit jaar (2013) voor het eerst door Frankrijk getoerd. Via westkust naar Dordogne en terug via Parijs. Hoewel ik mijn bedenkingen had moet ik zeggen tevreden te zijn over de prestaties van deze auto. Sowieso stabiele combinatie. Nauwelijks corrigeren als je wordt ingehaald. Bij Brive op lange helling één keer terug naar 3e versnelling. Vanaf Limoge constant in de 4e op cruse control (autosnelweg).In de lage landen kun je weer naar de 5e versnelling. Benzine ca.1 op 8,5 km. Op terugweg 100 km per uur. Op toeren betekent in dit geval ca.3500 toeren.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Chateau

De ervaring van Slootweg met een Nissan Qashqai 1.6 (117 pk/86, Kw bouwperiode: juli 2010 - januari 2014) en een Chateau Calista 400 TZF van 1100 kg geplaatst op 08-09-2013:

Nissan QQ 1.6 2013 is bijzonder ongeschikt om deze chateau van max 1100 kg te trekken. Geen idee hoe caravantrekker.nl aan een helling van 10% komt, hij valt bij een helling van 5% al terug en moet je naar de 2e versnelling, maar snelheid krijg je niet meer terug. Door de veranderde transmissie tov van de vorige versie van de QQ 1.6 2008, maar liefs 6% minder vermogen OP DE WIELEN. Het motor vermogen mag dan wel meer zijn en het koppel mag dan 400 toeren lager liggen, maar het uiteindelijke vermogen op de wielen is LAGER.
De vorige versie QQ ging op 7% met 95 km/h ophoog in zijn drie en kon zelfs nog versnellen, deze nieuwe zakt na 200m al terug en is niet te versnellen, moet op een gegeven moment zelfs terug naar zijn 2e versnelling.

Maar zelf in Nederland met een beetje tegenwind op de vlakke weg valt hij ook terug...

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Wilk

De ervaring van Dhr. C. Robben met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96, Kw bouwperiode: november 2011 - januari 2014) en een Wilk S3-450 HTD van 1320 kg geplaatst op 10-08-2013:

Hiervoor de caravan 4 jaar getrokken met een stationwagen (Fiat Stilo multiwagon JTD 140 pk, en extra zware veren) en was daar niet ontevreden over. Maar deze Nissan Qashqai is gewoon geweldig. Met deze combinatie merk je maar amper dat er een caravan aan hangt, stabiliteit is zeer goed. Met de Stilo reed ik max 95 km/h op de tolwegen in Frankrijk. Met de QQ kon ik met een veilig gevoel 105 km/h rijden en dan lag de caravan erg stabiel achter de auto. Dit merkte je erg goed als je ingehaald werd door snelle busjes of campers, geen geslinger van de caravan. Als je zelf een inhaal manoeuvre uitvoerde dan voelde dit erg stabiel aan. Deze diesel is erg krachtig, meestal in de 5e versnelling gereden een paar keer bij een stijgingspercentage van 4,5% even terug naar de 4e versnelling. Dan ging de combinatie makkelijk omhoog met 90 km/h.
Het verbruik viel mij erg mee, naar noord Spanje gereden via de route de solei gem. snelheid tolweg 95 km/h verbruik 11.5 km/l. Later naar Bretagne gem. snelheid 105 km/h op de snelweg, verbruik 10,5 km/l. Zonder caravan heeft de Nissan Qashqai een verbruik van 18 km/l ( dan rij ik niet op een zuinige manier en ook stads verkeer).
Deze Nissan Qashqai heeft een vermogen van 131 pk en een koppel van maar liefst 320 Nm, uitstoot is maar 119 g/km. Dat je deze kracht hebt is zeer prettig als trekauto. De caravan hangt heel kort achter de achteras en dat geeft volgens mij de stabiliteit. Met deze auto heb je gewoon een goede controle over de caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een TEC

De ervaring van Hub Janssen met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een TEC Travel King 460 TDF van 1300 kg geplaatst op 04-07-2013:

Geen ervaring. Ben mij in dematerie aan het verdiepen. Bij bovenstaande ervaringen valt mij op dat niet over het gewicht van de belading van de caravan wordt gesproken. Bij 'Henk' lijkt het mij stug dat hij slechts 100kg (1285-1185) aan bagage heeft inclusief mover zelfs. En de fietsen? Hoe zit het daar mee?

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een TEC

De ervaring van Henk met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een TEC Travel Active 470 TE van 1285 kg geplaatst op 03-07-2013:

Ben in het bezit van 2.0 4WD. Caravan betreft het actiemodel van TEC de Weltbummler 473 TE (2012). De massa rijklaar is 1185 kg. Daarbij komt nog een mover + wat je meeneemt op vakantie.
Ik had hiervoor een kleine Chateau 400. Stuk kleiner en lichter. Woog met belading nog niet wat de TEC leeg weegt. Had dus wel zo mijn bedenkingen. Afgelopen mei ermee naar Kroatië geweest alles bij elkaar een 3800 km gereden. De auto deed het voortreffelijk. Stabiele combinatie. Gemiddelde snelheid lag op 72 km per uur waarbij ik op een brandstofverbruik kwam van 11.2 L op de 100 km. Solo ligt dat zo tussen de 1 op 10/11(korte stukjes in woonplaats). Zelfs nog redelijk veel op de cruisecontrol in zijn 6e versnelling kunnen rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Sterckeman

De ervaring van Frank schut met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Sterckeman Starlett 470 PE van 1170 kg geplaatst op 09-12-2012:

Met de Nissan Quasqai en een Sterckeman naar kroatie gereden. Problemen met de koppeling. Uiteindelijk nieuwe koppeling en motorsteun moeten plaatsen in Istrie. Het lag niet aan de koppeling maar aan een motorsteun. De kroaten gaven de fabrieksfout toe. In Nederland gaf de garage dat niet toe.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een Beyerland

De ervaring van Peter met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Beyerland Sprinter 390 D van 1080 kg geplaatst op 21-08-2012:

Met de Nissan QQ 2.0CVT (automaat) een een Beyerland 390D naar de Dordogne gereden, waarbij we het gross van de kilometers op de tolweg hebben gereden. Op de tolwegen gewoon heerlijk met de cruise-control op 100km p/u (ook heuvel-af). Geen vuiltje aan de lucht. Het laatste stuk behoorlijk bergachtig, maar dan nog minimaal 80km p/u. Geen centje pijn met de QQ. Zonder caravan gemiddeld 1:10,5. Met caravan 1:9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. met een Chateau

De ervaring van Th Gorsse met een Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Chateau Calista 450 HMF van 1200 kg geplaatst op 14-08-2012:

Naar Zuid-Frankrijk gereden 2012,combinatie rijdt uitstekend wel hanschakelen,maar dat gaat ook gemakkelijk +- geen probleem de D1075 van Grenoble naar Sisteron gereden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Chateau

De ervaring van peter met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Chateau Calista CT 400 TZF van 1145 kg geplaatst op 14-06-2012:

de auto heeft totaal geen moeite met het trekken. Het verbruik is 1:8

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Eriba

De ervaring van Rob met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Eriba Nova GL 390 van 1200 kg geplaatst op 08-06-2012:

Inmiddels al behoorlijk wat kilometers achter de rug met de Qashqai en Hymer/Eriba Nova 390. Maximaal te beladen tot 1350 kg, maar in de praktijk ca. 1250 kg.
De 2.0 liter motor heeft er geen enkele moite mee. Met een kruissnelheid van ca. 95 km/u. is het verbruik gemiddeld 9,2 ltr/100 km. Zuinig dus! Op vlakke wegen is rijden in de 6e versnelling goed mogelijk en ook nog op de cruisecontrol. Op hellingen bijtijds terugschakelen. Eigenlijk ging mijn voorkeur wel uit naar een automaat (CVT), maar helaas mag deze maar 1200 kg (i.p.v. 1400 bij de 2.0 liter) kg trekken.
Al met al toch tevreden zo.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 aut. met een Adria

De ervaring van Jan & Mary met een Nissan Qashqai 2.0 aut. (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Adria Altea 462 PD van 1165 kg geplaatst op 07-04-2012:

Hallo, we zijn in het bezit van een Nissan Qashqai 2.0 CVT twee wilen aangedreven.
Mat een Adria D 462 PD uit 2000.
Normaal op kenteken 1300 kg maar terug gekeurd naar 1200 kg.
Onze ervaring is dat dit heel goed gaat, dus genoeg kracht over, het jammere van de caravan vinden we dat het laadvermogen wel wat weinig is, dus zware dingen gaan in de auto, zoals tenten dergelijken.
Maar alles is zeer goed te doen.
Jammer van de QQ is dat de CVT maar 1200 kg mag trekken, en de geschakelde vresie 1300 kg waar dit aan ligt ???? volgens de dealer is het de CVT, hiervoor een daewoo gehad, zelfs daarmee geen problemen gehad, maar ja deze had al een boodschap gedaan, bijna 15 jaar gehad.
Maar de QQ, kan niet anders zeggen dat deze ons goed bevalt.Stabiliteit, goed, brandstof 1.9 moet goed te doen zijn, naar onze berekeningen.
de kant waar we meestal zitten is Spanje, dus bergjes genoeg die kant op.
Graag zien we adere ervaringen.
Jan & Mary

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Sterckeman

De ervaring van mark met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Sterckeman Starlett 470 PE van 1200 kg geplaatst op 05-06-2011:

nissan qq 2l dci(134kw 182 pk 400 nm)prima auto gewoon, 110 in de 6 met cc geen enkel probleem (vlakke weg). verbr 1op 8,3 gem ( z frankrijk)
auto laten chippen voor iets meer power! de qashqai is echt een geweldige auto .

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Tabbert

De ervaring van René Sempel met een Nissan Qashqai 1.6 (114 pk/84, Kw bouwperiode: februari 2007 - juli 2010) en een Tabbert T@b L 400 TD van 1200 kg geplaatst op 23-05-2011:

Vorig jaar voor de eerste keer met de Nissan Qashqai 1.6 en de T@B 400 TD naar frankrijk geweest. Trekkracht viel me tegen. We hebben nu chiptuning toegepast vermogen is met 8% toegenomen en de trekkracht met 20%. in de meivakantie naar de moezelstreek in Dutisland geweest. Combinatie trekt lekker. Probleemloos kunnen rijden, ook hellingen tussen de 5-10 procent. Op tijd terug schakelen en op toeren houden. Combinatie voelde erg vertrouwd aan, ben blij dat ik de tuing toegepast heb. Rijd een stuk relaxer. Verbruik 1 op 10-11

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Fendt

De ervaring van ED met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1400 kg geplaatst op 26-03-2011:

