Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Mazda MPV

Sorteer gebruikservaringen op:

Mazda MPV - 2.3i met een Hobby

De ervaring van r.w. jacobs met een Mazda MPV - 2.3i (104 Kw/141 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Hobby Excellent 495 UL van 1418 kg geplaatst op 01-04-2010. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 76%

rij sinds okt 2003 met een Hobby 495UL probleemloos.
verbruik solo 1:10 en met carav. 1:7,5

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.0 CiTD met een Knaus

De ervaring van J.Kolen met een Mazda MPV - 2.0 CiTD (100 Kw/136 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1455 kg geplaatst op 07-11-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 72%

Ik rijd nu twee seizoenen met deze combinatie en heb zowat alle berggebieden in midden Europa bezocht.
Totaal zowat 13.000 km gereden. Ideale combinatie, wel wat traag in de lagere toerentallen. Eenmaal op gang merk je nauwelijks dat er zo'n zware caravan ac hter hangt. Op de Duitse autobahn is 100 km p/u geen enkel probleem (keuring) en een verbruik van 1 op 9 vind ik voor een combinatie van 3,5 ton zeer redelijk.

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.0i met een Adria

De ervaring van Rene met een Mazda MPV - 2.0i (90 Kw/122 pk bouwperiode: september 1999 - juni 2002) en een Adria Altea 461 van 1100 kg geplaatst op 11-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 61%

Met de caravan via calais naar Dover door naar Schotland gereden. Heerlijke combinatie! Geen enkel probleem met trekken en toch spullen voor 6 man in de auto en caravan. Gemiddeld verbruik 1:8 en dat met constant 100 km/h. Wel af en toe een keertje terug naar de 3de versnelling in Schotland maar kon de combinatie toch op de 80 houden.

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.0 CiTD met een Tabbert

De ervaring van H.Laan met een Mazda MPV - 2.0 CiTD (100 Kw/136 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Tabbert Vivaldi 495 HE van 1450 kg geplaatst op 20-07-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 75%

Zijn deze zomer met Mazda MPV 2.0 CITD,op de testbank gemeten 136 PK en 328 NM koppel.
De Mazda bleek bij testrijden erg traag onder de 2600 toeren.
Na tunen kwam er 155 PK en 377 NM koppel te voorschijn,na een rit naar Macon bleek dat het gebruik van de 5 de versnelling niet te bebruiken was,alleen na 2400 toeren en dat gaf dan ruim 110 km snelheid wat niet verandwoord is.
Nu gaat de auto nogmaals terug naar de tune-speciaalist om het max.koppel z,n 300 toeren lager in te stellen wat een goed rijbare mazda moet opleveren.
De mazda leeg weegt 1800 kg. en onze Tabbet 495 met mover etc. weegt 1450 kg leeg.
Dus totaal zijn wij met z.n 3400 kg op de weg.
Boven de 2600 toeren waar hij z.n max koppel heeft trekt de Mazda als een beer, en is het een puikbeste reiswagen.
Met een lichtere caravan wordt het verhaal natuurlijk veel anders.
Wij rijden z.n 7500 km per jaar met de caravan. Nu na een jaar heeft het motor menagement zich blijkbaar aangepast,de Mazda na 7500 km trekt werkelijk prima.Ik rijdt de mazda boven de 2500 toeren wat de koeling en de smering van de versnellingsbak alleen maar ten goede komten op dat toerental zitten wij op het max. koppel.

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.5 TD met een Fendt

De ervaring van Martin met een Mazda MPV - 2.5 TD (85 Kw/116 pk bouwperiode: mei 1996 - augustus 1999) en een Fendt Saphir 490 Q van 1300 kg geplaatst op 24-10-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 67%

We zijn met onze Mazda en Fendt Joker 495 vorig jaar naar Frankrijk (Vendee) geweest en dit jaar naar Duitsland (Harz) maar de combinatie is wel heel goed bevallen. Het verbruik lag bij 1op 9 redelijk normaal voor deze zware combinatie.

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.3i met een Dethleffs

De ervaring van halekor .f.a. met een Mazda MPV - 2.3i (104 Kw/141 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Dethleffs Beduin 515 DB van 1470 kg geplaatst op 17-02-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

met de mazda mpv 2.3 i bouwjaar 2005 is mijn ervaring dat er genoeg kracht is om goed te kunnen rijden maar een probleem ir er dat de combinatie wel erg snel gaat slingeren ondanks de juiste kogeldruk

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.0 CiTD met een Eifelland

De ervaring van Johan Van den Bussche met een Mazda MPV - 2.0 CiTD (100 Kw/136 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Eifelland Holiday 495 TF van 1350 kg geplaatst op 17-01-2007. De trekkersscore van deze combinatie is:

= n.b.%

Zeer goede trekervaring met mijn MPV en mijn Eifelland Holiday van max 1350 kg. Je voelt nauwelijks de caravan die heel stabiel achter de wagen hangt. Ook bij voorbijstekend vrachtverkeer of bij het zelf voorbij steken van vrachtwagens of bussen blijft het geheel zeer stabiel. Ideale reis- en trekwagen !!!!

Bekijk berekening

x


Mazda MPV - 2.0 CiTD met een Adria

De ervaring van marc met een Mazda MPV - 2.0 CiTD (100 Kw/136 pk bouwperiode: juni 2002 - juli 2005) en een Adria Adora 462 PU van 850 kg geplaatst op 16-11-2006. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 39%

Ik kan mij geen betere wagen voorstellen voor onze jaarlijkse trip naar de ardeche , ook op de as brussel -luxemburg - ardeche en de as brussel - parijs - ardeche (platter ) is de combinatie tussen de twee ideaal .
Hernemingen zijn prachtig en ik ben altijd als eerste boven zonder de motor in toeren te jagen .Onze MPV gaat nu zijn 3e levensjaar in met net geen 60 000 km op de teller , kosten geen , behalve de nodige onderhoudsbeurten .
Je voelt niet dat je een caravan achter je aan sleept .
Ook in het dagelijkse leven met de 3e zetelrij die in de koffer wegzinkt is dit ideaal voor familie uitstapjes .
Dit is wel voor maximaal 6 personen maar net genoeg voor ons . En dan heb je nog een aanvaardbare koffer .
Je hoeft bij andere wagens niet je 3e zetelrij achter te laten . Spijtig dat de mpv niet meer wordt ingevoerd door mazda . De serie 5 van mazda is merkelijk kleiner .
Zal dan met pijn in het hart van auto-merk moeten veranderen .

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mazda MPV.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

Slingeren
Waarom gaat een caravan slingeren? Een uitgebreid artikel over alle aspecten die van invloed zijn over het slingeren van de combinatie.

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen