Numan vraagt op 9 juli 2021:
Ik overweeg een plug-in hybride aan te schaffen. Hierbij is voor mijn caravan het trekgewicht van belang.
Volgens caravantrekker en de brochure SEAT can de Tarraco 2000kg trekken. Hij is er in 2 uitvoeringen. Met of zonder de Dynamic chassis control.
De vraag is of deze DCC bijdraagt in het gedrag van de auto bij het trekken van de caravan. KIP Greyline 48T 1600 kg.
Tot heden had ik stationwagens met een nivoregeling.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 9 juli 2021:
DCC kan je niet echt vergelijken met niveauregeling waarbij de auto op hoogte blijft. Bij zware belading zal de auto dus wel doorzakken, alleen kan je de werking van de schokdempers beïnvloeden waardoor hij wat stugger wordt. Dat kan een voordeel zijn maar verwacht er niet te veel van i.c.m. een caravan.
Die Kip zal probleemloos achter zo'n zware PHEV rijden.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen