Huub vraagt op 27 januari 2007:
Hoe is het mogelijk dat in jullie berekeningen de Toyota Corolla Verso II - 1.8 VVT-i [7-seats / MMT] veel minder scoort op het wegrijden op helling dan de Toyota Corolla Verso - 1.8 VVT-i aut.
Bij de eerstgenoemde staat ook een toelichting op dit punt die naar mijn idee thuis hoort bij een handbak.
Tino2L antwoordt op 27 januari 2007:
ik denk dat een automaat minder snel gaat slippen bij een hellingproef.
met op gang komen heeft ie minder moeite....maar snelheid maken zal wel iets minder zijn met de autm.
groeten arno
Jan@ antwoordt op 27 januari 2007:
Het is al eerder aan de orde geweest maar een automaat met koppelomvormer ontwikkelt veel meer kracht bij het wegtrekken dan dezelfde auto met gewone koppeling vandaar. Daarentegen kan ie bij het blijven rijden op een steile helling in het nadeel zijn vanwege de slip in de koppelomvormer die oververhitting kan veroorzaken.
Huub antwoordt op 27 januari 2007:
De eerstgenoemde versie is ook een automaat !
Multi Mode Transmissie.
Vandaar mijn vraag.
Jan@ antwoordt op 27 januari 2007:
Misschien heeft de eerste geen koppelomvormer maar een andere koppeling??
Bert antwoordt op 28 januari 2007:
Inderdaad, de MMT is een robotbak met gewone koppeling, dus zonder koppelomvormer. Dat staat ook bij de techn. details.
Huub antwoordt op 28 januari 2007:
Bedankt,
Het is me nu duidelijk
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!