Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz C

Sorteer op:


Mercedes-Benz C 200 BlueEFF aut. Estate met een Eriba

De ervaring van R.Keijzer met een Mercedes-Benz C 200 BlueEFF aut. Estate (184 pk/135, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Eriba Sporting 505 van 1410 kg geplaatst op 02-01-2023:

De combinatie rijd super!

Was voor mij de eerste grote rit richting Oostenrijk.

De auto was zo zwaar mogelijk beladen incl. skibox op het dak.
De combinatie ging al snel te hard dus lekker op de Cruise-control gereden en rond de 100 reden we lekker vlot door.
Inhalen ging ook zeer vlot wel even de cruisecontrol uit om wat gas bij te geven of juist los te laten.
Geen moment onveilig gevoeld.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 aut. Estate met een Fendt

De ervaring van S. de Haan met een Mercedes-Benz C 200 aut. Estate (184 pk/135, Kw bouwperiode: juni 2014 - 2018) en een Fendt Saphir 515 SG van 1600 kg geplaatst op 03-10-2020:

Heb de combinatie in 2016 nieuw gekocht en heb sindsdien ongeveer 25.000 km met de combi gereden, vooral in buitenland, Spanje, Frankrijk, Italie, Kroatie. In begin paar keer slingerbewegingen ondervonden.
Door belading aan te passen (zware onderdelen te verhuizen van de caravan naar de auto) is de combinatie zeer stabiel. Gemiddeld rijd ik met de vrachtwagens mee (circa 90 km/uur), waardoor ik niet door hen wordt ingehaald. Ben zeer tevreden met de combinatie. Trekkracht ruim voldoende ook in de bergen. Ik heb wel een door de fabriek aangebrachte trekhaak met antislinger mechaniek. Twee e-bikes zonder accu's op de dissel. Benzine verbruik afhankelijk van wind tussen 12 en 10 liter per 100 km. Samenvattend: rij-ervaring met rijden grote caravan vereist, goede belading een must, auto zo zwaar mogelijk beladen ten gunste van gewicht caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. Estate met een Hobby

De ervaring van Thijs Vos met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: 2007 - 2010) en een Hobby De Luxe Easy 460 van 1265 kg geplaatst op 21-09-2020:

Afgelopen weekend voor het eerst met deze combi op pad geweest.

Ik heb totaal geen klachten, hangt stabiel achter de auto en de auto heeft genoeg kracht om bijvoorbeeld op een invoegstrook snel op snelheid te komen om zo veilig in te voegen.
Ook met het inhalen van vrachtwagens blijft de caravan keurig stabiel.

Tip: Zet de automaat in sportstand, auto heeft dan een wat beter schakelgedrag en kan wat meer toeren maken (fijn met snelheid maken).

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor met een Adria

De ervaring van BW Hagenaar met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Adria van 1230 kg geplaatst op 31-05-2020:

Uitstekend zowel in de bergen helling 9 als op de vlakke weg

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Estate met een Fendt

De ervaring van André met een Mercedes-Benz C 180 Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: juni 2014 - 2018) en een Fendt Saphir 490 TKM van 1418 kg geplaatst op 14-08-2019:

Sind’s kort heb ik een Mercedes c180 benzine 156 pk 1595 cc combi.
Handgeschakelde 6 bak
Caravan Fendt 490 vol beladen 1420 kg
Trek eigenschappen zijn goed, hellingen vaak ook in de 5de te doen.
Verbruik gemiddeld 12 liter/100 km (1 op 8) bij 90-95 km snelheid
Stabiliteit matig, antislinger koppeling vernieuwd en dat hielp een beetje.
Bij passeren vrachtauto’s of gepasseerd worden is de combinatie erg slingergevoelig. Bij het bedrijf waar ik de stabilisatie voor de anti slinger kocht, Falter caravans in Sint Niklaas, hoorde ik dat de C klasse bekend staat wegens instabiel trekgedrag. Voorheen had ik een Citroen C5 en deze was erg stabiel, dus het ligt niet aan de caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Estate met een Fendt

De ervaring van R. de Vries met een Mercedes-Benz C 200 Estate (184 pk/135, Kw bouwperiode: juni 2014 - 2018) en een Fendt Saphir 515 SG van 1600 kg geplaatst op 22-03-2019:

Auto weegt beladen ca. 1.900 kG en de Fendt ca. 1.600 kG. Op papier heeft de combi niet zo veel reserve als we naar de gewichten kijken. Toch heb ik het gevoel dat de auto echt de baas is. Vrachtwagens voel je nauwelijks en spoorvorming heeft ook nauwelijks effect. Maar je voelt wel dat er wat achter hangt!

Motorisch is er ook niet te klagen. Verbruik 12L/100km @ 97km/h. Meestal kiest de automaat dan de 7e versnelling, 8 en 9 komen echt niet aan bod.

Zou ik dit setje aanbevelen? Ja voor bestuurders met ervaring, nee voor beginners.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 met een Chateau

De ervaring van Erik van Toor met een Mercedes-Benz C 180 (156 pk/115, Kw bouwperiode: december 2013 - 2018) en een Chateau Calista 450 Chalet van 1260 kg geplaatst op 29-07-2018:

Wij rijden met een MB C180 (156 pk) en een Chateau 450 Calista (beladen 1300 kg.) door heel Europa. We hebben nog nooit problemen gehad in de bergen; de auto heeft meer dan genoeg kracht om de caravan mee te trekken. Het verbruik met caravan gemiddeld op 1:9. Bij snelheden boven de 100 km/u neemt dat overigens fors toe. Wij rijden over het algemeen tussen de 90 km/u en 100 km/u.

Het passeren van vrachtwagens gaat snel en zonder problemen. Op vlakke wegen rijden we meestal in de vijfde versnelling; in zijn zes ligt het toerental bij treksnelheden dusdanig laag dat je steeds moet opletten. Op bergachtige wegen is dat meestal de vierde. In zeldzame gevallen moet er teruggeschakeld worden naar zijn drie; meestal is dat om extra snelheid te maken om bijvoorbeeld in te halen. Het geluidsniveau in de auto blijft prima.

Resumerend: wij zijn er zeer tevreden mee. Het is voor ons een prima combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Estate met een Hobby

De ervaring van Ben met een Mercedes-Benz C 200 Estate (184 pk/135, Kw bouwperiode: juni 2014 - 2018) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1347 kg geplaatst op 14-05-2018:

Prima combinatie, waar we al meerdere jaren op pad geweest zijn.
Op de vlakke snelweg rijd ik wel eens in de 6e versnelling bij ong. 1600 toeren maar meestal kies ik toch voor de 5e versnelling waarbij de auto rond de 2000 toeren naar mijn idee prettiger loopt.
Brandstofverbruik is tussen de 1 op 10 en 1 op 11.
Hellingen vormen geen enkel probleem, koppel genoeg.
Nooit iets van slingerbewegingen gemerkt. We beladen dan ook niet te veel en goed verdeeld, zo veel mogelijk boven de as.
Ik zag na plaatsing dat het voertuig niet klopt. Ik heb een c estate 200cdi met 136 pk. Ik kan het voertuig niet meer aan passen, dus bij deze de juiste info.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CGI aut. Estate met een HomeCar

De ervaring van Bart met een Mercedes-Benz C 180 CGI aut. Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2010 - januari 2011) en een HomeCar Racer 45 Spirit van 1230 kg geplaatst op 21-08-2017:

De gereden combinatie: Mercedes C 180 CGI Kombi bouwjaar 2011 5 traps automaat benzine Max trekgewicht 1800kg met hierachter een caravan Home Car Racer 45 Spirit bouwjaar 2004. Gegevens caravan: Leeg gewicht volgens kenteken 985 kg, Max toegestane gewicht volgens kenteken 1350kg. Gewicht caravan beladen tijdens de reis 1270-1300kg. Caravan heeft 100 km toelating voor Duitse autobahn.
Afgelopen februari onze eerst caravan gekocht een Home Car Racer 45 Spirit. Inmiddels al diverse reizen ondernomen met de caravan. In Nederland, België en Duitsland waar het erg vlak is geen enkel probleem, de Mercedes heeft veel vermogen over en de combinatie rijd soepel.
Met bovenstaande combinatie in juli/augustus 2017 heen en terug naar het eiland Rab in Kroatië gereden. Ook tijdens deze reis weer geen enkel probleem. Bijna de gehele reis op Tempomat gereden tussen de 95-97 km/h, bij deze snelheid, vinden wij, loopt de combinatie het prettigste. Motor maakt dan rond de 2000 rpm, tijdens bergop schakelt de automaat kort terug en maakt dan rond de 2400 rpm. Het verbruik gemiddeld over 3200km kwam uit op 12.3 ltr/100km. Omdat de Mercedes zoveel vermogen over heeft is het oppassen niet te hard te rijden tijdens het inhalen van vrachtauto’s, 110km/h zit je zo aan, de combinatie voelt dan nog steeds veilig een slingert niet.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] met een Chateau

De ervaring van Karl met een Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2015 - 2018) en een Chateau Calypso 480 KMD van 1170 kg geplaatst op 29-07-2017:

Beste, Met de automaat kan je wel permanent manueel schakelen. Selecteer in het menu "individual" en bij instellingen "manueel". Voor de rst kopieer je het menu van een standaard programma, om te trekken best "COMFORT". Veel succes!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] met een Chateau

De ervaring van Age de Vries met een Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] (211 pk/155, Kw bouwperiode: 2015 - 2018) en een Chateau Calypso 480 KMD van 1170 kg geplaatst op 25-05-2017:

De Mercedes c 350 e limousine aangeschaft eind 2016. Dit voorjaar voor het eerst weg geweest met de caravan naar Frankrijk. Chateau met belading ca 1200 kg. Het blijkt een geweldig fijne trekauto. De automaat doet z'n werk prima. Wel is nadelig dat de automaat alleen een kortstondige "manual" stand kent dmv de schakelflippers. Hoewel niet heel storend, schakelt de automaat bijna altijd door naar de hoogste versnelling. En dan rijd je eigenlijk met wel heel weinig toeren. De auto heeft daar geen moeite mee lijkt het, maar voor je gevoel zou je graag een paar 100 toeren meer willen draaien tbv koeling etc. De auto heeft geen enkele moeite met een caravan van dit gewicht. Luchtvering is geweldig en je kunt heel fijn 100 km/h rijden. Verbruik ca 12 l per 100 km.
Mooi is dat je de electrische aandrijving op "save" kunt zetten, zodat je in eventuele file over electrische aandrijving beschikt. Dat is lekker rustig rijden! Het rijdt dan nog soepeler dan op de benzinemotor.
Kort en goed: een geweldige caravantrekker met als enige kritiekpunt dat de automaat eigenlijk niet over een "manual" stand beschikt. En dat zou je bij een "vals plat omhoog" graag handmatig wat willen corrigeren. Verder niets dan lof!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Combi met een Knaus

De ervaring van Miranda met een Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Combi (102 pk/75, Kw bouwperiode: 1998 - 2001) en een Knaus Sudwind 580 EU van 1475 kg geplaatst op 16-04-2017:

De Mercedes ingeruild voor een Volvo V70 mede voor het trekken van de Knaus. We merkten dat de prestaties op steilere hellingen en met veel wind achterbleven. Het voelde niet heel stabiel. Met veel rij-ervaring en lage snelheden is het te doen, maar wij hebben toch liever iets meer stabiliteit.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. Estate met een Dethleffs

De ervaring van Paul met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. Estate (184 pk/135, Kw bouwperiode: 2007 - 2010) en een Dethleffs Camper 470 FR van 1385 kg geplaatst op 12-02-2017:

Prima combinatie als je maar niet te hard rijdt. Veel geëxperimenteerd met kogeldruk. Zo'n 70 kg of iets meer is het lekkerste. Maar wel zijwindgevoelig, vooral als je wordt ingehaald door grote bestelbussen. Gaat redelijk snel aan het slingeren. Gelukkig hield de ALKO anti-slingerkoppeling de boel rustig. Maar een max snelheid van 95 km/u houdt niet echt over. Bij 90 km/u rijdt-ie het lekkerst, amar dan wordt je steeds (zeker bergafwaarts) ingehaald door vrachtwagens tegenwoordig. Ook niet rustig. Ik denk dat een kleinere caravan wel een stuk prettiger is. Qua motorvermogen is het genoeg. De 5 versnellingen (automaat) is niet ideaal. Moet soms zelfs terug naar z'n 3e versnelling. Wij hebben uiteindelijk een andere auto gekocht (BMW 520i, 8 versn.aut) en dat rijdt prettiger

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF met een Fendt

De ervaring van D van de Westeringh met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF (156 pk/115, Kw bouwperiode: mei 2010 - december 2013) en een Fendt Bianco 445 TFB Selection van 1410 kg geplaatst op 18-10-2016:

We zijn een maand door Kroatie getrokken met deze combinatie.
De reactie van de Heer Minneboo klopt zeker.
Wij hadden bij 90km/h een slingergevoel,we hebben de dissel druk verhoogt naar 85kg.daarna een prima wegligging.
Boven de 90km/h inhalen alleen bij klimmen,daarna snel terug naar 90km/h.
Snelweg gedrag bij ons is max 95km/h in de 4e versnelling.
De 5e niet gebruikt met de caravan.
Bij Bled verkeerd gereden 14% in de 1e vernelling ging prima.willen we niet meer meemaken op de smalle wegen.
Benzine verbruik gemiddeld 1:9 vonden wij goed met een prijs van 1,02 europ/l.
Belading zeer belangrijk advies minder meenemen.
Disseldruk 85KG.
Afgifte 1800kg is onverantwoord.(advies1500kg maximaal)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor met een Hobby

De ervaring van mjg van keulen met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Exclusive 540 UL van 1439 kg geplaatst op 27-07-2016:

op zich een heerlijke combi, maar stabiliteit caravan boven de 90 km/u gaat hard achteruit. Ook ik heb 4,5 bar vredestein vanco2 banden eronder zitten. Spiegels moeten wel breed zijn op de auto en het brandstof verbruik was gem. 12,5l/100 km over 2500 km. De rit was nl-kroatie met tussenstop in oostenrijk. Daar ben ik zeer content mee. Voldoende vermogen in de 3de versnelling, vooral in de 6de versnelling gereden, 2000rpm zeer comfortable.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 aut. met een Hobby

De ervaring van goltstein met een Mercedes-Benz C 180 aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: december 2013 - 2018) en een Hobby La Vita Veneto 460 UFe van 1339 kg geplaatst op 17-10-2015:

Gemiddelde van 6 reizen van Limburg naar zuid Frankrijk en terug. Trekkracht onder alle omstandigheden probleemloos. Verbruik zonder caravan 7 ltr per 100 km bij 130km/u. Met caravan 11.6 ltr per 100 km bij 90/95 km/u. Snelheid boven 100 km/u geeft grote kans op onverwachts hevig slingeren van caravan door winddruk bij inhalen van sommige vrachtwagens. De aangename maximum snelheid van de combinatie is 90/95 km/u op autowegen en 80/85 km/u op secundaire wegen. Nb. als je even niet attent genoeg bent, rijd je op de autoweg met deze combinatie al gauw ruim boven de 100 km/u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF Estate met een Biod

De ervaring van Wim R. met een Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF Estate (120 pk/88, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Biod Nomade van 1170 kg geplaatst op 20-01-2015:

Zeer prettige reiscombinatie. Verbruik gemiddeld 8,0 ltr. / 100 km. Tempo 90-95 km per uur. Vlot schakelend en snelle acceleratie. Vooral rustig rijden is een genot. Mover is nodig. Achteruitrijcamera, met geluid en bedraad, gemonteerd met trailerkoppeling. Stroomlijn caravan is prima.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 350 V6 aut. met een Hobby

