John vraagt op 19 juni 2007:
Ik lees veel over dat je je snelheid moet aanpassen als je de berg (helling) afgaat. In Frankrijk vaak 90 km/h. Maar wat is nou het verschil met 100 km/h op een vlakke weg?
janka antwoordt op 19 juni 2007:
Bij 100 km/h op de vlakke weg wordt er aan de caravan getrokken, terwij dezelfde caravan in een afdaling met 100 km/h snel de neiging heeft de auto op te duwen. Klopt dat een beetje Bert?
John antwoordt op 19 juni 2007:
Is krachtig remmen dan de beste oplossing, om oververhitting van de remmen te voorkomen?
Bert antwoordt op 19 juni 2007:
Zeker. Ik durf zelfs de stelling aan dat je stabieler (veiliger) 120 kunt rijden op de vlakke weg dan 90 tijdens een afdaling. Bovendien wordt je remweg tijdens een afdaling een enorm stuk langer en worden de remmen - als je ze nodig hebt - enorm zwaar belast.
Bert antwoordt op 19 juni 2007:
Liefst niet remmen, maar je snelheid beperken en bepalen door terug te schakelen. Je kiest een versnelling waarbij de snelheid niet toeneemt, remmen op de motor dus. Moet je toch vertragen omdat je de helling in eerste instantie verkeerd inschatte, rem dan kort maar krachtig en niet continue.
John antwoordt op 19 juni 2007:
Ik heb een automaat, dus terug schakelen wordt moeilijk. Dus dan maar remmen?
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 19 juni 2007:
Die automaat heeft toch wel een keuzehandel waarmee je kan terugschakelen?
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.