De ervaring van Tjeu met een Volkswagen Jetta 1.6 TDI BlueMotion Tech (105 pk/77, Kw bouwperiode: januari 2011 - juni 2014) en een TEC Travel King 430 DB van 1200 kg geplaatst op 18-11-2014:
Met deze combinatie naar Schotse Hooglanden en Lake District in UK geweest. Caravan beladen tot max toelaatbare. Probleemloos. 5e versnelling goed bruikbaar, verbruik gemiddeld 1 op 12.
Kan goed meekomen met verkeer, van 90 naar 120 op snelweg gaat redelijk snel. Bergen geen probleem. Zeer stabiele wegligging.
De ervaring van W Duinkerken met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Knaus Sport 450 KGU van 1300 kg geplaatst op 11-08-2013:
Voor het eerst met deze combinatie naar Oostenrijk gereden.
Vw getuned en hulpveren om het doorhangen in de kont te voorkomen. Maximale kogeldruk en tent in koffergedaan waardoor het een fijne stabile combinatie is. Meeste in de 5 de versnelling kunnen rijden met een snelheid van 100 km/h. Verbruik was hierdoor 1 op 10 waar ik zelf wel te vreden over ben. Eigenlijk zeer te vreden.
De ervaring van Spatz G.r.a met een Volkswagen Jetta 1.6 (102 pk/75, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Burstner Ventana 435 van 1075 kg geplaatst op 12-01-2013:
Mijn ervaring met een jetta 1.6 en een burstner 435 TN is redelijk goed het gaat maar dan houd het voor mij ook wel op ,bij een rechte autobaan kan ik goed meekomen maar bij een lange helling van 5% of stijler moet ik al snel terug schakelen waardoor het comfort minder wordt en met een caravan lust de jetta een aanzienlijk slokje meer brandstof zelf zit ik te kijken of er een tunings zetje voor deze wagen beschikbaar is zodat ik net even wat meer koppel en vermogen heb.
De ervaring van marco v m met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Adria Altea 390 PS van 1063 kg geplaatst op 02-08-2012:
Zo juist terug van Hongarije. We hebben een redelijk lichte caravan namelijk een Adria 390 met een totaal gewicht van max 960 kg.
Heuvel op en heuvel af blijft hij netjes op op snelheid zonder af te zakken/versnellen. Constant in 5e versnelling kunnen blijven rijden.
Bij een snelheid van max 110 km/h een gemiddels verbruik van 1:13,2
Wel heb ik een powerbox ertussen zitten wat extra pk's geeft maar zou het niet nodig hebben
De ervaring van Theo met een Volkswagen Jetta 2.0 TDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2011 - juni 2014) en een Avento Gran Turismo 430 TF van 1405 kg geplaatst op 24-11-2011:
De Citroen C5 dit voorjaar ingeruild voor een VW Jetta omdat we veel op vakantie gaan in de bergen. De VW Jetta 2.0TDI trekt de Avento GT 430TF (beladen 1440 kg) met groot gemak over de passen van 12%. Waar de Citroen C5 Tourer dan in de 1 of 2 al moeite had, trekt de VW Jetta met pit in de 4 door op dezelfde helling. Ook op de lange autobaanhelling van Grenoble naar Col de la Croix Haute zakt deze combinatie niet in snelheid weg als de Citroen C5 en staat ook niet kokend langs de kant als vele anderen in een hete zomer.
Echt een super trekpaard, waarmee je inderdaad wel gauw de neiging hebt te hard te gaan omdat ie veel over heeft. Denk erom om de auto aardig te beladen.
Over het benzine cq diesel gebruik kan ik kort zijn. De Citroen C5 Break slurpte op een rit met Avento caravan meer dan 2x zoveel benzine als de VW Jetta met diesel.
Ook over de stabiliteit ben ik zeer lovend; de Avento ligt van zichzelf al als een huis achter je auto (ook achter de C5), maar met de VW Jetta is alles minstens zo stabiel als met de veel zwaardere C5. Opvallend maar wel waar. Waar je wel op moet letten, maar dat doet natuurlijk elke ervaren caravanner is de snelheid bij steile en/of lange afdalingen. Hou dan je snelheid in de gaten of zet de auto op cruisecontrol!
Kortom ik ben zeer zeer lovend over de nieuwe VW Jetta als caravantrekker!
De ervaring van Johnny met een Volkswagen Jetta 2.0 TDI (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2011 - juni 2014) en een Hobby De Luxe 455 UF van 1287 kg geplaatst op 15-06-2011:
Onze Jetta trekt met alle gemak onze Hobby 455uf de bergen in, zijn dit jaar ermee naar Zuid Frankrijk geweest. Ook bij Nancy geen enkel probleem om boven te komen. rijdt meestal rond de 90 km/u in zijn 5e versnelling, en hoeft zelden te schakelen. verbuik bedraagt ronde de 1op 12, solo 1 op 18. een heerlijke trekauto, 2 vingers in je neus en gaan ermee.
De ervaring van Chris met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI [DSG] (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2008) en een Tabbert Baronesse 620 D van 1740 kg geplaatst op 15-10-2010:
Wij trekken al jaren deze combinatie zonder enig probleem. Daar de wagen een perfect werkende turbo heeft, gaat de wagen vooruit, alsof het is niets. Bij het inhalen of worden ingehaald, is er nog nooit problemen geweest, kwestie van snelheid, of van luchtdruk (aanzuigen of slingeren). Het verbruik solo op lange stukken autosnelweg, is 4 liter/100 km. en met de Tabbert eraan komt deze uit op 8,5 liter/100 km. Dat is het enige minpunt, het redelijk hoog verbruik, wat in feite sterk meevalt in vergelijking met andere trekkende voertuigen. Waarschijnlijk ook omdat het een Tabbert is met een dubbele as (tandem).
De ervaring van erik met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Dethleffs Summer Edition 490 TK van 1300 kg geplaatst op 25-08-2010:
al 3 jaar de alpen door met een detleffs 490TK van 1300kg. Auto trekt goed door ook op steilere hellingen waar je andere met gemak inhaalt. ook kun je veel in de vijfde versnellng blijven rijden,en anders even terug naar z'n 4 en hij trekt weer verder. kotom een heerlijke trekauto.
De ervaring van P.Haverlach met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77, Kw bouwperiode: 2005 - 2011) en een Hobby De Luxe 495 UL van 1398 kg geplaatst op 09-08-2008:
Al twee jaar zeer goede ervaring met een Detleffs Beduin 510DB en nu een jaar met de Hobby 495UL in de bergen gaat het zeer goed voldoende trekkracht.Voertuig blijft door trekken ook bij hellingen van 12 t/m 15%.Zeer gubstig verbruik tusen de 90 en 100km 1:12.5 met de Hobby bij de Detleffs was dit ongunstiger nl.1:9.ook de stabiliteit is bij de hobby veel beter.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Volkswagen Jetta.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van peter morgan met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Ranger 460 van 1139 kg geplaatst op 09-08-2008:
found this combination work well together driving on motorway or A roads also have a bit of power in reserve jetta better than golf tdi M5
De ervaring van Mick Coley met een Volkswagen Jetta 1.9 TDI (105 pk/77 Kw, bouwperiode: 2005-2011) en een Bailey Discovery 200 van 1118 kg geplaatst op 09-08-2008:
Found this combination not as good as the Picasso 2.0 HDI with the Bailey or an Astra 1.7 HD with previous Avondale. Find it affected by lorries overtaking and occassionally vague at the higher speeds 60-65. Disappointed as very powerful car. Think caravan is badly weighted and generally nose heavy.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.