Egbert vraagt op 22 december 2008:
Mijn vraag is wat heeft de gemiddelde caravantrekker aan het overzicht van alle trekauto,s
Gemiddeld is het denk ik 85 procent diesels,dat begrijp ik wel.
Maar dat is toch niet relevant voor de Particuliere caravantrekker met zijn benzine voertuig.
Die 85 procent zijn toch allemaal Laesebakken.
Hans antwoordt op 22 december 2008:
Klopt, je hebt gelijk.
antwoordt op 22 december 2008:
Ook Leaserijders zijn particulieren die hun leasebak uitrusten met een vakantiegenotsknobbel.
Dat de auto voor het werk een Diesel moet zijn is dan weer een voordeel toch?
egbert antwoordt op 22 december 2008:
Volkomen gelijk maar het was handiger geweest om een lijst met benzine en met diesels te hebben is wat makkelijker zoeken.
Je worstelt op deze manier door zoveel diesels dat je door de diesels de benzine niet meer ziet.
Tino2L antwoordt op 22 december 2008:
de overweging om 1 diesel (autm) te rijden was alleen maar omdat ie wel het maximale caravangewicht mag trekken en de
benzine uitvoering (cvt autm) niet.
overigens als particulier ben ik afhankelijk van een autm .
door omstandigheden ben ik huisman geworden dus er valt niks te leasen.
mijn vorige was een benzine 2L cvt autm.
op zich was daar niks mis mee maar ik heb nu wel iets extra's onder de motorkap.
arno
Bert antwoordt op 22 december 2008:
Ik begrijp de vraag niet zo goed. Als je alleen benzineauto's in de resultaten wilt vul je toch gewoon benzine in bij de selectie?
egbert antwoordt op 22 december 2008:
Hallo Bert dat klopt maar bij de lijst van Trekauto,s vind ik het lastig gaat bijna alleen maar over diesels.
Mischien iets om Benzine en Diesel apart te zetten.
gr Egbert
Bert antwoordt op 22 december 2008:
Ik ben waarschijnlijk bedrijfsblind, maar welke lijst bedoel je precies? Geef even het pad aan via het menu.
egbert antwoordt op 22 december 2008:
Hallo Bert ik bedoel bij de Revieuws,het overzicht van alle trekauto,s.
Gr Egbert
Bert antwoordt op 22 december 2008:
Aha. Tsja, dat is niet meer dan een alfabetische lijst van auto's die hebben meegedaan aan een van de Trekauto vh Jaarverkiezingen. Dat daar - de laatste jaren althans - meer diesels aan meededen is logisch. Maar, over de relevantie valt te steggelen en je doet er bovendien goed aan zo'n review te lezen in de context van het héle verhaal en in vergelijking met de andere klassendeelnemers. Bovendien is het testgewicht van de caravan niet die van jouw caravan!
Rangschikken naar krachtbron heeft m.i. niet zo veel zin en is ook niet nodig. Ze staan per merk en model gerangschikt en de niet diesels zijn er zo handig uit te halen als je een beetje op de hoogte bent van de terminologie die de merken gebruiken (TDI, HDI etc.)
Een veel praktischere zelf samen te stellen (selectieve) lijst is die je vindt onder het menukopje Overzichten > Alle auto's. Heb je daar een leuke selectie gemaakt ga je kijken of er bij de TAvhJ- en bij de gebruikersreviews die modellen óók vermeld staan voor aanvullende informatie over weggedrag e.d..
Ger antwoordt op 23 december 2008:
Ik rij diesel en betaal dat zelf, geen lease dus. De waaromvraag is snel beantwoord, in de privesfeer maakten we voldoende kilometers dat diesel een "goedkoper" alternatief was. Die reden is weggevallen, ik schat dat we nu 15.000 km per jaar rijden, nogmaals, puur prive. Dan denk je wel eens: Die dure diesel de deur uit! en dan ga je rekenen.
Ik heb een caravan met een TMM van 1500 kg. Om dat ding te kunnen/mogen trekken ben ik (Opelminded person) een Vectra 2.2 direkt SW nodig (ook vanwege de ruimte) Het bij te betalen bedrag niet meegerekend ben ik met die Vectra per jaar evenveel geld kwijt dan wanneer ik lekker door blijf rijden in mijn Astra 1.7 CDTI SW (100 pk). En wat doe je dan: De recessie voeren door niet te besteden, centjes op de bank, lekker rente van trekken.
Ook het verschil in koppel tussen beide auto's brengt mij tot de conclusie dat de diesel beter is in vergelijking met een benzine.
Kortom: de huidige diesels zijn veel betere caravantrekkers dan benzineauto's
<Michiel antwoordt op 23 december 2008:
Wel een erg korte bocht Ger!
Wanneer je niet genoeg rijdt om diesel rijden aantrekkelijk te maken is een diesel in mijn ogen nog steeds een matig alternatief.....de aanschafprijs is veel hoger. Je kunt voor datzelfde geld ook een flinke benzine motor (eventueel met Turbo) aanschaffen....en die trekken echt niet minder goed.
Een caravan van 1500KG aan een Astra hangen lijkt me een minder goed plan, ongeacht of dat mag of niet! Ik ben er van overtuigd dat zo'n Vectra 2.2 benzine en stuk beter rijdt met je Caravan
RobD antwoordt op 23 december 2008:
Laat mij maar tuffen in mijn diesel.
Persoonlijk vind ik het relaxter rijden dan een benz, met of zonder caravan.
Vergeet één ding niet: de zogenaamde Leasebakken worden wel bij het inkomen geteld en men betaalt er een pittig bedrag aan belasting over.
Bert.s antwoordt op 23 december 2008:
Als je een benzine motor met turbo neemt zal deze zeker niet slechter trekken dan een turbo diesel!
Ik heb altijd turbo diesels gereden, en heb nu mijn eerste benzine auto met turbo.
Mijn conclusie is dat mijn huidige auto veel beter trekt dan mijn vorige diesel auto's.
Ger antwoordt op 23 december 2008:
@Michiel: De auto mag en kan de caravan trekken, dat is geen probleem. Mijn probleem is wel dat ik 12.000 bij mag leggen voor de Vectra. Met mijn 15.000 km per jaar zijn beide auto's even duur. Blijft dat de Vectra duurder is in de verzekering, ik renteverlies heb van m'n spaargeld, ik een nieuwe set winterbanden aan moet schaffen en mijn dakdrager ook vervangen moet worden. Mag kort door de bocht zijn maar dan wel de goedkoopste bocht 😉
Louis antwoordt op 23 december 2008:
Hallo mensen ,niet iedere diesel is een leasebak !!
Ik heb net m,n diesel focus verruild voor een dieselbusje.
Eindelijk meer dan genoeg laadvermogen, en een prima plaats voor de fietsen .
Wij zijn al klaar voor seizoen 2009 en hebben er zin in !!
antwoordt op 23 december 2008:
Eén diesel van de Leaselijst schrappen dus. 😉
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!