Mijn ervaring met de QQ is dat ik niet geheel tevreden ben.ik heb het idee dat de 2l motor erg veel moeite moet doen met de 1400 kilo (gewogen) van de Fendt. Vooral als er maar iets geklommen moet worden(3 a 5 %) moet men de motor goed op toeren houden en al terug naar de 3 versnelling.!vooral op wat langere hellingen komt de motor gewoon te kort.Nee dan mijn vorige 2l opel astra deze had aanzienlijk meer trekkracht en betere overbrengings verhoudingen!.Deze motor dus een afknapper vooral naar Frankrijk over glooiende wegen.Mijn inziens is hooguit 1200 kilo het maximale wat de qq met de 2.0 l. motor echt goed aankan.!
Ed

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Caravelair

De ervaring van Roel met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Caravelair Antares Luxe 426 van 1130 kg geplaatst op 23-11-2010:

Hiervoor met een Nissan Almera een lichtere caravan getrokken. Deze ervaring is echt fenomenaal, wat een power. Snelwegen in Duitsland gewoon in z'n 5 op cruise control, appeltje eitje. Alleen de snelheid op 110 houden op een hele lange 5% helling leverde een iets verhooge temperatuur op. Maar ja wat wil je. Kwestie van even een beetje terug. Optrekken is ook geweldig, je merkt niet dat er een caravan achter hangt. Aangezien de 6e een echte overdrive is, is deze amper te gebruiken. Verbruik loopt inderdaad goed op, maar dat is innerent aan de prestaties. Aantal kilometer inmiddels > 4000

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 aut. met een Dethleffs

De ervaring van Rudy van Rossum met een Nissan Qashqai 2.0 aut. (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Dethleffs New Line 420 HK van 900 kg geplaatst op 06-10-2010:

Een caravan trekken met deze QashQai is een groot feest. Bij het optrekken laat hij de meeste personen auto's eenvoudig achter zich. Op de snelweg met 100 km/uur (110 op de teller, natuurlijk alleen in Frankrijk) geen enkel probleem. Bij het rijden op cruise control zie je bij hellingen het toerntal langzaam oplopen, maar de snelheid blijft constant. Als het echt stijl wordt vliegt het toerental naar 5500 toeren en rijdt hij op vol vermogen de helling op. Op dat moment ben je met je caravan de meeste personen auto's aan het inhalen en vraag je jezelf af of het allemaal zo snel moet. De Dethleffs is natuurlijk niet zo'n grote en zware caravan, maar alles gaat wel heel makkelijk. Ik heb deze caravan al vanaf 1990 en er nog steeds geen stabilisatorkoppeling op gemonteerd. Dat is bij deze combinatie ook helemaal niet nodig. Het rijdt allemaal zeer relaxed. Het benzine verbruik is bij deze snelheden natuurlijk niet laag, ongeveer 1:8 tot 1:9, maar altijd nog minder dan mijn vorige auto, een Toyota Avensis 2.0 aut.(1:7 tot 1:8)

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. met een Dethleffs

De ervaring van ten Berge met een Nissan Qashqai 2.0 4WD aut. (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Dethleffs Camper 440 DB van 1200 kg geplaatst op 31-05-2010:

Op vlakke wegen laat ik de automaat in zijn 5 staan dit is als er weinig tegen wind heb schakeld hij regelmatig naar de 6 toe dus constant heen en weer, In de bergen moet je terug schakelen om toeren(3500rpm) te houden. Dit kan je beste zelf onder controle houden.Het verbruik op vlakke wegen is 1 op 10 maar in de bergen 1 op 7 dan lust hij meer. Met de caravan achter met een kogeldruk van ca. 70 kg rijd hij prima.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Burstner

De ervaring van Schmit-Rie met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2011) en een Burstner Averso 390 TS van 1100 kg geplaatst op 23-03-2010:

Rij sinds mei 2008 met QQ 15dCi,eerste jaar met campingcar,in april 2009 aankoop caravan Burstner 390TS,MTM 1200kg.Met 2 personen in de wagen en bagage is deze QQ ruim genoeg en zeker in staat de caravan te kunnen brengen op elke vakantiebestemming.Heb er vanaf juni t/m september 2009 ongeveer 10000km mee gereden ( Dubrovnic,Passau,Bourgonge,Tarragona ) Verbruik 10L/100km met caravan,zonder 5,2L/100km.Ook de trekkracht en de wegligging maakt het aangenaam om met deze combinatie te rijden,zelfs met 100km/u.Geen enkele helling problemen gehad,als men op tijd de juiste versnelling neemt en het toerental in het oog houdt.Mijn conclusie,zeer tevreden en hoop nog lang met deze combinatie te mogen rondrijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Hobby

De ervaring van Henmar53 met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1309 kg geplaatst op 21-02-2010:

Na eerst een Hobby 400 SF gehad hebbende, nu v/a aug-2009 de Hobby 460 Ufe deze zwaardere en bredere caravan heeft geen noemenswaardige invloed op het rijgedrag, dus is nog steeds:
Zeer goede stabiele combinatie
5e versnelling/cruise-control goed bruikbaar, zelfs een 4% helling geen enkel probleem voor 5e/CC
6e versn. niet /nauwelijks te gebruiken.
kruissnelheid van 100 km/hr op TT zeer goed haalbaar!!
verbruik ca 1-op10 maar boven de 100 flink toenemend!!
inmiddels aantal km met combinatie's gereden
- Hobby 400 sf ca.5000km
- Hobby 460 Ufe ca.1000km

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een Hobby

De ervaring van mart met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Hobby De Luxe Easy 440 SB van 1303 kg geplaatst op 25-01-2010:

