De ervaring van Thijssen met een Honda FR-V 2.0 (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Caravan van 550 kg geplaatst op 05-08-2017:
Met onze Honda FRV naar Frankrijk gereden. 2000 km
Onze caravan is officieel geladen 1450 kg. (ca 1500 echte kg)
Alles in de 5 de versnelling gereden met 3000 toeren.
Cruise controle op 100 (96 op gps)
Af en toe terug schakelen maar route soleil is ook behoorlijk vlak.
Na Luik wel ff in zn 3 omhooggevallen.
Verder is de Honda een goedecaravan trekker en stabiel op de weg.
De ervaring van Peter met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Burstner Premio 485 TK van 1275 kg geplaatst op 26-04-2015:
Trekt de caravan probleemloos wat betreft motorvermogen. Wij zitten met 5 in de auto en de wat zwaardere spullen in de koffer en dan hangt de auto erg door z'n veren. Heb alles gewogen en we beladen de auto met 500kg (de 70 kg op de trekhaak meegerekend). Rijden gaat toch nog beter dan verwacht, wegligging en stabiliteit zeer goed. Op slechte weg toch niet zo fijn. Ga verstrekte vering bijplaatsen. Verbruik solo 6l/100km, met caravan 10 tot 10,8l/100km.
De ervaring van Bas met een Honda FR-V 2.0 (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Beyerland Vitesse 400 D van 1070 kg geplaatst op 19-05-2014:
Heb eigenlijk een Beyerland Vitesse 380/2 uit 1998 die max 900 weegt, de Honda speelt daar gewoon mee. Ook gereden met een Knaus 450 van 1500 kg beladen, een ritje naar de Ardeche is dan ook geen probleem. Stabiliteit is zonde rmeer goed, mede door de korte overgang. Aandachtspuntje is wel het brandstofverbruik. Als je braaf 80-90 km/u rijdt en op hellingen niet het uiterste vergt, is 1:9 a 1:10 haalbaar. Maar als je op de hellingen op de Route du Soleil de 150 pk's lekker hun werk laat doe en je helling op iedereen inhaalt, zit ja al gauw op 1:6 a 1:7...
De ervaring van Geert van der Heide met een Honda FR-V 2.0 (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Delta Summerliner 4700 TKM van 1280 kg geplaatst op 17-05-2013:
Prima combinatie, lekker stabiel en je krijgt niet het gevoel dat je op de grenzen van het kunnen van de auto zit
De ervaring van john nielsen met een Honda FR-V 2.0 (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Eriba Touring Troll 550 van 1215 kg geplaatst op 10-02-2013:
Fantastisk stabil at køre med,ligger fantastisk på vejen da frv er en bred vogn og fint udsyn uden extra spejle benzinøkonomi ca 9 km/l og uden ca 15 km/l
De ervaring van M. Gunther met een Honda FR-V 1.8i (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2007 - maart 2010) en een Knaus Sudwind 500 FDK van 1360 kg geplaatst op 25-02-2012:
Wij hebben door heel Frankrijk rond gereden en geen problemen ervaren. Het lukte prima om in de 3e versnelling bergopwaarts te rijden. Soms terugschakelen naar de 2e, maar dan trek ik zo door naar 80 km/uur. Op rechte stukken gemiddeld 90 km/u gereden (met wisselend gebruik cruise-control), verbruik is natuurlijk hoger ca. 10-11 liter op 100 km. Niet bang zijn om de motor in hoog toerental te draaien!
De ervaring van j beets met een Honda FR-V 1.8i (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2007 - maart 2010) en een Fendt Bianco 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 11-09-2011:
Ik rijd met deze caravan in 4 dagen naar zuid spanje, via Biarits zonder problemen.Alleen met het optrekken op een helling van bv 10 procent moet ik achteruit scharen, want de voorwielen slippen gauw door.Ik rijd +- 90 km per uur in 5e versnelling . Mijn verbruik is 10,5 liter per 100 km.
