Annie vraagt op 4 februari 2010:
En ja hoor, vandaag in de krant nu ook Campo world Heinenoord failliet, wie volgt !!!!!!!!!!!!!!!
RobD antwoordt op 4 februari 2010:
Niet echt nieuws om van te schrikken, laat staan een nieuwe topic over te openen
Geert antwoordt op 4 februari 2010:
Dit zat er al even aan te komen, welke vestigingen volgen ?
Er gaan er nog meer, nadeel van jarenlang duur investeren in dure nieuwe panden en campinglife tv en magazine, terwijl de tijd er absoluut niet naar was ( en is ).
Ik voel mee met het vele vakbekwame personeel wat nu getroffen wordt. De hoge pieten zullen wel weer buiten schot blijven, die hebben hun schaapjes al op t droge.
sjoert antwoordt op 5 februari 2010:
Wat een domme opmerking!
En inverstering(en) in dure panden??
De beste man heeft alle filialen juist in goedkope panden gehad.
En nu! juist dat ene pand in gouda, waar járen planning aan vooraf gaat (in de goede tijd dus) kost hem nu zijn nek.
En al het personeel wat die persé niet wilde ontslaan, maar mee nam naar gouda.
En als er 1 zijn schaapjes niet op het droge hebt, is het de eigenaar wel.
Dus.. denk eersst na voordat je wat typt.
Geert antwoordt op 5 februari 2010:
Tsja, dat heb ik gedaan enne... inside informatie van hogerhand die klopt meestal wel ( zeker als het familie betreft ).
Wil niet zeggen dat ik het niet jammer vindt, want het concept was leuk en goede vakmensen in deze toch specifieke branche zijn dun gezaaid...... Een verlies voor de gehele handel en geen goed signaal, dat zeker niet.
Zapp antwoordt op 6 februari 2010:
Sassenheim bestaat nog en Heinenoord gaat doorstarten. Als de directie "hun schaapjes op het droge" had, hadden ze wel thuis gebleven Geert.
Het zal je als ondernemer maar overkomen dat je je nek uitsteekt en dan een credietcrisis die volgt waardoor de hele markt in elkaar zakt. Daar sta dan met je nieuwe winkel vol personeel en campers die niet verkocht worden. Reken maar dat ieder directielid van Campo hier helemaal ziek van zijn.
@Eric antwoordt op 6 februari 2010:
Heb begrepen dat Sassenheim aankomende week failliet wordt verklaard....?
Gijs antwoordt op 6 februari 2010:
Dan kletst je familie uit zijn nek Geert, of ze zijn bijzonder slecht geďnformeerd! De eigenaar van Campo is juist álles kwijt want ook de overkoepelende holding is failliet verklaard. Heb begrepen dat mensen uit het personeel nu de koppen bij elkaar hebben gestoken om een doorstart van zowel Heinenoord als Sassenheim mogelijk te maken, aangezien deze twee vestigingen prima draaien. Campo is enkel ten onder gegaan omdat ze dat dure pand in Gouda niet verkocht kregen en de banken op dit moment doodleuk weigeren om enige steun te verlenen.
christieaan antwoordt op 6 februari 2010:
Kijk ook even op caravanform het zelf de speeld daar ook.
gr Christieaan.
Geert antwoordt op 7 februari 2010:
He "zapp" en "gijs" werken jullie er soms zelf ?
Jullie reactie is nl op zijn minst gepikeerd te noemen terwijl de hele firma toch echt plat gaat !
Nogmaals, ik zou het graag andersom zien maar dat gaat niet gebeuren !!
RobD antwoordt op 7 februari 2010:
" De eigenaar van Campo is juist álles kwijt want ook de overkoepelende holding is failliet verklaard"
Als dit zo is, is vanaf nu iedere vestiging dicht en failliet.
Maar een goede ondernemer heeft voor iedere vestiging een aparte b.v., zodat juist niet alles word meegetrokken in de put.
Men kan ook strategisch failliet gaan en zodoende de markt in zijn eigen regio concentreren.
Zapp antwoordt op 7 februari 2010:
Geert ik werk niet bij Campoworld, ik heb er zelfs nog nooit iets gekocht. Maar er vanuit gaan dat de directie eerst voor zichzelf zorgen en dan de boel laten klappen is niet helemaal fair om hier te schrijven. Ik ben ervan overtuigd dat als je bedrijf 40 jaar bestaat dat je een serieus ondernemer bent en geen zakkenvuller.
Sam antwoordt op 8 februari 2010:
Nou Geert,
Familie?? van wie dan?????
Ik heb er meer dan 10 jaar gewerkt, maar camping life gebeurde in de "goede tijd", en reken maar dat Jaap meer om zijn personeel geeft dan om zijn schhaaapjes op het droge te krijgen.
Het is een samenloop van slechte omstandigheden.
Heel, heel jammer
antwoordt op 16 februari 2010:
Bovag persbericht:
Campoworld zint op doorstart
15-02-2010 14:20
Directeur Jaap van Heiningen van CampoWorld probeert om zijn failliete bedrijf door te starten. Het gaat daarbij om de vestigingen in Sassenheim en Heinenoord, waarover vorige week het faillissement is uitgesproken, Sassenheim is gesloten maar Heinenoord is nog altijd open. De vestiging in Gouda was eind vorig jaar al gesloten. Ook CampoWorld Holding BV is vorige week failliet verklaard.
Volgens Van Heiningen is de kans groot dat de vestiging in Heinenoord al deze week kan doorstarten. ‘We zijn in overleg met verschillende partijen om mogelijkheden tot een doorstart te onderzoeken’, zegt hij. De belangrijkste schuldeisers in het faillissement zijn de ABN Amro en de belastingdienst.
Van Heiningen heeft de afgelopen jaren veel in zijn bedrijf geďnvesteerd. ‘In 2000 heb ik een formule ontwikkeld, we werkten aan een landelijke keten van bedrijven. Door de teruglopende caravanmarkt hebben we de koers verlegd naar campers, maar dat is een recessie-gevoelig product.’ Kort na de nieuwbouw van het CampoWorld-pand in Gouda stortte de markt voor kampeerwagens in. ‘Ik was op dat moment net in een kwetsbare positie’, verkaart Van Heiningen de problemen.
vrgr
JT®
RobD antwoordt op 16 februari 2010:
De bank zou nog wel mee kunnen werken aan het financieren van een doorstart, de belastingdienst niet, die willen de centjes. Het financieren van een belastingschuld is zeer moeilijk, voor wie dan ook.
Zijn ontwikkelde formule voor een landelijke keten blijkt nu dus niet zo goed te werken, of hij heeft te snel, te veel hooi op zijn vork genomen. In beide gevallen een foute move.
Pieter antwoordt op 16 februari 2010:
Lig je lekker makkelijk op de bank voor de buis?
Echt een fijne houding voor het slaken van makkelijke kreten!
Waarschijnlijk heeft die eigenaar van Campo zich te barsten gewerkt in een tijd waarin, geheel onvoorzien, _niets_ wilde werken.
RobD antwoordt op 16 februari 2010:
4 zaken uit de grond stampen in 10 jaar tijd kan alleen met erg veel vreemd geld. Werkt voortreffelijk in tijden van voorspoed.
gaat het even tegenzitten dan is dat vreemde geld een last. Logisch gevolg dat de bank op een gegeven moment zijn verlies wil beperken en de kraan definitief sluit. Hoe hard er ook gewerkt word door eigenaar en personeel doet hier niets aan af.
Geen liquide middelen word in deze tijd genadeloos afgestraft, de bedrijven die jaren wat reserves hebben opgebouwd kunnen nog overleven.
En ja, hadden alle caravanliefhebbers in het westen de laatse jaren een nieuwe hebben gekocht bij Campo, zaten we nu niet te debatteren. Maar over het algemeen word er ook privé wat gas terug genomen, zeker in de luxe goederen.
Jan antwoordt op 16 februari 2010:
Ik ben jarenlang tevreden klant bij Campoworld en ik heb daar regelmatig nieuwe caravans gekocht. Altijd uitstekende service gekregen.
Ik vind het verschrikkelijk dat het nu mis lijkt te zijn voor iedereen die zich voor Campo heeft ingezet, zowel het personeel als voor de directie. IK hoop van harte op een doorstart voor iedereen.
Opmerkingen waarmee bedoeld wordt eigen schuld dikke bult vind ik beneden peil en onwaardig voor dit forum.
Tijs antwoordt op 16 februari 2010:
Mee eens: wij hebben daar ook onze caravan gekocht en vorig jaar in Gouda in onderhoud gehad. Prima service.
RobD antwoordt op 17 februari 2010:
Van: Jan
Datum: 16 February 2010 om 21:34
Opmerkingen waarmee bedoeld wordt eigen schuld dikke bult vind ik beneden peil en onwaardig voor dit forum.
Wie is dan de "schuldige" om dit woord dan ook maar te gebruiken? De belastingdienst? De banken? De klanten?
Ieder ondernemer moet een tegenslag kunnen opvangen. Of met eigen middelen of met vreemd geld. Het vreemde geld was al verspeeld hier.
Zijn ondernemingsplan was verkeerd gecalculeerd: op basis van vreemd geld, met veel te weinig eigen middelen. Men moet het dan ook niet vreemd vinden dat het in mindere tijden verkeerd gaat. Dit alles staat los van een perfecte service en gemotiveerd personeel. Mijn antwoord, gegeven op 16 February 2010 om 21:23 blijft staan.
Jan antwoordt op 17 februari 2010:
RobD
Jammer voor jou Rob dat je op die manier de ellende van anderen bekijkt en je er ook nog een schuldvraag met je zelfbedachte antwoord bij op durft te werpen.
Ik vind je reactie ronduit onfarsoenlijk. :(
Benno antwoordt op 17 februari 2010:
Natuurlijk Rob, maar de banken waren in het verleden graag bereid uitbreidingen te financieren. Toen ze door hun eigen mismanagement in de problemen kwamen gingen ze de duimschroeven aandraaien c.q. de spelregels wijzigen.
Tel daarbij op de terughoudendheid van de consument en plotseling hang je.
Bij ons in Twente zeggen we wel:
Je moet spek op de ribben hebben.
Patrick antwoordt op 18 februari 2010:
Het is nu definitief... Campo Heinenoord gaat een doorstart maken!!
RobD antwoordt op 18 februari 2010:
Van: Benno
Datum: 17 February 2010 om 19:24
Toen ze door hun eigen mismanagement in de problemen kwamen gingen ze de duimschroeven aandraaien c.q. de spelregels wijzigen.
Dit kan dus niet Benno, halverwege het spel kan niemand ineens de regels wijzigen. Je werkt met vreemd kapitaal tegen de banken gestelde voorwaarden, waaraan beide partijen zich conformeren en tekenen voor de voorwaarden. Zo ook Campo.
@ jan. Het ondernemersspel is heel erg simpel: koop en verkoop met het doel winst te maken. Het financieren van die koop kan met eigen geld of vreemd geld. Als men op de een of andere manier niet meer aan welke voorwaarden dan ook kan voldoen eist de vreemd geld verstrekker zijn geld terug, terecht. Als een ondernemer hier geen rekening mee houd gaat de zaak op de fles en is er iets grondig mis met zijn ondernemersplan of de bijsturing hieraan. Ieder ondernemer in welke branche dan ook zal zijn plan, zeker in deze tijden, met regelmaat moeten bijsturen. Bij Campo is dit te laat gebeurd of doorzien. Het gevolg: daar schrijven we over. Waarom De Wit en Vervat niet? Veel eigen kapitaal met weinig overhead, geen vreemd geld in div. gebouwen en voorraad.
Dirk antwoordt op 18 februari 2010:
Hoop dat Campo Sassenheim ook een doorstart kan maken. Gezellige zaak, vriendelijk en deskundig presoneel, onderhoud aan de caravan prima en goede adviezen.
Alles wat mooi is moet kapot lijkt het.
john antwoordt op 18 februari 2010:
ik heb zelf meer dan 10 jaar voor campo gewerkt met veel plezier, en vind het dan ook heel erg dat dit bedrijf ook is getroffen door het instorten van de markt.
ik weet dan ook zeker dat de eigenaar JvH.alles heeft gedaan om zijn zaak te redden en het beste voor zijn personeel voor heeft gehad.
henkie 3 antwoordt op 18 februari 2010:
nou beste mensen ik heb er 16 jaar met plezier gewerkt en heel mijn ziel en zaligheid in gelegt en ik schrok toch even van het bericht en ben even gaan zitten dit is iets wat je niemand toewenst al die oud collega s en andere medewerkers verschrikkelijk vind ik het en niks te zeggen over jaap van heiningen en zijn familie ook ik weet zeker dat deze mensen er alles aan gedaan hebben of geprobeerd hebben om dit te voorkomen ik kan het weten want jaap van heiningen is zeker goed voor zijn personeel zakenlijk en rechtvaardig ik ben er in iedergeval nooit iets aan te kort gekomen en wenst jaap van heiningen en famile en iedereen daar dan ook heel veel sterkte toe in de toekomst groetjes henkie 3
henkie3 antwoordt op 18 februari 2010:
ROB als ik jouw werkgever zou zijn gaf ik je ene kans om in 5 minuten je spullen te pakken en het pand te verlaten ik vraag me af of je weet over wie je het hebt ik krijg alleen maar een vieze smaak in mjn mond als ik jouw berichtjes leest heb jij geen werk of zo of tijd teveel 1 berichtje is toch wel genoeg maak wat van je leven en zorg dat je moeder trots op je kan zijn als je die nog hebt maar gooi geen modder naar een ander van af de zij lijn vind ik erg onvolwassen kruip is een keer uit je luier
Pieter antwoordt op 19 februari 2010:
Amen! 😉
Benno antwoordt op 19 februari 2010:
Origineel !!
Andreas- NL antwoordt op 19 februari 2010:
@henkie 3: wat een ongenuanceerde reactie! Over "met modder gooien" gesproken.. Terwijl RobD alleen een zakelijke opsomming gaf hoe het fout kan gaan met een onderneming die enerzijds de tijd tegen heeft/had en anderzijds met te weinig eigen vermogen om te kunnen overleven. Komt in alle branches voor. Zčlfs als je het management team op een torenhoog voetstuk zet.
Bert antwoordt op 19 februari 2010:
Klaar nu over wel of niet goed management bij Campoworld. Dat heeft helemaal niets van doen met deze website. Eeen melding prima! Een ter zake doend commentaartje ook goed. Basta dus.
RobD antwoordt op 19 februari 2010:
Van: henkie3
Datum: 18 February 2010 om 22:42
ROB als ik jouw werkgever zou zijn..............................
Kan niet Henkie, ben zelfstandig ondernemer, met voldoende.......
JG antwoordt op 19 februari 2010:
allemaal leuke reacties.... maar waarom wordt de telefoon niet opgenomen in Heinenoord?
Met een doorstart kan het bedrijf blijven draaien, echter is de hele week de vestiging niet te bereiken.
Heeft iemand nog nuttige informatie over de status van deze doorstart?
john antwoordt op 19 februari 2010:
Een andere vestiging bellen zou een optie kunnen zijn?
Anita antwoordt op 21 februari 2010:
Wij zaten bij Campoworld Rotterdam, die ging verhuizen naar Gouda. In 's Gravenzande zat ook een Campoworld, per 1-7-2009 heet het http://www.ckcw.nl/
Ook onze garantie van onze Knaus loopt gewoon door.
henk antwoordt op 22 februari 2010:
Zijn er ook nog mensen die rekening houden met al het personeel wat ontslagen is,en ook niet meer in dienst worden genomen bij de doorstart?Je zal er maar 15-20 of 40 jaar hebben gewerkt en niet meer nodig zijn!!!!!!
Ik hoop niet dat iemand dit moet mee maken,je word als GROF vuil aan de kant gezet en je zoekt het maar uit.
Toch een voordeel,je krijgt nog een hand als DANK.......
Jan antwoordt op 22 februari 2010:
Helemaal mee eens Henk. In en in triest voor die mensen, maar zo gaat het wel.
Jaap antwoordt op 22 februari 2010:
Zie www.kampeerzaken.nl, ze starten door als Campolife
van der wiel antwoordt op 26 februari 2010:
op de site is te lezen dat Sassenheim ook gesloten is alleen niet waarom.
Ed antwoordt op 6 maart 2010:
Nou.
Als je via de site van Campoworld op Vestigingen klikt, en je gaat naar Sassenheim dan wordt je nog gewoon hartelijk welkom geheten in Campoworld Sassenheim.
LOL.
Pieter antwoordt op 7 maart 2010:
Ik was laatst in de vestiging Heinenoord.
Helaas hadden ze in de shop meer aandacht voor de aanleg van een houten vloer dan voor hun klanten.
Een uur later was ik bij Vervat, waar wél met spontane belangstelling werd meegedacht, ook al was er genoeg aan de winkel te doen.
Nog steeds vind ik beide winkels zeer de moeite waard, maar dat beetje extra aandacht doet wél wonderen! 😉
henk antwoordt op 14 maart 2010:
Alle respect voor de reacties en steunbetuigingen voor de directie,maar wie wil er ook eens reageren aangaande al het personeel wat op straat is gezet(eigenlijk net als vuilnis langs de kant van de straat)zonder salaris v.a december!!!!!maar dat regelen we wel via het UWV.Nu 14 maart nog NIETS>Een doorstart maken is sneller gedaan en kan-mag allemaal maar salaris voor personeel.......ach iedereen heeft toch een spaarpotje van een paar duizend euro. Maar niemand treft enige blaam!!!!!!!! ontslagen een
hand en je zoekt het verder maar uit. Bravo
henk antwoordt op 14 maart 2010:
Alle respect voor de reacties en steunbetuigingen voor de directie,maar wie wil er ook eens reageren aangaande al het personeel wat op straat is gezet(eigenlijk net als vuilnis langs de kant van de straat)zonder salaris v.a december!!!!!maar dat regelen we wel via het UWV.Nu 14 maart nog NIETS>Een doorstart maken is sneller gedaan en kan-mag allemaal maar salaris voor personeel.......ach iedereen heeft toch een spaarpotje van een paar duizend euro. Maar niemand treft enige blaam!!!!!!!! ontslagen een
hand en je zoekt het verder maar uit. Bravo
RobD antwoordt op 14 maart 2010:
Hoe hard het ook is voor iedereen: het gebeurd dagelijks in goede en slechte tijden. Hier klagen omtrent directie en/of personeel zet absoluut geen zoden aan de dijk. Daar is deze site mijn inziens niet voor gemaakt.
Enne, aan de andere kant, goed personeel is gewild vandaag de dag, ook nu, in moeilijke tijden.
henk antwoordt op 15 maart 2010:
aan ROB d
Ik zou dan nogmaals de vorige berichten nog eens lezen,daar diverse berichten hoe goed de directie en
management was.
Dus deze site alleen voor de goede dingen dat mag wel maar absoluut geen negatief nieuws.
Toch geen belangen in wat voor vorm dan ook
Andreas- NL antwoordt op 15 maart 2010:
Vreemde reactie, Henk. 3x in deze topic houd jij een gloedvol betoog v/h ontslagen personeel en dus (volgens jouw denkwijze) maak jij daar dan óók deel van uit?
Nogmaals: Rob gaf een neutrale visie over wat er fout kan gaan in het leven van een mens resp. zakenman; wat is daar mis mee? "Shit happens" nu eenmaal, dat is van alle tijden.
henk antwoordt op 15 maart 2010:
Ook wel eens een ontslag mee gemaakt en de gevolgen ondervonden?
henk antwoordt op 15 maart 2010:
Aan Andreas.nl
Ook wel eens een ontslag meegemaakt en de gevolgen
daarvan ondervonden?
antwoordt op 15 maart 2010:
Ja, zelfs 3x. En ik leef nog steeds en geniet nu met volle teugen van het leven en het caravannen. Volgend jaar hoop ik 65 te worden, dus heb alle shit nu achter me gelaten. Zelfbeklag en medelijden proberen op te wekken helpt niet, schouders eronder en doorgaan, hoe vervelend het ook is op dit moment.
Half lege glazen zijn nog altijd half VOL Als je snapt wat ik bedoel.
Ga vrijwilligerswerk doen en pak alles aan wat voor je voeten komt, je wordt er niet slechter van en het wekt een positieve indruk als je naar een volgende baan solliciteert.
Maar in ieder geval sterkte en succes.
vrgr
JT®
Andreas-NL antwoordt op 15 maart 2010:
@Henk: Inderdaad en óók buiten mijn schuld. Maar die dingen gebeuren nu eenmaal. Een nieuwe job zoeken betekent ook een nieuwe uitdaging die een kick kan geven. En die kreeg ik. En verder ben ik het helemaal eens met wat JT hierboven al opmerkte. En met een verandering verbreed je ook je horizon weer. 40 jaar bij één baas vind ik niet zo'n prestatie, maar dat is persoonlijk.
Henk antwoordt op 15 maart 2010:
Aan JT-Andreas.nl
Volgens mij zitten jullie heel dicht bij het vuur
en dan heb je de meeste warmte.
RobD antwoordt op 15 maart 2010:
Ik wil er nog een paar woorden aan spenderen en dan is het voor mij over en sluiten:
Henk, als jouw attitude qua werkgever en werknemer hetzelfde is als hier, klagen en schoppen, dan wens ik je heel erg veel geluk toe.
Henk antwoordt op 6 april 2010:
Jammer dat de vaste klanten geen mailtje of ander berichtje hebben ontvangen.En daadoor voor een gesloten hek kwamen te staan.
Jan antwoordt op 6 april 2010:
"Een nieuwe job zoeken betekent ook een nieuwe uitdaging die een kick kan geven. En die kreeg ik." schreef Andreas....
Wat is dan de kick? en waarom ging je al niet eerder op zoek naar een nieuwe baan waarop je zo op kickt?
En kickt het ook zo als je die baan niet vindt?
Of vind je dat dan ook terecht?
Rob antwoordt op 12 april 2010:
Is Rob D soms een tijdje accountant geweest of misschien curator in deze. Leest hij de verslagen opgesteld door de curator en kent hij de finacieringsvoorwaarden. Waarschijnlijk niet dus oordeel dan ook niet ongenuanceerd.
Ben geen familie echter ook geen ex werknemer oordeel puur objectief maar vond dat dit even gezegd diende te worden geen enkele ondernemer (diegene die het risco neemt) wordt hier veelal beter van.
Mocht het verwijtbaar zijn zal de ondernemer aangesproken worden op zijn bestuurdersaansprakelijkheid en voor zover hier geen sprake van is oordeel dan niet en maak geen analys e van feiten die je niet kent.
Pieter antwoordt op 13 april 2010:
In het begin ging het nog wel eens over Campo, maar nu is blijkbaar iedereen de weg kwijt?
Of hebben we weer een fijne draad gevonden om elkaar de les te kunnen lezen?
Jan antwoordt op 13 april 2010:
Het is een goede zaak dat we nog steeds de weg naar Campoworld of beter nog naar CAMPOLIFE weten te vinden.
Ze hebben wat mij betreft in de loop der tijd een goede naam opgebouwd en het zou erg jammer zijn als een goed bedrijf niet door zwaar weer zou komen.
RobD antwoordt op 14 april 2010:
Van: Rob
Datum: 12 April 2010 om 14:47
Leest hij de verslagen opgesteld door de curator en kent hij de finacieringsvoorwaarden.
JA, deze zijn vrij toegankelijk voor iedereen. Diverse websites zijn hiervoor en tegen betaling kun je alle stukken inkijken.
Rik antwoordt op 17 mei 2010:
Is er inmiddels al bekend of, en zo ja wanneer Sassenheim weer open gaat??
Esmeijer antwoordt op 14 augustus 2010:
Kocht een gebruikt Eriba voor zo'n € 9.000,00.
Afgezien van de smerige oplevering en defecten een hoop stampij hierover en wel op een zeer klantonvriendelijke, onbeschofte wijze.
Dit alles mede door een opgeklopte troelebol die het boek management wel onder het hoofdkussen heeft gehad maar er nog nooit in gekeken heeft.
Dat ze failliet zijn verbaast mij dan ook niet!
Jan antwoordt op 14 augustus 2010:
Ja, de spanningen of ze het gaan redden zijn hoog gespannen.... dat werpt zijn vruchten af.😉
Jean antwoordt op 19 augustus 2010:
Van: Esmeijer
Datum: 14 August 2010 om 16:56
Waanneer is deze caravan afgeleverd ?
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Alle wet- en regelgeving die over auto's en caravans bestaat wordt duidelijk uitgelegd.
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!