Beste heer Fischer,
Graag zou ik U willen vragen, of U met 4 wheel drive rijdt of dat U gewoon met 2 wheel hem gebruikt, of zet U hem op de stand dat hij zelf bepaald met hoeveel wielen hij trekt.
Ik vraag dit omdat ik een 2.0 4 x4 aan wil schaffen.
met vriendelijke groet,
Mart

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Delta

De ervaring van J. Veenhof met een Nissan Qashqai 1.6 (114 pk/84, Kw bouwperiode: februari 2007 - juli 2010) en een Delta Summerliner 4400 FB van 1175 kg geplaatst op 21-09-2009:

In September met de Qashqai 1.6 naar Oostenrijk geweest met een Delta summerliner 4400 fb, leeggewichr 920kg, beladen 1080 kg. Probleemloos kunnen rijden, ook hellingen tussen de 5-8 procent. Op tijd terug schakelen en op toeren houden.
Combinatie voelde erg vertrouwd aan, dus inderdaad een goed bijelkaar passende combinatie.
Groet Jan Veenhof.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Knaus

De ervaring van wil ligtenberg met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Knaus Sport 450 FU van 1265 kg geplaatst op 16-08-2009:

ik ben wat minder positief. 2.0 QQ met knaus gewicht 1300 Op de heenweg bij de gothart stil komen te staan. na drie keer op te moeten trekken gaf dit al problemen en ruikte ik de koppelingsplaten. om dit te voorkomen heb ik met de terugweg gekozen voor de brenner in duitsland bij wurtsburg 10 km stau wegwerkzaamheden na diversen keren op te moeten trekken rokende koppelingsplaat en heb net het tankstation weten te halen. verder ben ik uitermate tevreden als de QQ met een verbruik van 1 op9 als hij blijft rijden is het een voortreffelijke auto maar bij stilstand op enige stijle helling laat hij je wel inde steek. ter controle heb ik mijn caravan laten wegen exact 1300 kg vermoedelijk zijn de fietsen achter op de caravan de boosdoender hoewel het binnen het totaal gewicht bleef

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Chateau

De ervaring van René met een Nissan Qashqai 1.6 (114 pk/84, Kw bouwperiode: februari 2007 - juli 2010) en een Chateau Caratt 390 van 1200 kg geplaatst op 14-08-2009:

Dit jaar naar Spanje, Blanes. Heen binnendoor via Troyes en Clermont Ferrond, terug via Lyon, Luxemburg beide routes geen probleem Auto heeft voldoende overwicht op de caravan. Op tijd terugschakelen enop toeren houden. Hiervoor met een Citroën Picasso 1.8 gereden. Met deze auto zelfde ervaring.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Burstner

De ervaring van G. van Eerten met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Burstner Ventana 455 van 1350 kg geplaatst op 04-08-2009:

Goede combinatie ligt er beter achter als mijn vorige auto een Nissan Primera 2.2 DCI jaar 2005.
Men kan de 6e versnelling en cruise control goed gebruiken bij een snelheid van 100 km op de vlakke weg. Benzine verbruik solo 1 op 14 1/2 en met caravan 1 op 9,7.
In de heuvels bij Lodeve ging ook prima met deze combinatie.Niks als lof over de Nissan Qasqai 2.0 DCI.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.6 met een Eriba

De ervaring van kw scholten met een Nissan Qashqai 1.6 (114 pk/84, Kw bouwperiode: februari 2007 - juli 2010) en een Eriba Touring Familia 310 GT van 850 kg geplaatst op 03-08-2009:

Dit jaar naar Frankrijk,Limosine/Correze Auto en caravan gedragen zich prima en voorspelbaar. Hellingen geven geen moeite als je maar op tijd terugschakeld en toeren houd. Wel is de Qashqai wat gevoelig met zijn gasdosering, je maakt gauw teveel onbelaste touren bij het opschakelen. Verbruik normaal 1:13 maar met cruise control op lange 80 km stukken is 1:16 ook mogelijk.
Verbruik met caravan gemiddeld 1:10/11

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD aut. met een Fendt

De ervaring van P. Spoor met een Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Fendt Bianco 445 TFB van 1350 kg geplaatst op 12-11-2008:

De eerste er varingen met de Qashqai 2.0 dCi aut. zijn er. Opgedaan op een rit van Breda naar Chlalons-en- Champagne over auto- en binnenwegen. Qashqai deed het beter dan de ingeruilde X-Trail 2.2 dCi, die gedurende ruim 4 jaar en ca. 25.000 km als trekauto is gebruikt. De X-Trail mocht 2000 kg trekken, de Qashqai slechts 1350 kg. Toch deed de Qashqai het over de gehele linie beter. De X-Trail deed het overigens ook goed, maar met de Qashqai voelt e.e.a. nog net wat beter aan. Ook de topsnelheid ligt hoger. Bij 130 km/u heb ik afgehaakt, daar de linker buitenspiegel toen spontaan inklapte. Al met al m.i. een goede trekker; onvoorstelbaar dat hij 650 kg minder mag trekken dan de X-Trail.

Breda, 10 december 2010.