Ik gebruik niet mijn cruise control! anders verniel je de motor.Laat het toerental niet onder 2500 zakken. Solo verbruik ik 1 op 15,(rijdt altijd rustig)
De ervaring van Th.Dokman met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Chateau Cantara 440 van 1500 kg geplaatst op 22-06-2011:
Ik rij al twee jaar met de FRV2.2 met een chateaucaravan cantara 450. De auto trekt de caravan met een belading van 1500 kg met het grootste gemak.Elke helling wordt met het grootste gemak genomen.
De ervaring van hve met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Fendt Platin 470 TFB van 1500 kg geplaatst op 25-02-2011:
Ik ben inmiddels met mijn FRV 2.2 diesel met een Fendt platin met 1500 kg op stap geweest, (Zie ook mijn gebruikerservaring met deze auto met een Kip 1350 kg). Zeer zorgvuldige belading, reservewiel rechts voorin, accu in het midden links en fietsen achterop en dan 85 kg kogeldruk, voortreffelijk weggedrag van auto en caravan.De auto kan ook met deze caravan zeer goed uit de voeten. geen enkel probleem met hellingen en als je niet op past rij je zo maar 100 km/u of meer. Caravan hangt stabiel, korte overhanging en je mag 90 kg op de trekhaak, welke (kleine) MPV mag dit? Bij vorige caravan twee fietsen op de dissel, ik ga er wel toe over om één fiets voorop en één fiets achterop de caravan te plaatsen om zo de stabiliteit wellicht nog iets te verbeteren. Ik blijf het jammer vinden dat deze auto niet meer gemaakt wordt, Brandstofverbruik solo 1: 14 tot 1:14.9 met caravan en fors doorrijden 1: 8.5 tot 1 : 9.5.
De ervaring van hve met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Kip Sky-Line 47 TDB Travel van 1270 kg geplaatst op 05-08-2010:
Na twee jaar met een bezine FRV met automaat overgestapt naar de 2.2. CTDi met handschakeling, benzine FRV was goed maar moest soms veel toeren maken dus rijcomfort was wat minder. We zijn nu met de diesel FRV naar Frankrijk geweest (4.000 km gereden) en wat een genot om met deze auto te rijden. Geen enkel probleem met hellingen en als je niet op past rij je zo maar 110 km/u. Caravan hangt stabiel, korte overhanging en je mag 90 kg op de trekhaak, welke (kleine) MPV mag dit? En Bv op cruise control in de vijfde versnelling 2300/2400 toeren en 110 km. Ik heb al heel wat trekauto's versleten, maar deze FRV is top. Jammer dat deze auto niet meer gemaakt wordt, moet ik nu heel wat langer dan twee jaar met een auto doen, want een beter alternatief is er voor mij nu niet..
De ervaring van hve met een Honda FR-V 1.8i aut. (140 pk/103, Kw bouwperiode: januari 2007 - maart 2010) en een Kip Sky-Line 47 TDB Travel van 1320 kg geplaatst op 09-12-2009:
De conclusie: "U moet regelmatig schakelen en (soms) onder ongunstige omstandigheden rijden met hogere toerentallen waardoor het gemak en comfort wellicht niet altijd optimaal is. Op de vlakke weg kunt u goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling bij 80 km/u niet bruikbaar zal zijn." is juist, Met automaat moet je goed kunnen 'spelen" met gaspedaal. Optrekken en max snelheid goed, in 2/3 versnelling, gaat pas laat naar vier.
De ervaring van Vanheyst Andy met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Burstner Belcanto 590 TL van 1560 kg geplaatst op 21-09-2009:
Ik heb een honda FR-V en ben met een burstner Belcanto 465 , 1340 kg leeg naar frankrijk gereden. Het stukje van Luik naar barak friture toch veel problemen gehad met lampje motor emisie dat brandde.te laag toeren gereden volgens vdb-vab toering wegenhulp. Het toerental moet bij klimmen rond de 2000 toeren hangen.
