Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Subaru Impreza

Sorteer op:


Subaru Impreza Plus 2.0 aut. met een Knaus

De ervaring van Willy met een Subaru Impreza Plus 2.0 aut. (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Knaus Deseo Box van 750 kg geplaatst op 22-09-2014:

Officieel is dit een Impreza Sedan met gas. Leeggewicht is 1180kg, maar overige specificaties zijn correct. De Knaus is een 630 2 model uit 1981. Dit rijd super stabiel. Wel is het aan te raden om de automaat in de 3-stand te zetten, met power-stand actief. 100 op de teller is makkelijk haalbaar, heuvels en bochten zijn geen probleem. De auto rijd ongeveer 1 op 9 met caravan erachter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Beyerland

De ervaring van Joram met een Subaru Impreza Plus 2.0 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Beyerland Sprinter 390 D van 1080 kg geplaatst op 27-07-2013:

Wij rijden met een Beyerland Vitesse 380/2 met deze auto op lpg, dit gaat prima, al is, mede door de km stand, bergop de fut er wat uit in z'n 5, ik rijdt dan ook altijd in z'n 4 en dan ga je bij 3500 rpm ongeveer 95 en dat is geweldig vol te houden. De motor draait dan ook z'n max. koppel en het geheel is geweldig stabiel. Ik durf net als de andere gebruikers nog wel een veel zwaardere caravan hier mee te trekken, maar die hebben we (nog) niet nodig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0R met een Caravan

De ervaring van martin daams met een Subaru Impreza Plus 2.0R (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Caravan van 1075 kg geplaatst op 01-12-2012:

Ik vergat nog iets te zeggen over stabiliteit.
Mijn Primera was een sedan....dus met een langere afstand tussen achteras auto en kogel.
Zou dus , tijdens caravan trekken , per definitie meer invloed moeten hebben op de stabiliteit en het weggedrag van de auto. Dat was niet zo , temeer wellicht omdat de caravan mooi recht achter de auto hing.
Bij de Impreza zit de haak echter een cm. of 5 hoger helaas.
De algemene balans blijft desondanks ong. gelijk.
Maar ik weet zeker dat als de Subaru haak lager zou zitten de stabiliteit nog beter zou zijn dan met de Primera.
Beetje jammer dus maar verder SUPER blij met mijn nieuwe auto.
Gewoon fantastisch hoe deze auto presteert en rijd , ook zonder caravan tijdens dagelijks gebruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0R met een Caravan

De ervaring van martin daams met een Subaru Impreza Plus 2.0R (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Caravan van 1075 kg geplaatst op 01-12-2012:

Dec. 2012 : Met deze auto die ik nu 1 jaar bezit heb ik 2x caravan ervaring. 1x in Duitsland gedurende een rondrit van 3 wkn. en 1x tijdens een weekeindje Nederland.
Duitsland was best wel heftig temeer omdat ik voorkeur heb voor de wat moeilijke en dus soms erg steile binnenweggetjes.
Vergeleken met mijn eerdere Nissan Primera 2.0 125 pk. waar ik ook erg tevreden over was , is deze Subaru echt superieur. Zoveel kracht en dus reserve over....heerlijk gewoon!
Wel is het verbruik hoger...met caravan iets van 1 op 7.5 maar dat neem ik graag op de koop toe.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza 2.0D met een Beyerland

De ervaring van Jan met een Subaru Impreza 2.0D (150 pk/110, Kw bouwperiode: januari 2009 - januari 2012) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 915 kg geplaatst op 01-09-2012:

Geweldige onverwoestbare combinatie. Geen berg is te hoog. Ook single superieure rijeigenschappen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 1.6 met een Kip

De ervaring van T Boersma met een Subaru Impreza Plus 1.6 (95 pk/70, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 06-12-2010:

4 jaar goede ervaringen met combinatie Subaru Impreza Plus-1.6 en Kip Vision41T door grote delen europa.Jaarlijks gemiddeld 9000km. Verbruik solo1/12.4 met caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza 2.0R [in low gear] met een Biod

De ervaring van Jan Konijn met een Subaru Impreza 2.0R [in low gear] (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2007 - januari 2012) en een Biod Nomade van 1170 kg geplaatst op 27-10-2010:

prima caravantrekker met onze Biod Nomade TLH. Tijdens het rijden en passeren van vrachtwagens is het niet merkbaar dat de auto de Biod trekt. Vanaf 85 km trekt de auto prima in de vijfde versnelling. Solo rijdt de auto 1:12 bij lange afstanden, in de stad 1:10, met de caravan 1:8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza 2.0R met een Kip