Inmiddels al weer ruim 14.000 kms met de Qashqai met caravan gereden (en zonder caravan 80.000 kms).
Met de "oude" caravan zoals reeds vermeld in 2008 naar Noord Frankrijk en in het voorjaar van 2009 naar Split (Kroatië). Daarna een nieuwe Fendt 445 TFB Bianco aangeschaft met een leeggewicht van 1.120 kg en een maximum massa van 1.500 kg. Ik streef er naar niet meer dan 230 kg te laden om zodoende onder de 1.350 kg (meer mag de Qashqai Aut. niet trekken) te blijven. Vandaar ook geen mover laten monteren en ook nog nooit gemist. Met deze nieuwe Fendt in het najaar van 2009 naar de eilanden Cres en Losinj geweest en in 2010 in het voorjaar naar Vsar (Kroatië) en in het najaar naar Frankrijk, o.a. Noirmoutier, Bordeaux en Arcachon. Tussendoor nog meerdere keren naar Zeeland.
Ik blijf van mening dat de Qashqai veel meer kan trekken dan door Nissan is toegestaan; het schijnt dat men bang is dat de automatische bak te heet wordt bij overbelasting.
Ik houd me dus netjes aan de 1.350 kg grens. De auto gedraagt zich onder alle omstandigheden prima met een caravan er achter, ook met twee normale fietsen achterop. De stabilisator in- of uitgeschakeld maakt geen verschil, de caravan blijft er gewoon goed achter hangen.
Overigens rijd ik zelden sneller dan 110 km op de teller (met Tempo 100 vergunning in Duitsland); 130 is ook goed haalbaar maar m.i. onverantwoord.
Conclusie: niets dan lof over de Qashqai als trekauto; jammer dat de auto wel wat rammeltjes en kraakjes vertoont.
Branstofverbruik: solo 1 op 13,5
met caravan ca. 1 op 8,5.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Hobby

De ervaring van Henmar met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110, Kw bouwperiode: april 2007 - januari 2014) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 22-10-2008:

Zeer goede stabiele combinatie
5e versnelling/cruise-control goed bruikbaar, zelfs een 4% helling geen enkel probleem voor 5e/CC
6e versn. niet /nauwelijks te gebruiken.
kruissnelheid van 100 km/hr op TT zeer goed haalbaar!!
verbruik ca 1-op10 maar boven de 100 flink toenemend!!
inmiddels met combinatie zo'n 4000km mee gereden

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Knaus

De ervaring van T T met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1300 kg geplaatst op 16-07-2008:

Na in mei '08 4650 km te hebben gereden door Frankrijk moet ik zeggen dat onze 2.0 QQ, met een Knaus sudwind 450 FU (leeg 1080kg), goed heeft gepresteerd op de doorgaande routes. Op de tolwegen was de 5/6 versnelling best te doen, ook met cruise-control. Echter als de weg wat steviger gaat stijgen dan valt de 2.0 toch wel wat door de mand. Dan had ik het gevoel dat er alleen nog de rem mogelijk was en dat er niets extra overbleef wat motorvermogen betreft. Daarom raad ik aan een niet te zware caravan te gebruiken achter de 2.0 QQ. Verder vind ik de QQ een fantastische gebruikswagen die lekker rijdt en stuurt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Knaus

De ervaring van T T met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1300 kg geplaatst op 16-07-2008:

nain mei '08 4650 km te hebben gereden door Frankrijk moet ik zeggen dat onze 2.0 QQ, met een Knaus sudwind 450 FU (leeg 1080kg), goed heeft gepresteerd op de doorgaande routes. Op de tolwegen was de 5/6 versnelling best te doen, ook met cruise-control. Echter als de weg wat steviger gaat stijgen dan valt de 2.0 toch wel wat door de mand. Dan had ik het gevoel dat er alleen nog de rem mogelijk was en dat er niets extra overbleef wat motorvermogen betreft. Daarom raad ik aan een niet te zware caravan te gebruiken achter de 2.0 QQ. Verder vind ik de QQ een fantastische gebruikswagen die lekker rijdt en stuurt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een HomeCar

De ervaring van Ruud Brands met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2011) en een HomeCar Racer 45 Sunset van 1180 kg geplaatst op 16-07-2008:

Met een Home Car 45 Sunset, mag tot 1300 kg. beladen worden maar heb hem tot het maximum van de auto tot ongeveer 1200 kg. beladen, zijn wij naar het zwarte woud in Zuid-Duitsland op vakantie geweest.
Deze combinatie is perfect te noemen, zelfs bij steile hellingen van ± 15% die daar voorkomen trekt deze combinatie voorbeeldig! Het verbruik van de QQ 1.5 Dci met de Home-Car is ongeveer 1:11 à 12(zonder caravan tussen 1:16 en 16,5). De combinatie ligt als een blok op de weg en daarom verbaast het mij dat ik met deze QQ maar 1200 kg. mag trekken. Waarom een 2 liter 1400 kg, het is toch dezelfde stabiele auto?
Verder is het een prettige vakantie-combinatie!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Chateau

De ervaring van rine met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Chateau Calista 450 Mon Reve van 1200 kg geplaatst op 07-07-2008:

Geweldige auto de QQ Met een Chateau 1350kg naar Oostenrijk geweest 100 km pu. alles ging geweldig stabiel snel en zuinig Bij te laag torental wat kan gebeuren met zo’n stlle motor slaat de cruis control automatisch af. Alleen vandaag o7-07 met deze wind sloeg de linkeropzetspiegel naar binnen dat was hinderlijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Hobby

De ervaring van Michel met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Hobby Excellent 400 SF van 1210 kg geplaatst op 04-07-2008:

Met de QQ 2.0 Benz. handgeschakeld en met een Hobby 400SF excellent +1200kg naar z.Frankrijk geweest, en ik heb zeer goede ervaringen met de QQ. Met zeer veel plezier de 3200 km. afgelegd. Hij kan met gemak in z'n 5 op de cruise control gereden worden. Als het steiler wordt even naar de 4, op toeren houden en je hebt geen enkel probleem. Het verbruik viel ons heel erg mee, op de bc. 10.7/100 km. (veel snelweg) De stabiliteit van deze combinatie is echt geweldig. Wij zijn bijzonder tevreden met de Qashqai als trekker!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een LMC

De ervaring van Janob met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een LMC Munsterland 475 RD van 1275 kg geplaatst op 29-06-2008:

Ben zojuist teruggekeerd van vakantie naar de Provence en ik moet zeggen dat de auto zich voorbeeldig heeft gedragen gedurende 3680 km.Geen enkel probleem bij hellingen ,zoals Nancy en onder Luik.
Op tijd terugschakelen en toeren houden.
De berekening op deze van deze wagen als trekauto met mijn LMC caravan klopte als een bus.
Op deze hellingen ging het soepel omhoog en kon ik met de besten mee.
Bijzonder weinig last van inhalende bussen en vrachtwagens.Het komt mij dan ook vreemd voor dat er toch verschillende meningen over deze wagen zijn.
Mijn vorige wagen ,een Toyota Avensis 2.0 was minder stabiel en moet het in trekken afleggen tegen de QQ.
Ik ben in ieder geval erg tevreden over deze auto als trekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een HomeCar

De ervaring van jan hagers met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een HomeCar Racer 45 HMF van 1240 kg geplaatst op 28-05-2008:

met de qashquai 2.0 handgeschakeld en een homecar 45 racer van beladen +1300kg zijn we via nancy naar de jura gegaan en helemaal binnendoor via flinke steile hellingen zelfs een keer moest ik in zijn twee naar boven , daarna ook weer binnendoor naar spanje daar ook geen centje pijn.
Wel moet de motor goed op toeren gehouden worden dus je moet op tijd terugschakelen .
dat is heel belangrijk anders blijft er niet veel vermogen over.
Het is een hele fijne reiswagen en met de caravan is het heel fijn rijden heel weinig last van vrachtauto,s en bussen.
dus omdat de motor zo stil is moet je de toeren goed in de gaten houden.
Totaal geen spijt van deze auto als caravan trekauto

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 4WD met een TEC

De ervaring van W.Fischer met een Nissan Qashqai 2.0 4WD (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een TEC Weltbummler 525 TDF van 1200 kg geplaatst op 04-04-2008:

Als toevoeging het volgende: Ik ben in bezit van het boven vermelde model,maar dan MET CVT-AUTOMAAT!
Ik heb er uitstekende trekervaringen mee,zowel in de bergen als op vlakke wegen! Wij zijn afgelopen oktober probleemloos over de simplonpass en de gotthardpass gereden,incl.besneeuwde weg op de gotthardpass! Onze vorige trekauto was een subaru forester 2.0benzine,eveneens met automaat,bouwjaar 2006,maar onze huidige quashqai overtreft al onze stoutste verwachtingen in positieve zin!Gemiddeld benzineverbruik met caravan: 1:9!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Dethleffs

De ervaring van Joris met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Dethleffs Camper 395 HK van 1292 kg geplaatst op 06-03-2008:

Je verwacht dat deze auto echt een goede caravantrekker is, maar dit was absoluut niet het geval. Wij hebben deze zomer gewoon de route du soleil gereden (hier komen niet veel echt steile hellingen) voor, maar kwamen vaak met moeite omhoog. Wij hebben een nissan qashquai 2.0 en een caravan erachter die aardig klein is(dethleffs 395). Verder over vlakke wegen trekt de auto de caravan goed, maar dat mag dan ook wel met zon zware motor en een kleine caravan erachter. Mijn vorige auto (citroen picasso 2.0) deed het stukker beter!

Bekijk berekening

Wijzigen


Nissan Qashqai 2.0 met een Dethleffs

De ervaring van Ton Tetteroo met een Nissan Qashqai 2.0 (141 pk/104, Kw bouwperiode: februari 2007 - januari 2014) en een Dethleffs Beduin 540 van 1242 kg geplaatst op 22-06-2007:

met de Qashquai 2.0 handgeschakeld en een dettleffs 540V.geeft een goed stabiel gevoel. caravan 1350KG/auto extra beladen 150KG, voorheen getrokken met citroën C5 2.0 automaat . toen was de caravan meer in beweging/zoekende door mijninziens de soepele vering.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Nissan Qashqai.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Elddis

De ervaring van Adrian Mcloughlin met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Elddis Avante Club 362 van n.b. kg geplaatst op 22-06-2007:

Yes bought a 2008 elldis avante club 2 berth caravan this year bit iffy about towing
No bother pulling this flat roads wouldn’t even know you were pulling it on bumpy roads can feel it alright overall happy out app matched car and van well -happy camper


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Sterling

De ervaring van Terry Elsmore met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Sterling Eccles Amber van n.b. kg geplaatst op 22-06-2007:

Realizing my Nissan Quashquai 1.6 diesel is not the biggest tow car you can buy. I was a bit apprehensive on what I could tow. Purchased a Sterling Eccles Amber second hand and really please with it.
It tows very well, feels very stable and the Alko hitch helps with stability. Pulls well up hills or on the flat, motorways are easy and even without mirror extensions view is good. Was thinking about rear suspension aids but don’t need them just buy a nose weight gauge for about 12 quid and keep the nose weight on the caravan at the tow hitch to about 75kg. Summary. A very good combination!


Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. met een Sprite

De ervaring van Qashqai Driver met een Nissan Qashqai DIG-T 160 aut. (160 pk/118 Kw, bouwperiode: 2019-2021) en een Sprite Major 4 EB van n.b. kg geplaatst op 22-06-2007:

Totally fine. We have ATC fitted, made sure the car had heavier items like water bottles and awning, and kept the weight towards the front and on the axle. Stayed below 60mph, car's performance was very good and stable.


Nissan Qashqai 1.6 met een Caravan

De ervaring van Paul bailey met een Nissan Qashqai 1.6 (117 pk/86 Kw, bouwperiode: 2010-2014) en een Caravan as an example van 1250 kg geplaatst op 22-06-2007:

1.6 L engine (117bhp)
Trailer tent around 700kg. No brakes on trailer tent
Pulls well and stop very good
Motorway driving at 60mph set cruise control and sits there all day .
I live in lakes with wife and 4 year old have family in nain Scotland
Close friends in deal . And go up and down the motorway and lakes
And love driving car and trailer tent . And very happy with car
Fuel with car around 40mpg .
Towing with car around 36mpg
Trailer tent towing is 7feet long and 4 feet wide
On site 17feet long and 13 feet wide.
My job is HGV driver class 1 artic lorry 44ton so towing comes second nature
Love my car for towing . Engine is small but good.


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Sterling

De ervaring van LEWIS met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (110 pk/81 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Sterling Eccles Sport 442 van 1246 kg geplaatst op 22-06-2007:

Picked up caavan in Feb '15 used the outfit never found a fault with cars ability in towing. After reading compatibility and considering only being a 1.5ltr engine. It goes better than some 2.0ltr vehicles I've own in past. Would really rate the QQ. I did order the 1.6lt desiel but after waiting 3 months I was told by Nisan it could be another 6 month so reluctantly went with 1.5l.
1.5 engine has great economy mpg 35 ish towing on mixed roads and everyday solo 50 ish
The 1.6 desiel should be the best as its got 1800kg braked trailer cap.(if you can get them)


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Sprite

De ervaring van Sharon Serpell met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Sprite Alpine 2 van 1104 kg geplaatst op 22-06-2007:

I can sum this outfit up in one word - Brilliant. I have just driven from home to Northern Spain. I'm not an experience tower but the car gave me loads of confidence. I'm ready for our next journey.


Nissan Qashqai 2.0 aut. met een Lunar

De ervaring van Philip Bladen met een Nissan Qashqai 2.0 aut. (141 pk/104 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Lunar Quasar 462 van 1175 kg geplaatst op 22-06-2007:

I am a very experienced caravanner so a return to a petrol car was done with lots of advice and boy what a towcar this is we have a Lunar Quasar 462 1200kgs max and you dont even know its there so smooth so stable brilliant handling plenty of power love it


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T aut. met een Caravan

De ervaring van mrs barbara dungan met een Nissan Qashqai 1.2 DIG-T aut. (116 pk/85 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Caravan van 850 kg geplaatst op 22-06-2007:

we pick up our new nissan quasqai in september, we havent bought a traler tent yet just thinking about it but because the car only has a 1200cc engine i am rather concerned about the towing capability, any views?


Nissan Qashqai 1.6 dCi met een Knaus

De ervaring van Kürşat önercan met een Nissan Qashqai 1.6 dCi (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Knaus Sport 500 EU van 1300 kg geplaatst op 22-06-2007:

Wien gross train


Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] met een Bailey

De ervaring van Malcolm Jones met een Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] (107 pk/79 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Bailey Orion 400-2 van 1076 kg geplaatst op 22-06-2007:

Qashqai (1.5dci) pulling Bailey Orion 400-2. Excellent outfit. No probs. 35 mpg, usually around 53mpg 2 up.


Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] met een Bailey

De ervaring van Den Winship met een Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] (107 pk/79 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Bailey Ranger 460 van 1175 kg geplaatst op 22-06-2007:

Very pleased with the stability this car and caravan exhibit. Pointless engaging top gear so with this and the caravan wind resistance, the normal consumption drops from 50 to 30 mpg at 60 mph. It's considerably better mpg at 50 mph.


Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD met een Bailey

De ervaring van John Braham met een Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2014-2018) en een Bailey Pegasus 514 van 1450 kg geplaatst op 22-06-2007:

Now gone on two trips with the QQ towing, fantastic tow vehicle, better in almost (smaller boot) every way than the X-Trail 2.2 I replaced, nose weight tolerance seems better (rear end hardly goes down and I'm over 100kg), plenty of power when you need it, best of all so so stable, cruising 60-70 and passing trucks can hardly feel it, can hardly believe it's lighter than the X-Trail because it's so steady.


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Sterling

De ervaring van Les met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Sterling Eccles Amber van 1291 kg geplaatst op 22-06-2007:

I bought the caravan and towed it back from twenty miles away, the match comes out at 82% which I'm pleased with, the Quashqai seems to have plenty of power and torque compared to my previous Mondeo and before that Primera


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Bailey

De ervaring van P Hubbard met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Bailey Olympus 462 van 1263 kg geplaatst op 22-06-2007:

Car pulls and handles the caravan very well, but will have a problem getting the nose weight to 75kgs.
I contacted Bailey and they advised me to load the caravan behind the axle to achieve the correct nose weight.
Not recommended, so I carry most of my gear in the car.
Bailey need to do their sums on where the hitch is in relation to the axle.


Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD met een Bailey

De ervaring van Paul met een Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 22-06-2007:

wondering if the latest qashqai 1.6 cdi 4x4 is adequate for a bailey senator indiana (1464 -1500 kg) there are a lot of conflicting data on this pherhaps the manufacturers could get there heads together ? i would like to know if its safe to tow ?.


Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD met een Elddis

De ervaring van John met een Nissan Qashqai 1.6 dCi 4WD (131 pk/96 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Elddis Avante 464 van 1320 kg geplaatst op 22-06-2007:

Just recently bought the Nissan Qashqui +2 1.6 dci 130 bhp 4wd. Did not get to test as they were not available when ordered but i am extremely happy with its performance. It tied higher than previous cars so dont worry about ramps, fuel economy great, sat nav and rear camera great. Seats are a little soft but all in all a very competent towcar. Rear two seats fold flat in boot, but are only suitable for children. 4wd is auto or you can lock it if required. Its the only car on the market with 7 seats, 4wd and cheap tax with great fuel eco. Engine also quiet and start stop also useful


Nissan Qashqai 1.6 met een Avondale

De ervaring van m barr met een Nissan Qashqai 1.6 (117 pk/86 Kw, bouwperiode: 2010-2014) en een Avondale Argente 640-6 van 1600 kg geplaatst op 22-06-2007:

we towed an avondale 650/6 home from birminham to exeter with our new 1.6 qashqai it went on the straight very well struggled a little on any inclines and used double the petrol we used to get up there cost to get there no caravan 30 quid cost to tow caravan back 60 quid bought a 2.5 td pajero now keep you all posted


Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] met een Elddis

De ervaring van rob calderbank met een Nissan Qashqai 1.5 dCi [eco] (107 pk/79 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Elddis Avante 362 van 1050 kg geplaatst op 22-06-2007:

Tows very well, the hills of Wales are no problem. Motorway driving is largely effortless. Cruises well at 60mph and averages 29mpg. All in all a good tow car.


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Caravan

De ervaring van mr maddock met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 22-06-2007:

iv had the 1.5 cdi for 2years now,and have found the seating in the qash not very suppourting now finding it as a lot of roll on corners and a bouncey ride more solo than towing i have tried many ways to over come this,it helps if you load the boot well and have a good down load as for solo less weight more bounce and roll,i have at times felt qwite sick,haveing said all that it dose have good pulling power and nice gear change and dose give very good mpg around 36 towing there are good points to the qash as for ride not for me i thing the prob comes from the car being hight and more like jeep if you can put up with the ride its not a bad tow car i dont use it much for towing more solo and the ride is worse.


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Bailey

De ervaring van G Davies met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Bailey Ranger 460/2 van 1131 kg geplaatst op 22-06-2007:

This car is a chipped up engine and has good acceleration. It tows my Bailey caravan with no problems,and I get good fuel performance,but then one would considering I get 53 miles to the gallon (not towing)around a very dence and hilly south wales.


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Coachman

De ervaring van Tony Woodward met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Coachman Amara 380/2 van 1205 kg geplaatst op 22-06-2007:

Having towed a Bailey Discovery with the Qashqai with excellent results I was wondering how it would perform with the heavier Amara on the hook. Again the performance is excellent, there is plenty of power for overtaking, the suspension was more than capable of dealing with the additional nosewight. What more can I say, an excellent towcar, I would recommend it to a friend


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Standaard Caravan

De ervaring van mr m maddock met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Standaard Caravan van 1200 kg geplaatst op 22-06-2007:

tows very well i tow a swift corniche 14/4 weight full laden 1050 kg,plent of power ,good stability 68 kg nose wight,very good tow car better than some 1.9d.the 1.6 fsi golf towes as well,


Nissan Qashqai 2.0 dCi met een Lunar

De ervaring van Graham met een Nissan Qashqai 2.0 dCi (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Lunar Chateau 470 van 1180 kg geplaatst op 22-06-2007:

After towing with a petrol Honda v-tec, The Qashqai felt like it had about 300 BHP! This car is absoluety brilliant at towing, very stable and plenty of power from the 2.0 Dci.




Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD aut. met een Avondale

De ervaring van Wayne Seaborn met een Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2014) en een Avondale Argente 550-4S van 1400 kg geplaatst op 22-06-2007:

We did wonder as the unit is a near 85% match but it pulls like a dream, the only problem we have is that to get 6th gear you have to do so manually as the auto box will not select within speed limits. We are pleased. Last car Volvo S80


Nissan Qashqai 1.5 dCi met een Lunar

De ervaring van T. Marshall met een Nissan Qashqai 1.5 dCi (106 pk/78 Kw, bouwperiode: 2007-2011) en een Lunar Stellar van 1175 kg geplaatst op 22-06-2007:

The Nissan QASHQAI tows very well. I am pleased with its performance in slow moving traffic, particularly on sloping roads. It tows very comfortably on motorways and has enough power on standby in case of emergenies.It averages around 32 - 33mpg. A very good combination!


Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD met een Abbey

De ervaring van Eric Suddes met een Nissan Qashqai 2.0 dCi 4WD (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2007-2010) en een Abbey Aventura 325 van 1373 kg geplaatst op 22-06-2007:

My new Qashqai 2.0dCi (4WD0 tows my Abbey Aventura 325 like a dream. There is little difference in fuel consumption between driving solo and with the unit. You do not know that you were towing a unit unless you look in your rear view mirror.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Donatie

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker