Henk vraagt op 11 augustus 2005:
Hallo forumleden,
Ik ben in het bezit van een Peugot 307 en een knaus country van 1000 kg.
Bij het beladen van de combinatie zorg ik voor een hoge kogeldruk +/- 50 kg, en plaats ik zware dingen in de kofferbak.
Ook heb ik twee kinderen op de achterbank zitten.
De auto hangt dan aardig in de kont.
Mijn vraag is of het verstandig is om rubber blokken tussen de veren te plaatsen.
Heeft dit ook gevolgen voor de rijeigenschappen.
Henk.
Bert antwoordt op 12 augustus 2005:
Ik zou voor hylpveren gaan. MAD en CarSupport zijn een paar merken. Die rubber blokken vind ik persoonlijk maar zozo... Ze zorgen er alleen voor dat bij plotselinge sterke invering de aanslag niet met een klap bereikt wordt, maar wordt gedempt. Door de vervorming zullen ze wel enigszins progressief werken, maar die hulpveren die binnen de normale schroefveren worden geplaatst doen dat volgens mij een stuk efficiënter.
anton antwoordt op 14 augustus 2005:
wat Bert zegt is waar, bij mijn vorige auto, een ford scorpio station had ik ook veerbegrenzers gemonteerd, maar de resultaten vond ik niet geweldig. Bij onze eerste auto een mitsubishi colt uit 1987 had ik toendertijd hulpveren van mad onder gezet(zelf gedaan) en dit had naar mijn idee meer effect dan die rubber blokjes. Hulpveren zijn wel duurder, maar het effect is veel beter.
Henk antwoordt op 6 september 2005:
Ik heb toch maar voor de rubber blokken gekozen.
We zijn niet weer terug van zuid Frankrijk.
De blokjes zijn me uitstekend bevallen.
De auto staat nu met volle belading enkele centimeters hoger.
En dat is nou net wat ik wilde.
Tijdens normale ritten merk je niet veel verschil, hij is iets stugger.
Maar dat mag bij een Franse auto.
Henk.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.