Hans Bongers vraagt op 9 januari 2011:
Waar vind ik een specialist zoals hieronder bedoeld (omgeving oss/den bosch)
Citaat
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/versnellingsbakken_soorten.php#Automatische%20transmissie%20met%20koppelomvormer
Het grootste risico van schade bij een automaat is oververhitting. Wees uiterst zorgvuldig bij controles van de tranmissieolie. Vervang die op tijd indien nodig en maak uw dealer attent op het feit dat u caravant. Een oliekoeler is in onze ogen noodzakelijk. En dan bedoelen we een echte. Twee slangen en een apart radiatortje voor of naast de motorradiator. Geeft uw dealer geen duidelijk advies, ga dan op zoek naar een specialist.
Fr@ns antwoordt op 9 januari 2011:
http://www.v-r-o.nl/
Fr@ns antwoordt op 9 januari 2011:
Wanneer je zelf de automaat ververst en spoelt kost dat veel (liter of 10) kostbare olie, die exact aan de fabrieksspecificatie moet voldoen. Voor een geartronic weet ik voor de enig juiste olie een adres met een redelijke prijs.
Bert antwoordt op 9 januari 2011:
Niet in de buurt, maar deze mensen gaven me adequate informatie op vragen die ik had.
Autobedrijf Rietbergen Van Eeden
Auto- en transmissietechniek
Walserij 12
2211 SJ Noordwijkerhout
Telefoon: 0252-34 66 66
Fax: 0252-34 64 64
rietbergenvaneeden.nl
antwoordt op 9 januari 2011:
www.autrans.nl
Zit in het mooie Lunteren, maar ook in Tilburg en Dronten.
Over dit bedrijf heeft enige jaren geleden een reportage gestaan in Autoweek.
Heb vaker gehoord dat dit een goed bedrijf is maar heb er zelf geen ervaring mee.
Succes
JT®
pieter antwoordt op 9 januari 2011:
Bij een aantal automaten komt slechts een gedeelte van de olie uit de bak als je de aftapplug opendraait. Je moet dus 2-3 maal de olie vervangen voordat je deze grotendeels hebt vervangen. Is met name bij oudere ZF-bakken het geval zoals in Peugeot, citroen, Renault en Ford (en mogeljk ook anderen). Dat is wel het behoudt van je bak en lost ook beginnende schakelproblemen op.
@Eric antwoordt op 9 januari 2011:
Ik heb het stuurhuis van m'n ex Volvo 240 ivm uitvallen van de stuurbekrachtiging ook wel eens gespoeld maar dan met diesel.
Eerst 3 x met diesel spoelen en afdrainen, dan 1 x naspoelen met ATF en afdrainen, dan afvullen met ATF en stuurbekrachtiging werkte weer prima.
Misschien iets goedkoper dan spoelen met alleen ATF van een euro of 15 per liter?
Fr@ns antwoordt op 9 januari 2011:
Helemaal juist, Pieter. Spoelen mag bij een aut bak alleen met originele olie. Eerst een keer drainen om oude en nieuwe olie minimaal te mengen; daarna enkele malen met draaiende motor de koppelomvormer leegpompen en vervolgens weer met een maatbeker vullen etc. etc. tot de afgepompte olie voldoende rood wordt. Met de juiste procedure is het niet moeilijk en geen geklieder en het spaart je een paar honderd euri. Als je niet precies weet wat je doen moet: uitbesteden!!
Fr@ns antwoordt op 10 januari 2011:
In Rosmalen zit een specialist met goede reputatie; weet niet of hij in koelers doet.
Het is Ganzeboom Transmissies, industrieterrein Kruisstraat.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!