De ervaring van J.Veld met een Rover 25 1.4 (103 pk/76, Kw bouwperiode: 2002 - 2005) en een Eriba Touring Triton 410 GT van 700 kg geplaatst op 26-07-2008:
De combinatie betreft hier een Rover 25 1.4 16V bouwjaar 2003 en een Eriba Triton uit 1982.
Na eerst gereden te hebben met een gewone 'sleurhut' is de Eriba een verademing achter de auto. De combinatie is erg stabiel en véél minder windgevoelig dan voorheen.
Totaal beladen weegt de Eriba 700kg, de Rover trekt de Eriba met gemak. Opschakelen tussen de 3000 en 3500 RPM is aan te raden, dan rijdt de combinatie het fijnst. Tijdens het invoegen op de snelweg overschakelen bij 4500 RPM.
Op de snelweg is de snelheid op de teller meestal 100 km/u in de 4e versnelling bij ongeveer 3400 RPM en 110 KM/U ongeveer 3800 RPM.
In heuvelachtig gebied terugschakelen naar de 3e versnelling, de Rover trekt de Eriba over iedere bult heen. Tijdens de laatste vakantie in het Engeland heb ik me één keer laten verrassen op een dual carriageway. Onder het motto "Ligt het nou aan mij, of gaat die weg hier ineens omhoog? Net bedenkende dat ik inderdaad waarschuwingsborden had gezien 'slow lorries ahead' " Even terugschakelen naar de 2e versnelling en met 70 omhoog bij ongeveer 4500 RPM.
De 5e versnelling is als het windstil is te gebruiken (theoretische topsnelheid is 110 km/u) Toch heb eigenlijk alleen maar in de 4e versnelling gereden. Waarom? Ik vind het toch niet fijn om 100 km/u op de teller te rijden (95 echte kilometers) wetende dat er dan nog maar 15 km/u speling is tot de topsnelheid in de 5e versnelling.
En mede omdat er dan nog voldoende vermogen is om in te halen en vlot naar de 110 km/u te accelereren.
Brandstofverbruik bij 100 km/u op de teller en regelmatig inhalen met 110 km/u is 1:9,5 op euro 95 benzine. Op BP Ultimate of Total Excellium (97 octaan) merkbaar zuiniger en ook soepeler.
Erg fijne combinatie waar goed mee ‘door te rijden’ valt. Geen al te zware belasting voor de auto en een goede combinatie tussen comfort en het ‘kampeergevoel.’
De ervaring van gary met een Rover 25 2.0 IDT (101 pk/74, Kw bouwperiode: december 1999 - januari 2005) en een TEC Travel King 390 HTF van 1000 kg geplaatst op 23-10-2007:
supercombinatie, wij gaan altijd via luik naar zuidfrankrijk en ben nog nooit lager gegaan dan z'n 4e wij rijden dan 1 op 11/12
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Rover 25.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Rover 25- 20 IDT 101PS met een Rover 25 2.0 IDT (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1999-2005) en een Caravan van 875 kg geplaatst op 23-10-2007:
Good towing car, but 5th gear at 50mph not brilliant in 4th is a lot better , otherwise no problems at all
De ervaring van d wakefield met een Rover 25 2.0 IDT (101 pk/74 Kw, bouwperiode: 1999-2005) en een Caravan van 975 kg geplaatst op 23-10-2007:
good traction hardley known the caravan was being pulled the rover 25 turbo diesil is a great towing vehicle
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.