Caravantrekker.nl

Gebruikerservaringen
Mercedes-Benz V(ito)

Sorteer op:


Mercedes-Benz V 220 aut. met een Kabe

De ervaring van wienema met een Mercedes-Benz V 220 aut. (163 pk/120, Kw bouwperiode: 2015 - 2019) en een Kabe Royal 560 Ks van 2000 kg geplaatst op 30-10-2022:

De auto is een V220 Aut. 4-Matic in camper uitvoering (Marco Polo) en deze is gechipt van 163 naar 190 en 440Nm (gelijk aan de 250d). Beladen weegt deze 3000 kilo en de caravan 2100 kilo. De Kabe heeft standaard een kogeldruk van 80 kilo dus minder dan 120kg wordt het niet met 2 grote gasflessen voorin.
De Benz trekt de Kabe met gemak. Lange snelweghellingen zijn geen enkel probleem. Op de Gotthardpas mocht ie even flink werken maar het ging uitstekend. Ook het stijgen en afdalen op de A75 bij Lodève ging probleemloos.
De stabiliteit van de combinatie is fantastisch. Hard rijdende hoge bestelbussen voel je amper. Ik heb de caravan nog nooit op enige kwispelneiging kunnen betrappen. Ik rij meestal tussen de 95 en 105 op de GPS en dan ligt de caravan als een blok achter de Benz. Verbruik varieert tussen de 1 op 7 (veel hellingen en tegenwind) tot 1 op 9. Ik schakel vaak handmatig een versnelling terug omdat de motor anders wel erg weinig toeren draait. 1.600 toeren in zijn 7 vind ik te laag.
Omdat de V-Klasse nogal laag ligt en een redelijke overhang heeft raakte mijn neuswiel bijna elke verkeersdrempel. Ik heb 4 MAD veren laten plaatsen waardoor de hele auto 3 cm is verhoogd. De Kabe ligt nu bijna horizontaal achter de auto. Bijkomend voordeel: het comfort is gelijk maar de auto ligt strakker op de weg.

Als caravantrekker een absolute aanrader. Ik zou er zonder twijfel een tandemasser van 2.500 kilo achter hangen. Bovendien is het ook een aangename , comfortabele en sterke reisauto!
Enige echte nadeel vind ik dat de motor een weinig beschaafde loop heeft. Zeker stationair klinkt ie als een traktor. Op constante snelheid is ie gelukkig aangenaam stil.

Update 5/1/2024: ook na ruim 25.000 km met de Kabe erachter (ik ben sinds maart 2022 onderweg) ben ik nog altijd zeer tevreden met deze combinatie. Ruim genoeg power, zeer stabiel en de V-Klasse is een comfortabele reisauto met fijne stoelen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 114 CDI aut. met een Caravan

De ervaring van Herman met een Mercedes-Benz Vito 114 CDI aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2014 - 2022) en een Caravan van 1550 kg geplaatst op 27-06-2018:

Geweldige combi. Ook in de bergen. Stuurpeddles zorgen dat afdalen en remmen op de motor een fluitje van een cent is.
Op snelwegen bij constante snelheid van 90-95 km/ph is het gebruik van deze diesel met caravan ca 1/11. Op binnenwegen 1/10.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 250 aut. met een Adria

De ervaring van J.J.Roorda met een Mercedes-Benz V 250 aut. (190 pk/140, Kw bouwperiode: januari 2015 - 2019) en een Adria Alpina 613 UT van 1876 kg geplaatst op 09-07-2017:

Fijne combinatie om te reizen door Europa in zomer en winter.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 109 CDI met een Adria

De ervaring van R. Bruning met een Mercedes-Benz Vito 109 CDI (88 pk/65, Kw bouwperiode: 2006 - 2009) en een Adria Alpina 613 UT van 1876 kg geplaatst op 22-03-2017:

Met vito en adria caravan heen en terug gereden naar zuid spanje dus een ruime ervaring 4200 km.
Verbruik is ongeveer 1 op 9.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 113 CDI aut. met een Sprite

De ervaring van Rico met een Mercedes-Benz Vito 113 CDI aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2010 - 2014) en een Sprite Cruzer 492 SR van 1550 kg geplaatst op 04-06-2015:

Dit is een vervolg ten opzichte van m'n review van dezelfde auto, maar dan met een Kip Vision er achter. De Kip is echter vervangen door een Sprite Cruzer, vandaar de nieuwe review.

Deze nieuwe combinatie rijdt het lekkerst met een kogeldruk van 85 tot 90 kg. We rijden met nogal wat zware belading in de auto, en om deze reden gaat er wel hulpvering onder komen op de achteras. De vering slaat niet op de bumpstops, maar bij een drempel komt het neuswiel van de caravan op de straat.

Best een zware combinatie, en "slechts" 136 pk. Tijdens de vakantie hellingen gehad tot 7%, zowel op snelwegen als op doorgaande D/N-wegen in Frankrijk. Geen enkel probleem ondervonden, het is alleen wel zaak wat toeren te houden. Als je te laat terugschakelt (handbediening van de automaat), dan is de snelheid eruit en die krijg je niet makkelijk er weer in op een helling boven de 5%. De bak in automatisch laten staan is geen goed idee, dan schakelt hij altijd te laat terug.

Combinatie is zeer stabiel bij genoemde kogeldrukken. Heb ook test gedaan met 80 kg kogeldruk, dat rijdt best aardig, maar een hogere kogeldruk rijdt duidelijk beter.

Gemiddeld verbruik tijdens gehele vakantie met caravan er achter: 1: 8,5

Zoals wij de combinatie gebruiken is het een prima combinatie. Voor iemand die altijd als eerste boven wil zijn, of snel wil optrekken, die kan beter een Vito 116 of 122 kiezen.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 114 CDI aut. met een Caravan

De ervaring van Johan Pater met een Mercedes-Benz Vito 114 CDI aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2014 - 2022) en een Caravan van 1100 kg geplaatst op 02-05-2015:

Rijd geweldig, gewichtsverhouding is goed en beschikbaar vermogen is voldoende (wij zijn rustige rijders). Boven de 100km moet er met deze automaat wel handmatig geschakeld worden, want hij gaat graag zoveel mogelijk door naar de 7e versnelling.
Nadeel is het hogere verbruik, tot 85 a 90km blijft het rond of boven de 1-op-10, maar als er 100km gereden wordt (Duitsland met 100km sticker), dan stijgt het verbruik fors (bij ons naar 8,7km/liter).

Verder perfecte bus voor deze caravan, op de koelkastvulling na gaat alle bagage in de bus.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 113 CDI aut. met een Kip

De ervaring van Rico met een Mercedes-Benz Vito 113 CDI aut. (136 pk/100, Kw bouwperiode: 2010 - 2014) en een Kip Vision 41 ETD van 1150 kg geplaatst op 29-09-2014:

Hierbij de eerste beoordeling van een 113 CDI automaat. Qua caravantrekeigenschappen is deze Vito niet te vergelijken met m'n eerdere 111 CDI automaat (109 pk) waar dezelfde caravan achter hing.

De 113 is vele malen stiller en veel krachtiger. Vooral doordat het maximum koppel al vanaf zo'n 1400 toeren wordt afgegeven is het een erg soepele motor. Laat op bergwegen, solo rijdend, in haarspeldbochten het toerental in de tweede versnelling maar rustig zakken tot 1500 toeren, en na de bocht trekt de auto weer vlot door, zonder dat de automaat van de lock-up gaat. Dat scheelt slip in de automaat en voorkomt te heet worden van de versnellingsbakolie. En, je hebt het idee met een veel sterkere auto te rijden dan hij eigenlijk is. Want 136 pk in een auto die leeg al 1930 kg weegt is geen snelheidsmonster. Het is meer een klimgeit.

A propos: het gaat hier om een versie met verhoogd laadvermogen (MTM 3050 kg) en verhoogd trekgewicht (2500 kg). Toegestane treingewicht is 5300 kg, waar ik natuurlijk bij lange na niet aan kom. Maar het verklaart wel het hoge leeggewicht, het chassis is versterkt.

Als kruissnelheid hou ik met de caravan er achter altijd 87 km/u aan. Dat gaat prima in de hoogste versnelling.

Verbruik solo tot nu toe tussen 1 op 12 en 1 op 13. Verbruik met de Vision er achter: net iets beter dan 1 op 10. Is zuiniger dan de 111 CDI automaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 122 CDI aut. met een Eriba

De ervaring van J.J.Roorda met een Mercedes-Benz Vito 122 CDI aut. (224 pk/165, Kw bouwperiode: 2010 - 2014) en een Eriba Nova 580 van 1695 kg geplaatst op 25-02-2013:

Mercedes - Benz Vito trekt de Eriba Nova 580 zonder problemen .Inhalen doe je op de autobaan op een helling.
Automaat schakelt prima, heerlijk zoveel pk's , schakelt goed terug ,je merkt dat het een 3 liter motor is. Goede stabiele combinatie .ook als je nog even 600 kg extra goederen mee hebt .

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 109 CDI met een LMC

De ervaring van RvBreugel met een Mercedes-Benz Vito 109 CDI (95 pk/70, Kw bouwperiode: 2009 - 2010) en een LMC Munsterland 720 RDK van 1900 kg geplaatst op 02-02-2013:

Caravan gekocht in Friesland en ermee naar Limburg gereden geen enkel probleem voor ons met de auto.
Banden waren te oud en gescheurd dus rustig en voorzichtig 3.5uur gereden 360km gewoon verbruik
Caravan staat in Zeeland en wordt maar 2x pjaar meegereden vlakke weg geen probleem niet volbeladen ,,alleen 1 mtr langer als onze hobby 650 ervaring ja bedrijfsmatig hangt er een volbeladen Happert erachter..en met rust en geduld goed nadenken is alles geen probleem..

Mvrgr RMJ v Breugel

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI met een Fendt

De ervaring van H.v.Breukelen met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Fendt Diamant 560 SG van 1780 kg geplaatst op 27-11-2012:

De auto kan de caravan goed trekken (gechipt)ook bij Luik.
Wel veel brandstof nodig 1:6 Richting Spanje redelijk klimmen

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI met een Hobby

De ervaring van leemeijer met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2003 - 2006) en een Hobby Excellent 410 SFe van 1200 kg geplaatst op 19-10-2012:

zomer 2012, met hoby 410SFE van max 1350kg, naar Frankrijk geweest.
Snelweg; prima, constant tussen de 110 -120 km/h.
Weg rijden op helling= verschrikkelijk!
auto had veel korte ritten gemaakt, bij terugkomst Fluel bij de brandstof gedaan, loopt weer als een trein! Zeker wanneer de turbo gaan werken!
Groet Leemeijer uit Oss

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI [s.r.] met een Fendt

De ervaring van A.M.C.van Asten met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI [s.r.] (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2009 - 2010) en een Fendt Tendenza 465 SFB van 1420 kg geplaatst op 09-01-2012:

solo 1op9 in combinatie met de caravan,gemiddeld genomen,vlakke wegen en hellingen met normale windrichting 1op7 a 1op8.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI [w.r.] met een Kip

De ervaring van paul met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI [w.r.] (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2009 - 2010) en een Kip Grey Line 44 EKL Travel van 1330 kg geplaatst op 26-04-2011:

Vito 111 cdi 116 pk met kip 44 ekl 1080 kg
Zeer tevreden naar kroatie gereden veelal in 6e versnelling bergen een makkie als eerste boven

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van Frank van Kalkeren met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Hobby Prestige 650 KFU van 1970 kg geplaatst op 31-03-2011:

wat een fijne combi wij hebben een vito met 4x4 en automaat de auto is ge tuned voor wat zuiniger rijden en voor meer trekkracht wij hebben de hobby 650 kfu met een verhoogd onderstel op kenteken voor 2000kg met 3 kinderen op vak kom je echt wel aan dat gewicht we hebben ook gekozen voor 2500 kg trek gewicht voor de vito en dus ook een hoger gvw . Het rijden met deze kombi gaat prima ik rijd altijd gewoon 90 en dat vond ik hard zat het verbruik van ong 1:7 vind ik met 5000 kg totaal gewicht best wel redelijk ok in duitsland op de hellingen kan ik vaak in vier goed mee komen de stabilietijd is erg goed haast geen last van vrachtwagens en wind

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. met een Fendt

De ervaring van Verleye Frank met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Fendt Saphir 470 TF van 1380 kg geplaatst op 03-09-2010:

Ik heb al een 10.000 km gereden met die combinatie. Op de weg gedraagt het span zich heel stabiel. De Vito kan 2000 kg trekken. Dus ik heb nog heel wat reserve. Bij zijwind en luchtstromen van vrachtwagens of autobussen ondervind ik geen enkele hinder. In de bergen is het erg vlot rijden; zelfs bij het vertrekken vanuit stilstand aan een haarspeldbocht. Op de autoweg gaat alles heel vlot.
Ik had mijn twijfels bij het gebruik van een automaat. Ik had er ook geen ervaring mee. Nu wil ik niet meer ruilen voor een handgeschakelde versnellingsbak. Het rijden wordt erg comfortabel en ontspannend.
De auto heeft enorm veel laadruimte zodat het gewicht van de caravan acceptabel blijft. Ook de fietsen zitten in de auto.
Verbruik met caravan: hangt af van de weersomstandigheden en de helling...
Gemiddeld : 10,2 l/100km.
Erg aan te raden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van H.H. Spit met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Hobby Excelsior 610 UL van 1880 kg geplaatst op 30-07-2010:

Uitstekende caravan trekker! Boven de 2000 toeren levert de motor echt veel koppel, zodat je moeiteloos en zonder lawaai kruissnelheden van 95-100 km/h volhoudt. Daarbij blijft de combinatie zeer stabiel en zonder deining, het helpt dan ook dat onze caravan een tandemasser is. Indien je moet klimmen is het raadzaam met de hand even de juiste versnelling te kiezen, want de automaat heeft dan de neiging (te) laat terug te schakelen en de motor een beetje te wurgen, zodat je eerst snelheid verliest en dan weer in een lagere versnelling oppakt. Wij zijn uiterst tevreden met deze combinatie, je kunt lekker veel meenemen (handig met drie kindjes) en het rijdt heerlijk comfortabel, met een goed zicht en een fijne zitpositie. Ook manoeuvreren gaat moeiteloos, dan heb je echt baat bij de automaat.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Paardentrailer

De ervaring van Joost Ooms met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Paardentrailer 1,5 paardstrailer van 1300 kg geplaatst op 05-04-2010:

Wij hebben zelf een viano marco polo, deze is vergelijkbaar met de vito 120cdi, alleen het eigen gewicht van deze auto is veel hoger. Ik ben onlangs met deze auto en een flinke aanhanger (leeggewicht van 1100kg, beladen +/- 1350kg) naar duitsland gereden en heb een hele fijne rit gehad, heb de stijlste bergweggetjes op gezocht en de auto gaf geen krimp, ik ben een S60 2.4 benzine gewend en die rijd lange na niet zo lekker met een grote aanhanger als de viano. Groot voordeel is ook dat de auto de aanhanger voor een groter deel uit de wind houd.

Prima trek auto!

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van Jan Meinen met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150, Kw bouwperiode: 2006 - 2010) en een Knaus Sudwind 500 EU van 1500 kg geplaatst op 09-03-2010:

wij zijn reeds enkele jaren in het bezit van een Vito 120cdi met aut, met een Knaus 500 EU van max 1700 kg als caravan er achter. Deze combinatie bevalt ons zeer goed, ook in de bergen zoals bv in Zwitserland de route via de gotharttunnel, voldoende trekkracht en een prima gebruik van de cruisecontrol in de hoogste versnelling is geen enkel probleem. de gem rijsnelheid die wij aan houden licht tussen de 95 en 105 km/u
het brandstofverbruik varieert sterk afh. van snelheid die gereden word is dat tussen de 1 op 7 met caravan tot 1 op 10 zonder caravan

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 230 met een Knaus

De ervaring van Joan Stax met een Mercedes-Benz V 230 (143 pk/105, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Knaus Sudwind 550 FSK van 1495 kg geplaatst op 04-08-2009:

Ik heb zelf een mb v 230 automaat met een knaus 550TKM. De combinatie rijdt probleemloos en ook bij veel wind zeer stabiel. Met een snelheid van 90 - 100 is het verbruik 1:6,5.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 230 met een Hobby

De ervaring van wissink met een Mercedes-Benz V 230 (143 pk/105, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Hobby Prestige 650 UMFe van 1784 kg geplaatst op 13-07-2009:

ik heb zelf een mb v 280 benzine 174 pk met een hobby 650 umfe de auto fluit de bergen in gewoon met 90 / 95 de bergen in op de route de solei heb ik 110 km gereden zonder probleem met gas over alleen een min punt benzine verbruik is zeer hoog gemiddeld 1:4

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een HomeCar

De ervaring van wim met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2010) en een HomeCar Rally 52 EU van 1500 kg geplaatst op 05-07-2009:

mijn vito 112 cdi met hom car rally 552
houd zeer goed de baan
nadeel het verbruik van mijn vito is zeer hoog
zonder caravan verbruikt mijn vito ongeveer 10a11 liters op 100 km met caravan 15 a 16 liters
dit is wel erg veel
het kan ook ligen aan de ouder dom van de outo
mijn vito is van het jaar 23/11/1999
daarom heb ik een niewe gekocht
een nissan primastar
als ik meer weet zal ik terug
info sturen

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI [s.r.] met een Eriba

De ervaring van Waal Malefijt,de P.M.P. met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI [s.r.] (116 pk/85, Kw bouwperiode: 2009 - 2010) en een Eriba Nova S 546 van 1835 kg geplaatst op 20-06-2009:

sedert juni 2005 Vito 111 cdi / Eriba 540 GL 1700 kg as km per jaar door europa 13000. helling 10% perfect normale rijstijl max 90 km 1 ltr op 7 km diesel eindcijfe4r 8+

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 112 CDI met een Tabbert

De ervaring van John de Klerk met een Mercedes-Benz Vito 112 CDI (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Tabbert DaVinci 540 DM (2,50) van 1605 kg geplaatst op 24-07-2008:

Zo sterk dat je zou vergeten dat er een caravan achter hangt. Zeer tevreden. Zonder te tunen! Kan iemand mij overtuigen van het nut om de auto te laten tunen zonder het chassis van de caravan in tweeen te trekken?

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 108 CDI met een Tabbert

De ervaring van G. Hilhorst met een Mercedes-Benz Vito 108 CDI (82 pk/60, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Tabbert Comtesse 540 van 1400 kg geplaatst op 18-07-2008:

Ik rijd nu 5 jaar met een Mercedes Vito 108 CDI (orgineel 60 KW) met daarachter een Tabbert Comtesse 540 met een totaal gewicht van 1400 kg. Op lange hellingen rond Luik moest ik naar de derde versnelling terugschakelen en het daar inhalen van vrachtauto''s ging maar net. In 2007 is de Mercedes gechiptuned naar 85 KW (116 pk) en het koppel ging van 200 naar 270 bij 1800 toeren. Vanaf dat moment werd alles anders. Met caravan erachter nog maximaal terugschakelen naar 4 en met net onder de 100 km per uur een helling op (perfect). Overal en altijd meer dan voldoende kracht voorradig. Auto heeft nu rond de 110.000 km gereden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een Kip

De ervaring van Gé van Hartevelt met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Kip Grey-line 47 TDB van 1370 kg geplaatst op 30-06-2008:

Mijn V220 automaat is getuned en trekt een Kip Caravan 47 tdb uit 2004. Het rijdt geweldig nooit een probleem gehad en kan met een gerust hart 110 op de franse snelwegen. Probleem wat ik heb zijn de verplichte caravan spiegels die gebruik ik nooit, Ze gaan wel altijd mee. Je zit als een prins en kunt makkelijk in een dag 750 km afleggen zonder afgebrand te zijn. Heb de 220 voor de honden hobby maar zou er denk ik altijd ondanks alle nadelen, belasting en verbruik zeker bij vervaning weer de overweging maken.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 112 CDI met een Hobby

De ervaring van Eddy Rietman met een Mercedes-Benz Vito 112 CDI (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Hobby De Luxe 460 UFe van 1300 kg geplaatst op 27-06-2008:

Ik heb mijn vito 112 getunend. Dit kostte ong. 250 euro. Wel 25 pk erbij gekregen en dan kun je helemaal merken.

gr. Eddy

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een Fendt

De ervaring van Verleye Frank met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2010) en een Fendt Saphir 470 TFB van 1398 kg geplaatst op 29-05-2008:

Mijn VITO 115 (automaat) met de Fendt aan de haak is een zeer stabiele combinatie. Je kunt heel goed mee met het verkeer en ook op hellingen en bij minder gunstige omstandigheden (wind, regen,...) heeft de combinatie een goede wegligging. Het voordeel van die auto is dat je een zeer grote bagageruimte hebt. Zo moet je de caravan niet overladen met fietsen en andere zaken. Een prima auto.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 112 CDI met een Fendt

De ervaring van Rob Visser met een Mercedes-Benz Vito 112 CDI (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Fendt Bianco 450 QB van 1300 kg geplaatst op 09-03-2008:

Van een vito 108 overgestapt naar een 112 cdi.
Een wereld van verschil.
Zeker voor de veiligheid met bv inhalen en mee komen met het verkeer.
De vito 112 cdi trekt als een beer.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een Hobby

De ervaring van Steef met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Hobby Exclusive 560 Uff van 1521 kg geplaatst op 30-01-2008:

Rij 2 jaar met V220 en Hobby van 1330 kg en 250 breed. Naast de trekkracht van de V220 is ook zijn grootte een enorme plus. De brede V220 "maskeert" een deel van de zeer brede Hobby. Primair voordeel van V220; Hoog eigen gewicht geeft zeer gunstige verhouding caravan trekauto. Dit is bij bv noodstop een zeer groot voordeel. Een goede, zeer goed hanteerbare, combinatie.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 111 CDI met een Fendt

De ervaring van Henk v/d Balk met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI (109 pk/80, Kw bouwperiode: 2006 - 2009) en een Fendt Platin 540 TG van 1470 kg geplaatst op 09-06-2007:

de combinatie MB-Vito 111cdi met de Fendt Platin 540 geeft een zeker en goed gevoel bij het rijden op autobaan, maar ook op provinciale wegen en secundaire wegen is het prettig en ontspannend rijden.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI met een Fendt

De ervaring van Peter Veenendaal met een Mercedes-Benz V 220 CDI (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Fendt Saphir 560 TFK van 1690 kg geplaatst op 19-05-2007:

Dit formaat caravan is prima te trekken met V220 cdi. Samen vormen ze een prima span, waarmee je in het dagelijkse verkeer (zeer) goed meekomt.
Zelf heb ik een TUV keuring (100 km vignet) voor deze combinatie in Duitsland. Deze snelheid is goed te gebruiken en te handhaven.
Door de luchtvering van de auto, is de combinatie altijd goed in balans. De breedte van de bus, maakt het makkelijk om met een 2,50 mtr brede caravan te rijden/manoevreren.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een Hobby

De ervaring van R.B.M. van Rest met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2010) en een Hobby Excellent Easy 495 UK van 1329 kg geplaatst op 25-04-2007:

Ik heb een 115 Automaat. In combinatie met de caravan perfect te noemen. Zeer goede accelleratie en rustig weggedrag. Een aanrader! Brandstofverbruik ongeveer 1 op 8,5 bij 100 km/u.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van Bert met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Knaus Azur 650 FDU van 1962 kg geplaatst op 03-04-2007:

Auto met problemen, maar als caravantrekker goud waard! Ik trek een tandemasser van 2400 kg en het is bijna ongelooflijk wat zo'n 2.2 diesel kan presteren in combinatie met de voortreffelijke automaat. In Frankrijk is 110/120 kruisen geen enkel probleem, vooral de stabiliteit is geweldig. Normaal gesproken ga je helling-af wat langzamer, maar met deze auto is zelfs dat niet nodig, zelfs op deze snelheid dan nog een vrachtwagen inhalen levert geen enkele onrust op! Alleen jammer dat ik bijna elke vakantie ook even de Mercedes-garage moet bezoeken voor pechgevalletjes, meestal de luchtvering. Gelukkig heb ik daar nu ook een oplossing voor.
Gezien de problemen met de auto heb gezocht naar een ander merk, maar de geweldige capaciteiten als caravantrekker sturen mij toch weer naar een Mercedes V-klasse of Viano.
Bij de V-klasse geldt wel dat het maximale weg te trekken gewicht op een steile helling natuurlijk snel wordt verminderd door een gebrek aan tractie (voorwielaandrijving). Ik ben regelmatig bovengekomen gehuld in nevelen (van verbrand rubber). Bij de achterwielaangedreven Vito/Viano zal dit natuurlijk veel minder een probleem zijn.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een TEC

De ervaring van Peter Veenendaal met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een TEC Travel King 510 TKM van 1300 kg geplaatst op 31-03-2007:

Fantastische combinatie! Meer dan voldoende trekkracht en door de luchtvering ideaal te beladen.
Oppassen dat je niet te veel meeneemt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een Fendt

De ervaring van g mulder met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110, Kw bouwperiode: 2003 - 2010) en een Fendt Diamant 560 TG van 1700 kg geplaatst op 31-01-2007:

mijn ervaring is zeer positief,ik heb een automaat en die mag 2500kg trekken. het geheel ligt perfect achter de auto en we zijn er zeer tevreden over.auto is ook handig ivm laadruimte voor fietsen, tent,ed. geen spijt.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 230 met een Burstner

De ervaring van scholle met een Mercedes-Benz V 230 (143 pk/105, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Burstner Ventana 480 van 1300 kg geplaatst op 20-01-2007:

zeer goed.
Heb de 100 km/h vergunning voor Duitsland,dus lekker doorkarren
In België en Frankrijk zijn 110 km/h absoluut geen probleem.
De kritische snelheid ligt ver boven de 130 km/h.
Het benzine verbruik is de beperkende factor.
Bij 110 ongeveer 14 liter per 100 km,
maar bij 120 a 130 zuipt de auto 18 a 20 liter

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI aut. met een Knaus

De ervaring van Beckers met een Mercedes-Benz V 220 CDI aut. (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een Knaus Sudwind 450 KU van 1050 kg geplaatst op 10-01-2007:

geen enkel probleem,beste waar ik mee gereden heb oojt,zeker in de bergen,

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 230 Turbodiesel met een Caravan

De ervaring van delaive met een Mercedes-Benz V 230 Turbodiesel (98 pk/72, Kw bouwperiode: 1996 - 1999) en een Caravan van 1950 kg geplaatst op 27-11-2006:

Ik heb een Mercedes V-230 turbo diesel automaat en de gegevens die hier door jullie genoemt worden kloppen niet want op het kenteken mag de v 230 2000 kg trekken. Ik heb de weg naar luik twee maal gereden naar zwitserland (lago magiore) en frankrijk (Cap adge) en het was totaal geen probleem voor deze auto een boot trailer te trekken met een gewicht van 1900 kg.
Op de franse auto weg rijd hij met gemak en ook lekker 110 km/u.



(Opm. webmaster: de berekening werd uitgevoerd met de handgeschakelde versie, en bovendien met een caravan i.p.v. een boottrailer. Verschillen zijn dus waarschijnlijk)

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz Vito 108 CDI met een Knaus

De ervaring van buitendijk met een Mercedes-Benz Vito 108 CDI (82 pk/60, Kw bouwperiode: 1998 - 2003) en een Knaus Sport 450 FS van 1500 kg geplaatst op 06-11-2006:

wij hebben 5jr met een vito 108cdi dubbele cabine met knaus sudw 450tf met 1500 kilo as gereden24500km caravan met belading voor twee pers en mover en omnistore 6002 op dak en volle bagageruimte met kampeerspullen gewicht300kg.wintersport kramsach,calabrie italie,istrie,kroatie.nooit enig probleem gehad dat we ons minder vlot door het verkeer hebben moeten worstelen.een fijne combinatie.nu met vito 109 cdi met eriba545 vervolg.zijn altijd in voor gebruikservaringsinformatie.vr gr.

Bekijk berekening

Wijzigen


Mercedes-Benz V 220 CDI met een HomeCar

De ervaring van Gini Westera met een Mercedes-Benz V 220 CDI (122 pk/90, Kw bouwperiode: 1999 - 2003) en een HomeCar Racer 43 KD van 1100 kg geplaatst op 06-11-2006:

Prima kombinatie. Zeer stabiel en veilig weggedrag. Ook met hellingen heeft deze kombinatie op zich geen probleem. Op de vlakke weg kan zeker in de hoogste versnelling worden gereden, wat meer naar het zuiden van Frankrijk moet soms naar de vierde (en heel sporadisch) naar de derde versnelling worden teruggeschakeld. Het wegrijden op een wat steilere helling is soms wat lastig (vooral met de caravan erachter) omdat de wagen over een met de voet bediende parkeerrem beschikt die je niet gedoseerd kunt lossenl Het dieselverbruik is gemiddeld 1: 10, het verbruik met de caravan heb ik niet afzonderlijk gemeten.

Bekijk berekening

Wijzigen


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Mercedes-Benz V(ito).
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Buccaneer

De ervaring van Simon Moore met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Buccaneer Schooner van 1895 kg geplaatst op 06-11-2006:

Well, I've had some vehicles towing, Including the AWD Mercedes ML320CDI, My personal opinion is that the Vito LWB 120 CDI Dualiner is by far the best tow vehicle I've had yet. I've towed my Buccaneer Schooner to the Vende Region in France now 2 years in a row. They both were ferry journeys to. Just set the cruise control and sit back. It is a rather long outfit but very manoeuvrable. The seven speed auto would be better than the five, but lets hope that Mercedes launch the V6 in the new range at some point in the near future. Yes it's a little juicy when towing but it's more than capable of being in control of the caravan. I wouldn't want any other tow vehicle.


Mercedes-Benz Vito 110 CDI met een Adria

De ervaring van Luca met een Mercedes-Benz Vito 110 CDI (102 pk/75 Kw, bouwperiode: 1998-2003) en een Adria Action 361 LH van 1000 kg geplaatst op 06-11-2006:

No very well Driving on motorway slopes, four speed automatic gear are not enough!!
My Vito drink like a...... boat!!!


Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. met een Ace

De ervaring van s baker met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI aut. (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Ace Supreme Twinstar van 1732 kg geplaatst op 06-11-2006:

have owned outfit for 5 years pefect combonation
no probs caravan tows well vito does the job well pleased with both


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een Knaus

De ervaring van Jose Manuel met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2003-2010) en een Knaus Sudwind 500 FDK van 1335 kg geplaatst op 06-11-2006:

Expetacular, no lo notas solo un poco es pendientes por lo general va perfecta no hay movimientos ni oscilaciones


Mercedes-Benz Vito 115 CDI [w.r.] met een Swift

De ervaring van allan met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI [w.r.] (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2009-2010) en een Swift Charisma 620 TA van 1500 kg geplaatst op 06-11-2006:

appreciate any information regarding the following - my tow vehicle is a 2007 (57) mercedes vito 115 cdi dualiner sport with a towing limit of 1500kg, a kerbweight of 1940kg and a gross train weight of 4440kg - my caravan is a 2008 swift charissma 610 twin axle with miro of 1425kg and mtplm of 1675kg- according to whattowcar.com provided that I carry the essentials in my tow vehicle and not the caravan - this outfit is a perfect match since my vehicle can be loaded with 900kg - the othe question- a 115cdi vito manufactured 2009 onwards has a towing limit of 1500kg, however a 115cdi vito manufactured 2003 upto now has a tow limit of 2000kg, anyone out there can help?????????


Mercedes-Benz Vito 109 CDI met een Knaus

De ervaring van David Riley met een Mercedes-Benz Vito 109 CDI (95 pk/70 Kw, bouwperiode: 2009-2010) en een Knaus Starclass 550 van 1690 kg geplaatst op 06-11-2006:

Clutch And Dual mass flywheel failed not replaced under warranty and advised by main dealers not to tow


Mercedes-Benz Vito 109 CDI met een Knaus

De ervaring van David Riley met een Mercedes-Benz Vito 109 CDI (95 pk/70 Kw, bouwperiode: 2009-2010) en een Knaus Starclass 550 van 1690 kg geplaatst op 06-11-2006:

Clutch And Dual mass flywheel failed not replaced under warranty and advised by main dealers not to tow


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Abbey

De ervaring van Chris Towers met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Abbey Vogue 540 van 1469 kg geplaatst op 06-11-2006:

Can't agree more with the other two reviews, I have had a lot of other cars and by far the Vito 120 is the best, not as long as a Vauxhall omega, faster 0-60 than most family cars and can fit a 8 x 4 plasterboard in and thats before you start with it towing capabilities. Only small complaint i would have is that you need weight in the back if reversing with caravan on wet grass.


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Bailey

De ervaring van Marcus Gallagher met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Bailey Senator Carolina van 1659 kg geplaatst op 06-11-2006:

This Vito pulls like a train, Took it to south of france at 1 week old done 2800 miles return, You have to watch it, power on the hills cause it keeps going even on the big ones ! You soon catch up people in front and was averaging 22.6 mpg at steady 65 mph, This is a monster tow vehicle, Cant say anything better its the dogs..............


Mercedes-Benz Vito 111 CDI met een Compass

De ervaring van GARY WEBLEY met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2006-2009) en een Compass Omega 534 van 1560 kg geplaatst op 06-11-2006:

TOWING WITH MY VITO 11CDI EX/LONG VAN DUALINER IS PERFECT. DRIVEABLITIY IS FINE , ACCELLERATION IS GREAT, STABILITY IS FANTASIC. GENERALLY I WOULD RECCOMMEND THIS COMBINATION TO ANYONE. BEST OF ALL WORLDS


Mercedes-Benz Vito 111 CDI met een Compass

De ervaring van Colin met een Mercedes-Benz Vito 111 CDI (109 pk/80 Kw, bouwperiode: 2006-2009) en een Compass Corona 524 van 1362 kg geplaatst op 06-11-2006:

I'm relatively new to towing, my only previous experience is of towing a very old 10 foot 2-berh van with a 1600 Ford Focus on 3 occasions. I'm delighted with my current combination, there is plenty of power available, and being an automatic, (unusual for a panel van), pulling away from a halt is effortless. I have no hesitation in recommending the Vito as a towing vehicle.


Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. met een Coachman

De ervaring van Jon Sealey met een Mercedes-Benz Vito 120 CDI aut. (204 pk/150 Kw, bouwperiode: 2006-2010) en een Coachman Laser 640/4 van 1880 kg geplaatst op 06-11-2006:

awesome! similar to putting people on the moon, the vito seems to forget there's a caravan behind and everything is 100% effortless. There is a negative side though as always, fuel is not good, 32 mpg'ish without a caravan however hitched up lucky to get 17-18 ish, the vito certainly likes a drop of diesel. The outfit looks the part, easy to be mistaken for one of our traveller friends


Mercedes-Benz V 220 CDI met een Bailey

De ervaring van steve owens met een Mercedes-Benz V 220 CDI (122 pk/90 Kw, bouwperiode: 1999-2003) en een Bailey Ranger 620/6 van 1481 kg geplaatst op 06-11-2006:

great match,very stable outfit,fuel consumption with van apprx 25-30mpg,brakes on towcar could be better solo so with van behind does need a good push on the pedal,however never gets hairy!pitching on bumpy roads was better controlled when the car had the original air suspension fitted,however due to a very expensive electrical fault in the system i reverted to std coil spring suspension,with new gas shocks,as i say not as good as the air but o.k.


Mercedes-Benz Vito 115 CDI met een Coachman

De ervaring van Rod Morfett met een Mercedes-Benz Vito 115 CDI (150 pk/110 Kw, bouwperiode: 2003-2010) en een Coachman Laser 640/4 van 1880 kg geplaatst op 06-11-2006:

I've been towing my Laser with a Vito 115CDI for over 2 years including 4trips to the continent so i've covered qute a few miles, its the auto version, returns 24-25 MPG if driven sensibly with the van on the back, or down to 16 if you are in a hurry, calculated by the trip computer in the car. My previous tug was a Discovery also auto and except on wet and muddy fields the Vito in my opinion is a much better towing vehicle. The Vito is quicker accelerating and stops just as well as the Disco, the Vito has a lot more room mine is the mid length with two rows off passenger seats and thats seven passengers and driver and there is still enough room in the back for luggage, bikes etc. one downside is that according to regulations when towing a caravan of this weight with a commercial vehicle the weight of the Vito you should have a Tacho fitted because of the train weight of the two.


Gebruikerservaringen


Trekadvies

Selecteer een auto voor een trekkrachtberekening.

Optioneel

Wat mag ik trekken?

Check wat je wettelijk mag trekken.

Auto:

Caravan:
(indien bekend)

 

Hoe bevalt jouw auto?

Help mede caravanners bij de keuze van een trekauto. Beschrijf hoe jouw auto in de praktijk bevalt als caravantrekker.

Uitgebreid advies

Voor een goed advies zijn meer woorden nodig dan op een enkele webpagina past. Download daarom het unieke 30 pagina's tellende Trekrapport met een grondige analyse van de prestaties van je auto met caravan.

Review Caravantrekker

Laat een review achter op Google over het gebruik van Caravantrekker.


 

Geef je zelf vertrouwen!

Een goede combinatie is belangrijk maar er goed mee om kunnen gaan is misschien nog wel belangrijker!

Volg een cursus bij Bert (Caravantrekker Trainingscentrum) en ga zonder stress op stap met de caravan.

 

Lees ook:

Gastenboek

Hoe meer PK's, hoe beter?

Wet- en regelgeving

Donatie

Voorbeeld Trekrapport

 

©2024 Caravantrekker