De ervaring van Haike met een Mercedes-Benz C 350 V6 aut. (272 pk/200, Kw bouwperiode: 2005 - 2007) en een Hobby Excelsior 540 UFe van 1526 kg geplaatst op 10-01-2015:

Super combinatie. Auto heeft wel AMG sportpakket. Dit zal de stabiliteit flink verhogen. Met hobby 540 kmfe van 1550 kg totaalgewicht erachter. Altijd zeer goed accelereren. Met 100 kmh maakt de auto 1700 tpm door de 7-gang automaat en gebruikt naar Gardameer, Italië gemiddeld 11-11,5 liter per 100 km. Zeer geschikte combinatie ondanks dat het gewicht van lege auto en beladen caravan bijna gelijk is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 aut. met een Fendt

De ervaring van E. van Leeuwen met een Mercedes-Benz C 200 aut. (184 pk/135, Kw bouwperiode: december 2013 - 2018) en een Fendt Tendenza 515 SG van 1700 kg geplaatst op 22-12-2014:

Even een correctie de C 200 aut. mag op kenteken 1800KG trekken i.p.v.de door jullie aangegeven 1600KG! Vakantie 2015 met de C200 naar Italië geweest (route via de Fernpas/ Brennerpas) de C200 met 184PK heeft zich zeer goed bewezen en totaal geen moeite met de Fendt van 1700KG, ook was er een net verbruik van 10/11 L op 100KM. De gereden snelheid 85/100. KM. De C200 is wel uitgerust met een officiële Mercedes Benz trekhaak met de daaraan gekoppelde aanhangwagen stabilisatie systeem.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een Burstner

De ervaring van michiel met een Mercedes-Benz C 200 CDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Burstner Flipper 430 van 1160 kg geplaatst op 17-11-2014:

we rijden overal met de c200cdi met caravan burstner club420 binnen Europa, Portugal Croatie, geen probleem, de combinatie is rustig en stabiel, hou meestal 90km/h aan, ik wel altijd in de 5e ipv 6e versnelling ca. 2000toeren, is niet nodig maar rijd soepeler en klinkt beter;-), mijn ervaring is dat gebruik van cruise control slecht is voor het verbruik, op de rechter voet verbruik ie ca 1:12/13 tegen 1:17 solo
ben met de combi nog geen helling tegen gekomen die niet te nemen is.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. Estate met een LMC

De ervaring van Klaas met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een LMC Musica 560 E van 1488 kg geplaatst op 14-08-2014:

Mercedes Benz 2013 sedan C180 CDI automaat met LMC 470E van 1500 kg (max. geladen). 90 km/h is behoorlijk stabiel en geeft geen problemen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 BlueTEC aut. met een Knaus

De ervaring van A.J.Sikkens met een Mercedes-Benz C 220 BlueTEC aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: december 2013 - december 2014) en een Knaus Sport 420 QD van 1170 kg geplaatst op 09-06-2014:

Ls, bezocht de site om te kijken of caravanspiegels verplicht zijn want ik vind dat ik royaal zicht heb naar achteren. Gebruikservaringen: zeer stabiele combinatie, verbruik solo varieert van 1 op 17 tot 1 op 19 bij 110 km/h op lange rit.
Verbruik combinatie op vlakke weg in Nederland 1 op 11.
groet,

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 300 CDI BlueEFF 4Matic Estate met een Fendt

De ervaring van G.J.A. Janmaat met een Mercedes-Benz C 300 CDI BlueEFF 4Matic Estate (231 pk/170, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Fendt Bianco 445 TFB van 1420 kg geplaatst op 16-05-2014:

Het is bijzonder prettig rijden met deze sterke combinatie
Met de automaat schakel ik absoluut zowel berg op als af

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 aut. Combi met een Chateau

De ervaring van peter met een Mercedes-Benz C 200 aut. Combi (136 pk/100, Kw bouwperiode: 1996 - 2000) en een Chateau Caratt 350 ATF van 900 kg geplaatst op 19-02-2014:

mercedes c200 136pk handgeschakeld met chateau cantara 928 rijdt zeer comfortabel enredelijk zuinig

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Estate met een Fendt

De ervaring van Ed met een Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Estate (136 pk/100, Kw bouwperiode: januari 2010 - januari 2011) en een Fendt Bianco 390 FH van 1260 kg geplaatst op 29-01-2014:

Fijne auto om met caravan te rijden. Voldoende trekkracht over om te gebruiken. Route Nederland-Spanje grotendeels met cruisecontrole aan. Heb veel benzine- en diesel auto's van verschillende merken gehad. Deze Mercedes steekt er ver boven uit qua laag brandstofgebruik met caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. met een Fendt

De ervaring van paul met een Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: januari 2011 - december 2013) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1500 kg geplaatst op 31-12-2013:

verbruik reis van 3600km (gent-berlijn-dresden-leipzig-oostenrijk-venetie-gent) auto niet gebruikt voor plaatselijke uitstappen. snelheid 90km/u verbruik 9,2l/100km goede baan vastheid

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. met een Eriba

De ervaring van c. kok met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2011 - december 2013) en een Eriba Nova GL 465 van 1350 kg geplaatst op 14-10-2013:

Bergop gaat super, maar bergaf is 75 km de max. Ook het slingeren naast vrachtwagens en bussen is iets om rekening mee te houden.
Mijn vorige auto had met deze caravan geen last van dit ongemak. Al met al geen veilig gevoel met deze combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. Estate met een Hobby

De ervaring van Wout met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Hobby Exclusive 540 UL van 1439 kg geplaatst op 08-10-2013:

Voor het eerst met caravan oppad. Moest opletten om niet te hard te gaan rijden, auto heeft enorme trekkracht.
Snelheid tussen 90 en 100 km. Heb snel geleerd alleen bergop te passeren, bergaf gaat ook de vrachtwagen snel harder en je zit er toch naast en wil voorbij waarbij je dan over de veilige snelheid heen gaat, naar mijn gevoel boven de 100 km/uur. Voor de verhouding in gewichten de auto verzwaard met extra 75 kilo. Algemene indruk, geen haast rij rond de 90km/uur fantasties.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. Combi met een Burstner

De ervaring van H.Scholten met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. Combi (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Burstner Averso 395 TS van 1260 kg geplaatst op 30-09-2013:

Geweldige combinatie! Gebruikt wat benzine maar hier krijg je veel rijgenot voor terug. Gemiddeld verbruik 1 op 8,5 tijdens verschillende reizen naar Spanje en Zuid Frankrijk.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF met een Hobby

De ervaring van F.A. Minneboo met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF (156 pk/115, Kw bouwperiode: mei 2010 - december 2013) en een Hobby De Luxe 540 UL van 1490 kg geplaatst op 14-07-2013:

In juni 2013 met deze combinatie (Mercedes C180 automaat) naar zuid Frankrijk gereden. Snelheid kan niet hoger dan 90 km per uur, anders gaat de caravan slingeren.
Gepasseerd worden door vrachtauto's is gevoelig en het zelf passeren van vrachtauto's in principe onmogelijk.
Onderzoek nog of gewichtverdeling tussen de auto en caravan een positief invloed zou kunnen hebben. Begrijp niet dat Mercedes voor deze auto 1800 k afgeeft als remmend trekgewicht!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. met een Dethleffs

De ervaring van H. de Vries met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2011 - december 2013) en een Dethleffs Camper 490 van 1300 kg geplaatst op 08-07-2013:

Sinds januari dit jaar (2013) trotse eigenaar van een MB 180 Blue Eff. automaat. Daarvoor een Volvo V40 1.8. de Mercedes is een heerlijke reisauto en bevalt na zo'n 7.000 kilometer gereden te hebben uitstekend. Met de caravan in mei en juni 3x weg geweest, maar alleen nog in Nederland, dus vlakke wegen. Combinatie is erg fijn, je voelt dat je veel "over" hebt, kan vrij vlot even gang maken om een vrachtwagen in te halen, in te voegen etc. Vanwege de hogere trekkracht ook gekozen voor een automaat. Op zich is dat al heel prettig en ontspannend rijden!
Het gebruikt ligt normaal op zo'n 8 liter per 100 km, maar met de caravan heb je al snel - vooral met tegenwind - een verbruik van 12/14 liter per 100 km!
Kost dus wel wat, maar dan heb je ook wat. De combinatie voelt zeer veilig aan. En ook heel stabiel. Komt ongetwijfeld ook door de achterwielaandrijving van Mercedes.
We gaan komende zomer richting Luxemburg en Frankrijk (Annecy), dus dat wordt vast ook klimmen. En dan zal blijken of het echt een goede keus is geweest, maar we hebben er alle vertrouwen in.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF met een Fendt

