Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Blogs Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Fiat 500

Sorteer op:

Fiat 500 L - 0.9 TwinAir Eco met een Caravelair

De ervaring van Ico met een Fiat 500 L - 0.9 TwinAir Eco (77 Kw/105 pk bouwperiode: december 2012 - heden) en een Caravelair Antares Luxe 390 van 900 kg geplaatst op 24-06-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 60%

We zijn twee keer met deze combinatie naar zuid Frankrijk gereden. Als we netjes met de rechterbaan (vrachtverkeer) meerijden gaat alles prima. De befaamde helling na Luik is geen enkel probleem, gewoon in de 3e versnelling loop je prima naar boven. Veel kan er in de 5e gereden worden, ook als het iets omhoog gaat. Bij wat langere en/of steilere hellingen even terug naar de 4e. Je kan met deze combinatie ook wel harder dan het vrachtverkeer, op de linkerbaan. Dan ben je erg afhankelijk van de wind. Heb je bv windkracht 3 tegen, dan lukt het niet echt. Je merkt dan dat je de grens opzoekt van het vermogen. Heb je windkracht 3 in de rug, dan is 100 km/uur geen enkel probleem. Er is meer dan voldoende vermogen om een wat steilere toegang van een camping te bereiken in de lagere versnellingen. Daarnaast voelt de combinatie erg prettig aan op de snelweg, van slingeren totaal geen last. Aangezien wij veelal op de vrachtverkeer baan meerijden (85 km/hr), is het verbruik met caravan 12 km per liter erg netjes te noemen. Ga je solo en harder rijden (100 km/hr) dan gaat het verbruik snel naar 8 km per liter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat 500 X - 1.4 MultiAir met een Hobby

De ervaring van frans met een Fiat 500 X - 1.4 MultiAir (103 Kw/140 pk bouwperiode: maart 2015 - heden) en een Hobby De Luxe 400 SF van 1100 kg geplaatst op 09-08-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Uw specificaties komen nagenoeg overeen met mijn ervaringen met deze auto. Met betrekking tot het brandstofgebruik kan ik zeggen dat ze vrijwel geheel kloppen, echter alleen bij gebruik in de eco-stand. Ik heb deze auto sedert april 2015, heb er nu 5500 km op zitten en ben er mee met een Hobbycaravan van 1100 kg volgewicht in Frankrijk geweest. Gereden via Luik en z'n beroemde hellingen. Voor deze auto een Fiat stilo diesel gehad. De 500X komt qua prestaties bijna met deze diesel overeen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat 500 L - 1.4 16v met een Eifelland

De ervaring van H. van der Vaart met een Fiat 500 L - 1.4 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: december 2012 - heden) en een Eifelland Holiday 350 van 995 kg geplaatst op 12-07-2015. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 70%

Voor \'t eerst met de nieuwe FIAT 500L (overigens: afwijkend met bovenstaande 88kW/120 pk) op pad geweest in Nederland. Fantastische ervaring. Alles gladjes : optrekken, snelweg, binnenwegen, inhalen.
Verbruik rond 1 op 9,5. Binnenkort naar buitenland - kijk er naar uit.
Nog een opmerking : snap niks van die toegestane trekgewicht problematiek ! M\'n buurman heeft een Lancia met precies dezelfde motor en vergelijkbaar gewicht. Mag van het kenteken 1300 kg vooruitslepen, en deze FIAT slechts 1000 kg. Raar !

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Shelter van 750 kg geplaatst op 07-11-2014. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 64%

Ondertussen wel een hoop bekijks gehad, hoe trekt die Fiat het? NL niet uit geweest, maar de combinatie is soms wat kort-ademig, automaat schakelt niet door naar de vijfde, bij forse wind of Limburgse heuvels. Wie heeft ook deze ervaring of adviezen, automaat blijven rijden, automaat ' helpen' of overgaan op handschakeling?

Bekijk berekening

Wijzigen


Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] met een Kip

De ervaring van barreveld met een Fiat 500 - 1.4 16v [Dualogic] (74 Kw/101 pk bouwperiode: juli 2007 - heden) en een Kip Kompakt Variotop 37 EKV van 735 kg geplaatst op 13-05-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 62%

vraag:
mijn Fiat( 500 1.4 Lounge 16V, Dualogic) kan ik vinden op de site, maar mijn caravan niet:
KIP Kompakt Classic 300 LE, nu vergelijkbaar model KIP Shelter, zelfde specificaties m.b.t gewicht en maximale belasting (550 kg / 750 kg). Ik kan hier redelijk mee uit de voeten, maar is het nu verstandiger om op de automaat te rijden (en die af en toe te 'helpen' met op- of omlaag te schakelen) of over te gaan op volledige handschakeling?

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Fiat 500.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Persoonlijk advies

Van elke combinatie is een uniek 18 pagina's tellend trekadvies op te vragen met een exacte analyse van een auto en caravan. Bovendien geven we je daarbij persoonlijk advies met antwoorden op al je vragen.

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Een nieuw Blog

Er is nog zo veel te vertellen over caravannen dat Caravantrekker gaat Bloggen!


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2018 Caravantrekker