Caravantrekker.nl

Sprite Super 410TF

Albert Myny vraagt op 18 februari 2009:

Probleem met een Sprite raam (type caravan Sprite Super 410TF). In juni 2008 is er een spontane barst in gekomen. We zijn nu februari 2009 en ik heb nog steeds geen duidelijk antwoord van de (enige Sprite) dealer in België. Een hele reeks mails heen en weer.... Polyplastic is de oorzaak en geeft geen antwoord enzovoort.....
En het gaat alleen nog maar over de vraag of er garantie is of niet.... 8 maanden !!!!! Laat staan dat het raam reeds vervangen is . Weet iemand raad ?
mail : albert.myny@telenet.be

Naar laatste bijdrage

Reacties:

@Eric antwoordt op 18 februari 2009:

Waarom ben je er zo zeker van dat Polyplastic de oorzaak zou zijn van het gescheurde raam eigenlijk?

Oh ja, dit draadje al gelezen?

http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=12625

Neem even de tijd, het is 't langste draadje van dit forum denk ik.... 😉


Albert Myny antwoordt op 18 februari 2009:

Ik heb deze informatie reeds gelezen.
Waar de oorzaak zit weet ik niet. Bij de dealer laten ze mij weten dat polyplastic geen antwoord geeft.
Door de vele mails hebben ze mij dan gevraagd om mijn caravan naar de dealer te brengen (begin november 2008) Er zou iemand ter plaatse geweest zijn in november 2008. Tot nu toe heeft die "iemand" nog geen duidelijk antwoord gegeven of die ruit in aanmerking komt voor garantie. Zou een definitef antwoord geven op 5 februari 2009. Tot nu toe geen enkele reactie meer (we zijn vandaag 18 februari)... Mijn caravan staat nu nog altijd bij de dealer...


antwoordt op 18 februari 2009:

Goedkope stalling toch. 😉

Je moet hem wel bijtijds bellen wanneer je er weer mee op uit wil, kan hij hem wassen en klaatzetten! 'n Dag of 3 van tevoren ofzo.


Albert Myny antwoordt op 18 februari 2009:

Ik betaal wel mijn winterstalling zonder caravan in....
Ik zou al tevreden zijn als die ruit in orde komt...
....


Koen antwoordt op 18 februari 2009:

Indien je de caravan nieuw (en zelfs 2ehands) hebt gekocht bij die dealer, is het ZIJN zaak dat er een nieuwe ruit in komt.
Garantie, weet u wel !
Hoe de dealer het verder regelt met Polyplastic, Sprite of desnoods de koningin van Engeland : dat is ook zijn zaak.

Het wordt tijd dat je eens goed met de dealer gaat klappen.


WernerZ antwoordt op 18 februari 2009:

Zolang uw caravan in garantie is, moet de dealer sowieso zorgen voor vervanging van de ruit. Hoe hij het verder afhandelt met de leverancier van de ruiten, dat is zijn zaak. Jij hebt recht op een perfecte ruit.


Albert Myny antwoordt op 18 februari 2009:

Klopt, dealer is verantwoordelijk en moet een oplossing geven.
Dealer is nu in gebreke gesteld, we zien wel wat het wordt.
Ik hou jullie op de hoogte.


T. Hak antwoordt op 18 februari 2009:

Polyplastic zit bij mij in de straat! Ruit laten maken en betalen, en declareren bij de dealer. Deze heeft ruim de tijd gekregen voor een passende oplossing.


RobD antwoordt op 18 februari 2009:

Het is wel leuk om voor ieder merk en evcentueel elk type een nieuw draadje te openen v.w.b Polyplastic. Wie volgt??

Beste Albert, je hebt ook al in de andere topic gereageerd, lees deze van voor naar achter en van boven naar beneden helemaal door. Alle opties zijn al gegeven, uiteindelijk is er maar een aanspreekpunt: DE DEALER !!


antwoordt op 18 februari 2009:

Albert Myny schrijft: “ Waar de oorzaak zit weet ik niet. Bij de dealer laten ze mij weten dat polyplastic geen antwoord geeft.
»
De dealer kan zich niet beroepen op Polyplastics. Hier zal hij zelf voor moeten zorgen.
Wat is zijn reactie op de claim die je maakt. Iets gaat niet zomaar stuk.
Effe wat anders en niet onbelangrijk, hoe oud is de caravan?
Is er nog sprake van enige garantie op de caravan?
Fabrieksgarantie of occasion garantie, Bovaggarantie?


RobD antwoordt op 18 februari 2009:

Enkele weken geleden heb ik het al op gegeven, zo ook nu!!