De ervaring van Egbert Boertien met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Caravan van 1410 kg geplaatst op 01-06-2007:
De FR-V gekocht n.a.v. de aanbeveling op deze site. Beslist geen spijt van gehad. Wagen trekt de Dethleffs 540DBM zonder enig probleem. Rijdt in z'n zesde het lekkerste bij 86 'echte' kms (gecheckt via TomTom), 90 op de teller. Ook invoegen op de snelweg hoeft niet in een slakkegangetje. Het is dat je weet dat er een 'flinke jongen' achter hangt maar toch hij rijdt uiterst soepel. Een aanrader die FR-V!
De ervaring van Giel van Oijen met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103, Kw bouwperiode: mei 2005 - maart 2010) en een Chateau Calista 450 UF van 1245 kg geplaatst op 30-11-2006:
Bezit de Honda sinds 3 mei 2006. Direct met de caravan naar de Franse en Spaanse Pyreneeën, totaal 5500 km. Werkelijk een openbaring het rijden met deze combinatie, trekkracht en soepelheid zijn fantastisch. Vooral in de lage toerentallen heeft de auto nog veel trekkracht.
Reviews geplaatst op TowCar.info van de Honda FR-V.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).
De ervaring van H Hamiton met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Sterling Europa 545 van 1480 kg geplaatst op 30-11-2006:
The Honda FRV is an excellent towing car! With the Sterling 600 we are at its maximum towing limit! However we have had it on a number if quite steep inclines and it has been fine. It is a great car - we are looking to upgrade the car but are struggling to find a 6/7 seater that is as good. A great family car with lots of boot space,
De ervaring van R Hollett met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Coachman Pastiche 470/2 van 1420 kg geplaatst op 30-11-2006:
Outstanding towcar (deisal). Just the two of us and a dog. Inside, a radio controlled 1m yacht & 2 4m model gliders - still stacks of room. Had 3 Hondas incl CRV & exec accord. Regularly travel to Croatia with van in the summer for two months or so - it's a breeze.
De ervaring van Mark Campbell met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Bailey Ranger 470/4 van 1167 kg geplaatst op 30-11-2006:
Superb tow car. Superb car all round. Have had lower powered cars before but this is fantastic. Towing the Bailey Ranger 470/4 is so easy and usually in 6th!!! The 2.2 Diesel is awesome with loads of pulling power, good cruising speed & not bad on fuel consumption. Great tow car & more practical than seven seaters as you still have great boot space.
De ervaring van jason Shone met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1395 kg geplaatst op 30-11-2006:
absolutely fabulous tow car much better than anything else we've had (Freelander, Mondeo, Saab). great for space as the 3 kids fit comfortably in the back on the seat each and the extra seat in the front comes in handy as an armrest come table on longer journeys. Highly recomend this vehicle not only for towing but as an excellent all round car. I can definately say this is the best car I have ever had and the first car I have had for more than 18 months as I get easily bored but not with the FRV! The fuel economy is not the best but you cant have everything!!!
De ervaring van jason Shone met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Abbey GTS Vogue 517 van 1395 kg geplaatst op 30-11-2006:
absolutely fabulous tow car much better than anything else we've had (Freelander, Mondeo, Saab). great for space as the 3 kids fit cofortably in the back on the seat each and the extra seat inn the front comes in handy as an armrest come table on longer journeys. Highly recomend this vehicle not only for towing but as an excellent all round car. I can definately say this is the best car I have ever had and the first car I have had for more than 18 months as I get easily bored but not with the FRV.
De ervaring van Neil Playfoot met een Honda FR-V 2.2i CTDi (140 pk/103 Kw, bouwperiode: 2005-2010) en een Lunar Zenith 6 van 1260 kg geplaatst op 30-11-2006:
What a great tow car! Swapped from an accord tourer 2.0petrol due to new family member. (Three kids were squashed in the back of the accord. So now have loads of room and still got a decent boot space. The little one rides up front so can be fed & watered on the move. The 2.2 Diesel is awesome loads of pulling power good cruising speed & not bad on fuel consumption. Great tow car & more practical than any seven seaters I looked at.
Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.
Caravantrekker zonder advertenties? Lees hoe dat kan en wat de voorwaarden zijn.
Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.