Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Pontiac TransSport

Sorteer op:


Pontiac Trans Sport 3.8 V6 met een Chateau

De ervaring van T Schimmel met een Pontiac Trans Sport 3.8 V6 (175 pk/129, Kw bouwperiode: 1995 - 1997) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 29-06-2008:

Maar laat echt wel een goede oliekoeler monteren, anders wordt de automaat en dus ook de motor veel te heet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Pontiac Trans Sport 2.3 met een Adria

De ervaring van hobers met een Pontiac Trans Sport 2.3 (137 pk/101, Kw bouwperiode: 1995 - 1997) en een Adria Altea 502 DT van 1200 kg geplaatst op 28-02-2008:

redelijke auto als trekker. in het trekkracht rapport staat echter dat de hoogste versnelling goed bruikbaar is.
Helaas trekt ie niet voldoende in 5, zelfs een viaduct in nederland laat hem al onder de 80 zakken. advies: alleen t/m versnelling 4 gebruiken. de 5 is met caravan waardeloos.

Bekijk berekening

Wijzigen


Pontiac Trans Sport 3.8 V6 met een Hobby

De ervaring van m prins met een Pontiac Trans Sport 3.8 V6 (175 pk/129, Kw bouwperiode: 1995 - 1997) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1336 kg geplaatst op 30-07-2007:

Moeilijk te vergelijken met de werkelijkheid!! Ik citeer: "U hoeft niet al te veel te schakelen en u heeft (ook bij lagere toerentallen)" En dat klopt: de berekening is voor een automaat, dus de elders vermelde schakelmomenten (1 t/m 5) geven ook niet echt het beeld van een betrouwbare berekening!

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Pontiac TransSport.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Pontiac Trans Sport 3.8 V6 met een Caravan

De ervaring van Steve Buckley met een Pontiac Trans Sport 3.8 V6 (175 pk/129 Kw, bouwperiode: 1995-1997) en een Caravan van 1550 kg geplaatst op 30-07-2007:

The car is a Buick Le Sabre but is the same GM generic but different body and slightly less performance.Same engine and power output with 3 speed auto with overdrive.Vehicle has aftermarket16 row oil cooler and uprated rear suspension.Pulls like a tank and tows the twin axle Elddis Crusader Superstorm no problem at all.Does make it a long combination and needs a good set of towing mirrors and being a left hand drive.Extra care is needed at roundabouts and junctions.Not designed for uneven roads as bottoms out sometimes but OK 99% of the time.Biggest problem is gated site entrances as you can't reach keypad especially when driver only on board.25mpg towing 30 mpg solo.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Hoe meer PK's, hoe beter?

Donatie

Gastenboek

Wet- en regelgeving

 

©2024 Caravantrekker