Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Skoda Kodiaq

Sorteer op:


Skoda Kodiaq 1.5 TSI aut. met een Dethleffs

De ervaring van Aad met een Skoda Kodiaq 1.5 TSI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: januari 2019 - 2021) en een Dethleffs Beduin 515 DB van 1464 kg geplaatst op 17-07-2024:

De caravan mag max. 1700 kg wegen en doet dat ook met alle belading. De Skoda mag 1800 kg trekken. Ik zorg voor een kogeldruk van 90 -100 kg. De Kodiaq trekt de caravan met gemak en het rijgedrag is heel rustig. Op lange hellingen schakelt hij terug naar soms de 4e of zelfs 3e versnelling en maakt dan uiteraard meer toeren, maar de snelheid blijft zeer acceptabel. Je kunt het niet vergelijken met een diesel (mijn vorige auto met 350Nm), maar na 5 jaren meerdere keren met deze caravan in het buitenland( soms in zware omstandigheden) ben ik zeer tevreden. Het verbruik ligt met caravan op gemiddeld 1 op 8. Zonder caravan 1op 15 en bij rustig rijden haal ik met gemak de 1 op 17.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. met een Eriba

De ervaring van Leyemberg met een Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. (190 pk/140, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2021) en een Eriba Nova GL/SL 435 van 1350 kg geplaatst op 17-02-2023:

Deze skoda kodiaq is een geweldige trekker meer overschot aan power. Gewoonlijk rij ik de ganse rit, bvb naar spanje op cruse control en de wagen doet alles zelf, bergop en bergaf.
Voor mij een top combinatie met mijn Hymer 435.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Kodiaq 1.5 TSI met een Knaus

De ervaring van Mangelschots Jan met een Skoda Kodiaq 1.5 TSI (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2018 - 2021) en een Knaus Sport 420 QD van 1262 kg geplaatst op 25-08-2021:

Voor de 2de keer met volle wagen en max geladen caravan gereden, zowel vlak als heuvelachtig. Geen problemen gehad om vlak te rijden, zelfs niet veel meer verbruik van de wagen op vlakke weg tegen 90 per uur. Heuvelachtig verbruik natuurlijk iets meer maar zeker niet buitensporig. Auto met caravan liggen stabiel op de weg, geen last van slingeren of te weinig trekkracht zowel vlak als heuvelachtig. Prima wagen voor deze caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. met een Hobby

De ervaring van Ronny Van Camp met een Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2021) en een Hobby De Luxe 540 KMFe van 1500 kg geplaatst op 26-10-2020:

Zeer tevreden met onze Kodiaq Scout 2.0TDI 150pk 4x4 uit 2019.
Geen enkele moeite met de Hobby Deluxe 440 uit 1997.
Gemiddeld verbruik van 8.2l/100km na 27000km waarvan 3000km met caravan. Zeer ruim, vele leuke(en nuttige?) accesoires, comfortabel en zalige reisauto, overzichtelijk en handige achteruitrijcamera! Goede verstelmogelijkheden van de achterbank(5zits). Een aanrader!

Bekijk berekening

Wijzigen


Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT aut. met een Eriba

De ervaring van Ed met een Skoda Kodiaq 1.4 TSI ACT aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: oktober 2016 - 2019) en een Eriba Nova GL/SL 530 LE van 1600 kg geplaatst op 17-06-2017:

Dit voorjaar voor de eerste keer op pad geweest met onze nieuwe Kodiaq 1,4 TSI 150 PK met DSG-6 versnellingsbak. Wij gaan al ruim 35 jaar op vakantie met de caravan. Onze huidige caravan is een Eriba Nova 530 met een leeg gewicht van 1400 kg. Wij beladen de caravan met 200 kg naar een totaalgewicht van 1600 kg. Gewoontegetrouw leggen wij altijd alle zware spullen in de auto. De Kodiaq (leeggewicht 1505 kg)is dan, met twee volwassenen en bagage, beladen met totaal 360 kg. Hij weegt dan 1865 kg. Dan de 80 kg kogeldruk eraf bij de caravan en erbij tellen bij de auto. De gewichtsverhouding is dan : Eriba 1520 kg en Kodiaq 1975 kg. Dat geeft dan een gewichtsverhouding van 77%.
Voorjaarsvakantie was dus in Zuid Limburg. Natuurlijk maar een paar honderd km gereden met onze nieuwe combinatie, maar hij voelde op de snelweg, op de bochtige landwegen en heuvelaf stabiel aan. We hebben ook wat Limburgse heuvels kunnen beklimmen..... Motorvermogen lijkt ruim voldoende. Hiervoor altijd ook auto's met automaat gereden. (7 stuks) Dit is wel onze eerste auto met een DSG-bak. Eerste indruk is dat alle voorgaande (conventionele automaten) beduidend meer vermogen beschikbaar hadden bij het wegrijden vanuit stilstand. Denk dat dat komt door het vrijwel ontbreken van een zogenaamde "slip" bij de DSG technologie. Ben benieuwd hoe dit deze zomer in de bergen zal zijn! Bij onze vorige auto's was wegrijden op hellingen van meer dan 20 % geen enkel probleem. Volgens deze site kom ik met deze DSG-bak al in de problemen bij helingen van rond de 11% ??!! Ik laat het u na de zomer weten ! Verder SUPER tevreden over de Kodiaq en de Eriba.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Skoda Kodiaq.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. met een Caravan

De ervaring van Rick met een Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. (190 pk/140 Kw, bouwperiode: 2016-2021) en een Caravan as an example van n.b. kg geplaatst op 17-06-2017:

I bought a Skoda Kodiaq as I wanted an Automatic car capable of towing 2.2T (boat + load + trailer= 2,180kg)
The Kodiaq performs superbly, so much so that when 3 yr lease was up - I bought it .... first car U have ever run to 5 yr old.
No faults.
Would not put it down as an off-roader, but towing on hard surface it is very capable.


Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. met een Hobby

De ervaring van Angel met een Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2016-2021) en een Hobby De Luxe 515 UHK van n.b. kg geplaatst op 17-06-2017:

A las velocidades legales es muy bueno, en comportamiento, estabilidad y consumos (entre 8'2 y 10 l) para la longitud del conjunto y cargando todo en el coche es muy seguro y equilibrado en todos los aspectos.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Voorbeeld Trekrapport

Gastenboek

Hoe meer PK's, hoe beter?

Genuanceerd advies

RDW auto

 

©2024 Caravantrekker