Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Volkswagen Caddy

Sorteer op:


Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4M met een Knaus

De ervaring van Ronald met een Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4M (122 pk/90, Kw bouwperiode: augustus 2016 - 2020) en een Knaus van 1290 kg geplaatst op 15-05-2023:

Rij nu al een aantal jaar met de combi VW Caddy 4M en Knaus S&F. De 4-motion is echt een genot. Super stabiel en bij optrekken na een rotonde geen wielspin.
Ook op een nat grasveld of kiezelpad supertractie.
De diesel is sterk genoeg en in Frankrijk 100km/h geen enkel probleem. Bij lichte stijging van de weg gebruik ik meestal de 5e versnelling omdat hij het niet altijd volhoud in de 6e versnelling. Verbruik in Frankrijk met een gangetje van 100 is ca. 1 op 11.
Prima stabiele combinatie, let wel goed op de kogeldruk. Niet te veel anders rijd het heel bonkig, bij te weinig druk minder stabiel. Ongeveer70kg vind ik het fijnst.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy 2.0 TDI met een LMC

De ervaring van Ronny met een Volkswagen Caddy 2.0 TDI (150 pk/110, Kw bouwperiode: augustus 2016 - 2020) en een LMC Style 450 D van 1352 kg geplaatst op 02-10-2017:

Dit jaar (2017) ongeveer 4000km gereden met onze nieuwe combinatie. We hebben het gevoel met een stabiele combinatie onderweg te zijn. De caravan houden we zo licht mogelijk. In de auto gaan onze fietsen en alle zwaardere items. Wij reden in de voorbij periode op voornamelijk vlakke wegen maar met 150pk en een hoog koppel is dit ook voor de bergen vermoedelijk en zeer goede combinatie.
Leeggewicht auto: 1670kg
Leegewicht LMC met alle opties: 1250kg

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy 2.0 TDI met een Solifer

De ervaring van Jeen met een Volkswagen Caddy 2.0 TDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Solifer Artic 560 van 1400 kg geplaatst op 23-08-2016:

De auto heb ik net in gebruik. De eerste ervaringen zijn prima en conform wat het trekautorapport laat zien. volstrekt geen stabiliteitsissues, ondanks dat ik op de caravan een imperiaal heb gemonteerd waarop twee surfplanken en een vouwboot (samen ruim zestig kilo) liggen. Op de auto ligt een catamaran van 100kg . Kogeldruk is (met een beetje compenserende belading) nog prima op 80 kg te brengen. De combinatie voelt een stukje stabieler dan de vorige (seat alhambra 1.9 tdi).
Let wel op dat de 7 zits caddy\'s een maximum trekgewicht van 1400 kg hebben en de 5 zits 1500 kg.
Onze uitvoering is een maxi-7-zitter. Ik heb er MAD hulpveren onder gezet (op marktplaats staan nog steeds setjes te koop voor 50 euro). Daarmee staan caravan én auto met deze belading echt precies horizontaal en dqt is prettig want ik kom nu wél goed over alle drempels heen.
Dezelfde toename van stabiliteit t.o.v de seat voelde ik overigens ook bij het trekken van onze motoraanhanger. Een snelheid van 130 op de gps in Frankrijk bleef ontspannen. Let op de vijf groene sterren behaal ik blijkbaar doordat de maxi zwaarder is dan de korte uitvoering en flink beladen wordt. De caravan is een even lang maar iets ouder (lichter) type 560 die tot 1400 wordt beladen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.6 met een Hobby

De ervaring van Pieke DeJong met een Volkswagen Caddy combi 1.6 (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 27-08-2014:

N.B. wel had ik van tevoren erg veel aandacht besteed aan de gewichtsverhouding van de caravan en een juiste kogeldruk!

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.6 met een Hobby

De ervaring van Pieke DeJong met een Volkswagen Caddy combi 1.6 (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 27-08-2014:

Dit jaar voor het eerst met de caravan weg op vakantie, dus geen ervaring, behalve de op deze site aangeboden rijvaardigeheidstraining (aanrader!).

Via Luik doorgereden naar Zuid Frankrijk. Ondanks het feit dat ik dus weinig tot geen ervaring heb, moet ik zeggen dat ik mij geen seconde "onzeker" heb gevoeld met deze combinatie. De helling na Luik ging gemakkelijk in zijn 3 met 80 km/hr omhoog. Ook hebben we nog file's gehad in de Ardennen waarbij we de combinatie vanuit stilstand omhoog weer op gang moesten brengen. Geen enkel probleem. Ook de stabiliteit van de combinatie bij het inhalen/ingehaald worden door vrachtwagens of bestelbusjes was geen probleem. Ik kon makkelijk mee met het verkeer en ondanks het feit dat ik bewust niet te hard wilde rijden het niet vaak kon ik relatief makkelijk 100 km/hr rijden zonder in te boeten aan stabiliteit of controle.

Wat mij verder erg meeviel was het bezine verbruik van de Caddy t.o.v. dezelfde reis zonder caravan. Of dat nu dat nu kwam omdat de Caddy al een relatief massieve stroomlijn heeft of omdat ik veel constanter heb gereden weet ik niet, maar ik schat in een 30 litr extra brandstof op 1100 km.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4-Motion aut. met een Hobby

De ervaring van Kees met een Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4-Motion aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: augustus 2010 - 2016) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1400 kg geplaatst op 22-08-2014:

Drie weken geleden mijn nieuwe Volkswagen Caddy (grijs kenteken) opgehaald. Specificaties zoals hierboven aangegeven.
De auto trekt lekker door en DSG is een verademing. Heb de auto met alle opties besteld. Fijne laadruimte met heel veel ruimte. Met caravan nog niet gereden gaat volgende week gebeuren.
Met de vering van de achteras is door Rico al veel geschreven en ik onderstreep zijn verhaal. Heb deze week bij carsupport extra veren laten plaatsen en het verschil is duidelijk merkbaar. Omdat er nu nog de starre schokdempers van volkswagen onder zitten wil ik deze ook nog gaan vervangen maar ik wil graag weten wat voor type Rico heeft geplaatst.
Ik ga mijn ervaringen nog plaatsen met het rijden van auto en caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy 1.2 TSI met een Trigano

De ervaring van M. Janssen met een Volkswagen Caddy 1.2 TSI (86 pk/63, Kw bouwperiode: 2010 - 2016) en een Trigano Silver 380 CP van 1070 kg geplaatst op 28-05-2012:

Het bovenstaande rapporrt kan ik niet begrijpen. Graag wil ik weten hoe deze conclusies tot stand zijn gekomen. Als ik met mijn Caddy Life voor de caravan meer dan 80-85 km per uur rijd slingert de caravan echt alle kanten op!!! Het in halen van een langzaam rijdende vrachtwagen is hachelijke onderneming. Vaak moet tijdens het inhalen ingrijpen (remmen of juist gas geven) om erger te voorkomen. Met een andere auto ervoor (Renault kangoo) rijd je makkelijk boven de 100km met op rechte stukken snelheden van 120 km zonder enig probleem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Biod

De ervaring van Jan met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Biod 420 van 1150 kg geplaatst op 15-11-2011:

Mijn combinatie Caddy 1,9 TD en BIOD 420 is prima. Na een geforceerde rit van Avignon naar Nederland was de gemiddelde snelheid 92 km./uur. De motor krijgt het niet warm, het verbruik is redelijk en op de snelweg kun je gewoonlijk in 5 rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 2.0 TDI met een Kip

De ervaring van Rico met een Volkswagen Caddy combi 2.0 TDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: 2008 - 2010) en een Kip Vision 41 ETD van 1150 kg geplaatst op 17-10-2011:

Dit is een grijs kenteken Caddy Maxi met pompverstuiver 2.0 TDI. Net terug van onze eerste vakantie met deze auto, dus even de bevindingen melden.

Zeer fijne motor. Op de vlakke weg het toerental boven de 1700 rpm houden. Wordt het wat zwaarder (heuvels / bergen) hou dan het toerental boven de 1900 rpm.

In de bergen van Spanje en Portugal geen enkel moment de auto vol hoeven te belasten en toch zeer snelle rijstijl mogelijk. Op bochtige bergwegen moet je uitkijken niet te snel te gaan.

De motor laat zich niet overdreven horen en het geluidtype is niet onprettig.

