Caravantrekker.nl

Caravantrekker.nl Informatie Koopgids Reviews Vragen Advies

Gebruikerservaringen
Peugeot 207

Sorteer gebruikservaringen op:

Peugeot 207 - 1.6 16v VTi met een Kip

De ervaring van P.C. van 't Veer met een Peugeot 207 - 1.6 16v VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: maart 2007 - april 2011) en een Kip Vision 41 EKR Travel van 1100 kg geplaatst op 17-05-2013. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 77%

Op voorhand had ik twijfels over deze combinatie maar het tegengestelde was het geval. Trek vlot op voelt stabiel aan en in de 5e versnelling op de cruise control en ca 110 kmpu is (illegaal maar) geen enkel probleem en daarbij is het verbruik ook nog eens opvallend laag ca 1:10,5. De motor heeft volledig variabele kleptiming en past zich onder belasting aan de omstandigheden aan. Dit resulteert in een uitstekende trekkracht onder alle omstandigheden. Ik kan deze auto /combinatie van harte aanbevelen. Een zeer tevreden Peugeot rijder.

Bekijk berekening

x


Peugeot 207 SW - 1.6 16v met een Sterckeman

De ervaring van Jeroen met een Peugeot 207 SW - 1.6 16v (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een Sterckeman Starlett 420 CP van 970 kg geplaatst op 28-06-2012. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Deze zomer voor het eerst op pad geweest met deze combinatie.
De reis ging via de Autoroute du soleil naar Perpignan.Vervolgens richting Lourdes, Bordeaux en via Parijs weer terug naar Nederland.
Op de auto hadden we 2 mountainbikes staan.

Op de eerste dag hadden we stevige wind (kracht 4-5) vol tegen. Het viel niet mee om de gewenste snelheid van zo'n 100km/u te behouden. Veel in de 4 rijden waardoor het toerental vrij hoog ligt en daarmee het geluidsniveau ook.
De Helling bij Luik wilde ik in de 4 nemen, maar doordat ik flink moest afremmen voor een inhalende vrachtwagen moest ik terug naar de 3. In die versnelling kon ik weer versnellen naar zo'n 90km/u.
In de buurt van Langres kreeg ik de windstoten schuin van achteren. Hierdoor werd de caravan erg onrustig waarna ik de snelheid heb verlaagd naar minder dan 90km/u.
De tweede dag was het weer gelukkig een stuk rustiger.
Veel in de 5 kunnen rijden met zo'n 100km/u op de GPS. Cruise control werkte lekker. Wel de snelheid in de gaten houden. Als deze zichtbaar daalde ging ik meteen terug naar de 4.

De maximale kogeldruk van de auto is slechts 46kg. Dit was absoluut niet haalbaar met deze caravan. Voorin lag er al bijna niets, maar toch bleef ik steken op ruim 60kg. Ook met gevulde koelkast en wc achterin de caravan.
Het reed verder heel stabiel en hinh absoluut niet door.

Verder kan ik mij redelijk aansluiten bij de berekeningen hier.
De auto kan het prima aan, zolang je niet harder dan 90-100 wil rijden.

Tot slot het verbruik:
Solo 1:13.5
Met de caravan: 1:8

Bekijk berekening

x


Peugeot 207 SW - 1.4 16v met een HomeCar

De ervaring van tonnie met een Peugeot 207 SW - 1.4 16v (70 Kw/95 pk bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een HomeCar Racer 43 Champ van 1130 kg geplaatst op 25-08-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 80%

Ik heb als eerste het kenteken van de home-car aan laten passen, het max gewicht van 1300kg naar 1150kg(is het max trekgewicht van de peugeot).
Ik heb ook de kogeldruk wat verhoogt(60kg ipv 46kg).
Caravan was niet te zwaar beladen en ik had de echt zware spullen in de auto gedaan.
Mijn gebruikerservaring is:
We hebben deze vakantie 3700km gereden door frankrijk(route de solei),spanje(salou) en duitsland(zwarte woud).
Ik moest wel veel schakelen tussen 4de en 5de versnelling(en bij steile hellingen naar de 3de versnelling).
Maar kon toch ook op veel stukken weg de cruise control gebruiken.
Verbruik zonder caravan is 1 op 12.5
verbruik met caravan is 1 op 8,5
Ik moet zeggen dat het me goed bevallen is

Bekijk berekening

x


Peugeot 207 - 1.6 16v VTi met een Adria

De ervaring van L.A. Horst met een Peugeot 207 - 1.6 16v VTi (88 Kw/120 pk bouwperiode: maart 2007 - april 2011) en een Adria Action 361 PT van 1000 kg geplaatst op 23-04-2011. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 66%

Al een aantal keer met deze combinatie weg geweest ( o.a. 2 keer naar Frankrijk) en dat bevalt en gaat uitstekend.
In Nederland is de 5 onder vrijwel alle omstandigheden bruikbaar, op weg naar het zuiden geen problemen berg op.
De helling bij Luik in de vierde versnelling.
Verbruik solo is 1 op 16 met caravan 1 op 11.
Ben zeer tevereden over Peugeot.

Bekijk berekening

x


Peugeot 207 SW - 1.6 16v met een Eriba

De ervaring van Gert. Temminck met een Peugeot 207 SW - 1.6 16v (88 Kw/120 pk bouwperiode: juli 2007 - augustus 2013) en een Eriba Touring Triton 420 GT van 1000 kg geplaatst op 19-07-2009. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 67%

Uw algemene conclusie voor de Peugeot 207 SW - 1.6 16v Outdoor met een Eriba Touring Triton BSA caravan met een beladen gewicht van 1000 kg is ook mijn ervaring in de praktijk. Bij het wegrijden vanuit stilstand op een helling moet met relatief veel toeren gebeuren en waarbij de koppeling het behoorlijk te verduren krijgt.
Het moderne rijden zal men moeten aanpassen.
Het gemiddelde brandstofverbruik bij een tocht van 3000 km vanuit Nederland naar Zuid Duitsland (autobaan) en binnendoor naar Midden Frankrijk (waarbij de snelheidslimieten in acht werden genomen) was 1 ltr benzine op 11,6 km.
Bij het rijden zonder caravan is het gemiddelde verbruik 1 ltr op 14,8 km.

Bekijk berekening

x


Peugeot 207 - 1.6 Hdi 16v met een TEC

De ervaring van Poulussen met een Peugeot 207 - 1.6 Hdi 16v (80 Kw/109 pk bouwperiode: april 2006 - april 2011) en een TEC Travel King 420 DB van 1170 kg geplaatst op 23-08-2008. De trekkersscore van deze combinatie is:

= 78%

Ik heb een Tec caravan lengte 4.15m en een gewicht van 1160kg beladen, ( is op weegbrug geweest).We zijn dit jaar naar zuid Frankrijk geweest via Luik en Millau.
De berg achter Luik is niets vergeleken met de berg van Bezier ri Millau op de A75. De auto is deze berg moeiteloos opgekomen, welliswaar in de 3e versnelling met voldoende toeren. Temp.liep op de klim van ca 7km met perc. van 8% slechts 5gr. op.
Voor de Peugeot had ik een Renault Laguna 1900dci met 120pk, maar de Peugeot doet maar weinig onder voor Laguna. Tip laat wel extra hulpveren achter monteren, dan kan je het kogelgewicht naar 65kg brengen en dan heb je een perfekte caravantrekker.
Ik rij al 20 jaar met caravan door heel europa, dus mag wel van enige ervaring spreken.

Bekijk berekening

x


Engelstalige reviews

Reviews geplaatst op TowCar.info van de Peugeot 207.
De gewichtsverhouding in Engeland wordt berekend volgens de British Towing Code (loaded weight caravan / kerbweight car).


Er zijn geen Engelse reviews voor dit model

Trekkracht berekening

De originele Caravantrekker trekkrachtberekeningen geven exact aan wat je auto goed en veilig kan trekken.

Selecteer eerst je auto. Daarna kan je een caravan selecteren en krijg je gratis advies over je combinatie en een overzicht van de prestaties op de vlakke weg en in de bergen.

 

De reis een last?
Geef jezelf en je partner meer zelfvertrouwen en reisplezier. Volg een caravancursus Op Maat.
Al v.a. € 169,-

Missende auto?
Staat je auto of caravan niet in de lijst? Klik en stuur een email en we zullen (proberen) hem toe te voegen.


 

Veel gelezen:
Rijbewijs B of BE
Maximaal trekgewicht
Caravanbanden en bandenspanning
Slingeren
Fietsen mee

 

 

 

© 2004-2017 Over Caravantrekker Sitemap Mobiel Trainingen & cursussen