![]() | ![]() | ![]() |
![]() ![]() ![]() |
De Skoda Fabia 1.0 TSI en de Caravan (als voorbeeld) zijn bij de juiste belading een combinatie waarmee je met 'vrachtwagen snelheid' in binnen- en buitenland kan rijden.
Kies een specifiek caravanmerk en model voor een nauwkeuriger en beter advies!
Gewicht ![]() ![]() ![]() Vlakke weg ![]() ![]() ![]() Bergen ![]() ![]() ![]() 76%
|
Sterke en zwakke punten
De stabiliteit is berekend met een 65 kg kogeldruk. Dat is 15 kg meer dan vermoedelijk is toegestaan voor deze auto. Controleer op het typeplaatje van de trekhaak of 65 kg kogeldruk is toegestaan.
In dit advies is de auto beladen met 150 kg (inclusief passagiers) en de caravan met 250 kg inclusief alle opties en accessoires. De hoeveelheid belading en gebruikte gegevens hebben veel invloed. Pas de belading eventueel aan en controleer de gegevens!
Lees ook de toelichting bij dit advies.
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 3e versnelling gereden worden met 80 km (3400 toeren) en volgas met 87 km/u.
Wegrijden vanuit stilstand lukt op de meeste hellingen wel (tot zo'n 14%). Al rijdend heeft de auto genoeg kracht om te blijven rijden op wegen met hellingen van zo'n 26%.
De combinatie heeft bij normale snelheden en goede belading ruime reserves waardoor het risico als de caravan toch gaat slingeren niet zo groot is.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Waarom en wanneer rijdt deze combinatie met vrachtwagen snelheid? In het trekkrachtrappport krijg je een compleet overzicht van de Skoda als caravantrekker voor de Caravan. Om alle aspecten goed uit te leggen zijn meer woorden nodig dan alleen een algemene conclusie!
Het adviesrapport omvat 30 pagina's in PDF en kan je direct downloaden voor maar € 5,95. Aan bod komt o.a.:
Controleer wel even of deze berekening al gemaakt is met de juiste gegevens!
Pas eventueel de gegevens voor deze berekening aan.
Komt deze berekening overeen met jouw eigen ervaring? Geef aan hoe de Skoda in de praktijk je caravan trekt. Vermeld daarbij ook iets over de stabiliteit, de gebruikte caravanspiegels en het brandstofverbruik met caravan.
In deze grafiek is de kracht aan de wielen in de verschillende versnellingen en de rijweerstand afgezet tegen de snelheid. In de toelichting en natuurlijk in het uitgebreide adviesrapport bespreken we deze grafiek.
Waarom gaat een caravan slingeren? Dat is bijna altijd een combinatie van meerdere oorzaken. Bekijk hier alle aspecten die van invloed zijn bij het slingeren van een auto met caravan.
Van elke combinatie is een uniek bijna 30 pagina's tellend rapport te downloaden met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan. Tevens staan daar tips in voor een veilige en comfortabele reis.
Wat is Caravantrekker voor website? Lees meer over de de visie van Caravantrekker en de mensen achter Caravantrekker.nl.
Veel gelezen:
Wanneer heb je voldoende trekkracht en wanneer moet je schakelen als je met een caravan gaat rijden?