Onder NL-omstandigheden kan op de snelweg de 6-de versnelling wel gebruikt worden, maar wordt het wat heuvelachtig, hou dan maar de 5-de als hoogste versnelling aan. Dan is de motor net even wat soepeler.

Verbruik solo:
In NL: tegen de 1 op 16
In berggebied: tussen 1 op 13 en 1 op 14

Verbruik met caravan (bijgehouden over 5100 km met caravan er achter):
In NL: tegen de 1 op 12
In de bergen en vlot rijdend: tegen 1 op 11

Het enige wat me verbaast is het doorzakken van de bladvering achter. Met een kogeldruk van 65 tot 70 kilo en een scootmobiel van 150 kg in de laadruimte (zwaartepunt op de achteras) zakt de vering zodanig door dat de rubber stoppers op de bladvering nog maar 2 cm vrij liggen. Dus bij drempels dreunt hij aardig op de stoppers. Hulpveren lijken dus gewenst.

Al met al een fijne auto.

Update 20/06/2012: Heb eind vorig jaar hulpveren laten plaatsen. Heb gekozen voor de standaard versie van Carsupport (dus geen heavy duty). Een wereld van verschil! Het is nu alleen wel zaak de kogeldruk redelijk hoog aan te houden, rij nu met 75 kg op de kogel. Veert uitstekend, geen problemen meer met drempels en zo. Door de hogere kogeldruk is de combinatie nu merkbaar nog stabieler. Ook achter een autotransporter merk je niks meer van slingeringen. Aanrader! Heb als test ook met 50 kg op de kogel gereden, en dan is de auto icm de hulpveren eigenlijk te stug en voelt de caravan minder stabiel aan.

Update 23/10/2012: Mijn Caddy lijkt af te wijken. Als je de snelheidstabel per versnelling vergelijkt met de werkelijkheid (snelheid gemeten met GPS), dan blijkt de vijfde en zesde versnelling langer te zijn dan in de berekeningen. Navraag bij Bert (van Caravantrekker.nl) levert op dat hij wel degelijk met de fabrieksgegevens werkt. Als ik in de berekeningen een Touran 2.0 TDI van 2008 selecteer, dan kloppen de snelheden wel met wat ik meet. Het lijkt er dus op dat mijn Caddy de versnellingsbak van de Touran heeft met dezelfde motor en bandenmaat. Vreemd. Komt dit vaker voor?

Update 31/01/2014: De Caddy en de Touran hebben dezelfde versnellingsbak. Tijd geleden uitgezocht en Menno/Bert gemaild. Het berekeningsprogramma van trekauto.nl hebben ze meteen erop aangepast ;-)
Tip: Zeker icm de hulpveren is het een aanrader om instelbare gasdempers van Koni op de achteras te monteren. Ik heb dat nu sinds een jaar, en dat geeft een enorme verbetering in veercomfort. De standaard dempertjes van VW zijn veel te stug.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Burstner

De ervaring van Wivi met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Burstner Flipper 460 TL van 1340 kg geplaatst op 21-01-2011:

Met deze combinatie dit jaar via tower tunnel gereden en zonder problemen de hellingen nadien van +10% genomen.
Verbruik ligt zeer laag met gestroomlijnde caravan. Zeker indien de snelheid net onder de 100km/h ligt. (lager dan 8 L/100Km).

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI met een Eriba

De ervaring van Victor Diemel met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Eriba Living pulse 465 van 1340 kg geplaatst op 18-10-2010:

Prima combinatie. Door auto meer te beladen ontzie je de caravan. Trekkracht inderdaad goed. Brandstof solo 1 op 15, met caravan circa. 1 op 10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] met een Trigano

De ervaring van B. de Haan met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Trigano Silver 420 CP van 1160 kg geplaatst op 19-07-2010:

Rijdt prima, ook in de bergen. Zonder stabilisator is 100-105 km/u wel het maximum. Combinatie slingert iets bij passeren van/door vrachtwagens. Verbruik op de snelweg (ongeveer): solo: 7:100, met caravan 9:100

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] met een Fendt

De ervaring van Kris Gysemans met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 18-12-2009:

Ben met deze combinatie tot in Torla gereden, midden in de Spaanse pyrineen. Geen enkel probleem, trekkracht over. Verbruik viel ook erg goed mee, ma rij tussen90 en 100 km/h. Minpuntje is dat de auto wel erg doorzakt achteraan, , eerst effe nakijken voor vertrek, desnoods lading herverdelen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Hobby

