Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Peugeot 405

Sorteer op:


Peugeot 405 Break 1.9 d met een Chateau

De ervaring van JAC Martinali met een Peugeot 405 Break 1.9 d (69 pk/51, Kw bouwperiode: 1988 - 1996) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 30-07-2008:

Ik heb een Peug 405 GRD 945 kg 1991, dus geen break, maar die kwam in uw keuze niet voor en een Chateau La Car 400 van 637 kg, 1992. Daar ben ik ca 10 jaar mee naar Pont du Gard Z-F gereden. In de 5e reed hij top op de teller 93 km/u maar ik reed altijd tussen de vrachtwagen met 83-85 km/u. De bekende helling ten Z. van Luik haalde ik bijna in 3 de laatste km in 2 met 40 km/u. Vrachtwagens rijden langzamer want daar liep ik altijd op in.Ik reed zowel route National als autoweg. het verbruik was heen altijd 1:14 en terug 1:13,5. Gelukkig nooit problemen gehad en meestal in 16 reisuren de 1100 km overbrugd. Alleen Mistral tegen kracht 6a7 geeft in 4e versnelling ca 75 km/u. Verder niets dan lof over deze combinatie. U moet er wel bij vermeldendat als je 100km/u met moderne çombinaties rijdt je op 1100 km 3 keer moet tanken x 20 minuten is 1 uur verlies. Als ik thuis tankte kwam ik nog net niet met brandstoflampje aan in Pont du Gard en dat is zeker ook vermeldenswaard. De snelheidsduivels haalden we meestal 2 maar ook wel 3 keer in toen ze weer stonden te tanken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

Wet- en regelgeving

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker