Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Blogs Informatie Tests Reviews Advies Vragen Menu

Gebruikerservaringen
Hyundai Kona

Sorteer op:

Hyundai Kona 1.0 T-GDI met een Caravelair

De ervaring van Gerrie met een Hyundai Kona 1.0 T-GDI (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2017 - heden) en een Caravelair Antares 390 Style van 1000 kg geplaatst op 24-07-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Net terug van onze tweede Oostenrijk vakantie met de kona met caravelair. Wat is het een fijne combinatie. Wij stonden in 11 1/2 uur vanuit het noorden op camping grosswalsertal. De combinatie ligt heel stabiel op de weg. De auto heef voldoende vermogen om goed met het verkeer mee te komen en bij inhalen voldoende snel te kunnen versnellen. De zesde versnelling gebruik ik niet alhoewel de computer wel aangeeft dat dit zou moeten kunnen. Wij kwamen deze reis op een gemiddeld gebruik van net geen 1 op 10 uit. Er was ook nagenoeg geen wind maar wel steeds rond de 100 klm gereden. De auto heeft nu 9000 klm gelopen en mogelijk speelt dit mee. De weg naar de camping loopt aardig omhoog maar was geen enkel probleem. Op de terugweg bleken de remmen beneden wel behoorlijk warm te zijn en deze zullen dus eerder een begrenzing zijn dan de kracht van het motortje.
De ANWB heeft ook een test gedaan met een kona met dezelfde motor en een weinsberg caravan met een mtm van 1200 kg. Zij vonden de auto wat zoekerig, dit is iets wat ik totaal niet herken. Mogelijk spelen onze 18 inch banden van een vrij laag type hierin een rol. Wij vinden hem net juist uitermate rustig op de weg liggen. De auto is ook erg stil, de motor laat zich echter wel iets horen wanneer er even extra getrokken moet worden en wat hij dan met verve doet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Hyundai Kona 1.0 T-GDI met een Caravelair

De ervaring van Gerrie met een Hyundai Kona 1.0 T-GDI (88 Kw/120 pk bouwperiode: oktober 2017 - heden) en een Caravelair Antares 390 Style van 1000 kg geplaatst op 28-04-2018. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 69%

Onze nieuwe kona net 14 dagen voor onze vakantie ontvangen een er nog snel even een 1500 klm mee gereden voordat we met de caravan naar Oostenrijk gingen. De kona trekt de caravelair uitstekend en we hadden dat ook niet anders verwacht. Hiervoor het zelfde type caravelair getrokken met een opel corsa wat ook prima ging. De kona heeft een 5 pk meer en in plaats van 170, 172 aan koppel. Wat meer opviel was het voordeel van meer gewicht waardoor de caravan nog rustiger achter de auto ligt. Mogelijk werkt hier ook nog mee dat de kona vrij stug is en wij er ook nog eens bredere en lagere banden onder hebben zitten. Op de autobaan via Kassel grotendeels in 5 gereden. Na Kassel, i.v.m. de elkaar vlot opvolgende hellingen, in 4 gereden zodat er niet steeds geschakeld hoefde te worden. Bij de hellingen van 7 % en 1 van 8, 3 x even terug naar 3 maar dan nog met een 85 a 90 klm naar boven en zo weer door kunnen trekken. Grotendeels 100 klm per uur gereden op de tom tom. In 11 uur stonde we vanuit het noorden in Kramsach. Wat ons verder opviel, waren de comfortabele stoelen, waardoor je ook na 900 klm fris uitstapt. Kortom de kona is een prima trekker voor de caravelair antares style 390.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Hyundai Kona.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekadvies


Wat mag ik trekken?

Vul je kenteken in en check wat je mag en kan trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Slingeren

Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Interview Caravantrekker

De website love2camp.nl heeft Menno geïnterviewd over het ontstaan van Caravantrekker en zijn visie.

Een nieuw Blog

Er is nog zo veel te vertellen over caravannen dat Caravantrekker gaat Bloggen!


 

 

Caravan informatie

Verplicht leesvoer voor iedereen die met de caravan op stap gaat!

Onderwerpen

 

© 2004-2018 Caravantrekker