De ervaring van Michiel met een Subaru Impreza 2.0R (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2007 - januari 2012) en een Kip Vision 41 T Special van 1130 kg geplaatst op 24-09-2010:

Wat een geweldige trekauto is dit! Hij sleurt de Vision met speels gemak over de wegen. Geen zin om te schakelen, dat kan prima cruiscontrol op 95-100 in de 4e versnelling en je kunt heerlijk ontspannen cruisen, en dat ook bij windkracht 5 a 6!!. Praktisch geen snelweghelling op de route d'soleil maakt dat je hoeft terug te schakelen want hij stuift met exact dezelfde snelheid naar de top...je hoort slechts aan de toon van de motor dat hij even harder aan het werk is! Terug was het weer wat beter en 110 km/u in zijn 5 gaat op vlakkere stukken ook prima. De stabiliteit is werkelijk subliem. (Wij hebben een sport op de 17 inch velgen). Het verbruik met de Kip Vision erachter varieerde van 1 op 6.4 tot 8.8....viel me niet tegen. Hiervoor altijd kleinere combinaties gehad met een 1.5 of 1.6 motor. Zo'n sterke motor is echt een aanrader.....zo'n "kleintje" redt het allemaal net aan, waar deze 2.0 boxer met een vrolijk roffeltje vlot met het verkeer meerijdt en met de caravan erachter niet meer verbruikt dan mijn 1.6 corolla of 1.5 Materia!

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0R met een Kip

De ervaring van Stuivenberg met een Subaru Impreza Plus 2.0R (160 pk/118, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Kip Shuttle 41 van 1190 kg geplaatst op 02-08-2009:

Vlotte combinatie; kan goed met verkeer mee.
Solo 1 op 11 à 12, combinatie 1 op 6.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Eriba

De ervaring van Jan Oostveen met een Subaru Impreza Plus 2.0 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Eriba Nova GL 390 van 1200 kg geplaatst op 20-04-2009:

Wij kochten net al andere een Inpreza 2.0AWDPlus, dit op aanraden van een Inpreza rijden die mededeelde nooit geen andere merk auto te kopen, en inderdaad de prestaties zijn echt groot. Dit jaar word voor ons de eerste grote reis zoals al vele jaren richting Noorwegen,
en daar kan het heftig zijn voor heen, voorheen altijd Honda gereden grandiose wagen, maar in de bergen had ik natte handen haal die of haal die niet. Achte aan de haak hankt een Eriba 390 met een as van 1350 kg. Het verbruik is 1:12/13 gemiddeld niet slecht al hij verkocht word 1:10 gemiddeld, wat hij gaat gebruiken met de caravan er achter zal nog moeten blijken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Dethleffs

De ervaring van Gerard Oppewal met een Subaru Impreza Plus 2.0 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Dethleffs Camper 540 SK van 1452 kg geplaatst op 18-01-2009:

Wij kochten een Impreza 2.0 AWD Plus om een grotere caravan te kunnen trekken en dat is een Dethleffs 540 SK geworden. Daarmee is de limiet wel zowat bereikt.
De auto heeft noch op steile hellingen noch op de
snelwegen moeite met de flinke caravan, en ook op
nat gras of modder zorgt de AWD met hill-assist dat je
zonder problemen naar en van de plek komt. De auto en
de caravan zijn beladen even zwaar zodat zorgvuldig
beladen wel belangrijk is om stabiel zo'n 100 km/u
te kunnen rijden. De Subaru heeft dan nog voldoende
inhaalreserve, ook qua stabiliteit, maar dit is geen
combinatie voor beginners. De opmerking over het ver-
bruik met caravan is terecht, 1:7 is normaal. Solo is dat ong. 1:10 gemiddeld, 1:13 op een lange rustige rit, maar als je 's een sportieve bui hebt, is dit ook
een heerlijke auto door de goede wegligging.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 1.5R met een Kip

De ervaring van A.Stuivenberg met een Subaru Impreza Plus 1.5R (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2006 - 2007) en een Kip Shuttle 41 van 1190 kg geplaatst op 07-08-2008:

Deze combinatie is af te raden. Op de vlakke weg en bij tegenwind moet er in de 3e versnelling worden gereden om 80km/h vast te houden. Op lange hellingen zoals in Duitsland is ook de lage gearing op den duur niet in staat om het verkeer op de rechter baan te volgen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza 1.5R met een Beyerland

De ervaring van H.Planting met een Subaru Impreza 1.5R (107 pk/79, Kw bouwperiode: september 2007 - januari 2012) en een Beyerland Sprinter 390 DV Sport van 1065 kg geplaatst op 29-12-2007:

Mijn ervaring is slecht.Bij lange hellingen met bijv.6% moet ik terugschakelen naar de 2e versnelling en met een hoog toerental 5000) naar boven.Dit is niet prettig rijden als het wat lang duurt.Vanuit stilstand op een steile helling is de lage gearing fantastisch.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza 2.0R met een Hobby

De ervaring van Dirk met een Subaru Impreza 2.0R (150 pk/110, Kw bouwperiode: september 2007 - januari 2012) en een Hobby De Luxe 560 KMFe van 1479 kg geplaatst op 22-12-2007:

Mijn 1e Soep was een Impreza 2.0 GL 1995 (LPG) + Hobby 560 KMFE "De Luxe" 1500 kg met deze combinatie 4x wintersport in Winterberg en 4x Spanje (route soleil), een geweldige combinatie, m.n. de gesynchroniseerde hoog/laag mogelijkheid, dit rijdt super met z'n grote caravan, zowel in de bergen op de Route-Soleil als op de secundaire wegen in de Ardennen of besneeuwde wegen in Sauerland. In 2003 is deze soep vervangen door een 2.0 Impreza uit 2000 (weer LPG) ook hiermee gaan we elk jaar weer naar Winterberg en Spanje zonder noemenswaardige problemen (1x airco). Met een gastank, vakantie belading en een caravan op de haak zakte de auto achter naar mijn smaak te veel door, ik heb achter zwaardere veren gemonteerd, dit maakt de combinatie mooi vlak en buitengewoon stabiel (zonder caravan krijgt de auto hierdoor ook nog een "uitdagend" wegkarakter) Met caravan ben niet de snelste op route maar wel een zeer stabiele en solide combinatie als je tenminste zorgvuldig belaadt, o.a. voor vertrek de hoge kastjes leeg, zwaar spul (voortent en stokken) in de auto, watertanks leeg, lichte gasfles, geen fietsen achterop etc. bedenk dat je al aan de grens van het verantwoorde zit. De nieuwere soep heeft een gewijzigde overbrenging en vraagt meer van de chauffeur m.n het op en terugschakelen met 1/2 stapjes. Hoog/laag lagen in het oudere type "op volgorde" dwz als de hoge IV van z'n toeren viel ( 4000<3500 rpm) simpel teruggeschakeld kon worden naar laag IV, als dit te zwaar werd, terug naar hoog III, dan naar laag III etc. Met deze oudere soep kon dus eenvoudig steeds een 1/2 versnelling op- en terug geschakeld worden. Nu rijd ik met de nieuwere Impreza uit 2000, de overbrengingsverhouding zijn gewijzigd tov de oudere, om nu een halve versnelling terug te gaan uit b.v. "laag IV" moet "hoog III" gekozen worden als dit niet meer getrokken wordt dan "laag IV" inleggen. Dit vraagt elke vakantie weer om een stevige gewenning, maar zit het er eenmaal in dan kun je mee met de grote diesels de helling op. Je moet wel wat "gevoel" voor dit spel hebben, maar dan is het ook erg leuk en vergelijkbaar met het rijden met zwaar transport. Wees "introvert" in je rijstijl en bedenk altijd dat je "de minste" bent op de weg, dan is dit kunstje goed te doen en bewondering valt jou (auto) ten deel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Chateau

De ervaring van Ton v d Kooi met een Subaru Impreza Plus 2.0 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Chateau Caratt 400 TZF van 1080 kg geplaatst op 02-07-2007:

Prima ervaring met deze combinatie. Vanuit stilstand en tijdens inhalen geen enkel probleem met acceleratie. Ook in de bergen, dan voornamelijk in low-geare, een makkie om vooruit te komen. Op de camping, in nat gras of op een helling, alles is goed te doen met de vierwielaandrijving. Ook qua vering en weglegging is de combinatie prima, de Su is vrij strak afgeveerd. Met de juiste bandespanning is de caravan weinig voelbaar. Het enige minpunt is hier al genoemd, het verbruik is inderdaad niet misselijk 1:7, met caravan dan. Onze Impreza is er een van bj 2002 een Plus 2.0 GX

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Swift

De ervaring van Rob van Hout met een Subaru Impreza Plus 2.0 (116 pk/85, Kw bouwperiode: 1996 - 1998) en een Swift Toscane 410 van 1195 kg geplaatst op 09-03-2007:

Mijn ervaring betreft de Subaru in combinatie met een Kip GL40EK en een Swift Challenger 390SE. Ik ben onder de indruk van uw calculaties. Deze dekken voor zover ik kan beoordelen volledig de praktijk.
Ik ervaar de Subaru (al 11 jaar) als een voortreffelijke trekauto waarmee je, door vierwiel aandrijving en de lage gearing, noch op de helling, noch op de camping in problemen kunt komen. Enig zwakke punt is dat de trekkracht op de vlakke weg in de hoogste versnelling (high gear) zeer beperkt is. Als je de hoge toeren (en bijbehorend geluid) voor lief neemt kom je uitstekend uit de voeten door steeds in de lage gearing te rijden. Je hebt dan een close ratio bak die zeer vlot in het verkeer meekomt (ook bergop !). Enig negatieve punt is het hoge benzine verbruik als hoge prestaties worden gevraagd (ca 1:6,5) Bij rustig rijden kan dit teruglopen tot ca 1:9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Subaru Impreza Plus 2.0 met een Hobby

De ervaring van Cor Elmendorp met een Subaru Impreza Plus 2.0 (125 pk/92, Kw bouwperiode: 1998 - 2005) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1150 kg geplaatst op 28-12-2006:

Fantastische combinatie. Op de vlakke weg gebruik van de "5" geen enkel probleem, gaat goed mee in heuvelachtig terrein en klimt door de "low-gear" op steile hellingen uitstekend. Benzine gebruik bij normaal rijden met de caravan erachter, blijft met 1 op 8 m.i. ook nog binnen de perken. De vierwiel aandrijving zorgt voor een zeer stabiel weggedrag, erg prettig bij de zgn langsgroeven in de wegen. Een aanrader voor de caravanrijder die niet alleen gebruik maakt van de snelweg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Subaru Impreza.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Subaru Impreza WRX Sedan/Plus met een Sprite

De ervaring van Brian met een Subaru Impreza WRX Sedan/Plus (224 pk/165 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Sprite Swing van 1100 kg geplaatst op 28-12-2006:

Hi

Just to add to above comments... The Subaru is lighter on fuel (13.5l/100km) in 5th gear towing at 110km/h in good weather conditions. That applies to level and downhills. Use 4th gear for uphills at 100km/h.


Subaru Impreza WRX Sedan/Plus met een Sprite

De ervaring van Brian met een Subaru Impreza WRX Sedan/Plus (224 pk/165 Kw, bouwperiode: 2003-2005) en een Sprite Swing van 1050 kg geplaatst op 28-12-2006:

Hi

I have a 2001 Subaru Impreza WRX AWD Sport Wagon towing a 2006 Sprite Swing with a light to medium duty stabilzer bar called the "yellow blade".
This rig is as stable as standing still and sometimes you could forget that you have a caravan behind you due to the fact that the caravan is so light compared to the car, as well as the fact that the car has a very firm suspension.
The low profile tyres on the Subaru (215/45/17) in my opinion is also a contributing factor to the stability as well as the low center of gravity with this vehicle having a horizontally opposed motor with 4WD drive train that adds more weight below the chassis.
The 4WD traction in steep gravel uphills is awesome when trying to get back onto the road after a break, as well as manoevering the caravan in a sandy caravan park close to the beach.
The power is more than what you can ask for because the rig overtakes quicker than a solo 1600 car.

Solo the car is rated at 11l/100km although I had 9l/100km at 130km/h.
With the caravan you can expect an average of 14.5l to 15l/100km at 95-100km/h with no wind. The best I got was 11.17l/100km at the same speed. The worse consumption experienced in a head wind at 100km/h was 20l/100km.
Due to the enormous amount of power available, try not to overtake when all that power is required ie. uphills etc because the car will become a guzzler.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Advertenties?

Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

Donatie

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker