De ervaring van Marcel Schilperoort met een Volkswagen Arteon Shooting Brake 1.4 eHybrid (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Solifer Finlandia 630 van 1675 kg geplaatst op 28-11-2023:
Afgelopen jaar meerdere keren met de caravan (Solifer 6102i uit 1988) en de Arteon hybride op pad geweest, met als langste trip naar Toscane. De hele reis in GTE stand gereden waarbij hij altijd benzine en elektro combineert. De trekkracht is meer dan voldoende om de 1600kg zware caravan voort te slepen, ook op steile hellingen. Door het hoge eigen gewicht van de auto doet de caravan niets met de auto, het is uiterst comfortabel reizen. De totale combinatie zal zo'n 3700kg wegen.
Ik heb voor de lol ook op de Brennerpas geprobeerd alleen op de 1.4 156pk benzine motor te rijden en zelfs dat lukt nog aardig, het houdt alleen niet over. De bijdrage van elektro motor is dan ook niet te ontkennen zodra je die bijschakelt. Belangrijk in de GTE stand is ook dat hij de accu's bijlaadt, iets waar je wel bedacht op moet zijn, want 11kW is zo op zonder bijladen.
De ervaring van Gert-Jan Kwintenberg met een Volkswagen Arteon 1.4 eHybrid (218 pk/160, Kw bouwperiode: 2021 - heden) en een Fendt Bianco 515 SG van 1600 kg geplaatst op 19-08-2023:
Dit jaar voor het eerst onze nieuwe Volkswagen Artheon eHybride mee op vakantie naar Kroatië. Wat een fijne caravantrekker is deze auto. Ik heb de hele route in de GTE stand gereden en de auto heeft nog niet 1 keer moeite gehad om onze 1700 kg zware Fendt Bianco 515 SG over de forse hellingen in Duitsland, Oostenrijk en Slovenië te trekken. Zelfs de binnenweg vanaf het Sloveense Koper naar Kroatië was geen enkel probleem. De stabiliteit van de combinatie is overigens ook prima, dit is natuurlijk mede te danken aan het hoge eigen gewicht van de auto. Kortom ik ben erg tevreden over deze auto.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.