Albert Myny antwoordt op 19 februari 2009:

Inderdaad, de dealer moet dit regelen.
Is nu via aangetekend schrijven in gebreke gesteld.
Caravan is van 2005. Bovag kennen wij niet in België.
Wordt in ieder geval vervolgd...
Dealer heeft indertijd (juni 2008) een aanvraag voor garantie ingediend.... bij wie wat of hoe ??????
Via de betekening die hij vandaag zal ontvangen zal de druk op de ketel wel hoger worden...


Hans antwoordt op 19 februari 2009:

Van: Albert Myny
Datum: 18 February 2009 om 10:19

Ik heb deze informatie reeds gelezen.

Van: Albert Myny
Datum: 19 February 2009 om 07:48

Inderdaad, de dealer moet dit regelen.



Wat ik nu niet snap: Albert was al overtuigd van deze gang van zaken maar opend toch een nieuwe topic! Vreemd!


antwoordt op 19 februari 2009:

Albert, je bent wel spaarzaam met informatie.
Zo ik begrijp heb je van dit verhaal al eerder en elders gewag gemaakt.
Ik heb geen zin al die informatie te vergaren maar wil best reageren. Je zult dan echter met meer antwoorden moeten komen.
Nogmaals;
Is er nog sprake van enige garantie op de caravan?
Fabrieksgarantie of occasion garantie, Bovaggarantie?
(om mee te beginnen).

Nog iets. Om duidelijkheid in het draadje te houden is het beter niet te cross posten. Hou dus één draadje open hiervoor.


Albert Myny antwoordt op 19 februari 2009:

Eigenlijk ging het over de vraag of er garantie was of niet.
De caravan werd voor het eerst ingeschreven als verhuurcaravan in mei 2006. Ik kocht die 2de hands (ex-verhuur) in oktober 2006 en het probleem deed zich voor in juni 2008. Dus normaal gezien zou er nog garantie moeten zijn.
Vandaag heb ik bericht gehad (van de benelux invoerder) dat de dealer in Belgie een ruit zou toegestuurd krijgen van Polyplastic... dus garantie. Ik wacht nu af tot de Belgische dealer reageert.
In Nederland blijkt de bovag garantie te bestaan, bij ons bestaat zoiets helemaal niet , of ik weet het niet.
Het jammere is dat je eerst met dreigementen moet komen vooraleer er wat beweging in komt.... en dat is jammer.


RobD antwoordt op 19 februari 2009:

Kan het niet laten, toch maar even,
Quote: De caravan werd voor het eerst ingeschreven als verhuurcaravan in mei 2006. Ik kocht die 2de hands (ex-verhuur) in oktober 2006 en het probleem deed zich voor in juni 2008. Dus normaal gezien zou er nog garantie moeten zijn.

Normaal gezien is een rekbaar begrip. In je koopcontract zal toch wel iets van garantie staan? Tijdstip van ingang en periode?
Daarbij geef je zelf al aan dat je deze 2e hands kocht, normaliter is de garantieperiode al korter op 2e handse caravans.
Ben blij als ze het raam zonder kosten vervangen, ga er niet blindelings van uit dat het nog wel garantie is.

--Het jammere is dat je eerst met dreigementen moet komen vooraleer er wat beweging in komt.... en dat is jammer. ---
Dacht je dat het in NL anders was.


Albert Myny antwoordt op 12 maart 2009:

Oef, eindelijk is het probleem opgelost.
Nieuw raam onder garantie vervangen na een lijdensweg van 9 maand !!!!
Druk van verbruikersorganisatie, kampeerclub, bellen naar invoerder Benelux, Polyplastic heeft uiteindelijk resultaat opgeleverd !!!!

Moraal vanhet verhaal : niet opgeven maar volhouden is de boodschap.


@Eric antwoordt op 12 maart 2009:

Mooi voor je!


Reageren kan niet meer!

Terug naar het overzicht van vragen

Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Informatie

Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.

Onderwerpen

Genuanceerd advies

Het oordeel over een combinatie in één conclusie samenvatten is lastig. Het vraagt een veel genuanceerder advies. Vandaar dat het vernieuwde Trekrapport een E-book is met zo'n 30 pagina's vol met informatie.

Voorbeeld Trekrapport

Het Trekrapport heeft de vorm van een E-book met gemiddeld zo’n 30 pagina’s. Bekijk voor een impressie het voorbeeld van mijn vorige combinatie waarmee ik 15 jaar heb rondgereden.

Gastenboek

Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.

 

Adviesrapport

Download het unieke 30 pagina's tellende rapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

©2025 Caravantrekker