De ervaring van p.meinen met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 05-10-2009:

Uitstekende ervaring met Hobby 400 SF.
Verbruik 8 L/100. Zonder caravan 4.8L/100 Zeer zuinig!
Vaste seizoensplaats Frankrijk. Afstand 602 km.
Tijdsduur op zondag ( geen vrachtverkeer) 7 u, incl 0.5u pauze Philipville (B)
Laadruimte auto komt goed van pas i.v.m. gewichtsverdeling

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI aut. met een Kip

De ervaring van Alex Rotteveel met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI aut. (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Kip Celebration 44 van 1285 kg geplaatst op 02-08-2009:

Zowel getuned als niet getuned prima combinatie. Tuning levert toch wel voordelen op vooral in trekkracht. Kruisen in Frankrijk 100 a 120 km geen probleem. Stabiele combinatie.
Verbruik solo 1 op 16 met caravan 1 op 10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI met een Knaus

De ervaring van C Huurman met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI (69 pk/51, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Knaus Azur 400 van 1200 kg geplaatst op 11-07-2009:

Afgelopen jaar met deze combinatie weer naar spanje geweest en is goed bevallen. De trekkracht houd niet over bij tegenwind en op hellingen (regelmatig terug schakelen). Het verbruik viel wel iets tegen. Zonder caravan 1 op 17,5 met caravan 1 op 10,3. Alles totaal een goede combinatie om mee te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] met een Eriba

De ervaring van Jules Vereecken met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Eriba Touring Troll 540 GT van 1120 kg geplaatst op 01-02-2009:

In 2008 naar Argeles-Gazost geweest. Het komt op mij over als een veilige combinatie. Dit jaar wil ik dieper de Pyreneen in en cols over (Col de Pourtalet, Aubisque en Soulor)). Zou dat lukken?

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI met een Caravan

De ervaring van hanssen met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI (69 pk/51, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Caravan van 250 kg geplaatst op 04-10-2008:

Rijd al 4jaar naar spanje met deze cobinati geen enkel
probleem op de france autoroutes 100 km in de hoogste
versn. niet met harde wind de Pirineen in de drie omhhoog prima trekauto

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Adria

De ervaring van Ronny Vandamme met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Adria Altea 432 PX van 1300 kg geplaatst op 02-08-2008:

Voor deze caravan heeft de Caddy ruim voldoende kracht, zowel op autowegen als in de bergen. Een groot voordeel is de starre achteras waardoor hij bitter weinig door zakt bij het laden. Hij kan tevens 800Kg laden wat dan weer het overwicht tegenover de caravan ten goede komt. Door de ruime frontale oppervlakte wordt een groot deel van de luchtweerstand van de caravan weggenomen (Verbruik 1L op 12Km). Voor mij is dit een zeer goede auto om mee te reizen met caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI met een Eriba

De ervaring van Rene Tappel met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 2.0 SDI (69 pk/51, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Eriba Nova GL 490 van 1350 kg geplaatst op 27-06-2008:

Deze combinatie rijd goed op de autobanen 100 km/h
Is wel volgas.
Ben er mee naar Sankt Moritz en Davos geweest, hier moet je terugschakelen en met 30-35 km/h de steile passen op.
Met droge weg is dit geen probleem.
Als het glad is heb je te weinig tractie bij hellingen van
13%.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] met een HomeCar

De ervaring van Marcel met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een HomeCar Rally 45 FHU van 1265 kg geplaatst op 06-11-2007:

Prima auto voor de caravan heb wel een ander type caravan een Racer space maar type is het zelfde en met de 105 pk is het een lekkere start om op vacantie te gaan prima auto dus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Paardentrailer

De ervaring van John van den Berg met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (75 pk/55, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Paardentrailer 1,5 paardstrailer van 1150 kg geplaatst op 31-10-2007:

Ondanks de 55kW/75 PK voelt het rijden met een aanhanger zeer zeker aan. Trekkracht genoeg! In het geval van een paardentrailer moet je sowieso niet te snel willen optrekken en bij het trekken van een caravan van 1400 kg heb ik zonder problemen, in de van zomer 2007, besneeuwde(!) passen gereden in Zwitserland.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI met een Eriba

De ervaring van harrie met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Eriba Touring Troll 550 GT van 1140 kg geplaatst op 21-10-2007:

30.000 gereden met een eriba touring triton 430 gt
ervaring ; een woord super

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] met een Carado

De ervaring van peter met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2010) en een Carado C 363 van 1500 kg geplaatst op 11-09-2007:

Handgeschakelde 5bak. ABT tuning naar 130pk en 310Nm. Prima combinatie; rij met deze combinatie 100 tot 110 op teller zonder problemen. Hellingen vanaf 4% dienen in 4e genomen te worden. Verbruik 10,5 tot 11,5 ltr/100 km. Enig nadeel lawaai motor bij accelereren. Door bladvering zakt achter bijna niet door. Volgt stabiel zelfs met 2 fietsen voor en achterop.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.6 met een Hobby

De ervaring van stan met een Volkswagen Caddy combi 1.6 (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Hobby De Luxe 400 KB van 1091 kg geplaatst op 23-07-2007:

mijn ervaring is dat het een prima combinatie is , alleen moet je niet de bergen in willen, dan moet je behoorlijk terug schakelen, maar over het algemeen enn prima auto. op de vlakke weg trekt ie goed genoeg om gewoon mee te komen met de rest van het verkeer en iets over te hebben.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Hobby

De ervaring van Hans van Staveren met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Hobby De Luxe Easy 450 UB van 1180 kg geplaatst op 17-04-2007:

Prima auto en combinatie. Beginnend caravanner, dus geen ervaring met andere combinaties.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI met een Caravan

De ervaring van a.stuurman met een Volkswagen Caddy gesl. bestelauto 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 03-01-2007:

Zowel zonder als met chip tuning was dit een perfecte combinatie.
Gechipt met 1400 kg er achter van 0 >> 100 km/h in 16 seconden.
wegligging door hoogte van de Caddy zeer goed, dit vermindert ook de luchtweerstand enorm.
Accelereren of inhalen vanaf 80 >> bijv 100 is slechts secondenwerk.
verbruik tijdens 8000 km lange rit +/- 1 : 11,5
Enige nadeel, kogelhoogte te laag, of dissel van Fendt vrij laag.
In de klim in Harz gebergte sneller boven als BMW 320 met zelfde caravan erachter op 10% helling.

Bekijk berekening

Wijzigen


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Avento

De ervaring van A.Hiemstra met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2004 - 2010) en een Avento Avance 395 TLH van 920 kg geplaatst op 16-12-2006:

Ik ben in het bezit van genoemde combinatie en is mij prima bevallen met een ANWB-reis door Oostenrijk en Italie. Vanwege het feit dat de Caddy een starre achteras heeft, heb je geen last van 'door de verengaan', en is het geheel zeer stabiel. Gemiddeld brandstofverbruik lag ongeveer op 1 op 12.
Prima trekkracht in de bergen, en 5e versnelling goed bruikbaar. Zeer ruime auto om van alles en nog wat in op te bergen. Bevalt beter dan de diverse Glfs TDI die ik heb gehad. Keurige site overigens.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volkswagen Caddy.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Volkswagen Caddy 1.6 TDI met een Eriba

De ervaring van John Hall met een Volkswagen Caddy 1.6 TDI (75 pk/55 Kw, bouwperiode: 2010-2016) en een Eriba Touring Triton 418 van 995 kg geplaatst op 16-12-2006:

Good combination, cruising at 90k/h very comfortable. I am very pleased with the results on all types of road.


Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI met een Eriba

De ervaring van David Woodman met een Volkswagen Caddy combi 1.9 TDI (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2004-2010) en een Eriba Feeling 425 van 1170 kg geplaatst op 16-12-2006:

The Caddy Life is an excellent towcar with plenty of load space. However, next time I shall go for the auto DSG.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Cursussen

Een goede combinatie is belangrijk. Maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker! Bert van het Caravantrekker Training Center geeft een aantal trainingen en cursussen.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.


 

Over Caravantrekker

Wat is de visie van Caravantrekker en wie zit daar achter?

Menno vertelt meer over de achtergrond.



 

Lees ook:

Gastenboek

Caravan (te?) zwaar

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker