Ben vraagt op 19 december 2016:
Ik wil volgend jaar weer een nieuwe auto kopen,nu werk ik sinds kort bij de peugeot dealer en heb ik kennis gemaakt met de vernieuwde 2008,ik vond en vind onze duster nog steeds een geweldige auto maar als ik alles naast elkaar leg komt de 2008 er toch echt beter uit.
De 2008:130pk/230nm bij 1750rpm,de duster:125pk/202nm bij 2000rpm.
Daarbij is de 2008 ook nog eens iets lichter dan de duster.
De 2008 is wel een stuk duurder maar met de korting die ik krijg is het vergelijkbaar met de duster.
Nu komt de vraag:is een peugeot een betrouwbaar merk?
Ik heb echt een hekel aan storingen,wat dat betreft petje af voor de duster!
@Eric antwoordt op 19 december 2016:
Je werkt bij een Peugeot dealer en vraagt hier of een Peugeot een betrouwbaar merk is....?
Een lichtere trekker is trouwens in het algemeen juist niet gunstiger.
Quirien antwoordt op 19 december 2016:
Ben, ik citeer maar weer een alinea van een artikel inzake betrouwbaarst; Hekkensluiters zijn Peugot, Citroën, BMW en Seat.
Mitsubishi schijnt weer als vorig jaar het betrouwbaarst te zijn.😉
De keuze is natuurlijk aan jou.😉
Quirien antwoordt op 19 december 2016:
Oeps, kan nog niet eens Peugeot schrijven zie ik.
ben antwoordt op 19 december 2016:
@Eric,onze cravan kan zelf acter een fiat panda!
En ik werk nog niet zo lang bij de peugeot,natuurlijk zegt men daar dat de peugeot de beste is,ik hoor het liever van mensen die onafhankelijk zijn.
@Quirien,dank je voor je reactie.
Ik ben helemaal weg van dat glazendak,en natuurlijk van dat krachtige 3 cilinder motortje.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds erg blij ben met de daas,enig minpuntje is het enorme benzine verbruik,zeker met onze mini caravan erachter.
ben antwoordt op 19 december 2016:
Oeps,ook een paar spelfoutjes!!..😉
Houtman antwoordt op 19 december 2016:
Peugeot en Citroen komen bij de Consumentenbond steevast
(al jaren) als onbetrouwbaarste merken uit de enquête(s).
Sinds 1978 rijd ik een Peugeot: 305, 306, 405, 406 en 605...
Sinds ruim een jaar rijd ik een Citroen C5 uit 2008.
Met de eerste Peugeots heb ik alleen problemen gehad met de lak. Ook met de Citroen C5 (één van de minst betrouwbare Citroëns volgens het laatst gepubliceerde onderzoek) heb ik nu ruim 15.000 km. gereden zonder één enkel probleem.
Wel altijd merkdealer onderhouden.
Belangrijkste reden om Frans te rijden (vroeger en nu):
het rijcomfort. De perfecte balans tussen wegliogging en vering. Vooral aan de Peugeot 406 heb ik goede herinneringen.
Louis antwoordt op 19 december 2016:
Ben: Als je zo tevreden bent over de duster als je hier hebt uitgesproken kun je toch alleen maar duurder uit gaan worden ?
Reken je niet direct rijk, maar eens echt terug naar afschrijving en wat je t.z.t. bij moet leggen ondanks je huidige korting.
Hoeveel (meerverbruik) liters benzine kun je daar voor kopen ?
En is het je wel geoorloofd om de met extra korting verkregen Peugeot wel ergens anders in te ruilen als hij tegenvalt o.i.d ?
(Pas dus op dat je geen boodschappen gaat doen op een moment dat je honger hebt...daar je dan uiteindelijk altijd duurder uit bent)
ben antwoordt op 19 december 2016:
Ha Louis,ik snap wat je bedoelt.En mischien heb je ook wel gelijk,de duster was en is nog steeds een heerlijke auto.En voor die paar duizend km per jaar extra verbruik hoef ik hem eigenlijk ook niet weg te doen.
Moeilijk allemaal als je een autogek bent!..😉
Nou belt mijn broer (johnnys jeep repair) ook nog dat hij een hele mooie cj7 v8 heeft binnengekregen.
En hier thuis zitten ze te "zeuren" over een nieuwe badkamer!
Ik denk dat ik nu toch ff voor de nieuwe badkamer ga..😉
Vind ik zelf natuurlijk ook wel mooi!
Quirien antwoordt op 19 december 2016:
Met zo'n nieuwe badkamer hou je wel het thuisfront tevree. Ook heeeeel belangrijk.
.
Ach , ik ben ook auto gek maar nog nooit bij welk merk ook met de caravan aan de haak echt " zuinig" kunnen rijden, ondanks mijn fluwelen voet.😉
Gewoon even de zaak laten betijen, in hun enthousiasme doen mensen soms onverstandige dingen.😉
Jeroen antwoordt op 19 december 2016:
Ik rij zelf ook al ruim 12 jaar Peugeot. Hoewel ik ook nooit iets anders gereden heb kan ik niet zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn. Natuurlijk heb ik weleens iets gehad, maar nooit grote vreemde onkosten in ieder geval.
Hennie antwoordt op 19 december 2016:
De betrouwbaarheid van een auto is slechts vast te stellen aan de hand van een breed onderzoek. Individuele ervaringen
hebben hierin naar mijn mening zeer beperkte waarde. O.a. de Consumentenbond publiceert hierover op gezette tijden. Grofweg samengevat uit zo'n onderzoek kan je stellen: "koop een Aziaat!"
Louis antwoordt op 19 december 2016:
Blijft altijd een puntje...
Neem een half miljoen van over de hele wereld afgezette auto's van elk betrokken merk en kijk pas na 2.5 á 3 ton op de teller vooral naar "wát er op wélk gebied" aan de hand was plus de reparatiekosten bij een vergelijkbaar probleem.
Een kennis met z'n Volvo van 35000 km oud en een kapot lampje liet het even wisselen, "doe beide maar nu ik er toch ben".
E 159,- per stuk !, uhh doe dan alleen de kapotte maar.
E 159,voor één lamp wisselen in de koplamp ? Jawel, geen grap !
Trekauto van het jaar, caravan van het jaar, het is vaak zo betrekkelijk als het weer om dit al na een paar weekjes gebruik vast te gaan stellen.
Jaag auto's met automaat of handgeschakeld eerst maar eens tienduizenden kilometers het berggebied in bijvoorbeeld, en vraag aan Oostenrijkse gebruikers de ervaringen.
Bewoon die caravan van het jaar ook eens met een kinderrijk gezin.
Ouders met een paar kilootjes teveel aan gewicht er bij, en kijk na een jaar of zeven met een gemiddeld gebruik van een week of 6 per jaar eens wat er van over is.
De grote luxe Tabbert, netjes bewoont door twee volwassenen zal aan de oppervlakte logischerwijs "beter" uit de bus komen dan het kleine gezins stapelbeddertje met een koppeltje rakkers die in en uit vliegen enz.
De oude Amerikaanse achtpitter kon ook niet stuk...niet zo raar als er slechts 125 pk tjes uit vijf tot zeveneneenhalve liter komen tegen één op vier of nóg beter voor Shell.
Natuurlijk gaat ook de verwarmd garage gestalde Rolls die geen woon werk spitsverkeer meemaakt, en waar met z'n overbemeten motor rustig gegleden wordt lang mee.
Er zijn natuurlijk aantoonbaar kwaliteitsverschillen...maar ook minstens zoveel vooroordelen en slechte tests vermoed ik.
Pieter antwoordt op 20 december 2016:
Ik heb nu ruim drie jaar lang een Peugeot 2008 (Première 1.6 VTi 120PK). Hiermee zijn geen serieuze problemen met de betrouwbaarheid geweest. Ook mijn 7 eerdere Peugeots zijn betrouwbaar gebleken. Slechts 2 keer in bijna 30 jaar tijd min of meer stil komen te staan (306 met vastlopende rem en 307SW met defecte motortemperatuursensor (rood lampje...dus stoppen).
Benno antwoordt op 20 december 2016:
Ik kijk regelmatig naar Autoweek. Klik op Test en dan op autoreviews. Leerzaam.
Overigens krijg ik jeuk van het woord "serieuze" in de tweede zin van de bijdrage van Pieter.
wim antwoordt op 20 december 2016:
Een Peugeot rijder vind zijn auto de top.
Een hoe... prijst ook altijd haar eigen kon...
De keus Dacia of Peugeot?
Dat is dan niet moeilijk.
Dacia daar zit veel duitse degelijkheid in.
Blijf daar maar bij. Franse auto's blijven altijd storingsgevoelig, vooral bij hogere kilometerstanden.
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 20 december 2016:
Duitse degelijkheid in een Dacia???
Dacia is niet Duitser dan een Peugeot maar daarom niet beter of slechter.
Houtman antwoordt op 20 december 2016:
Dacia is een Roemeense autofabrikant. Voorheen een staatsbedrijf en sinds alweer enige tijd een onderdeel van de Renaultgroep. En inderdaad Renault is een oerdegelijk, Duits automerk. Met misschien wat Franse trekjes....
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 21 december 2016:
Dat vraagt om nadere uitleg...
Benno antwoordt op 21 december 2016:
Menno, nicht wundern, nur Staunen!
Quirien antwoordt op 21 december 2016:
Goh Benno, daar zit geen woord frans bij.😉
Ik waag een gedachte poging, maar misschien heb ik het mis.
Zou er bedoeld worden een Dacia is inmiddels gelijk aan een oerdegelijk duits merk?
Ach, wie weet met deze Brexit; zitten er zo meteen goed ezien de koersdaling in elke auto engelse onderdelen of andere zaken .😉
Quirien antwoordt op 21 december 2016:
Verdorie, tik ik weer door die verdomde automatische invoeging goed ezien inplaats van gezien. Zag bij een andere topic ook al dat ik het woord, ze, tussen huren en zeer was vergeten.😉
Gerrie antwoordt op 21 december 2016:
Oerdegelijk Duits merk, zijn die er dan. Dat was volgens mij vroeger zo maar dat is al lang niet meer zo. Waarschijnlijk moeten we die bij de Jappen zoeken.
Quirien antwoordt op 21 december 2016:
@ Gerrie, maar in die context heeeft Dacia het dan toch al ver geschopt? 😉
Over Jappen gesproken, hier op de site in een kader rechts bij Trekauto's - Laatste revieuws staat een mooie samenvatting over de Mitsubishi Outlander , de enige aanvulling die ik graag wil geven is, die van mij belaad ik met 10 kg meer kogeldruk, schuif mijn achterbank zo ver mogelijk naar achteren om zware dingen tussen voorstoelen en op de achterbank te kunnen plaatsen. Rijd met caravan er achter juist niet te veel op de cc omdat je reactie snelheid met de voet naar rempendaal dan sneller is en hangt er bij mij nog 100 kg meer achter en loopt met de c/v er achter 1:7/7.5 tja over die CVT is niets te veel gezegd, nadeel is dat mijn vrouw nu nog veel meer achter het stuur zit.😉
Wij hebben trouwens de laatste 1 1/2 jaar wel met de c/v heel veel binnendoor gereden.
En dat "geloei" dat vind ik nog wel mee vallen. Frappant vind ik het juist dat boven de 4200 toeren (ik ben af en toe niet "vies" van toeren draaien) het geluid aangenamer werd. Voor de rest draait het meestal rond de 2800 toeren.
Oh, en in die laatste 11/2 jaar ben ik maar 3x in de garage geweest, 2x voor de winterbanden er op te zetten en 1x voor ze eraf te laten halen. Staat nota bene de monteur te klagen tegen mij van, mijnheer die auto's zien we hier haast nooit in de garage. Ik heb met dit merk nog geen ervaring , maar ik hoop natuurlijk wel dat het waar is. Zou dan het verhaal van het onderzoek toch waar zijn? De tijd zal het leren.😉
Wim antwoordt op 21 december 2016:
Hallo Menno,
Wat dom van mij, Dacia duitse degelijkheid.
Was in gedachten met Skoda. Stom stom stom.
Dacia is allemaal renault.
Bij deze dus weer recht gezet.
Iedereen prettige feestdagen
kees antwoordt op 21 december 2016:
van 1 naar 4 😉
Uit de cijfers van Route Mobiel is een top 20 gemaakt met de meest pechgevoelige auto’s:
1 RENAULT
2 VOLKSWAGEN
3 FIAT
4 PEUGEOT
5 HYUNDAI
6 BMW
7 SEAT
8 SUZUKI
9 OPEL
10 AUDI
11 VOLVO
12 CITROEN
13 FORD
14 MERCEDES
15 MITSUBISHI
16 MAZDA
17 NISSAN
18 SKODA
19 TOYOTA
20 KIA
G antwoordt op 21 december 2016:
Zal ik eens raden?
Kees rijdt een Jap.
Hans antwoordt op 21 december 2016:
Het zou me niet verbazen als dit ook ongeveer het lijstje is met meest verkochte auto's.
Hans
Louis antwoordt op 21 december 2016:
Wat ik me afvraag en er ook bij dit onderzoek niet uitkomt :
Bij tienduizend Lada's op de weg zullen er meer pechgevallen te melden zijn dan bij de honderd Wolga's.
Dus is de Wolga een betere auto....?
Er zijn ongetwijfeld verschillen, maar ik wil het aantal klachten op gelijke aantallen auto's van de merken horen, en bij welke kilometerstanden.
En ook niet dat een kapot lampje even zwaar als pechhulpgeval gerekend wordt als een lekke koppakkingingen.
Dus hoe zwaar kunnen we echt aan zo'n toch wel kale lijst tillen ?
Ook ben ik zeer benieuwd naar het aantal fantoom en echte electronische klachten per aantal/per merk daar dit tegenwoordig van heel grote invloed kan zijn.
Zonder deze aanvullende informatie hebben dit soort pechuitslagen aanzienlijk minder waarde.
(Ik hecht eigenlijk wat meer waarde aan site's als "problem car" of merkenfora waarbij eigenaren elkaar van informatie voorzien zodat je wat meer in aantallen en over vaak voorkomende problemen per merk kunt lezen)
Louis antwoordt op 21 december 2016:
Ik heb tussendoor t.v. zitten kijken Hans...
Hans antwoordt op 21 december 2016:
Je moet er wel bij blijven Louis.....
Quirien antwoordt op 21 december 2016:
Als lampjes wisselen, en ik zie nog weleens zo'n eenogige auto voorbij komen, € 159,00 gaan kosten krijg ik toch een raar gevoel over pech.
"Vroeger" had ik die voor een paar euro's zo gewisseld, tegenwoordig is het soms een hele operatie opzich. 😉
Louis antwoordt op 21 december 2016:
Bij m'n Mondeo kan ik me op gevoel in het (bijna) donker redden Quirien....bij m'n vrouw's Kaatje heb ik altijd een chimpansee met kleine handjes en lange vingers nodig, en die is nooit in de buurt als je hem nodig hebt.
Dus kost het me m'n vel.
(En géén E 159,- gelukkig...en m'n vel hersteld gratis wel weer)
Caravantrekker (Menno) antwoordt op 22 december 2016:
Elke wetenschapper zal het met me eens zijn dat dit soort lijstjes, en zeker de mening op fora en internet, geen betrouwbaar beeld kunnen geven over de betrouwbaarheid van een auto. Het begint al met de definitie wat je onder betrouwbaarheid verstaat? Is dat zo min mogelijk (reparatie/onderhoud) kosten, aantal keren dat je een garage moet bezoeken of het aantal keer dat je afgesleept moet worden?
Bovendien zeggen 'pech statistieken' nog weinig over de pech die je zelf krijgt.
Quirien antwoordt op 22 december 2016:
Helemaal gelijk Menno, ik weet er alles van. 😉 En daarom is meten zo moeilijk ondanks alle wiskundige formules en uitsluitingen die zomaar de boel "verpesten" en je dan maar weer moest definieren.
Anko antwoordt op 22 december 2016:
Natuurlijk zit er veel ruis in de statistieken. Maar door de grote aantallen wordt die ruis redelijk goed weg gefilterd, lijkt mij.
Het zal toch niet zo zijn dat eigenaren van Duitse auto's structureel een andere invulling zullen geven aan begrippen als pech en betrouwbaarheid, dan eigenaren van Franse of Japanse auto's?
Als je denkt dat pechstatistieken geen waarde hebben, dan kun je ook de hele "Reviews" sectie van deze site wel overboord gooien, want de 'informatie' die je daar vindt is nog vele malen subjectiever 😉
En nee, natuurlijk zeggen statistieken niets over de narigheid die je zelf gaat ondervinden. Maar wel degelijk over de kans dat je zelf narigheid gaat ondervinden. En nee, niet achteraf als je zelf geluk hebt gehad zeggen dat de statistiek niet deugt. 😉
Louis antwoordt op 22 december 2016:
Inderdaad, een mening is te persoonsafhankelijk al mag dat best geventileerd worden daar het nuttig bruikbaar kan zijn.
Elkaar via die weg op punten wijzen waar men zelf niet altijd bij stil staat.
Dus zeker nuttig en welkom...ik kijk alleen al naar wat ik daar zelf mee doe bijvoorbeeld.
Je moet ook tussen de regels door proberen te lezen daar men vaak geneigd is voor eigen parochie preken.
Maar ja, ik zelf haal toch méér nuttige informatie uit site's als deze dan die scheeuwerig commerciéle staffeltjes.
Je moet het alleen wel een beetje blijven volgen om een overzichtsbeeld te krijgen.
Wil ik wel een zus of zó automaat ?...,dan pluk hier een aantal jaren reacties en trek zelf m'n conclusie.
Als ik een klein beetje beeld wil krijgen van caravan levensduur/kwaliteit dan zoek ik op Marktplaats niet naar nieuwe maar oude "gebakjes".
Zijn er van dat merk nog redelijk grote aantallen, dan krijg je toch een wat meer mening onafhankelijk beeld.
En dat kun je op velerlei gebied toepassen, maar waterdicht ?
Dat zal niet gaan .
Quirien antwoordt op 22 december 2016:
In dit draadje werd ergens geschreven, aan die Peugeot 406 heb ik de beste herinneringen. Laat dat bij mij bij die 406 2 liter break automaat nu niet zo zijn, zo zie je maar.😉
Eerlijk is eerlijk kreeg de mooiste vervangers mee en er werd van alles gedaan om het maar voor ons "dragelijk" te maken en de proforma facturen die ik te zien kreeg, logen er niet om.
Na 2 jaar toch maar weggedaan. Die Nissan er na, heb ik toch zoveel plezier van gehad.😉
Tja, en even op het meten terug te komen. Je kunt met heel wat invalshoeken /definities meten dat is al een verhaal op zich.