De ervaring van Luc gemoets met een Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF (120 pk/88, Kw bouwperiode: juni 2010 - december 2013) en een Fendt Bianco 390 FH van 1230 kg geplaatst op 11-02-2013:

C 180 CDI en caravan fendt safir 1300kg is prima combinatie,
Goed koppel 300nm , rijdt vlot ,meestal 5 de versnelling, hellingen
4 de, Frankrijk,Spanje, verbruik 5,6 solo , met caravan 8/9 ,
stabiliteit is perfect.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 BlueEFF Estate met een Hobby

De ervaring van beusekom v G J met een Mercedes-Benz C 180 BlueEFF Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2011 - 2014) en een Hobby Premium 495 UL van 1635 kg geplaatst op 18-10-2012:

ik heb met deze combinatie zowel over de tolbaan en binnendoor geen enkel probleem gehad 75kg op trekhaak en 90-95 km op teller verbruik 1-8 in vier en vijf naar de franse kust over viaduct van Milau

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor Combi met een Knaus

De ervaring van B.Elliott met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor Combi (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2001 - 2007) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1360 kg geplaatst op 04-10-2012:

als onervaren caravan trekker heb Ik het volgende ervaren
voor mijn gevoel
moet regelmatig terugschaakelen bei steigingen
zij wind gevoelig,nog meer so als Ik ingehaald was
stuurde niet fijn

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 230 V6 aut. met een Beyerland

De ervaring van Topdrob met een Mercedes-Benz C 230 V6 aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Beyerland Wenge 450 TF van 1260 kg geplaatst op 28-09-2012:

Inmiddels 3 jaar ervaring met de Mercedes-Benz C-230 Combi Automaat (204 pk) als caravantrekker
Samen met onze Beyerland Wenge 450 TF is het een combinatie zonder problemen.
De motor heeft trekkracht zat en door de automaat is het schakelen zo goed als overbodig.
Op steilere hellingen schakelt de automaat vaak net te laat/te traag terug. Tikje tegen de keuzehandle en je schakelt zelf een of twee versnellingen terug.
Het rijdt echt super.
Dit jaar (2012) LPG-tank in laten bouwen. Rit met caravan door Frankrijk van ca 3000 km, uitsluitend over secundaire wegen (geen Peage). Rijdt alweer super. Tja, het verbruik ligt op LPG al gauw rond 1;6, dus na 275-300 km is het weer tijd om ergens gas in te slaan (daar heb je handige appje voor op de smartphone voor)
Al met al een ergernisvrije caravantrekker.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF met een Hobby

De ervaring van Erik Koeter met een Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF (120 pk/88, Kw bouwperiode: juni 2010 - december 2013) en een Hobby Excellent 455 UF van 1324 kg geplaatst op 09-08-2012:

Ik kan me bij de ervaringen van wim aansluiten.
Echter niet te veel laden in de kofferruimte van de auto anders is mijn ervaring dat hij een beetje zweverig word aan de voorkant van de auto. Verder prima krachtig en zuinig.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een Sprite

De ervaring van Herman met een Mercedes-Benz C 200 CDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Sprite Europa 460 van 1350 kg geplaatst op 29-07-2012:

Mijn ervaring komt redelijk overeen met caravantrekker.90 kilometer met een gewicht rond 1300 kilo van de caravan is een veilige snelheid.De motor kan de caravan prima trekken, moet dit nog uitproberen in de bergen.Op weg richting Koblenz deed hij het prima,maar hoge bergen heb ik nog niet getrokken.Belading is erg belangrijk, heb meestal 70 kilo als kogeldruk. Een nadeel is wel als je 2 fietsen achterop hebt, dan moet je zeker niet harder gaan dan 90, ook al mag je in Duitsland honderd.Want dan merk je wel wat destabilisatie. Hier in Nederland haal ik een gebruik van 1 op 11 met caravan, soms iets zuiniger, niet slecht voor een combinatie, maar je moet er van uitgaan dat hij 9 km minder rijdt met caravan op een liter benzine.Warmte van de motor zeker dus bij de 200cdi van mercedes is een voordeel.Heb dus over het algemeen geen klachten, ook al is de combinatie niet helemaal ideaal qua gewicht auto en belasting caravan.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFF met een Hobby

De ervaring van Chris Potoms uit Halle met een Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFF (136 pk/100, Kw bouwperiode: januari 2010 - december 2013) en een Hobby De Luxe 420 KB van 1274 kg geplaatst op 01-04-2012:

Deze combinatie rijdt prima. We rijden ongeveer 7.000 km per jaar, voornamelijk snelwegkilometers maar ook bergpassen. De Mercedes heeft altijd meer dan voldoende trekkracht, wat vooral komt door het enorme koppel van 360 Nm, te danken aan de ruime 2.2 l cilinderinhoud. Zowel op droog als nat wegdek is er steeds voldoende grip, het is immers een achterwielaandrijver waardoor deze combinatie als een blok op de weg ligt. Wel uitkijken op een drassige ondergrond op de camping. Verbruik gemiddeld 10 l tengenover 6 l zonder caravan. Hier doet de hoge luchtweerstand (de Mercedes is eerder laag) hem de das om. Het comfort is top, bij vlakke weg hoor je de motor amper, enkel bij zware belsating hoor je wat genagel van de diesel. Goed om weten: laat je een trekhaak 'af fabriek' plaatsen dan wordt de koeling én de motorelektronica aangepast aan zware belasting. Hierdoor loopt de motor nooit warm zelfs niet als je met een stevig tempo door een bergpas rijdt. Enig minpunt is de stabilitiet boven 100 km/h (met 2 fietsen achterop), dan was mijn vorige wagen - een Nissan X-trail - toch nog aangenamer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFF aut. met een Beyerland

De ervaring van Rogier Janssen met een Mercedes-Benz C 200 CDI BlueEFF aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: januari 2011 - december 2013) en een Beyerland Sprinter 390 FB Sport van 1130 kg geplaatst op 27-02-2012:

Heb een Mercedes 220 CDI automaat en een Beyerland Sprinter 390
IDEALE cimbinatie OP een makkie op een dag van Turnhout (grens met Tilburg) naar de Dordogne. Zonder problemen!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor met een Hobby

De ervaring van John met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby Excellent 495 UFe van 1425 kg geplaatst op 11-09-2011:

Het brandstofverbruik met beladen caravan is tussen 12 en 13 l op 100 km. De stabliteit is goed wanneer men normaal rijdt. Voldoende trekkracht auto. Het was een plezier om met deze auto en caravan te rijden totdat: de caravanbanden werden verwisseld voor Vredestein Vanco met een bandendruk van 4,5 Bar. Rijden met caravan boven de 80 km per uur en zijwind niet meer onder controle te houden. Stabiliteit totaal weg. Dus: nieuwe caravanbanden met een Bardruk van 3.0. en alles is weer ok.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor met een Fendt

De ervaring van roland met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Fendt Topas 490 TF van 1350 kg geplaatst op 18-08-2011:

net terug uit spanje voor het eerst met deze combinatie.
rijd buitengewoon op de heen weg via parijs en milau en op de terug weg over de route du soleil.
veel stukken zijn te rijden in de vijfde versnelling 110 km/u,in de ardennen een aantal keren terug naar 3e versnelling verbruik via parijs 12 liter op 100 km via de route du soleil 14 liter op 100 km

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. met een Fendt

De ervaring van Boy met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: januari 2010 - januari 2011) en een Fendt Bianco 445 TF van 1500 kg geplaatst op 07-08-2011:

Bij een kogeldruk van 85 kg... rijdt deze combinatie probleemloos. Constant 110 km/u kunnen rijden, zonder terugval qua snelheid in ook bergachtig gebied. Italie / Spanje / Portugal. En inhalen zonder slingerneigingen. Verbruik van 12,6 liter per 100 km. (hoofdzakelijk autobaan)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 1.8 met een Tabbert

De ervaring van berry met een Mercedes-Benz C 180 1.8 (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1995 - 2000) en een Tabbert Comtesse 560 van 1600 kg geplaatst op 31-07-2011:

auto mb. w202 1,8.
tabbert 560.
daar is goed mee te rijden op de nederlandse wegen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF met een Eriba

De ervaring van dick veldkamp met een Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF (204 pk/150, Kw bouwperiode: februari 2009 - december 2013) en een Eriba Nova GL/SL 465 van 1490 kg geplaatst op 15-06-2011:

Na veel " huiswerk " voor deze combinatie gekozen, waarvan de mercedes de laatste aankoop was.
Het een genot om zo te kunnen rijden, de vorige auto was een RAV-4, benzine. Deze kwam in de bergen in zuid Duitsland heeeeel veel te kort. Nu met de C 250 CDI is dat geen probleem meer en het gebruik is ook zeer goed. De Toyo de op een rit Kroatie vv 1:7,5. De C250 gebruik als je net netjes doet 1 : 12. Dus: veel meer vermogen en minder brandstofgebruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. met een Sterckeman

De ervaring van Loos Peter met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: maart 2007 - januari 2010) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 1000 kg geplaatst op 18-05-2011:

Zeer goede combinatie in alle opzichten bv; trekkracht super goed, stabiliteit heel goed, ik ben zeer tevreden met deze Trekkrachtberekening en zo heb ik een goede keuze gemaakt. Bedankt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. met een Knaus

De ervaring van Cervantes met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. (156 pk/115, Kw bouwperiode: maart 2007 - januari 2010) en een Knaus Sudwind 450 FU van 1250 kg geplaatst op 07-03-2011:

Vanwege de automaat met hill hold is het rijden en wegrijden in lastige situaties appeltje eitje.
Rijden in 5e is geen optie wel in 4e waarbij het toerental bij 95 km/h rond de 2400 omw/min ligt.
Om de automaat niet teveel te belasten is het wel aan te raden de juiste versnelling te selecteren bij zowel inhalen als bergrijden.
Bij rijden op vlakke weg te fixeren in max 4e versnelling.
Verbuik gemiddeld zonder caravan 1:11; verbruik met caravan over wisselend traject gem. 1:7-7,5 gemeten over ca 5000 km.
T.o.v een eerdere trekker met handbak een verademing .

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF met een Biod

De ervaring van Wim Roovers met een Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF (120 pk/88, Kw bouwperiode: juni 2010 - december 2013) en een Biod Nomade van 1270 kg geplaatst op 10-11-2010:

Menno, aanvulling op eerder bericht.
Solo, handgeschakeld, rijdt de auto, opgave fabriek, 5,2 liter diesel per 100 km. Mijn ervaring is 5,6 liter gemiddeld. (1 op 17,5). Op de E25 van Luik naar Luxemburg kan hij, met caravan en de auto met goed warme motor, zowel op en af de heuvels, in de 5de versnelling 90-95 km/h. aanhouden (cruise control). Op vlakke weg kan de 6de versnelling goed maar het toerental is dan erg laag (1500-1600 toeren). In de 5de versnelling (1800-1900 toeren) rijdt hij prima, soepeler, en lijkt het mij beter voor de motor. Ook bij snel inhalen hoef je dan niet terug te schakelen. Geluid maakt nauwelijks verschil. Wegrijden op steile helling gaat goed vanwege achterwielaandrijving en tractie control, dus geen slippen. Hill-stop is niet voldoende, handrem erbij gebruiken. CO2 emissie is 137 g/km. Bandenmaat 205/55-16 (standaard).

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF met een Biod

De ervaring van Wim Roovers met een Mercedes-Benz C 180 CDI BlueEFF (120 pk/88, Kw bouwperiode: juni 2010 - december 2013) en een Biod Nomade van 1270 kg geplaatst op 07-11-2010:

Dit jaar met de nieuwe Mercedes CDI 180 BE Estate en de BIOD Nomade (2007- beladen 1300 kg) naar Griekenland geweest. Ik was bang dat de auto het moest afleggen tegeover de Nissan X-Trail die ik eerder reed. Niets bleek minder waar. De combinatie is stabiel, heeft geen last van natte Spurrillen (tractie), ligt als een huis. Geen slip en een laag brandstofverbruik. Tussen 7 en 8 liter diesel per 100 km. Ik reed gemniddeld 1 op 12,8.bij 95 km per uur. Het rijden was comfortabel, stil en de auto bleef strak horizontaal. In tegenstelling tot de Nissan geen overhangen in de bocht. Trekt prima vanwege koppel 300 bij 1400 toeren. Dit zorgt voor de nodige soepelheid. De overweging om de auto te chiptunen zet ik uit mijn hoofd want alles voldoet zo al prima. Goede mix voor zowel goed solo rijden als met caravan alles met C- label en laag brandstofverbruik.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 CGI aut. Estate met een Hobby

De ervaring van Richard met een Mercedes-Benz C 180 CGI aut. Estate (156 pk/115, Kw bouwperiode: januari 2010 - januari 2011) en een Hobby De Luxe 495 UK van 1378 kg geplaatst op 07-11-2010:

Ik heb deze combinatie onlangs voor het eerst mogen beproeven. De auto rijd zeer stabiel en zakt weinig door ondanks ik veel gewicht in de auto had liggen. De automaat schakelt heel rustig. Bij helling naar boven schakelde hij af en toe terug naar zijn 4e versnelling. Door zijn stille motor hoor je hier weinig van, je ziet alleen de toerenteller verspringen. De auto met caravan rijdt zeer gemakkelijk weg en inhalen doet hij uitstekend. Ik heb al met meerdere auto's gereden met de caravan (Seat/Volvo) maar tot nu toe is dit de fijnste en stabielste combinatie. Absoluut een aanrader een C180CGI in combinatie met een automaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een Sprite

De ervaring van Daan met een Mercedes-Benz C 200 CDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Sprite Europa 460 van 1105 kg geplaatst op 03-11-2010:

Mijn ervaring met mijn Mercedes 200CDI met Sprite 460 Europa 2010 is redelijk goed.Veel beter dan mijn vorige mercedes, een 220 D elegance zonder cdi motor, dat was een ramp met 95 pk,vooral naar Normandie,bij Luik en Pont de Normandie.Het koppel van de 2OO Cdi is gunstiger,heeft 20 pk meer kracht, en de auto loopt feilloos,ook in de bergen

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 1.8 met een Eriba

De ervaring van j.sieliakus met een Mercedes-Benz C 180 1.8 (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1995 - 2000) en een Eriba Nova 495 van 1500 kg geplaatst op 30-10-2010:

Heb net voldoende vermogen, met 23pk meer heb je iets meer reserve(hoewel de trekkende auto dan 100kg zwaarder is.)
Brandstofverbruik lange afstand 120 km 8 ltr 100km met caravan 90 km/uur ongeveer 11 liter 100 km

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 230 V6 met een Dethleffs

De ervaring van H. Maassen met een Mercedes-Benz C 230 V6 (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Dethleffs New Line 420 van 1090 kg geplaatst op 15-09-2010:

Heb afgelopen mei (2010) met mijn privé Mercedes C240 V6 combi, automaat, bj 1998 en Dethleffs 425 New Line caravan, 4200 kilometer gereden. Ik was echter teleurgesteld in mijn auto, zonder caravan heeft die meer dan voldoende kracht en moment maar met de caravan valt het tegen. Dit komt deels doordat men niet sneller dan 80 km/u mag slepen (nu ietjes beter in NL met 90km/u), In de 5de versnelling doet mijn auto net meer dan 2000 toeren, in de 4de ongeveer 2500. maksimum koppel begint pas bij 3000 toeren in te komen. Dus het geringste dat ik bergop ga valllen de toeren en snelheid snel af en moet ik of veel terugschakelen of genoegen nemen met langsamer rijden. Heb één avond in Duitsland tegen 100/110 km/u gereden en dat was veel beter voor mijn auto. Toen ging ook bergop rijden veel makkelijker. In vlakke Nederland tegen 90km/u gaat het redelijk na goed met deze combinatie, niet veel snelheidsverlies. Dus in mijn beleving is deze combinatie niet zo goed als wat deze website laat vemoeden. Goede prestaties in bergachtige landen laten zich ver zoeken!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. met een Hobby

De ervaring van G. Houtenbos met een Mercedes-Benz C 200 Kompressor aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Hobby De Luxe Easy 460 UFe van 1309 kg geplaatst op 31-03-2010:

Ik moet zeggen dat het rijgedrag van de combinatie me vies tegenvalt. Hij is erg zijwindgevoelig en bij het minste en geringste begint de combinatie te slingeren. Ik heb dezelfde caravan hiervoor met een Nissan Primera getrokken, en dat ging veel beter. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is. Daarom heb ik in de garage de inklapbare trekhaak en de schokbrekers eens laten controleren. Die bleken goed te zijn. Ik hoop dat iemand nog een tip heeft, want verder is het een bijzonder fijne auto (bouwjaar 2007).
Misschien nog ter aanvulling: Het betreft een C-200 Kompressor met een vermogen van 184 pk van juni 2007. Die kan ik echter in de lijst niet vinden. Het ledig gewicht van die auto is 1490 kg incl. bestuurder en volle tank.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Estate met een Eriba

De ervaring van Arie van der windt met een Mercedes-Benz C 200 CDI aut. Estate (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2007 - 2010) en een Eriba Nova GL 530 van 1500 kg geplaatst op 21-03-2010:

Een zeer fijne wagen om mee te rijden , auto heeft geen enkele moeite met de aanhanger

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 Diesel met een Fendt

De ervaring van ronald met een Mercedes-Benz C 220 Diesel (95 pk/70, Kw bouwperiode: 1995 - 1998) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 19-09-2009:

op kenteken stond dat je er 1500 mee mag trekken!!!!niet dus
zonder turbo kom je in de bergen niet ver

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 320 CDI V6 4Matic met een Fendt

De ervaring van H.J.Wiechertjes met een Mercedes-Benz C 320 CDI V6 4Matic (224 pk/165, Kw bouwperiode: maart 2007 - juli 2009) en een Fendt Bianco 495 TFB van 1508 kg geplaatst op 13-08-2009:

De trekkracht met deze combinatie is geweldig.Het brandstofgebruik is gemiddels 1 op 8

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een Hobby

De ervaring van Gerhard met een Mercedes-Benz C 200 CDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Hobby Exclusive 460 van 1335 kg geplaatst op 15-06-2009:

2004 tot 2008 met deze combi naar Kroatie geweest, weinig terug naar 4 n een geweldig gebruik van 1 op 10 met deze combi
ga in 2009 met een benzine zal wel andere ervaring worden

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 280 V6 met een Adria

De ervaring van Berry met een Mercedes-Benz C 280 V6 (197 pk/145, Kw bouwperiode: 1997 - 2000) en een Adria Adora 462 PU van 1270 kg geplaatst op 12-05-2009:

Ik rijd zel een MB 2.8/V6 193pk van 1994. Model Cklasse. (automaat) Ik heb erg goede ervaringen met deze wagen en zeker als het gaat om het trekken van een caravan, het is een aanrader zelfs! Zowel comfort, ligging, acceleratie, een genot! Ik rijd in het buitenland zo rond de 100KM met de caravan erachter en je kunt nog makkelijk inhalen zonder dat het hem al teveel moeite kost. Enkel het verbruik moet je in de gaten houden. De wagen gebruikt zonder caravan op de lange afstand ca. 1 op 10.5 bij normaal gebruik (120/130km) echter met de caravan erachter moet je rekening houden met 1 op 7/8. In de bergen (zuid-D of Oostenrijk) wordt het 1 op 6 maar ach, je gaat maar 1x per jaar op vakantie. Mijn caravan weegt geladen, 1300kg.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een HomeCar

De ervaring van Werner Eeckman met een Mercedes-Benz C 200 CDI (136 pk/100, Kw bouwperiode: september 2007 - januari 2010) en een HomeCar Rally 52 FHU Trophy van 1440 kg geplaatst op 23-03-2009:

Probleemloze combinatie om vanuit Antwerpen via Millau naar Spanje te rijden. Zesde versnelling mag je in de bergen wel vergeten, maar wanneer je je aan 100/110 houdt dan heb je daar geen behoefte aan... In tegenstelling tot wat bij mijn SAAB het geval was, moest ik wel een paar keer terug vooraleer de electriciteit naar behoren werkte... Anderzijds kan ik dan weer de achterwielaandrijving en de comfortabele ophanging van deze Mercedes heel hard aanraden !!!
verbruik 6.5 a 7 l/100km solo, 13 l/100km met caravan tegen 110km/u (op cruise control).

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Eriba

De ervaring van k.hoving met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Eriba Nova GL/SL 530 LE van 1500 kg geplaatst op 02-03-2009:

Uitstekend weggedrag. Trekkracht ruim voldoende: brug bij Le Havre in z'n drie. Alles uitstekend zolang ik maar onder de honderd blijf.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. met een Wilk

De ervaring van Bertrand met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: maart 2007 - januari 2010) en een Wilk S5-451 van 1300 kg geplaatst op 16-02-2009:

Mijn beste kombinatie tot nu toe, reeds 10.000km gedaan met deze wagen en caravan, prachtig zeer groot koppel.. Niet te vergelijken met mijn vorige wagen BMW 250D die ook een goeie trekker was.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 280 V6 aut. Estate met een Burstner

De ervaring van Albert met een Mercedes-Benz C 280 V6 aut. Estate (231 pk/170, Kw bouwperiode: 2007 - 2009) en een Burstner Ventana 480 van 1350 kg geplaatst op 26-07-2008:

Net terug van vakantie naar Italie. Heenweg de Sauerland route, terug over de 3. Automaat rijdt geweldig. Prestaties meer dan voldoende. Stabiliteit boven verwachting, veel beter dan de vorige C-klasse (W203). Geen of nauwlijks merkbare zuigende werking van vrachtwagens/ touringcars. Kruissnelheid ong. 105 km/uur. Verbruik is dan 14 liter/100 km. De auto was vol beladen met 5 personen en bagage. De caravan zal ruim 1400 kg hebben gewogen

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. met een Burstner

De ervaring van DENS JOZEF met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. (170 pk/125, Kw bouwperiode: maart 2007 - januari 2010) en een Burstner Belcanto 460 van 1280 kg geplaatst op 03-07-2008:

prachtige berekening.alles klopt want ik rij al een jaar met deze kombinatie

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. met een Eriba

De ervaring van S.v.Gent met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1080 kg geplaatst op 17-04-2008:

Automaat is zeer soepel. Terugschakelen bij helling op - wordt nauwelijk gevoeld / gehoord.
Door stroomlijn Eriba toering, absoluut niet windgevoelig.
Verbruik is ~9L / 100 km.
Het gevoel met een 'zware caravan'achter je te rijden is geheel afwezig.
conclusie: Een zeer veilig gevoel om met de combinatie te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. met een Eriba

De ervaring van S.v.Gent met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor aut. (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2004 - 2007) en een Eriba Touring Troll 530 GT van 1080 kg geplaatst op 17-04-2008:

Automaat is zeer soepel. Terugschakelen bij helling op - wordt nauwelijk gevoeld / gehoord.
Door stroomlijn Eriba toering, absoluut niet windgevoelig.
Verbruik is ~9L / 100 km.
Het gevoel met een 'zware caravan'achter je te rijden is geheel afwezig.
conclusie: Een zeer veilig gevoel om met de combinatie te rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 320 CDI V6 aut. met een LMC

De ervaring van R. de Boer met een Mercedes-Benz C 320 CDI V6 aut. (224 pk/165, Kw bouwperiode: maart 2007 - juli 2009) en een LMC Munsterland 495 E van 1377 kg geplaatst op 02-04-2008:

Uitstekende combinatie op binnenwegen en vooral de
Autobahn. Op de vlakke weg en in de bergen kom je
moeiteloos en vooral uitgerust op de plaats van bestemming aan. Ik heb voor deze combinatie een
100 kmh. Erlaubnis zodat ik in heel Deutschland 100
kilometer mag rijden. Het is echt een aanrader om met
een diesel met groter vermogen te rijden.
Vriendelijke groeten, R. de Boer Schubertstrasse 2
49828 Neuenhas / BRD

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 1.8 met een Hobby

De ervaring van Otto met een Mercedes-Benz C 180 1.8 (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1995 - 2000) en een Hobby Excellent 410 SFe van 1200 kg geplaatst op 03-02-2008:

Geen Probleem, alleen bij de helling bij Luik moest ik terug naar z'n 2e versnelling. ( maar om heel eerlijk te zijn, schatte het gewicht op op 1300 kg.
maar verder rijdt goed

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 200 CDI met een Eifelland

De ervaring van patric met een Mercedes-Benz C 200 CDI (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Eifelland Holiday 460 TL van 1215 kg geplaatst op 19-08-2007:

1x naar de cote dazur [frankrijk] en 1x naar toscane [italie] zonder problemen kan goed constant 100 rijden
in de 5 de 6e versnelling is niet bruikbaar.
in een enkel geval moet je terug naar de 4.
zonder te slingeren wel met stabilisatie koppeling en 2 fietsen achter op de caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 Kompressor Combi met een Knaus

De ervaring van Peter met een Mercedes-Benz C 180 Kompressor Combi (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2002 - 2007) en een Knaus Sudwind 500 FSD van 1430 kg geplaatst op 13-08-2007:

Ik ben in het bezit van deze fantastische combinatie. Auto doet het perfect. Gewicht caravan wijkt echter totaal af van opgegeven door fabrikant. Wettelijk gezien is dit geen verantwoorde combinatie en mag ik niet met deze combinatie de weg op. Het blijft humor... heb gelukkig nog nooit controle gehad. Maar dit is mijn 15e caravan en mijn eerste en tevenes allllllllerrrrrlaatste Knaus!!!!!!!!!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 180 1.8 met een Caravan

De ervaring van j jaspers met een Mercedes-Benz C 180 1.8 (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1995 - 2000) en een Caravan van n.b. kg geplaatst op 22-12-2006:

geen problemen met de mercedes, kan op de autobaan
gemakkelijk 90km rijden in de 5e versnelling.
bergop wel iets minder kracht maar niet onoverwinnelijk,
mits in de juiste versnelling gereden wordt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Burstner

De ervaring van Bollé Joseph met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105, Kw bouwperiode: 2000 - 2004) en een Burstner Ventana 465 van 1360 kg geplaatst op 13-11-2006:

Heb een Alko geplaatst maar naargelang het wegdek
slingert de caravan nog steeds te veel.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mercedes-Benz C.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. met een Bailey

De ervaring van Hucks555 met een Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2011-2013) en een Bailey Pegasus GT65 Genova van n.b. kg geplaatst op 13-11-2006:

Been towing with the C Class 220 2.2 auto for a couple of years now. Absolutely brilliant combination and with torque of 295 ft/lbs or 400Nm it’s got bags of acceleration. All this and 30-33mpg on a long run. Very happy 🙂


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. Estate met een Coachman

De ervaring van Geoff Melville met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. Estate (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2007-2010) en een Coachman VIP 545/4 van n.b. kg geplaatst op 13-11-2006:

My c220cdi Auto Sport Estate pulls our coachman vip545 with no issues at all. Stability is fine, acceleration good,uphill performance is never a problem. 27mpg is average on A roads 30 on dual carriageway or motorway.
100kg towball limit is useful


Mercedes-Benz C 250 BlueEFF aut. Estate met een Sterling

De ervaring van tony wright met een Mercedes-Benz C 250 BlueEFF aut. Estate (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Sterling Eccles 510 van n.b. kg geplaatst op 13-11-2006:

So far so good. Economy not brilliant, but good stability. With the C250 W204 there is plenty of power when needed. Feels safe at 50/60 MPH. No ATC, but ALKO suspension fitted to my Sterling Eccles 510 which seems to stop any nose diving when braking.


Mercedes-Benz C 250 CDI aut. Estate met een Elddis

De ervaring van Shaun O'Leary met een Mercedes-Benz C 250 CDI aut. Estate (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2009-2010) en een Elddis Avante 866 van n.b. kg geplaatst op 13-11-2006:

I have used the Mercedes C250 saloon with the Elddis Avante 866 for 4 years. I tend to keep my speed to 55-60mph and the ride is generally very comfortable. I also tend to put the auto gear box into the more manual mode as this pulls much better on A and B roads and pulls up hills very well.

I tend not to overload the caravan and we are typically fully loaded in the car with 2 adults, 2 children and a large dog.


Mercedes-Benz C 250d Estate met een Eriba

De ervaring van John met een Mercedes-Benz C 250d Estate (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2015-2018) en een Eriba Touring Triton 430 van n.b. kg geplaatst op 13-11-2006:

MB C-Class c250d AMG Line auto estate. Car makes short work of the Eriba. Comfortable cruising is around 65/70 mph and the big problem is keeping to the speed limits for towing. Hills and inclines are not even noticeable. Very stable trin at all speeds.


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Bailey

De ervaring van K H met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 13-11-2006:

I have a 2011 220cdi and tow a Bailey Pegasus Rimini. I have been caravanning for over 25 years and this is the worst tow car I have ever driven. I confirm the frightening and violent snaking at anything over 50 mph thank god for ATC. Luckily we also have a Tiguan which is no problem at a remaining stable up to 60mph.


Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] met een Bailey

De ervaring van Ian G met een Mercedes-Benz C 350e Estate [fuel] (211 pk/155 Kw, bouwperiode: 2015-2018) en een Bailey Senator Arizona van 1406 kg geplaatst op 13-11-2006:

Nervously started our first journey with the C350e, wondering if we had made a very expensive mistake or not.....
Spec\'d up with flip out tow bar and 18 inch alloys, we have, in theory, a good outfit.
Started silently and smoothly as we do solo, then the engine slipped in almost unnoticed and we were away!
Towing with a large caravan like the Senator Arizona is always noticeable; Previous tug was a Volvo XC90 and I have to say, the Merc was as stable and able as the big old 4x4, but an awful lot quieter, quicker and comfortable. 0-60 in around 6 seconds is always fun! Airmatic suspension, sublime.
If you need space, forget it! Even in estate form, space is tight, but if you have enough capacity, stick your stuff in the caravan and you\'ll be fine.
Don\'t forget the best bit - when you are back at the caravan after a day out, you can charge the car up again at your pitch,


Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. Estate met een Buccaneer

De ervaring van John Mitchell met een Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. Estate (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Buccaneer Corsair van 1740 kg geplaatst op 13-11-2006:

Bought C class estate to replace M class. The caravan is only lightly loaded but I'm amazed at the stability and power of this tow car. Covering some 5000 towing miles over the last year all my concerns towing so close to 100% weight ratio evaporated. The chassis control on caravan has only activated on two or three occasions on rough roads. Economy best 34 mpg towing, 66 mpg solo. Superb tow car.


Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. Estate met een Elddis

De ervaring van Vic met een Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. Estate (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2011-2014) en een Elddis Avante 540 van 1421 kg geplaatst op 13-11-2006:

Plenty of power. Very stable. Car has trailer stability assist so this may help.


