De ervaring van Peter van Baardewijk met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157, Kw bouwperiode: 2002 - 2018) en een Fendt Platin 510 TFB van 1500 kg geplaatst op 24-06-2009:
Ford Explorer 4.0 V6 Aut. met Fendt Platin 510 TFB van 1500 kg.
Fantastische combinatie en neemt eenvoudig alle hellingen. Ik schakel wel al;tijd de overdrive (5e versnelling) uit voor een rustiger motortoerental.Op de cruisecontrol altijd zonder problemen 100 km/uur in Duitsland (caravan is hiervoor gekeurd en voorzien van sticker). Hoop nog jaren op deze wijze op vakantie te gaan.
De ervaring van Peter van Baardewijk met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157, Kw bouwperiode: 2002 - 2018) en een Fendt Platin 510 TFB van 1500 kg geplaatst op 24-06-2009:
Ford Explorer 4.0 V6 Aut. met Fendt Platin 510 TFB van 1500 kg
De ervaring van F.P. Rebel met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157, Kw bouwperiode: 2002 - 2018) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1692 kg geplaatst op 18-07-2007:
Onze Ford Explorer is de perfecte trekauto voor onze tandemasser Hobby 650. Heeft overal voldoende vermogen. In Zwitserland rijdt deze combinatie probleemloos op de cruise control met 85 km. per uur de laatste klim naar de Gotthard tunnel op!
De ervaring van a van daalen de jel met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157, Kw bouwperiode: 2002 - 2018) en een Dethleffs Camper 560 SK van 1570 kg geplaatst op 17-07-2007:
fijne combinatie,meer dan genoeg power
goede wegligging kan makkelijk met het verkeer mee ongeveer 90 km /uur
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Ford Explorer.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van Willem met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Jurgens Exclusive van 1730 kg geplaatst op 17-07-2007:
Hi,
Why are the Fort Territory ST 4.0L AWD not listed ?
245Kw and 480Nm
De ervaring van Eddie Hard met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Fleetwood Heritage 640-CB TA van 1670 kg geplaatst op 17-07-2007:
I have had my Explorer for 6years and it is still only 80k on the clock. The plugs may need to be changed in another 40K. The servicing low cost as it is an American Ford. They have sold I understand to be over 10 million. Pulling my Heritage ie 37cwt is easy. THe awd in low nothing stops it even with the van . I have used it to pull it off many a muddyu field. Difficult situation are easy I had to drive up narrow road bank to advoid missing a Jag. At its higest point I was well above the Jags bonnet and the driver thought I was going to drive over him . But he got by with room to spare.
They are a really good 4x4 ( It was developed from a truck )
De ervaring van paul turnell met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Abbey Spectrum 535 TA van 1690 kg geplaatst op 17-07-2007:
Have just come back from a journey of 235 miles towing my Abbey Spectrum and found the Explorer to be a fantastic tow vehicle easilly a big improvement on my previous 4x4's like the Shogun and Trooper.The power delivery is good and the automatic box faultless,the only down point being mpg,i averaged 22mpg towing and about the same solo.Am enjoying this vehicle and wont be selling for many years to come.A true 4x4 in every respect.
De ervaring van Bob Whittock met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Swift Challenger SE 480 van 1366 kg geplaatst op 17-07-2007:
The Explorer is getting old but with only 70k on the clock, what can I get to better it? The stated danger of forgetting what we have on the back is something that although true we will accept. Consumption is poor but there are many the same. I have decided to keep the rig and suffer the joys!
De ervaring van Mike Wallace met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Bailey Senator Louisiana van 1643 kg geplaatst op 17-07-2007:
The Ford Explorer is ideal for towing the Bailey Senator Louisiana, with an ideal 77% match and enough torque to pull even on the toughest inclines.
Hooked up this is a big rig and could be quite imposing, however the Explorer only notices the Caravan when pulling away where it will hold in the lower gears until it reaches a suitable crusing speed. Once these are reached you can watch the rev counter drop off to only 1500 rpm when towing at 50mph and under 2000 rpm at motorway 60 mph.
What I find good is the abilty of the Explorer due to its torque range to stay in the 5th (or overdive) gear and continue to pull on hills. This said even more power is needed then a gentle press on the accelerator will drop you down a gear an give you that etra you need especially if you are overtaking. On motorways the rig cruises as if there is no van so beware its easy to forget you have all that extra on the back.
Fule consumption; in this day and age of over £1.00 a ltre the Explorer is a thirsty beast even without the van on the back turning in for me at best 24 mpg. What is noticeable to me is there is very little change when towing, so if you use the car as day to day transport then going away would hold no fears.
Overall the Explorer is my ideal vehicle for towing the Louisiana, having towed it with my Jaguar S type and got horrendous fuel consumption, I would recomend it to anyone. Major down points are obviously no re-sale value and fuel consumption but the plus points of comfortable towing, and no weight worries outway this in my view.
De ervaring van Mr M Birkenshaw met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Elddis Crusader Storm van 1830 kg geplaatst op 17-07-2007:
I have towed my caravan all over the uk and the explorer has never had a problem doing anything even when i tow on lpg super car!!
De ervaring van mel barran met een Ford Explorer 4.0 V6 aut. (214 pk/157 Kw, bouwperiode: 2002-2018) en een Bailey Pageant S6 Bordeaux van 1300 kg geplaatst op 17-07-2007:
its good
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.