Moeilijkste was de eind conclusie(s) op een A 4 tje te krijgen gevolg met nog een A 4 tje met aanbevelingen. Een heel dik rapport zat er meestal achter. .De vraag of dat werd gelezen laat ik in het midden. Soms scheelde de bevindingen tussen nummer 1 en 10 slechts enkele tiende punten.😉
Ach kijk eens na een impact fout bij b.v. op handelingen in een garage. Een lampje op zijn kop er inzetten is nog te overzien, dom natuurlijk en kostbaar als deze handeling €159,00 kost. Maar bij olie verversen de olie vergeten er in te doen en de klant weg laten rijden laat zich raden.
En bij sommige metingen? Aantallen werden waarop gemeten werd soms steeds lager. Tenslotte was uit het verleden vaak op gedaan (voortschrijdend inzicht) dat je wiskundig dan de verwachtte uitkomst wel kon generen. Tja, ik zei het al bloepers konden de uitslag wel verpesten. Kon je dan proberen te definiëren/eruit te halen of een extra specifieke meting op laten doen.
Ach , kijk eens naar die onderzoeken/prognoses inzake verkiezingen.
Maar weer terug naar de auto's.
Gelukkig zie je nog veel merken en types auto's rond rijden. Ik mag aannemen dat een ieder in zijn aankoop overtuigd was dat de aankoop niet verkeerd was. Tja helaas, soms is het een miskoop, ventileren mensen vaak het liefst.😉
En Anko wat je stelt in mijn opinie niet ver bezijden de werkelijkheid😉
En Louis, niet zo'n verkeerd uitgangspunt.
ben antwoordt op 22 december 2016:
De kogel is door de kerk,het word geen 2008.
De binnenruimte valt zo tegen in vergelijking met de duster dat ik besloten heb om toch weer een nieuwe duster te kopen.
En ik vind hem nog steeds heerlijk rijden!
Bedankt voor alle reacties!
Mvg
Benno antwoordt op 22 december 2016:
Ik zie ineens een plaatje van een autobedrijf waarvan de personeelsparkeerplaats beautoot wordt door concurrenten.
Wegwezen!
Niets tegen de baas zeggen Ben.
ben antwoordt op 22 december 2016:
Gelukkig ga ik op de fiets naar mijn werk Benno!..😉
Louis antwoordt op 22 december 2016:
Die fiets is vast wél van het merk Peugeot Benno.
Anders mag hij hem niet voor de zaak neerzetten en moet hij door de achterdeur naar binnen.
(En dat Willy vast niet)
Houtman antwoordt op 23 december 2016:
Een paar dagen geleden vroeg Menno mij om nadere uitleg.
Mijn reactie dat Dacia een oerdegelijk, Duits merk is, was sarcastisch bedoeld. Ook alweer achterhaald omdat Wim zijn stelling inmiddels heeft aangepast.
Dus alle reden om nu langzaam in de vredige kerstsfeer te geraken. In een Dacia of in een Peugeot. Of allebei.
Houtman antwoordt op 23 december 2016:
Euro 159,00 voor het vervangen van een "autolampje"?
Een xenon misschien?
Louis antwoordt op 23 december 2016:
Xenon inderdaad, maar ook wegens "arbeid", show en stropdasgeld natuurlijk.
Dat soort schrikeffectgetallen vind je ook nooit in merkentests terug.
(Niet naar Fl,- om gaan zetten want dan heb je Rennies nodig)
Benno antwoordt op 23 december 2016:
Genieten: STROPDASGELD ! blijft er in bij mij.
Moet denken aan Audi A3 t.o.v. een VW Golf. Een Audi A3 is pakweg 5 hele dure duizendjes duurder dan een Golf maar, hoe heerlijk, de premium Audi monteur loopt in een prachtig rood overall.
Ton Groenendijk antwoordt op 24 december 2016:
Het valt wel buiten het kader van dit forum, maar ik wil de uitvinder van het woord 'stropdasgeld" toch feliciteren met het introduceren van dit woord, dat helaas iets te laat komt voor het woord van 2016. Ik zie het al voor me in de dikke van Dale: "stropdasgeld": Het beprijzen van zaken die gestoeld zijn op uiterlijkheden en geen meerwaarde hebben voor de geleverde waar."
Het is van alle tijden. Ooit kocht ik als één van de eersten een Mitsubishi Space Star 1.8 GDI. Een prima auto hoor, maar behept met het gegeven dat de eerste kopers altijd de uitvinders van de verborgen gebreken zijn. En dus werd ik in Zuid Frankrijk met de Mits op de depanneur en de caravan daarachter gehaakt, afgeleverd bij een Porsche garage. Mitsubishi had destijds een (overigens kortdurende) samenwerking met dat luxe merk aangegaan. Waaruit blijkt dat ook directeuren en managers van grote ondernemingen niet altijd goed bij hun hoofd zijn.
Ik dacht toen een heel fatsoenlijke auto te berijden, tot de Mits. tussen de Porsches op de vlekvrije, gepoetste garagevloer werd gedumpt.
En daar was-tie dan: de monteur met de STROPDAS. Met de witte stofjas en de meest minachtende blik die ooit op mijn autootje was geworpen. Nooit heb ik een arroganter, onvriendelijker ontvangst in een garage meegemaakt.
Terwijl ik op een nabijgelegen camping in de Zuidfranse hitte met zwetend, ontbloot bovenlijf stond te worstelen met de luifel verscheen de monteur mét mijn autootje. Ondanks de hitte had hij nog steeds zijn stropdas om. Of ik hem even terug kon brengen naar de garage. Over het defect werd niet gesproken. Tijdens de rit zweeg hij hooghartig.
Stropdasgeld. Ik zou eigenlijk wel willen weten wat Mitsubishi betaald heeft voor die reparatie van vijf minuten (een bekneld draadje van het motormanagement) en of de stropdas ook is doorberekend.
Quirien antwoordt op 24 december 2016:
Deze dag kan niet meer kapot Ton😉 Mooi verhaal.
In het AD van vandaag voor geïnteresseerden staat ook een leuk stukje; Knetter van jeukwoorden!! Ik miste alleen nog iets over ellebogen.😉
Om toch maar even op Peugeot terug te komen. Die nieuwe 3008 vind ik er ook niet verkeerd uitzien. Dus Ben, mocht je nog van gedachte veranderen.......
ben antwoordt op 25 december 2016:
@ Quirien,die 3008 ziet er heel mooi uit,zeker in de juiste kleur!
Echter voor dat geld kan je echt 2 dusters kopen.
Ik heb nooit geld hoeven lenen voor de aanschaf van een wagen,maar dik 38000,00 spaargeld uitgeven aan een auto gaat mij te ver,dat is een auto mij niet waard,behalve een willys jeep dan.
Nee,het word toch weer een duster,dit keer een hele nieuwe.
Quirien antwoordt op 25 december 2016:
@ Ben,
Heel verstandig. Kun je mooi van het verschil wat centen in die badkamer investeren.😉 2x plezier van je geld.
In mijn werkzame jaren kocht ik nog wel eens nieuw,
Nu koop ik soms de mooiste en met heel veel luxe uitgevoerde wagens van nog geen 3 tot 4 jaar oud, met garantie en soms door mij met aangevulde clausule in het koopcontract, met weinig op de klok voor de helft of iets meer van de prijs.
- Heeft die voorganger toch een hoop afgeschreven!!!!😉
En zo'n Dacia Duster voor dat geld, toch niet verkeerd?.
Benno antwoordt op 25 december 2016:
Eerst krijgen we van Louis het cadeautje stropdasgeld vervolgens geeft Ton er een waterdichte definitie van.
Leuk forum.
Reageren kan niet meer!
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Veel antwoorden op vragen zijn te vinden via het informatie overzicht.
Onderwerpen
Onafhankelijke informatie op internet kan niet gratis zijn!
Lees de beoordelingen van gebruikers die het Trekadvies hebben gekocht.