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Lunar

De ervaring van M Grieve met een Mercedes-Benz C 220 CDI (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Lunar Quasar 554 van 1345 kg geplaatst op 13-11-2006:

i'm worried about the noseweight, unladen it is 110Kg, and with a gas bottle and only light stuff in the fron locker and an awning on the bathroom floor all food and clothes etc stored for towing on the floor betwwen the rear beds, water drained from the combi boiler, still cannot get noseweight down below 90Kg. Im going to have to stow a 10-15Liter water carrier with water between the rear beds!!to get the nose weight lighter.


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Bailey

De ervaring van Rob Roberts met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 13-11-2006:

I live in the Highlands of Scotland and have no problems. Snaking I think is due to bad stowing in the van. I drive at 60 / 65 mph on dual and motorway roads and 55 / 60 mph on single carriage way.


Mercedes-Benz C 220 CDI aut. met een Sterling

De ervaring van colebags met een Mercedes-Benz C 220 CDI aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Sterling Eccles SE Quartz van 1506 kg geplaatst op 13-11-2006:

The 2013 Quartz SE is supposed to have an MTPLM of 1513 kg, even though the plate on mine shows 1566 kg which was for the 2012 model, that said the car pulls the van perfectly well, although over 55 mph and on open dual carriageway there can be a feeling of swaying, controlled partly by the ALKO ATS system and the traction control on the car but for peace of mind i keep just below that especially if there are cross winds. I certainly wouldn't try towing a heavier van with this car but am sure i will get used to this new van with it and as i have said in most situations it is fine, just use common sense on faster roads.


Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. met een Swift

De ervaring van Andy Wallace met een Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2011-2013) en een Swift Conqueror 530 van 1590 kg geplaatst op 13-11-2006:

Towed great and I'm a complete novice. Kept van light at 1550kg and car with all passengers and equipment was nearer 1950kg (1810kg unladed) so better than 85% ratio in reality. The C250 has plenty of pull and was able to get up to speed of 50/60 with no great shakes, never twitched when wagons and white van man sped past me. Disappointing mpg at about 28 when I normally get 58-62 mpg when solo. Did use cruise as much as possible and auot gearbox makes the towing so much easier, a lighter van may return better mpg but probably not a great deal more.


Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. met een Swift

De ervaring van Andy Tudor met een Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFF aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2011-2013) en een Swift Challenger 540 van 1382 kg geplaatst op 13-11-2006:

Car is the C-Class Coupe (weighs 1660kg, Van is not listed so I used a close weight from the list - its a Swift Coastline 584 (based on Challenger Sport).
Tows great, the "Hold" function on the car holds the train beautifully, very stable tow.
Consumption about 32mpg towing, 55mpg solo.


Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. met een Bailey

De ervaring van Ian Sherry met een Mercedes-Benz C 220 CDI BlueEFF aut. (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2011-2013) en een Bailey Pageant Burgundy van 1425 kg geplaatst op 13-11-2006:

Just had my first outing with my new car (C Class 220cdi Sport saloon auto) towing my 2009 Series 7 Pageant Burgundy.
All I can say is "why have I waited so long to buy this car?" In the auto configuration it makes towing completely effortless. I will never drive a manual again.
All this coupled with 25 mpg towing.....I am a very happy man.


Mercedes-Benz C 180 1.8 met een Caravan

De ervaring van Louis Jordaan met een Mercedes-Benz C 180 1.8 (122 pk/90 Kw, bouwperiode: 1995-2000) en een Caravan van 1050 kg geplaatst op 13-11-2006:

Towing a 5 sleeper Sprite is very good. I also have a speed boat. Kestrel 505. What a pleasure to tow. Safe driving speed is 100 to 110km/h.


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Swift

De ervaring van chris met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Swift Challenger SE 480 van 1420 kg geplaatst op 13-11-2006:

we towed our swift meridian with our c220cdi and had bad problems with snaking as soon as anything large passed us, i dont recommend this car for towing


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Burstner

De ervaring van Juan Carlos Bermejo met een Mercedes-Benz C 220 CDI (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Burstner Averso 460 TL van 1300 kg geplaatst op 13-11-2006:

Solo he estado una vez de viaje e hice 2500 Km entre el sur de España, los Pirineos, Euskadi y volver al sur.
Solamente durante una subida del 17% de pendiente en 10 curvas tipo caracolillos y carretera estrecha tuve un poco de miedo, sobretodo cuando estaba prohibido a camiones mayores de 10 ml de longitud y yo media 12 ml.
En realidad no pasó nada el coche fue perfecto.
Un saludo


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Bailey

De ervaring van Cheryl Eichhammer met een Mercedes-Benz C 220 CDI (143 pk/105 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 13-11-2006:

We love our Merc C220 CDI estate but we are having terrible snaking at 53 / 55 mph,with our bailey senator Indiana, very frighteneing, has anyone the same problem? HELP !!!


Mercedes-Benz C 270 CDI met een Bailey

De ervaring van Graham met een Mercedes-Benz C 270 CDI (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Ranger 620/6 van 1481 kg geplaatst op 13-11-2006:

Having just returned from Devon back to Northumberland. No problems towing. Returns 25.8mpg on an average speed of 52mph according to readings on dash. Solo driving returns up to 58mpg. Car is a c270 estate 2002.


Mercedes-Benz C 350 CDI V6 4Matic Estate met een Fendt

De ervaring van raquel met een Mercedes-Benz C 350 CDI V6 4Matic Estate (231 pk/170 Kw, bouwperiode: 2010-2011) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1380 kg geplaatst op 13-11-2006:

ya me comentaras creo segun este informe que es buena la compra del combinado.


Mercedes-Benz C 270 CDI met een Bailey

De ervaring van Dennis Johnston met een Mercedes-Benz C 270 CDI (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Bailey Senator Indiana van 1464 kg geplaatst op 13-11-2006:

I actually pull a Bailey California which is not on the list but is almost identical to the Oklahoma. Car is an Avantgarde and its harder suspension copes very well with 'van noseweight. I also find this an excellent outfit, achieving circa 24mpg towing and up to 50 mpg solo on any decent long run. Acceleration and hillclimbing are both effortless but possibly because of the high gearing in top gear the car is happier in 4th gear at times. Very pleased with the outfit.


Mercedes-Benz C 180 2.0 met een Bailey

De ervaring van Ray French met een Mercedes-Benz C 180 2.0 (129 pk/95 Kw, bouwperiode: 2000-2002) en een Bailey Ranger 510 van 1185 kg geplaatst op 13-11-2006:

In general towing with this car is comfortable and accelaration is good when required. The engine struggles somewhat with steep hills.


Mercedes-Benz C 220 CDI met een Abbey

De ervaring van kdned met een Mercedes-Benz C 220 CDI (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2004-2007) en een Abbey Aventura 317 van 1243 kg geplaatst op 13-11-2006:

Agree with the report. Plenty of pulling power what ever the terrain including acceleration from a standing start. Fuel economy good at around 28mpg even better on motorways using cruise control at a stedy 55mph


Mercedes-Benz C 270 CDI met een Abbey

De ervaring van Ralph Kelsall met een Mercedes-Benz C 270 CDI (170 pk/125 Kw, bouwperiode: 2000-2004) en een Abbey GTS 418 van 1442 kg geplaatst op 13-11-2006:

I am delighted with the performance of the car with the van on the back. Suspension on Elegance and Classic models was a little soft with 75 kgs. nose weight but I fitted MAD suspension aids and this cured both the softness and the rear end sag problems. Fuel consumption with van on is 23.9mpg (automatic) and 36 when solo. Stability of the outfit is exemplary and I can thoroughly recommend both the vehicle and the Van for touring. Super combination


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Over het Trekrapport

Wie kan er beter oordelen over het Trekrapport dan de gebruikers? Lees de ervaringen die zij gegeven over het Trekrapport.

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.


 

(Advertentie)

 

Lees ook:

Genuanceerd advies

Caravan (te?) zwaar

Gastenboek

Voorbeeld Trekrapport

Hoe meer PK's, hoe beter?

 

©2024 Caravantrekker