De ervaring van JAC Martinali met een Peugeot 405 Break 1.9 d (69 pk/51, Kw bouwperiode: 1988 - 1996) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 30-07-2008:
Ik heb een Peug 405 GRD 945 kg 1991, dus geen break, maar die kwam in uw keuze niet voor en een Chateau La Car 400 van 637 kg, 1992. Daar ben ik ca 10 jaar mee naar Pont du Gard Z-F gereden. In de 5e reed hij top op de teller 93 km/u maar ik reed altijd tussen de vrachtwagen met 83-85 km/u. De bekende helling ten Z. van Luik haalde ik bijna in 3 de laatste km in 2 met 40 km/u. Vrachtwagens rijden langzamer want daar liep ik altijd op in.Ik reed zowel route National als autoweg. het verbruik was heen altijd 1:14 en terug 1:13,5. Gelukkig nooit problemen gehad en meestal in 16 reisuren de 1100 km overbrugd. Alleen Mistral tegen kracht 6a7 geeft in 4e versnelling ca 75 km/u. Verder niets dan lof over deze combinatie. U moet er wel bij vermeldendat als je 100km/u met moderne çombinaties rijdt je op 1100 km 3 keer moet tanken x 20 minuten is 1 uur verlies. Als ik thuis tankte kwam ik nog net niet met brandstoflampje aan in Pont du Gard en dat is zeker ook vermeldenswaard. De snelheidsduivels haalden we meestal 2 maar ook wel 3 keer in toen ze weer stonden te tanken.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.